Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Toisaalta hyvin ovat onnistuneet hölmöilemaan tuollaisen määrän tartuntoja moisessa kyläpahasessa. Supertartuttaja saanut tartunnan jokaiseen ikätoveriinsa suurin piirtein.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/ministeri-harakka-nyt-olemme-saaneet-u…
Ministeri Harakka: ”Nyt olemme saaneet uuden työkalun, jolla puutumme äkilliseen vaaraan”
27.8.202016:41päivitetty 27.8.202016:41
Liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakka (sd) on tyytyväinen Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin päätökseen keskeyttää Turun ja Skopjen väliset lennot kahdeksi viikoksi.
”Nyt olemme saaneet uuden työkalun, jolla puutumme äkilliseen vaaraan. Olen tyytyväinen, että voimme nyt väliaikaisesti lopettaa vaarallisimmat lentoreitit. Haluamme estää tartuntojen leviämisen Suomessa, mutta myös suojella matkustajia altistumasta lennon aikana”, ministeri Harakka toteaa tiedotteessa.
Jo aiemmin elokuussa hallituksessa huolestuttiin siitä, että Pohjois-Makedonian Skopjesta Turkuun tulevilla lennoilla oli havaittu useita covid-19-tartuntoja. Keskusteluun nousi mahdollinen tarve keskeyttää lennot Skopjesta Turkuun ja näin estää tartuntojen leviäminen.
”Lentoyhteyden katkaiseminen hillitsee matkailua vaarallisiin maihin. Parhaillaan STM:n vetämä rajanylityspisteiden terveysturvallisuusryhmä selvittää, millä keinoilla välilaskun kautta saapuvien matkan lähtömaa saadaan selvitettyä rajoilla.”
Ministeriössä meneillään olevassa lainvalmistelussa selvitetään, voitaisiinko Liikenne- ja viestintävirastolle antaa pysyvä toimivalta tietyissä rajatuissa tapauksissa rajoittaa tai kieltää esimerkiksi tietty lentoreitti.
Tällä muutoksella toteutettaisiin EU:n lentoliikenneasetuksen mahdollistamat rajoitustoimet. Lentoliikenneasetuksessa määritellään ne olosuhteet, jolloin lentoyhtiön oikeutta lentää voidaan lyhytaikaisesti rajoittaa esimerkiksi tietyllä reitillä. Muutokset tehtäisiin lakiin liikenteen palveluista.
...
Muutoksia tartuntatautilakiin
Voimassaolevan lainsäädännön mukaan toimivalta joukkoliikenteen terveysturvallisuuden takaamisessa on tartuntatautilain mukaisesti terveysviranomaisilla. Liikenneviranomaisten toimivallassa on yleisen liikenneturvallisuuden varmistaminen.
Covid-19-pandemia on osoittanut, että nykyisen lainsäädännön mukaiset liikenneviranomaisten toimivaltuudet eivät ole riittävät matkustajien terveysturvallisuuden takaamiseksi.
Liikenne- ja viestintäministeriössä valmistellaan ehdotusta tartuntatautilain muuttamiseksi liikenteen toimialalla. Määräaikaiset muutokset koskisivat kuljetus- ja liikennepalvelun tarjoajalle asetettavia velvollisuuksia sekä Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin laajennettua toimivaltaa.
Tartuntatautilaki kuuluu sosiaali- ja terveysministeriön (STM) hallinnonalalle. Liikenteen toimialaa koskevat lakimuutokset tehdään yhteistyössä STM:n kanssa.
Seuraavaksi LVM valmistelee hallituksen esityksen liikenne- ja viestintäministeriön hallinnonalan lainsäädännön muuttamisesta sekä yhteistyössä STM:n kanssa hallituksen esityksen tartuntatautilain muuttamisesta. Ehdotukset lähetetään lausuntokierrokselle ja valmistelu jatkuu lausuntokierroksen jälkeen. Hallitus antaa lakiesitykset eduskunnan käsiteltäväksi.
Tavoitteena on, että lait tulisivat voimaan 1.1.2021.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä se koronakoulujen listaaja?
https://www.kaleva.fi/tyrnavan-kunta-murron-koulussa-korona-altistus-yk…
Usein. Kiitoksia tiedoista. Tuo koulu laitettu listalle ja nyt uusi lista tuonne:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3858909/koulualtistumisia-jo-13-kouluss…
Kiitos! Voisiko tännekin saada sen koululistan silloin tällöin?
