Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
93781/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylelläkin on kirjoitus siitä miten hyväosaiset on edelleen etätöissä jos pystyy:

https://yle.fi/uutiset/3-11434990

Anton Vanha-Majamaa: Korona teki selväksi, ketkä ovat uhrattavissa, jotta meillä keskiluokkaisilla olisi mukavaa

Turvallisuushakuinen keskiluokka tekee korona-aikana etätöitä ja liikkuu omalla autolla, s iirtolaiset tuovat eväät, kirjoittaa Anton Vanha-Majamaa. Tämän blogin voi myös kuunnella.

Ärsyttävä kirjoitus.

Siis pitäisikö etätöistä mennä toimistoon töihin vain siksi, ettei olisi paremmassa asemassa kuin sairaanhoitaja tai Wolt-kuski? Vastaus on, että koronan työskentelevä vähentää kaikkien tartunnan vaaraa.

Minä en kokenut ärsyttävänä vaan mainiosti toi asian esiin että vaikka minulla ja sinulla on mahdollisuus etätöihin sekä parempaan suojaan niin monilla ei ole. Tietenkin parasta on että me työskentelemme kotona mutta olemmehan me etuoikeutettuja koronan suhteen olleet koko ajan. Ei ole tarvinnut pelätä sairastuuko perhe työssäkäyntini takia jne.  Suurin jännitys oli saako Prisman kotiinkuljetuksen torstaiksi vai perjantaiksi. 

Täällä toinen etätyöntekijä, joka ymmärtää hyvin olevansa etuoikeutettu. Ei tarvitse aamu- eikä iltapäiväruuhkassa bussissa tai metrossa miettiä, onko jollain toisella matkustajalla koronavirus. 

Jep, ja täällä kolmas. Olen kokonaan lopettanut julkisten käytön muutenkin nyt. Ja koronan ansiosta "löysin" marketin kotiinkuljetuspalvelun. Oli kynnys ottaa se käyttöön, mutta nyt kun se on hyväksi ja ihanan arkea helpottavaksi havaittu, en luovu siitä enää koskaan (en ollut tajunnutkaan aiemmin, miten paljon inhoan kaupassa käyntiä).

Eli tosiaan, kotoa ei tarvi enää poistua oikeastaan pakon edessä ollenkaan, ei ainakaan töihin tai kauppaan tai julkisiin.

Mä löysin nuo kotiinkuljetuspalvelut jo pari vuotta sitten, kun mun polvieni nivelrikko paheni niin, että en pystynyt edes nousemaan enää bussiin. 100 m päässä olevassa pienessä K-Marketissa oli varsin pieni valikoima enkä olisi saanut sieltäkään kannettua kissanhiekkoja yms painavaa. Lopulta polvet oli niin mäsänä, että en päässyt edes lähikauppaan. Varsinkin tekonivelleikkausten jälkeen  alussa nuo palvelut olivat ihan ehdoton juttu. Olen jatkanut niiden käyttöä vain siksi, että se on kätevää. Tilaan kaiken muunkin kotiinkuljetuksella: apteekista lääkkeet, Saksasta viinit, verkkokaupoista mitä nyt ikinä tarvitsenkaan sekä nettikirppiksiltä ostamani tavarat.  

Vierailija
93782/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse suunnittelemani koronapuku on osoittautunut loistavaksi suojaksi kaupungilla liikkuessa. Muovikalvosta ja kanaverkosta koostuvan puvun halkaisija on vyötärön kohdalta 2 metriä, joten turvavälit säilyvät automaattisesti. Onnistuin myös liitämään asuun saumattomasti päähineen, eräänlaisen suojakuvun, jossa on esteetön 360 asteen näkyvyys. Myöskään puvun kuumuus ei enää ole ongelma näin kesähelteiden loputtua. Olen saanut paljon uteluita ja kyselyitä ja harkinnassa onkin puvun valmistaminen myös myyntiin.

