Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
141201/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö oliis selkeintä nyt laittaa koko Suomeen samat rajoitukset kuin oli keväällä.

Tämä olisi vaikka 5 viikkoa voimassa. Sitten katsottaisiin tulos.

Voishan se joo olla, mutta onko siinä oikeasti mitään järkeä? On monia paikkakuntia missä ei oo aikoihin ollut koronaa. Ja kun miettii sitäkin, että korona on jo melkein vuoden täällä pyörinyt ni eniten tuhoa se on aiheuttanut yrityksille. Ihmisiltä loppuu työt ja rahat. Ei voi rajoittaa loputtomiin. Enkä sano että kuolemat ois mulle ihan sama. Ei todellakaan ole enkä kenellekkään ikinä mitään pahaa toivois. Ja niinku monetki täälläki sanonu ni suurin osa sairastaa lievänä tai jopa oireettomana. Kuolleisuus on pientä ja sellaisena toivottavasti pysyykin. Eikä hirveän herkästi näyttäs tarttuvan mitä itse lähipiirissä seurannut.

Tiukat rajoitukset koko maahan olisi selkeää.

Lisäksi nyt voi mennä tiuklta alueelta löysälle alueelle huvittelemaan. Se ei ole hyvä

Vierailija
141202/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin aamulla ensimmäisten joukossa  saamassa venäläisen rokotteen Covid-19 vastaan.

Toistaiseski kaikki hyvin, ei huomattavia sivuvaikutuksia. Niillə, joita pəlottaa se əttəi rokotətta olə təstattu яiitäвästi haluan яauhoittaakбeni бanoa, əttəi mitään huomactoбci Ты, моя ходячая березка,. Создана для многих и меня..

Kerro tarkemmin.

Minkä ikäiset siellä Venäjällä rokotteen saavat? Ovatko riskiryhmäläisiä, hoitajia vai keitä? Missä siellä asut?

Eri. Putinin tytär on rokottanut, joten luulen että suojaa ilmeisesti on..Tuskin on ottanut ilman iskän hyväksyntää  :D

https://www.themoscowtimes.com/2020/11/24/russia-says-its-sputnik-v-cor…

https://edition.cnn.com/2020/11/24/europe/russia-coronavirus-vaccine-pu…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
141203/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HS: Helsinki vähentää koulujen ja päiväkotien massa­karanteeneja – syynä tartuntamäärät

Uuden linjauksen syynä on se, että kouluissa ja päiväkodeissa on tavattu altistumisiin nähden vain vähän koronatartuntoja.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007647169.html

Onko tuon väitteen tueksi julkaistu mitään tutkimustuloksia? Testaamatta ei voi tietää tartunnan saaneiden määrää. Se on tiedossa, että lapset sairastavat usein oireettomana tai lievin epämääräisin oirein. Lieneekö mukana tämä THL:n heinäkuussa julkaisema tekele, joka on lähinnä pelkkä vitsi tutkimus- ja testausasetelmaltaankin https://thl.fi/fi/-/selvitys-kouluymparistossa-koronavirukselle-altistu…

Tähän mennessä tarkin altistuneille lapsilla tehty ja tietääkseni tähän mennessä ainoa seurantatutkimus osoitti, että peräti 93 % koronapositiivisista lapsista jäi tunnistamatta, jos heidät testattiin vain selvien oireiden ilmettyä:  Only a minority of children (7%) were identified as infected by testing performed concurrent with onset of their symptoms. This highlights the concept that infected children may be more likely to go unnoticed either with or without symptoms and continue on with their usual activities, which may contribute to viral circulation within their community.  https://jamanetwork.com/journals/jamapediatrics/fullarticle/2770149

Yhdysvaltalaisasiantuntijan kannanoton mukaan lähikoulun käyminen on turvallista vain, mikäli koronan ilmaantuvuus on alle 5 /100 000 asukasta ja riskialtista, mikäli tartuntojen määrä ylittää 10/100 000

DeBiasi said infection rates in a specific district offer a good guide for whether or not schools should reopen. In general, she said, a rate of 5 infected people per 100,000 population should be safe enough for schools to reopen; 10 per 100,000 is borderline; and anything over 10 per 100,000 is risky. https://eu.jsonline.com/story/news/2020/08/31/only-testing-those-sympto…

New Yorkissa lähiopetuksesta luovuttiin äskettäin testauspositiivisuuden ylitettyä 3 %

Lapsiin tartutetaan salaa nyt koronaa, jotta heitä ei tarvi rokottaa.

Aivan kohtuutonta toimintaa perheitä kohtaan!

Vierailija
141204/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen Häkkänen: ”Mikä ihmeen kynnys on siinä, että maskipakkoa ei voisi määrätä?”

https://www.is.fi/politiikka/art-2000007647310.html

HYVÄ ANTTI!!!!!

Taitaa kyseinen kynnys totella nimeä Anna-Maja Henriksson.

Vierailija
141205/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö oliis selkeintä nyt laittaa koko Suomeen samat rajoitukset kuin oli keväällä.