Koulutartunnat tiiviisti 30.08.2020.
n. 40 tartuntaa, useimmiten 1 tartunta koulua kohti.
Ainakin kahdessa koulussa jatkotartuntoja.1. Helsingin Herttoniemenrannan ala-aste. Vahvistamaton tieto
2. Espoo Omnian Kirkkokadun toimipiste 17.8.2020
3. Espoo Omnian Leppävaaran koulu 20.8.2020, 24.8.2020 2 tartuntaa
4. Espoo Omnia Lehtimäen koulu 17.8.2020, 24.8.2020,26.8.2020 3 tartuntaa.
5. Espoo Omnian Tapiolan koulu 24.8.2020
6. Helsingin Normaalilyseo 19.8.2020
7. Turun normaalikoulu 21.8.2020
8. Maskun Kurittulan koulu 19.8.2020
9. Turku ammatti-instituutti Peltola 20.8.2020
10. Munkkiniemen yhteiskoulun lukio 19.8.2020, 20.8.2020, 28.8.2020 3 tartuntaa
11. Loviisa Valkon koulu 21.8.2020
12. Espoo Postipuun koulu 21.8.2020
13. Alavuden lukio 21.08.2020, 24.08.2020 Joitakin tartuntoja
14. Raahen Keskuskoulu 22.08.2020
15. Tuusulan Riihikallion koulu 23.08.2020
16. Porvoo Lyceiparkens skola 23.08.2020
17. Helsingin yliopiston Viikin normaalikoulun lukio 24.08.2020
18. Pieksämäen Seurakuntaopisto 24.08.2020
19. Laukaan kirkonkylän koulu 25.08.2020
20. Vantaa Itä-Hakkilan koulu 25.08.2020
21. Helsingin Suomalainen Yhteiskoulu 25.08.2020 Vahvistamaton tieto
22. Suomen diakoniaopiston Alppikadun kampus 12.8.2020, 25.08.2020 3 tartuntaa
23. Espoo Etelä-Tapiolan lukio 26.8.2020
24. Espoo Mainingin koulu 26.8.2020
25. Turku Nummenpakan alakoulu 26.8.2020
26. Espoo Tiistilän koulu 27.8.2020
27. Helsinki Stadin ammattiopisto neloskampus 28.8.2020
28. Helsinki Tahvonlahden ala-aste 28.8.2020 Lähde:Koulun tiedote
29. Kuhmo Tuupalan alakoulu 28.8.2020 3 tartuntaa
30. Helsinki Metropolian Myllypuron-kampus 29.8.2020
31. Espoo Pieni koulu 28.8.2020
32. Tyrnävä Murron koulu 29.08.2020Kiitos tästä! Todella pysäyttävää. Koulut on olleet pari viikkoa auki.
Kyllä tämän saisi julkaista laajemminkin.
Laitathan välillä tännekin palstalle. Kiitos vielä!Kiitos listasta! Vinkkiä medialle, että tänään noin puolet tartunnan saaneista on kouluikäisiä. Tämä todellakin kiinnostaa kaikkia kouluikäisten vanhempia. Maskit kouluihin!
Kouluissa on jo maskisuositus. Vanhemmat ostavat 12 vuotta täyttäneille maskit. Eli maskien käyttö ei ole kiellettyä koulussa
Siitä ei ole sanottavaa hyötyä kenellekään jos vain yksi käyttää maskia.
Senhän sinä tiesitkin. Silti piti tulla viisastelemaan että maskin käyttö ei ole kiellettyä. Oliko ihan pakko?Se yksi maski ei auta mitään jos muu luokka kulkee naamat paljaina 🤬
Jos pakkoa ei ole, niin maskia käyttää vain muutama yksittäinen oppilas. He todennäköisesti saavat kuulla vittuilua maskin käytöstään koko koulun loppuun asti.
Etäkoulu on ainoa turvallinen ratkaisu.
Juuri tästä syystä maskipakko pitää saada heti kouluihin. Meidän fiksu ja rohkea teini käyttää maskia koulussa, mutta ei niitä kuulemma monella ole. Koulussa on ollut jo koronatartunta ja asutaan Itä-Helsingissä, joten maskeille todellakin olisi tarvetta sekä koulussa että koulumatkoilla julkisessa liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä varmasti on jo sairastuneita, niin onko joku ollut oireeton tai lieväoireinen. Millaisia ne lievät oireet on olleet?
