Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Jaahas, STM:n ja THL:n tiedotustilaisuus menossa. "Koronatartunnat kasvussa Suomessa". Varmaan hirveät luvut tulossa tänään tai viimeistään huomenna.
Kevään koronakuolemien määrää ei voi verrata syksyn koronakuolleiden määrään. Keväällä ei koronavirukseen kuolemista rajoittanut 30-vuorokauden sääntö, jonka vuoksi nyt kuolleita on luonnollisesti vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Viinaan ja huumeisiin kuolee Suomessa monin verroin enemmän.
Mua niin ärsyttää sellaiset kommentit. Anteeksi, mutta mun lapsi ei ole sen takia vaille lähiopetusta, että joku kuolee viinaan ja huumeisiin. Viina ja huumeet eivät ole tartuntatauteja. Mistä kumpuaa sellainen tyhmyys? Ei kuolema ole ainoa, mitä pelätään. 21 v suomalainen tyttö on keväästä lähtien pyörätuolissa koronan takia. Näitä jotka kärsivät sairastamisen jälkeen vakavista oireista, on satoja ja satoja. Voitteko idi ootit tehdä palveluksen ja pysyä poissa täältä palstalta, jos korona ei ole teidän mielestä vaarallista?
Okei, kiva. Sanotaan, että korona ei ole vaarallista. Lopetetaan sitten kaikki spektaakkelit, jooko? Että jos koulussa on niin hirveän turvallista, ei tarvii hakea myös Sanna Marinia keskellä kokousta suojaan ja ei tarvii myös aikuiset olla etätöissä. Ja jos korona on vaarallista, suojataanko myös lapsia ja nuoria, kiitos paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luukkaisen twitterijulkaisusta: THL:n kanta on, että jopa 90 % suomalaisista käyttää maskia väärin. Montako % suomalaisista on yleensäkään käyttänyt maskia? 2, 5, vai 10%? Väite 90 % on naurettava.
Tajusitko mistä on kyse? Eli maskienkäyttäjistä 90% käyttää väärin maskia. Ei suinkaan koko kansasta.
Jos kansasta n 20% käyttää maksia, heistä 90% käyttää sitä väärin.
Luukkaisen julkaisussa ei ollut mainittu, että 90 % maskienkäyttäjistä. Ehkä lapsus. Miten THL on tutkinut maskien väärinkäytön? Sisältyykö tutkimukseen terveydenhuollon työntekijät? Linkki tutkimustuloksesta ja -tavasta? Ja jos on tutkittu, miksi ei ole pikaisesti alettu toimenpiteisiin ohjeistuksissa maskien oikeinkäyttöön?
Ilmeisesti THL:n mielestä maskin käyttäminen muun kuin hoitohenkilökunnan taholta on maskien väärinkäyttöä?
"Rajoittakaa päivittäin tapaamienne ihmisten määrää." Kyllä mielelläni, mutta jos mulla on kaksi lasta joka päivä koulussa, jossa he tapaavat kymmeniä tai satoja ihmisiä, niin mitä hittoa se auttaa, että minä mökötän kotona.
Vierailija kirjoitti:
"Rajoittakaa päivittäin tapaamienne ihmisten määrää." Kyllä mielelläni, mutta jos mulla on kaksi lasta joka päivä koulussa, jossa he tapaavat kymmeniä tai satoja ihmisiä, niin mitä hittoa se auttaa, että minä mökötän kotona.
No näin just! Jos minä saisin koronan, en olisi altistanut ketään muuta kuin omat perheenjäsenet, koska olen etänä ja käyn vain silloin tällöin pikaisesti kaupassa, silloinkin maski naamalla. Mutta lapset eivät voi valita.
Vieläkö ne valkopukuiset huppumiehet ruiskuttaa puistonpenkkejä ja patsaita maailmalla? Vieläkö desinfektio-tankkiautot kaahaa kaupungin katuja syytäen desinfektio-ainetta niin että kadut lainehtii? Miksei meillä ole näkynyt näitä spektaakkeleita? Vai oliko kyseessä kansalaisten pelottelu- ja hoax-videot?
Synkkiä sanoja tiedotustilaisuudessa, mutta ei mitään lukuja...?
Vierailija kirjoitti:
Okei, kiva. Sanotaan, että korona ei ole vaarallista. Lopetetaan sitten kaikki spektaakkelit, jooko? Että jos koulussa on niin hirveän turvallista, ei tarvii hakea myös Sanna Marinia keskellä kokousta suojaan ja ei tarvii myös aikuiset olla etätöissä. Ja jos korona on vaarallista, suojataanko myös lapsia ja nuoria, kiitos paljon.
Heti koronan Suomeen tulon alusta keväältä jäi mieleen, kuinka erästä helsinkiläiskoulua jossa oli altistuttu ja sairastunut oppilas, ei ollut viranomaisten mukaan tarvetta siivota saati desinfioida. Tila puhdisti itse itsensä viikonlopun aikana. Sen sijaan vähän tämän jälkeen kun altistus tapahtui jossain ministeriössä, tilaan tilattiin perusteellinen desinfiointi.