Pistä ilmoa tori.fihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93783/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti muuten meidän työpaikalla on ylihoitajat vielä kesälläkin olleet etätöissä. Ei ole näkynyt kuukausiin, ja kuulemma loman jälkeenkin jatkuu etätyöt.

Samaa olen kuullut muistakin sairaaloista.

Luulisi, että jos sairaaloissa ei kerran koronaa pelätä, niin miksi jatkuisi etätyöt nyt rauhallisena aikana kenelläkään. Ylihoitajia/palvelupäälliköitä siis oikeasti tarvittaisiin paikan päälle, mutta kun eivät suostu tulemaan. Sama juttu joillakin ylilääkäreillä. Ja lääkärikeskuksissakin moni lääkäri pitää vielä etävastaanottoa.

Vähän sama ilmiö varmaan kuin se että ylempi keskiluokka muutenkin Suomessa ja muualla on etätöissä, jos vain suinkin voi.

Mistä lie johtuu, "hysteriaa" varmaan sitten.

Noi lääkäreiden etävastaanotot kyllä pistää silmään kanssa. Mulle ehdotettiin sellaista viime viikolla mutta menin kuitenkin ihan paikan päällä olevan pakeille.

Mun mielestä taas ne on käteviä. Ei tarvitse lähteä istumaan busseihin eikä muiden vastaanotolle odottavien kanssa samoihin sisätiloihin. 

Niin on siinä tuo puoli kyllä. Mutta tietty kysymys herää, että miksi on etävastaanottoja, jos ei ole vaaraakaan enää. (Kommenttina tavallaan sen hoitajan kirjoitukseen, jonka mukaan on hysteeristä pelätä enää koronaa... no, näköjään tuosta päätellen moni lääkäri pelkää ja moni ylihoitaja ym.)

- eri

Julkisella puolella voisi myös olla etä vastaanottoja, esim. Valokuvia voisi lähettää lääkärille. Näin ei käsittääkseni ole ollut nyt Helsingissä?

Vierailija
93784/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon norjalaisia Marketissa (S). Ikä-ihmisiä olemattomin turvavälein pyörimässä (lotto). Lomalaisia ja nuorisoa joutopäiväänsä viettämässä vailla pakottavaa tarvetta ostoksiin. Liian vähän henkilö-kuntaa ohjeistamassa ja neuvomassa järkevään Marketti-käyttäytymiseen. Kipaisin nopeasti Kanel-Gifflar osaston kautta ja pakenin kiireen vilkaa pois. Tämä siis Rovaniemellä (keskusta).

Onko tämä siis joku keskustelun oma läppä? Miksi tämä toistuu aina, kun avaan keskustelun? Miksi hänellä on pakottava tarve pullaan ja limuun päivittäin? Nimimerkillä: Hämmentynyt-87

Nämä ovat tiedotteita joita julkaistaan eri puolelta marketteja jotta saadaan selville ihmisten koronakäytöstä ja mitä tuotteita hamstrataan. Käytäntö alkoi lockdownin aikana.

Vierailija
93785/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italian esimerkki:

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/italia-avaa-kaikki-sapit-myos-matkus…

Italia avaa kaikki säpit, myös matkustaminen sallitaan kesäkuussa: ”Meillä ei nyt ole varaa epäonnistua”

17.5.2020 14:00

”Maan sulkeminen oli kova päätös, mutta kuitenkin helpompi kuin rajoitusten purkaminen”, pääministeri Giuseppe Conte kommentoi.

Italia purkaa kaikki koronarajoitukset kesäkuun alkuun mennessä. Myös maan rajat avataan muihin EU-maihin 3. kesäkuuta. Samaan aikaan poistuvat Italian maakuntien väliset matkustusrajoitukset.

”Edessä on herkkä vaihe, jossa meillä ei nyt ole varaa epäonnistua. Ihmisten vastuullisuus takaa kaikkien turvallisuuden”, pääministeri Giuseppe Conte kommentoi tiedotteessaan.