Mulla ollut nyt muutaman päivän keuhkoissa outo polttelu, yskän mukana tuleva lima on infektoituneen makuista ja nenä vähän vuotaa. Olo on muuten hyvä. Lämpökin on normaali 36.5. Perus syysflunssana pidän, mutta olisi varmaan testin paikka.
Minulla alkoi pienellä kurkkukivulla. Sitten meni vatsa sekaisin ja kipeeksi. Kurkkukipua, kuumetta, särkyä selässä, mahassa, keuhkoissa, sydämessä.
Närästystä. Haku-ja makuaisti hävisi.
Olin kotona 2 viikkoa, pärjäsin ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Belgiassa on ollut kuolleisuus koronaan ihan maailman huippua. Luin että siellä on ennen pandemiaa ollut jatkuvat jonot vanhusten hoitolaitoksiin. Ei ole enää. Jonot on kadonneet. Lähes kaikissa Brysselin laitoksissa on nyt tyhjiä paikkoja. Tilanne toki tasoittuu tulevaisuudessa kun väestö edelleen ikääntyy, mutta koronan ”ansiosta” laitoshoidon tilanne ei mene niin vaikeaksi kuin ilman sitä. Raadollista mutta totta. Tuli vaan tämä uutinen mieleen kun tuosta väestön huoltosuhteesta ja vanhusten kuolemista on täälläkin puhuttu.
https://www.brusselstimes.com/belgium/127635/waiting-lists-for-nursing-…
Tämäkin on hämäystä. Kuten nimikin. Korona on Sars.
Uudenlainen mysteerisars. Ei kuolemat ole se juttu.
Vaan systeemisairauden vammauttamisaste joka oli saksalaistutkimuksen mukaan yli 60%.
Mutta joillekin vapaus hupiturismin kautta tartuttaa hiviä vaarallisempaa tartuntatautia menee kaiken edelle.
Näiden minä minä tyyppien takia tarvitaan se PAKKO. Ja isot SAKOT jos ei maskia ole:
Jaakko Järvinen, ei aio käyttää maskia junassa
”Ei kai minulle mitään tautia tule. Tai ajattelen, että jos tulee niin on tullakseen. Korona ei huoleta minua.
Olen joskus lääkärissä käydessäni joutunut käyttämään kasvomaskia, ja maski tuntui epämukavalta. En käyttäisi maskia, vaikka tulisi maskipakko.
Vili Arraste, ei käytä maskia
”Olen menossa junalla Oulunkylään, enkä aio käyttää maskia. Kasvomaskien käyttäminen tuntuu aika epämukavalta, ja olen sitä mieltä, että tällainen koronahössötys ei ole tarpeellista.
En laita maskia, ellei minun ole aivan pakko. Ehkä sitten käytän, jos laissa määrätään.
Vierailija kirjoitti:
KUHMO SULJETAAN
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006618615.html?utm_campaign=is_tf&utm…
Kuhmo on kuin pieni finni äiti Suomen hanurissa, sulkeminen ei näy eikä vaikuta mihinkään millään tavoin. Voi olla suljettuna vaikka vuoden kenenkään huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta hyvin ovat onnistuneet hölmöilemaan tuollaisen määrän tartuntoja moisessa kyläpahasessa. Supertartuttaja saanut tartunnan jokaiseen ikätoveriinsa suurin piirtein.
Vähän piti päästä viihteelle ja vain omassa kaveripiirissä... Köh köh, mikä korona?
Oliko täällä jollain tietoa niistä sydänongelmista mitä korona on aiheuttanut jälkikäteen nuorille /nuorille aikuisille /keski-ikäisille ?
Oliko linkkiä, minkälaisia tapauksia ?
Tutkitaankohan tätä Suomessa ollenkaan? Jos tulee yllättävä sydänsairaus ennen terveelle nuorelle , otetaanko vasta-ainetestiä?
Maailmallahan näistä on ilmeisesti esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä varmasti on jo sairastuneita, niin onko joku ollut oireeton tai lieväoireinen. Millaisia ne lievät oireet on olleet?
Mulla ollut nyt muutaman päivän keuhkoissa outo polttelu, yskän mukana tuleva lima on infektoituneen makuista ja nenä vähän vuotaa. Olo on muuten hyvä. Lämpökin on normaali 36.5. Perus syysflunssana pidän, mutta olisi varmaan testin paikka.
Minulla alkoi pienellä kurkkukivulla. Sitten meni vatsa sekaisin ja kipeeksi. Kurkkukipua, kuumetta, särkyä selässä, mahassa, keuhkoissa, sydämessä.