Voishan se joo olla, mutta onko siinä oikeasti mitään järkeä? On monia paikkakuntia missä ei oo aikoihin ollut koronaa. Ja kun miettii sitäkin, että korona on jo melkein vuoden täällä pyörinyt ni eniten tuhoa se on aiheuttanut yrityksille. Ihmisiltä loppuu työt ja rahat. Ei voi rajoittaa loputtomiin. Enkä sano että kuolemat ois mulle ihan sama. Ei todellakaan ole enkä kenellekkään ikinä mitään pahaa toivois. Ja niinku monetki täälläki sanonu ni suurin osa sairastaa lievänä tai jopa oireettomana. Kuolleisuus on pientä ja sellaisena toivottavasti pysyykin. Eikä hirveän herkästi näyttäs tarttuvan mitä itse lähipiirissä seurannut.

Lisäksi nyt voi mennä tiuklta alueelta löysälle alueelle huvittelemaan. Se ei ole hyvä

Niinhän se olis. Nyt kaikki on tosi sekavaa, ollut oikeastaan koko ajan.

Mutta silti en toivo rajoituksia koko maahan, en oikeastaan minnekkään. Ihmisten elämää on rajoitettu jo liikaa. Me vedettiin kevät hyvin, silti me ollaan taas tässä samassa jamassa. Pelotellaan nyt jo kolmannesta aallosta vaikka oo tästäkää selvitty. Eli rajoituksia tulossa lisää myöhemmin. Ei vaan jaksa tätä sekoilua enää.

Vierailija
141206/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisia altistumisia iltaelämässä Levin maailmancup -viikonlopun aikana

Mikäli olet ollut Levillä seuraavissa ravintoloissa ilta-aikaan viime viikon torstaina, perjantaina tai lauantaina (19.-21.11.), tarkkaile vointiasi ja hakeudu testiin vähäistenkin oireiden ilmaantuessa:

Bar Ihku

Pub Hölmölä

Ravintola Narran

https://koronaturvallinenlappi.fi/

Siinä on korona-aikana nimi asiakkaita myöten: Pub Hölmölä.

Vierailija
141207/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niin väsynyt tähän "olisi tärkeää noudattaa suosituksia linjaan". Itse noudatan kaikkia suosituksia kyllä, mutta monelle suositukset ovat sama kuin ei mitään. Ilman kieltoja ei toimita.

En jaksa enää, laittakaa kunnon kiellot vähäksi aikaa ja sitten taas pehmeämmillä puheilla, kun käppyrät alkavat olla reilusti laskussa. Aivan turhauttavaa kantaa vastuuta kaikkien puolesta, kun isoa osaa EVVK.

Ihan samaa mieltä. Välillä kyllästyttää itse olla se vastuullinen kun samaan aikaan muilla elämä jatkuu ihan ennallaan.

Vierailija
141208/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alankomaissa alkaa ensi viikolla kansalaisaktivismin tuloksena oikeudenkäynti hallitusta vastaan lasten altistamisesta kouluissa koronavirukselle https://veiligonderwijs.org/

Vierailija
141209/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta silti en toivo rajoituksia koko maahan, en oikeastaan minnekkään. Ihmisten elämää on rajoitettu jo liikaa. Me vedettiin kevät hyvin, silti me ollaan taas tässä samassa jamassa. Pelotellaan nyt jo kolmannesta aallosta vaikka oo tästäkää selvitty. Eli rajoituksia tulossa lisää myöhemmin. Ei vaan jaksa tätä sekoilua enää.

Olen samaa mieltä kanssasi. Rajoittaminen ei auta, aurinko ja lämpö auttavat. Tämä alkaa siis hellittää huhtikuun lopulla tai toukokuun alussa. Siihen asti epidemia etenee. Etenemisnopeutta voidaan hieman hidastaa rajoituksilla, mutta pysäyttää ei. Virusta ei voi tukahduttaa, vaikka yhä moni tukahduttamiseen uskoo.

Nyt täytyy vain toivoa poikkeuksellisen kovia pakkasia moneksi viikoksi joulun tienoilla. Se auttaa vähän. Tällä hetkellä säätila on suotuisa virukselle, kun ollaan hieman nollan yläpuolella ja on märkää.

Vierailija
141210/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Terveyden ja hyvinvoinnin laitos kertoo, että koronatilanne ei ole lisännyt kuolleisuutta Suomessa, ja työikäisten koronakuolemien olevan erittäin harvinaisia."

"Kuolleiden mediaani-ikänä on 84 vuotta. Mediaani tarkoittaa kaikkien tapausten keskimmäistä henkilöä, eli puolet kuolleista on 84-vuotiaita tai vanhempia."

Eli teoriassa jakauma voisi tuolla mediaanilla mennä vaikka näin:

asteikon yläpäässä: 30 kpl 85-vuotiaita, 25 kpl 87-v., 45 kpl 90-v. ja 11 kpl 100-v.

ja asteikon alapäässä: 30 kpl 19-vuotiaita, 25 kpl 31-vuotiaita, 45 kpl 32-vuotiaita ja vaikkapa 11 kpl 5-vuotiaita.

Sekä se yksi 84-vuotias mediaanina siinä keskellä.