Ensi maanantaina kaupat, ravintolat, kampaamot ja kauneushoitolat saavat avata ovensa. Asiakkailla ja henkilökunnalla on maskipakko ja muitakin turvallisuusmääräyksiä, kuten yhden metrin välimatkaa muihin asiakkaisiin, on noudatettava.

Maan rajojen avaaminen muihin EU-maihin kesäkuun alussa tarkoittaa Conten mukaan myös sitä, ettei Italiaan tulevien matkustajien tarvitse enää jäädä 14 päivän karanteeniin. Pääministeri huomauttaa samalla, että jos koronaluvut lähtevät uudelleen nousuun, määräyksiä kiristetään uudelleen.

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/italian-koronatilanteessa-kaanne-pah…

Italian koronatilanteessa käänne pahempaan – ”Nyt on tapahtumassa se, mistä olen teitä varoittanut”

6.7.2020 09:31 päivitetty 6.7.2020 09:31

Virologin mukaan Italia voi olla uudelleen hätätilassa jo ennen syksyä.

Italian koronatilanteessa nähtiin viime viikolla vakava käänne pahempaan. Tilanne on vakavin Veneton maakunnassa, jossa on raportoitu uusia tartuntoja joiden vuoksi ainakin 90 ihmistä on määrätty karanteeniin. Tärkeä R0-luku on Veneton lisäksi nousussa Emilia-Romagnan maakunnassa.

– Nyt on tapahtumassa se, mistä olen teitä varoittanut. Olemme uudelleen siirtyneet alhaiselta riskitasolta kohonneelle riskitasolle. Veneton R0-luku on tänään 1,63, kun se oli aikaisemmin 0,43, Veneton maakunnan kuvernööri Luca Zaia sanoi tiedotustilaisuudessaan perjantaina.

R0 kuvaa koronaviruksen tartuttavuutta. Kun R0-luku on alle yhden, tartunnan saanut tartuttaa tilastollisesti vähemmän kuin yhden henkilön. Kun luku nousee yli yhden, tilannetta pidetään paljon vakavampana ja epidemia yltyy.

VENETON TARTUNTARYPÄS SAI ALKUNSA Serbiasta Vicenzan kaupunkiin palanneesta Laserjet-yhtiön johtajasta. Hänet testattiin koronapositiiviseksi, mutta mies kieltäytyi sairaalahoidosta ja karanteenista. Sen sijaan hän osallistui muun muassa hautajaisiin ja syntymäpäiväjuhliin.

Vierailija
93786/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-11440252

Keski-Suomen sairaanhoitopiirin johto: koronarajoituksiin suhtaudutaan jo liian lepsusti

Keski-Suomen sairaanhoitopiirin (KSSHP) johtajaylilääkäri muistuttaa, että virus ei ole kadonnut ja leviämistä ehkäiseviin toimiin on yhä syytä suhtautua vakavasti.

Keski-Suomen sairaanhoitopiirin johto varoittaa alueensa ihmisiä jo liian huolettomasta asenteesta koronavirukseen. Johtajaylilääkäri Juha Paloneva sanoo panneensa merkille, että tavalliset kadunihmiset eivät enää huolehdi viruksen välttämistoimista samalla tavalla kuin aiemmin.

– Ihmisiä pitäisi ehkä muistuttaa asiasta. Yleistä varovaisuutta on yhä syytä noudattaa. On monia maita, joissa virus leviää kiihtyvään tahtiin. Varomattomasti toimimalla saadaan se toinen korona-aalto Suomeen ihan varmasti, Paloneva sanoo.

Vierailija
93787/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senaste siffrorna från Folkhälsomyndigheten:

18 nya dödsfall med konstaterad covid-19 har rapporterats in. Totalt har 5 500 avlidit med covid-19 i Sverige.

2 470 personer intensivvårdas eller har intensivvårdats i Sverige.