Olin kotona 2 viikkoa, pärjäsin ihan hyvin.
Nuokin oireet kuulostaa niin paljon suuremmilta kuin minun. Jotenkin tuntuu, että tyhmää mennä näin pienillä oireilla testiin. Samaan aikaan kuitenkin pelkään olevani joku supertartuttaja :D
Vierailija kirjoitti:
Näiden minä minä tyyppien takia tarvitaan se PAKKO. Ja isot SAKOT jos ei maskia ole:
”Ei kai minulle mitään tautia tule. Tai ajattelen, että jos tulee niin on tullakseen. Korona ei huoleta minua.
Olen joskus lääkärissä käydessäni joutunut käyttämään kasvomaskia, ja maski tuntui epämukavalta. En käyttäisi maskia, vaikka tulisi maskipakko.
”Olen menossa junalla Oulunkylään, enkä aio käyttää maskia. Kasvomaskien käyttäminen tuntuu aika epämukavalta, ja olen sitä mieltä, että tällainen koronahössötys ei ole tarpeellista.
En laita maskia, ellei minun ole aivan pakko. Ehkä sitten käytän, jos laissa määrätään.
Nämä vastaukset on niin järkyttäviä.
Eikö toimittaja voisi sanoa että se suojaa muita, tajuatko! Muita myös!! Että vaikka sulle on ihan sama, ymmärrätkö että tälle maalle ei ole ja pandemian leviämiselle ei ole ihan sama!!
Kuinka tyhmiä ihmiset on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kotona 2 viikkoa, pärjäsin ihan hyvin.Nuokin oireet kuulostaa niin paljon suuremmilta kuin minun. Jotenkin tuntuu, että tyhmää mennä näin pienillä oireilla testiin. Samaan aikaan kuitenkin pelkään olevani joku supertartuttaja :D
Voit aivan hyvin olla. Mene testiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä vastaukset on niin järkyttäviä.
Eikö toimittaja voisi sanoa että se suojaa muita, tajuatko! Muita myös!! Että vaikka sulle on ihan sama, ymmärrätkö että tälle maalle ei ole ja pandemian leviämiselle ei ole ihan sama!!Kuinka tyhmiä ihmiset on.
Eihän nämä ihmiset ajattele kuin itseään mutta jos sattuisivat sairastumaan niin silloin suu soikeana huudettaisiin hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä se koronakoulujen listaaja?
https://www.kaleva.fi/tyrnavan-kunta-murron-koulussa-korona-altistus-yk…
Usein. Kiitoksia tiedoista. Tuo koulu laitettu listalle ja nyt uusi lista tuonne:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3858909/koulualtistumisia-jo-13-kouluss…
Kiitos! Voisiko tännekin saada sen koululistan silloin tällöin?
Koulutartunnat tiiviisti 30.08.2020.
n. 40 tartuntaa, useimmiten 1 tartunta koulua kohti.
Ainakin kahdessa koulussa jatkotartuntoja.1. Helsingin Herttoniemenrannan ala-aste. Vahvistamaton tieto