Vierailija
141211/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että nyt tehdään sitä, mitä Asko Järvinen ehdotti jo keväällä. Eli yritetään saada lapset sairastamaan korona.

On erittäin väärin tehdä tällaista ilman, että siitä kerrotaan kansalaisille.

Syynä lienee se, että eivät uskalla rokottaa lapsia, kun rokotteella voi olla ikäviä sivuvaikutuksia ja lasten sairastuessa sivuvaikutuksiin, tulee ikäviä juttuja lehtiin. (thl tarkka maineestaan)

Vierailija
141212/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä meissä mahtoi vikana, kun he uhrasivat meidät susille, tappavalle virukselle, antoivat tartuntojen tulla maan rajan ylitse ja antoivat viruksen levitä vapaasti ravintoloiden ja koulujen kautta, miksi he käänsivät selkänsä omalle kansalleen, joka anoi ja pyysi rajoituksia, joka pyysi turvallisuutta, joka niin kovasti toivoi epidemian tukahduttamista. Kansalaisia kehotettiin kantamaan vastuunsa, annettiin kepeitä rajoituksia, silmän lumeiksi, mutta sitten meiltä vedettiin matto jalkojen alta, päätettiin että koronavirus saakin vapaasti levitä kouluissa.

Vierailija
141213/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi. Rajoittaminen ei auta, aurinko ja lämpö auttavat. Tämä alkaa siis hellittää huhtikuun lopulla tai toukokuun alussa. Siihen asti epidemia etenee. Etenemisnopeutta voidaan hieman hidastaa rajoituksilla, mutta pysäyttää ei. Virusta ei voi tukahduttaa, vaikka yhä moni tukahduttamiseen uskoo.

Nyt täytyy vain toivoa poikkeuksellisen kovia pakkasia moneksi viikoksi joulun tienoilla. Se auttaa vähän. Tällä hetkellä säätila on suotuisa virukselle, kun ollaan hieman nollan yläpuolella ja on märkää.

Odotetaan siis aurinkoa ja annetaan ihmisten kuolla. Hop san trallallaa.

Vierailija
141214/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niin väsynyt tähän "olisi tärkeää noudattaa suosituksia linjaan". Itse noudatan kaikkia suosituksia kyllä, mutta monelle suositukset ovat sama kuin ei mitään. Ilman kieltoja ei toimita.

En jaksa enää, laittakaa kunnon kiellot vähäksi aikaa ja sitten taas pehmeämmillä puheilla, kun käppyrät alkavat olla reilusti laskussa. Aivan turhauttavaa kantaa vastuuta kaikkien puolesta, kun isoa osaa EVVK.

Sulta jäi se yksi V-kirjain sieltä lyhenteen keskeltä pois kuvaamaan sen tietyn porukan asennetta koronaa tai riskiryhmäläisiä kohtaan. Sylettävää sakkia.

Vierailija
141215/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt sitten tuli mitä EVVK-hölmöläiset tilasivat. Muistatteko pari kuukautta sitten kun tässä ketjussa pelättiin jouluksi Suomen menevän kiinni.

MOT. Ja tuli oikein kuukauden "etuajassa" jo rytinällä tämä tilanne päälle. Sillä lailla. Kiitos todella paljon kaikki suosituksia ignooranneet EVVK-hölmöläiset.

Vierailija
141216/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis!

Uusi Seelanti ja Australia pystyivät tukahduttamaan koronan, vaikka siellä eteläisellä pallonpuoliskolla oli talvi.

Vierailija
141217/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.thelocal.dk/20201126/danish-health-ministry-to-develop-covi…

"Airline Qantas said earlier this week that it intended to require passengers to be vaccinated against Covid-19 once vaccines have been rolled out."

Kohta ei matkusteta ilman rokotetta.

Vierailija
141218/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuin tänään opettajan kanssa. Lapsen isä asuu toisella paikkakunnalla ja on pahasti koronan riskiryhmää sydämen vajaatoiminnan vuoksi, eivät nähneet syyslomalla eikä ole tietoa voiko nähdä joulunakaan. Isä ei uskalla. Kysyin opettajalta, olisko hyvä lapsen olla viimeinen viikko ennen joulua "karanteenissa", jotta voisi tavata isäänsä turvallisesti. Kuulemma kaverit niin tärkeitä, että tonttuleikkejä leikkimään kouluun myös viimeiseksi viikoksi... :(

Teki mieli sanoa, että tärkeä se elävä isäkin on.

Sillä sun lapsukaisella voisi ihan sattumoisin olla vähän maha sekaisin ettei uskalla viedä kouluun.

Vierailija
141219/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis!

Uusi Seelanti ja Australia pystyivät tukahduttamaan koronan, vaikka siellä eteläisellä pallonpuoliskolla oli talvi.

Ei näytä siltä, että Australiassa on mitään tukahdutettu. Tapausmäärät menevät täysin yksiin säätilan kanssa:

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/australia/

Vierailija
141220/176779 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/02179ec4-e87e-44d1-8111-ea764e28…

Helsinkiläiset seiska julkut käy vähän lapissa 😷

Ketju on lukittu.