Det totala antalet smittade är nu 74 333.

Vierailija
93788/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006528097.html

Juuri nyt Roosa Welling, Toimittaja

THL: Suomessa todettu kahdeksan uutta koronavirustartuntaa

Suomessa on todettu kahdeksan uutta koronavirustartuntaa, kertoo Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL).

Yhteensä koko Suomessa on todettu nyt 7273 koronatartuntaa.

"Sairaalahoidossa koronavirusinfektion vuoksi Husin alueella on parhaillaan viisi henkilöä, joista kolme tehohoidossa."

Eli kolme teholla HUSin alueella.

Miesmuistiin ei ole ollut noin montaa teholla, viikkotolkulla oli 0 teholla. Nyt alkaa risteilijät ja terassi- sekä byllypikinilöhöilijät sekä miekkaritollot täyttää osastoja.

Vierailija
93789/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen pitäisi saada koronamuoti. Lapsille nuorille maskeja, joissa kuvia, värejä, huumoria. Kertakäyttöhanskat myös värikkäitä. Neonvärit olisi hienot. Korona vessapaperi. Yms

Vierailija
93790/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessakin koronapotilailla on esiintynyt yksittäisiä aivoinfarkteja ja aivoverenvuotoja, mutta vähemmän kuin muun maailman potilasaineistoissa.

Rantasen ja Sairasen mukaan infektio- ja tehohoitolääkärit heräsivät täällä varhain hyytymisongelmiin ja potilaille alettiin antaa estolääkitystä. Koska Suomessa epidemia eteni hiukan muuta Eurooppaa jäljessä, ehdittiin oppia muiden kokemuksista.

Sairanen tosin huomauttaa, että kaikki hyytymisreaktiot eivät ole estettävissä.

”Ne voivat olla niin voimakkaita.”

Syntyneet veritulpat voidaan liuottaa lääkkeillä, mutta ne voivat pahimmassa tapauksessa tappaa tai jättää pysyviä vaurioita aivoihin.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000006565825.html

"Suomessa on herätty hyytymisongelmiin varhain", sanoo lääkäri.

Ennaltaehkäisevä lääkitys on kuitenkin unohdettu kokonaan niiltä joilla on alttius saada niitä veritulppia.

Ainakin itse olen saanut sellaisen tiedon, että vasta sitten jos tulee veritulppa, sille tehdään jotain.

Ennaltaehkäisevää lääkitystä ei saa vaikka saisi koronatartunnan.

Itse olen onnistunut saamaan geenin, joka nopeuttaa veren hyytymistä ja estää hyytymien liukenemista. Se voi olla joissakin tilanteissa ihan hyödyllinen. Se voi estää liiallisen verenvuodon jos tulee suuria haavoja, mutta miinuksena on tosiaan kohonnut veritulppariski.

Olen joutunut käyttämään veren hyytymistä estävää lääkitystä mm. raskausaikoina, sillä raskaus nostaa veritulppariskiä. Myös matkoille lääkärit suosittelevat sitä lääkitystä.

Koronan kanssa lääkitystä ei kuitenkaan suositella. Liuotellaan sitten jos tulee veritulppa. Tämän ohjeistuksen olen kokenut aika hämmentäväksi.

En usko, että voisin selvitä hengissä koronasta.

Kuinkahan suuri riski on, minulla on syöpälääkitys joka nostaa veritulppariskiä.

Vierailija
93791/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein etätöitä, palkka bruttona 1400 euroa kuukausi. Ne loppuivat kesäkuussa ja kaikki pakotettiin taas toimistolle. Tehokkuus nousi etänä 30% ja laski vanhaan tasoon toimistolla. Työt meni hyvin kotona, mutta ei saa enää tehdä.