2. Espoo Omnian Kirkkokadun toimipiste 17.8.2020
3. Espoo Omnian Leppävaaran koulu 20.8.2020, 24.8.2020 2 tartuntaa
4. Espoo Omnia Lehtimäen koulu 17.8.2020, 24.8.2020,26.8.2020 3 tartuntaa.
5. Espoo Omnian Tapiolan koulu 24.8.2020
6. Helsingin Normaalilyseo 19.8.2020
7. Turun normaalikoulu 21.8.2020
8. Maskun Kurittulan koulu 19.8.2020
9. Turku ammatti-instituutti Peltola 20.8.2020
10. Munkkiniemen yhteiskoulun lukio 19.8.2020, 20.8.2020, 28.8.2020 3 tartuntaa
11. Loviisa Valkon koulu 21.8.2020
12. Espoo Postipuun koulu 21.8.2020
13. Alavuden lukio 21.08.2020, 24.08.2020 Joitakin tartuntoja
14. Raahen Keskuskoulu 22.08.2020
15. Tuusulan Riihikallion koulu 23.08.2020
16. Porvoo Lyceiparkens skola 23.08.2020
17. Helsingin yliopiston Viikin normaalikoulun lukio 24.08.2020
18. Pieksämäen Seurakuntaopisto 24.08.2020
19. Laukaan kirkonkylän koulu 25.08.2020
20. Vantaa Itä-Hakkilan koulu 25.08.2020
21. Helsingin Suomalainen Yhteiskoulu 25.08.2020 Vahvistamaton tieto
22. Suomen diakoniaopiston Alppikadun kampus 12.8.2020, 25.08.2020 3 tartuntaa
23. Espoo Etelä-Tapiolan lukio 26.8.2020
24. Espoo Mainingin koulu 26.8.2020
25. Turku Nummenpakan alakoulu 26.8.2020
26. Espoo Tiistilän koulu 27.8.2020
27. Helsinki Stadin ammattiopisto neloskampus 28.8.2020
28. Helsinki Tahvonlahden ala-aste 28.8.2020 Lähde:Koulun tiedote
29. Kuhmo Tuupalan alakoulu 28.8.2020 3 tartuntaa
30. Helsinki Metropolian Myllypuron-kampus 29.8.2020
31. Espoo Pieni koulu 28.8.2020
32. Tyrnävä Murron koulu 29.08.2020Kiitos tästä! Todella pysäyttävää. Koulut on olleet pari viikkoa auki.
Kyllä tämän saisi julkaista laajemminkin.
Laitathan välillä tännekin palstalle. Kiitos vielä!Kiitos listasta! Vinkkiä medialle, että tänään noin puolet tartunnan saaneista on kouluikäisiä. Tämä todellakin kiinnostaa kaikkia kouluikäisten vanhempia. Maskit kouluihin!
Kouluissa on jo maskisuositus. Vanhemmat ostavat 12 vuotta täyttäneille maskit. Eli maskien käyttö ei ole kiellettyä koulussa
Siitä ei ole sanottavaa hyötyä kenellekään jos vain yksi käyttää maskia.
Senhän sinä tiesitkin. Silti piti tulla viisastelemaan että maskin käyttö ei ole kiellettyä. Oliko ihan pakko?Se yksi maski ei auta mitään jos muu luokka kulkee naamat paljaina 🤬
Jos pakkoa ei ole, niin maskia käyttää vain muutama yksittäinen oppilas. He todennäköisesti saavat kuulla vittuilua maskin käytöstään koko koulun loppuun asti.
Etäkoulu on ainoa turvallinen ratkaisu.
Juuri tästä syystä maskipakko pitää saada heti kouluihin. Meidän fiksu ja rohkea teini käyttää maskia koulussa, mutta ei niitä kuulemma monella ole. Koulussa on ollut jo koronatartunta ja asutaan Itä-Helsingissä, joten maskeille todellakin olisi tarvetta sekä koulussa että koulumatkoilla julkisessa liikenteessä.
Tää on niin järkyttävää, että lain säädäntö on sellainen (onko oikeasti-mene ja tiedä) , että juuri mitään ei voi tehdä. Jäljelle jää "pienet keinot"- maski, desi, väli. Luulisi, että niistä pidettäisiin pilkun tarkasti kiinni, kouluissa maskit kaikilla jne.
Vierailija kirjoitti:
Tälle palstalle on tullut uusi ketju, jossa puhutaan tämän ketjun harha-tyypistä (tai ainakin kuvaus sopii 100 %):
Läheiseni seonnut salaliittoteorioihin
Vierailija
klo 8:11 | 29.8.2020
Läheiseni on koronakevään aikana jotenkin taantunut. Ei ole korkeasti koulutettu, mutta muuten ihan lukenut ja perusfiksu tyyppi. Tosin ollut aina vähän taipuvainen mystisyyteen, oli jossain vaiheessa helluntailainen ja sittemmin new age -henkinen. Nyt on hurahtanut täysin salaliittoihin. Aina kun luulee, ettei hullummaksi voi mennä, niin taas tulee hullumpaa juttua. Postaa nykyään aivan sairasta tavaraa someen, piti laittaa pois seurannasta Facessa, mutta en tietenkään kavereista poistanut. Töissäkäyvä ihminen, mutta suku asuu kaukana ja on sinkku, niin vähän kai höpsähtänyt keväällä. Ei mitään lähdekriittisyyttä niissä jutuissa. Mm. Bill Gatesin rokotesalaliitto, valtioiden joku salaliitto alistaa ihmisiä maskinkäytöllä, 5g-juttujen yhteys koronaan, korona ei ehkä olekaan virus vaan bakteeri, kymmeniätuhansia kadonneita lapsia maailmasssa (?), Antti Heikkilän pahimmat horinat jne. Homma syvenee jatkuvasti, alkuun suhtautui kriittisesti kehitettävän rokotteeseen, nyt ei kuulemma enää rokottaisi lapsiaan lainkaan. Jne jne.