Suomessa ei ole tarvetta suojata kuin pientä eliitin kärkeä, hallintoalamaisia voi hyvin kohdella uusiutuvana tykinruokana. Sopii täydellisesti pääministerin ideologiaan ja maailmankuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Synkkiä sanoja tiedotustilaisuudessa, mutta ei mitään lukuja...?
referoipa mitkä asiat olivat erityisen synkkiä tai poikkesivat jo aiemmin tuoduista tiedoista?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai se auttaa. Mun lähipiirissä kaikki koronatapaukset on saatu aikuisten harrastuksista ja illanvietoista. Sen sijaan kukaan lähipiirin lapsista ei ole saanut koronaa koulusta, vaikka lapsita testataan vähän väliä nenän vuotaessa.
Siinä tehtiin kyllä iso virhe, kun uuden tuntemattoman viruksen aiheuttaman epidemian hoito annettiin tiukasti poliitikkojen käsiin, jotka toteuttavat sitä talousmiesten keväällä paaluttamilla visioilla
Helsingin apulaispormestarilla korona.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4541bef7-c16a-4602-8515-070a786496b0
Vierailija kirjoitti:
Helsingin apulaispormestarilla korona.
Kenellekään ei pitäisi toivoa pahaa, mutta Vapaavuorelle soisin tartunnan eikä ihan lieväoireisen, jotta hän heräisi tajuamaan, mistä taudissa on kyse.
Joku on THL:ssäkin laskenut koulualtistumisia ja -tartuntoja.
THL:n ylilääkäri Emmi Sarvikivi kertoi, että syyslukukaudella koulujen altistumistilanteissa yhteensä 11 819 lasta altistunut, henkilökuntaa 1 608. Jatkotartuntoja lapsilla 127 ja aikuisilla 24.
Lähde:IS (THL:n tiedotustilaisuudesta).
Helsingin kulttuurin ja vapaa-ajan apulaispormestari Nasima Razmyarilla on keskiviikkona todettu koronavirustartunta.
Razmyar kertoi asiasta myös Twitterissä:
"Eilen aamulla menin koronatestiin tukkoisen olon vuoksi. Illalla sain positiivisen tuloksen. Olin viikkoa aiemmin vapautunut karanteenista ilman mitään oireita ja negatiivisella testillä. Olo on varsin hyvä, mutta muistuttaa, kuinka viheliäisen viruksen kanssa olemme tekemisissä."
Tässäpä nähdään se, että sinne testiin pitää mennä lievistäkin oireista!
Tartunnat tuoreimmat 14 päivää 2859
Tartunnat edeltävät 14 päivää 3022
Mikä tässä tilanteessa on rädädysherkkää? Tilannehan on parempaan päin? Ihme vouhotusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen tosiaan 571 000 uutta tartuntaa koko maailmassa, ja 9067 koronakuollutta. Joka on uusi surullinen ennätys. Ja todellakin pelkästään Yhdysvalloissa eilen 108 000 uutta tartuntaa, ja 1201 kuollutta. Mutta nyt USA:n pressan vaalien takia nämä koronauhrit jäävät huomioitta, ja koko koronatilanne ( joka on siis pahin koskaan ) jää todella vähälle huomiolle maailman medioissa..
Täälläkin on moni kirjoitellut, että eihän te tartunnat saati altistumiset mitään tarkoita, miksi niistä edes uutisoidaan? Vain tehohoidossa olevat ja kuolleeet merkkaavat...? No, tehohoitoa vaaivien määrä kasvaa nyt joka päivä ympäri maapalloa, ja eilen todellakin rikottiin 9000 kuollutta päivässä..
Ihmispopulaatio ei ole vähenemään päin.
WORLD POPULATION
7,823,308,910Current World Population
118,736,497Births this year
143,088Births today
49,848,426Deaths this year
60,072Deaths today
68,888,071Net population growth this year
83,016Net population growth todayJa meidän Korona kuolleemme ei todellakaan pärjää edes kausi-influenssoille🤔
Mutta paljonko plemme valmiit maksamaan väistämättömyyden siirtämis yrityksestä. Meillä tehohoito kuolleisuus on Koronalle noin 15% ja kuolemat tulevat vanhainkodeista. Minkä johdosta keski-ikä kuolleilla on lähes 86 vuotta.
Joo, ei pärjää korona influenssalle.
Influenssaan on tänä vuonna kuollut kuollut jo melkein puoli miljoonaa ihmistä. (ainakin jos pyöristetään kovasti). Koronaan on kuollut vasta vähän yli miljoona.
Kyllähän tuosta nyt jokainen näkee, että ei korona ketään tapa. Influenssa sen sijaan nostaa kuolleisuutta rajusti 😱
Belgiassa ehkä sairaalat eivät pysty ottamaan vastaan kaikkia potilaita, esim liikenneonnettomuuksissa loukkaantuneita. Mutta sehän on omalla vastuulla toimiiko liikenteessä siten että ei joudu onnettomuuteen. Korona ei aiheuta ylikuolleisuutta.
T. Denialisti
Tiedon siirtäminen ja luotettava tiedottaminen eivät todellakaan kuulu THL:n vahvuuksiin.
Eilinen lukujen lisääminen herätti kyllä kysymyksiä. Tuli sellainen olo, että yrittävät painaa tämän päivän lukuja alas ilmoittamalla osan tartunnoista jo edellisenäkin iltana. Ehkä toivoivat ettei kukaan huomaa lukujen muuttuneen illalla.
Tähän asti ovat olleet hyvin tiukkoja siitä, että lukuja ilmoitetaan vain kerran päivässä, ja ne tapaukset jotka eivät päivän lukuihin ehdi, ilmoitetaan seuraavana päivänä.