Uskomatonta typeryyttä, vanhakantaisuutta ja ehkä johtoportaan omien tehtävien tärkeyden alleviivaamista aliarvioida työntekijöiden tekemistä ja motivaatiota kotitoimistolta. Suorastaan vihaan tätä ajatusmallia, joka ei ole enää nykypäivää.

Vaihdoin 3 vuotta sitten firmaa ja työtehtäviin, joissa teen töitä ainoastaan kotitoimistolta, mutta matkustin tapaamaan asiakkaita viikottain, kahden viikon välein. Tämä aika on ollut mahtavaa. Jatkoin samalla alalla kuin ennenkin, eli tekniikan alan keskijohdon tehtävissä, johon kuuluu myös markkinointia. Työtehoni parani ainakin 20-30% kun siirryin kotitoimistolle, samoin viihtyvyyteni. Toki kaipaan kahvi ja ruokataukojen sosiaalista puolta entisestä työstäni, mutten kaipaa niitä muutamia hankalia työkavereita, niitä muutamia v-mäisiä esimiehiä, tai avokonttorin melua ja sitä, että joku on jatkuvasti roikkumassa hihassa kiinni ja kysymässä typeriä. 

Linkedin News kanavalla oli vasta kysely verkoston jäsenille mikä olisi heidän toiveensa kotitoimisto- versus toimistotyöskentelylly Coronaviruksen jälkeisessä maailmassa. Suosituin vaihtoehto oli 1-2päivää viikossa toimistolla, loput kotona. Toisella sijalla oli täysin kotitoimistola työskenteleminen ja kolmantena 2-3 päivää viikossa toimistolla. Kyllä ammattilaiset tietävät mikä heille toimii ja todistetusti ihmisen motivoitumisella ja tyytyväisyydellä työhänsä on suora yhteys. 

Jos toimistotyöhön olisi mahollisuus nykyisessä työssäni kävisin ehkä 1-2 kertaa viikossa toimistolla palveeraamassa ja tapaamassa kollegoita. Ja jos ihmiset tätä haluavat ja tähän mennään tarkoittaa se isoa muutosta myös toimistojen rakenteeseen. Enemmän kokoustiloja ja vapaasti valittavia työpisteitä. Mielenkiintoisa muutoksia on tapahtumassa.

Vierailija
93792/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylelläkin on kirjoitus siitä miten hyväosaiset on edelleen etätöissä jos pystyy:

https://yle.fi/uutiset/3-11434990

Anton Vanha-Majamaa: Korona teki selväksi, ketkä ovat uhrattavissa, jotta meillä keskiluokkaisilla olisi mukavaa

Turvallisuushakuinen keskiluokka tekee korona-aikana etätöitä ja liikkuu omalla autolla, s iirtolaiset tuovat eväät, kirjoittaa Anton Vanha-Majamaa. Tämän blogin voi myös kuunnella.

Ärsyttävä kirjoitus.

Siis pitäisikö etätöistä mennä toimistoon töihin vain siksi, ettei olisi paremmassa asemassa kuin sairaanhoitaja tai Wolt-kuski? Vastaus on, että koronan työskentelevä vähentää kaikkien tartunnan vaaraa.

Älä ota itseesi, punavihreä toimittelija vaan kirjoitti tuon kolumnin tekeleensä niiden kahden kolumnin välissä joissa ensimmäisessä vaati Geisha-tuotenimen muuttamisesta ja toisessa vaatii Pekka Haavistolle elinikäistä syytesuojaa.

Vierailija
93793/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen pitäisi saada koronamuoti. Lapsille nuorille maskeja, joissa kuvia, värejä, huumoria. Kertakäyttöhanskat myös värikkäitä. Neonvärit olisi hienot. Korona vessapaperi. Yms

Sittarissa oli hienoja muumimaskeja, mietin jo että pitäisikö tuollainen ostaa säilöön. Itse keräilen kaikenlaista mielenkiintosta vaikkakin sinänsä arvotonta pikkutavaraa, erityisesti avaamattomia elintarvike- ja lääkepakkauksia 40-60-luvulta ja olen ostanut kaksi erikoisempaa käsidesipulloa säilöön kun niitä alkoi taas riittämään kaikille halukkaille. Ehkä ne joskus hamassa tulevaisuudessa ovat jollekkin mielenkiintoisia.