Mua ahdistaa ja surettaa läheisen sekoaminen, enkä oikein tiedä mitä tekisin. Tuntuu uskovan kaiken, mitä noilla höpösivustoilla keksitään, ja lähtökohtaisesti kaikki virallisen median tiedot ovat Suurta Vedätystä. Jos hänelle yrittää osoittaa virheitä, ei kuuntele, vaan vihjailee seuraavassa postauksessa, miten ”lampaat” uskovat taas kaiken. Uskoo olevansa kriittinen ajattelija, mutta ei ymmärrä lähdekriittisyydestä mitään.
Onko mitään tehtävissä?
https://www.vauva.fi/keskustelu/3865217/laheiseni-seonnut-salaliittoteo…
Sinä se olet median aivopesemä lapsenuskoinen hölmö. Ihmiskauppa on hyvin todellista ja erittäin tuottoisa bisnes ja kadonneita lapsia Usassa on hyvin paljon. Olen helmikuusta lähtien seurannut niin tämä koronan kuvioita ja samalla on tuli tietoa mitä,niille kadonneille lapsille tapahtuu. Hyvin tunnettuja viihde alan julkkiksia ja poliitikkoja on osallisina. Eikö J.Epstein tapausa herättänyt mitään halua etsiä tietoa mistä oikein on kysymys?
Tieto lisää tuskaa ja jotkut torjuvat sen kauheuden kieltämällä ja väittämällä valheeksi juuri kuten sinä. Usassa oli mm. huhtikuussa pelastakaa lapset kk. Ja niitä pelastettiin,pidätyksiä tapahtui ympäri maailmaa. NYkin keskuspuistossa oli useita telttoja ja niissä ei hoidettu koronapotilaita vaan..
Muistutan, että Mediat jättää tietoisesti kertomatta asioista. Joten ei kannata puhua noin tyhmiä muista ihmisistä kuin sinä nyt teet. Oma tyhmyytesi vain paljastuu. Jokaisen kyvyistä,ymmärryksestä ja halusta etsiä tietoa riippuu heistä itsestään. Ei pidä nimitellä salaliitoiksi asoita jotka ikävä kyllä totta. Oletan myös ettei kaltaisesi vouhkat tiedä edes kaikkea Usan tilanteesta.
Hatunnosto, Kuhmo ja sen kunnanjohtaja Tytti Määttä.
Minäkin katsoin facebook-liven, siinä on asiallista ja pakoilematonta johtajuutta. Hyvä Kuhmo!
"Virukset näyttävät ikään kuin ymmärtävän tämän ihmistä paremmin. "Tässä taistelussa käy aina myös niin, että mikrobi ajan myötä menettää pahanlaatuisuuttaan, koska täysi pahanlaatuisuus ei ole sille eduksi. Mikrobi kykenee leviämään paremmin, jos se jättää kantajan henkiin."
"Luonnossa sellainen joka liioittelee omaa etuaan, ei menesty niin hyvin kuin se, joka tekee kompromisseja." - Pentti Tuohimaa Kodin Pellervossa -
Tuolla Kuhmo-koronaketjussa joku nosti esiin tilastointitavan muutoksen mistä syystä kuolleita on nyt vähemmän merkitty koronaan kuolleiksi kuin keväällä?
Onko täällä ketjussa tietäjää joka selittäisi tämän?
Itse olen ihmetellyt mm. Ruotsin jaUK:n yhtäkkistä päivittäisten kuolleiden määrän romahtamista. Ruotsissa mentiin 70 kuolleesta päivässä yhtäkkiä 0-1 /pvä kuolleisiin. Samaan aikaan kun kansainvälinen kritiikki nousi .
Jos joku tietää jotain tästä tilastointitavanmuutoksesta niin kertokaa.
Sikäli elämä on siitä jännä ilmiö, ettei täällä kukaan tiedä tarkalleen milloin on elänyt tarpeeksi monta päivää omalla kohdallaan.
Ei täällä kenenkään tarvitse uhrautua - jos esimerkiksi korona päättää kohdistua itseeni tai läheisiini ja vie lopulta mukanansa, asia on silloin niin ja sen faktan kanssa on elettävä.
Kaikki täältä kuitenkin poistuvat ennemmin tai myöhemmin, ja aivan jokainen toivoo omalla kohdallansa sen olevan myöhemmin.