Vierailija
93794/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS: THL:n mukaan arvioitu viruksen tartuttavuusluku on 90 prosentin todennäköisyydellä Suomessa nyt välillä 0,80-1,25. Luku on noussut hieman edellisiin viikkoihin verrattuna.

Vierailija
93795/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti muuten meidän työpaikalla on ylihoitajat vielä kesälläkin olleet etätöissä. Ei ole näkynyt kuukausiin, ja kuulemma loman jälkeenkin jatkuu etätyöt.

Luulisi, että jos sairaaloissa ei kerran koronaa pelätä, niin miksi jatkuisi etätyöt nyt rauhallisena aikana kenelläkään. Ylihoitajia/palvelupäälliköitä siis oikeasti tarvittaisiin paikan päälle, mutta kun eivät suostu tulemaan. Sama juttu joillakin ylilääkäreillä. Ja lääkärikeskuksissakin moni lääkäri pitää vielä etävastaanottoa.

Vähän sama ilmiö varmaan kuin se että ylempi keskiluokka muutenkin Suomessa ja muualla on etätöissä, jos vain suinkin voi.

Noi lääkäreiden etävastaanotot kyllä pistää silmään kanssa. Mulle ehdotettiin sellaista viime viikolla mutta menin kuitenkin ihan paikan päällä olevan pakeille.

Mun mielestä taas ne on käteviä. Ei tarvitse lähteä istumaan busseihin eikä muiden vastaanotolle odottavien kanssa samoihin sisätiloihin. 

Niin on siinä tuo puoli kyllä. Mutta tietty kysymys herää, että miksi on etävastaanottoja, jos ei ole vaaraakaan enää. (Kommenttina tavallaan sen hoitajan kirjoitukseen, jonka mukaan on hysteeristä pelätä enää koronaa... no, näköjään tuosta päätellen moni lääkäri pelkää ja moni ylihoitaja ym.)

- eri

Julkisella puolella voisi myös olla etä vastaanottoja, esim. Valokuvia voisi lähettää lääkärille. Näin ei käsittääkseni ole ollut nyt Helsingissä?

Puolisoni hoiti vuosittaisen diabeteslääkärin kontrollin videovastaanottona. Paikan päällekin olisi kyllä saanut tulla. Julkinen sektori ja Tampere.

Vierailija
93796/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monenlaista koronatuotetta on ollut jo ainakin parin kuukauden ajan. T-paitoja, lippiksiä, laukkuja, maskeja jne. 

93797/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on kaksi koko ajan spämmäävää tr.ollia, Gifflar-tyyppi ja "nyt kuollaan kaikki"-ivailija.

Usein tulee samoihin aikoihin nuo "läpät", eli luultavasti sama tyyppi.

Ignooratkaa.

En usko, että on sama. Gifflar-huumori on harmitonta, siinä ei hyökätä ketään vastaan. Nuo irvailijat taas ovat ehkä niitä koko viruksen olemassaolon kieltäjiä, joita se ehkä helpottaa.

En minä ainakaan kiellä sillä olen sairaalassa töissä ja myös koronapotilaita ollut. Teidän hysteerinen suhtautuminen muutamiin tartuntoihin on vain naurettavaa. 

Kiinnostaa silti sen verran että luet tätä ketjua?

Ja tsemppiä töihin, sinun kaltaisten asennetta tarvitaan jatkossa kun pandemia kunnolla Suomessa alkaa. Hyvä senkin kannalta ettet turhia pelkää, jos ja kun PPI:t loppuu taas kesken talvella.

En sanonut ettei kiinnostaisi koska tämä ketju on parhaimmillaan loistavaa viihdettä. Sori mutta ensi talvena en ole töissä enää vaan jään pois parin viikon päästä. 

Jos olet alalla töissä niin kauan saat töistä pois ollakin sitten, jos tarkoitat ettet pandemian aikaan enää ole töissä.

No ensin pidän kesäloman ja heti sen perään jään äitiysvapaalle eli melko kauan aion todellakin olla poissa töistä. Toki sitä ei tiedä onko pandemia silloinkaan vielä voitettu kun joskus on aika palata töihin mutta antaahan tilanteeni aika hyvin pelivaraa. 

Okay. Good luck. Nyt tulit muuten myöntäneeksi, että nimenomaan lähdet töistä koronaa pakoon ja välttelet tilannetta mahd. paljon (miksi muuten puhuisit pelivarasta).

Koska työ on pakkotyötä kun valmiuslaki voimaan. Ei irtisanoutumismahdollisuutta tai mahdollisuutta päättää työvuoroista tai vapaapäivistä. Lomia esimies siirsi mielivaltaisesti eteenpäin vaikka koronatilanne ei sitä edellyttänyt missään vaiheessa. Työntekijöillä ei ollut mitään oikeuksia ja työnantajapuoli käytti sitä hyväkseen. 

Huomasit varmaan että valmiuslaki ei ole enää voimassa?

Ei se ei kaun vie kun tarvittaessa uudelleen voimassa. Lisäksi välttämättä ei tarvita edes valmiuslakia niin uudet orjatyöt alkavat kun tilanne sitä vaatii. 

Kun pääsee lomalle, niin äkkiä puhelin pois päältä ja jonnekin tunturiin tai keskelle metsää. Kukaan ei voi velvoittaa lomalta päivystämään puhelinta tai postia tai kotona, että joku tulee hakemaan. Palaa sitten lomalta ennalta sovittuna päivänä. Asia kunnossa.

Vierailija
93798/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi vasta selitti suuren koronatartuntamäärän johtuvan testien suuresta määrästä.

Mutta tilasto: Ruotsi testattuja 600 000

ja Suomi 660 000.

Vierailija
93799/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Ainakin Kauniaisissa on. Toimii loistavasti videovastaanotto. Kyllä muuallakin varmaan.

Vierailija
93800/176779 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi ömyös tälle Gifflar-tyypille varoitus Rovaniemeltä (varmaan se eilen täällä kerrottu tartunta, milloinkohan näkyy THL-tilastoissa):

Ro­va­nie­men Po­ro­po­lun päi­vä­ko­dis­sa on todettu ko­ro­na­vi­rus­tar­tun­ta

Rovaniemen Poropolun päiväkodissa on todettu koronavirustartunta.

Mahdollisia altistuneita kartoitetaan ja terveydenhuolto on yhteydessä altistuneisiin.

Lapin Kansan tietojen mukaan tartunnan saanut on päiväkodin työntekijä ja hän on ollut töissä viimeksi tiistaina.

Lähde: Lapin kansa

Tuo Gifflar-tyyppi on trolli joka milloin minkäkin kaupunkin kaupassa samaa pullaa ostamassa. Varmaan sata kertaa ainakin viestin laittanut.

Tiedän, kuittailin vaan, kun nyt "sattui" olemaan Rovaniemellä.

En tiedä, mitä tarkoitatte trollilla. Yrittää tuoda huumoria tälle palstalle. Pahempaakin täällä on. Lisäksi oli Mika S ja ruåtsalainen ystävänsä, joka on nyt hävinnyt jonnekin.

-Hejsan hejsan!

-Nå heisan Andy! Kuis pyyhkii?

- Vilken prestation, mikä menestys, newyorktimes newyorktimes, världens bästa strategi! Minulla on härlig midsommarbild, ystävyydellä för dig!

-Grattis grattis!

https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/cc56778b-85c4-4fde-93f4-d84ba…

Ketju on lukittu.