Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtään muistatte, meidän pääministerimme piti koronaviruksen tukahduttamistoimia spektaakkeleina, joihin ei tahdottu lähteä. THL ei uskonut viruksen tulevan Suomeen. Kun monet vanhemmat eivät päästäneet enää lapsiaan kouluihin, hallitus sai vihdoin tehtyä päätöksen koulujen sulkemisesta, vanhempien painostuksesta. Muistatteko miten edellisinä päivinä ennen koulujen sulkemista Helsingin kaupungin pormestari Jan Vapaavuori sanoi ettei kouluja suljeta. Muistatteko miten monet maat sulkivat ensin rajojaan, vasta sitten Suomikin rupesi sulkemaan omia rajojaan. Muistatteko miten matkustajien tarkastuksista lentokentillä luovuttiin ja koronaviruksen annettiin vapaasti tulla maahan ?
Mikä on pointtisi? Virheistä huolimatta on pärjätty hyvin. Virheistä opitaan. Muistele mielummin niitä asioita jotka on tehty hyvin. Pakkohan niitäkin on olla kun tilanne on näin hyvä.
Te hysteerikot ja pahanilmanlinnut ette kai ymmärrä miksi teitä vähätellään ja jopa ivataan. Minä en ole todellakaan mikään denialisti, mutta tuo ASENNE on se joka nostaa niin karvat pystyyn. Että kaikki menee huonosti, katotaan vaan, kaksi viikkoa, olisihan se pitänyt arvata, ei tästä mitään tule. Innosta piukeana postataan kaikki negatiivinen. Hyviä uutisia alapeukutetaan ja vähätellään.
Siinä on jotain niin - en edes tiedä - tulee mieleen joku Sulo Vilen vaimoineen, 70-luvun Esson baarin valittajaukot ja naapurin kyttääjämummot verhojensa takana. Sellaista ummehtunutta takapajuisuutta. Suomalaisuuden ikävintä puolta. Että kieli pitkällä odotetaan että huonosti menisi että taas päästäisiin valittamaan. En tiedä, niin junttia. En vaan kestä.
Minä en ole löytänyt tältä palstalta juurikaan hysteerikkoja tai pahanilmanlintuja enkä valitusta. Tarkemmin sanottuna tästä ketjusta, joka on varmasti yksi vauvapalstan fiksuimmista. Siksi toivonkin, että tämä kritiikki pysyy asiallisena. Valituksen sijaan olen löytänyt ajattelevia ihmisiä, jotka osaavat suhtautua asioihin kriittisesti, etsiä tietoa ulkomailtakin ja vastustaa järjenvastaisia linjauksia. Kaikki tämä ennakolta, eikä jälkikäteen valittaen. Mutta tunnistan kyllä tuon valittajajuntti-kuvauksesi. En kuitenkaan tältä palstalta. Täytyy muistaa, että täällä on oltu oikeassa silloin, kun hallitus oli ihan passiivinen ja THL kehotti matkustelemaan. Epidemiahan siitä seurasi.
On ihan järkevää olettaa, että niin voi käydä taas.
Minä olen löytänyt valitusta ja paljon. Olen samaa mieltä tuon aiemman kirjoittajan kanssa tästä ummehtuneisuudesta ja negatiivisuudesta.
Olen seurannut tätä keskustelua alusta lähtien. Monessakin vaiheessa haukuttiin jatkuvasti sivukaupalla vuoroin THLää, hallitusta, virkamiehiä, WHOta, turisteja, tavallisia lenkkeilijöitä ja milloin mitäkin. Haukuttiin, kuinka tehdään asiat täysin väärin ja kuinka idiootteja täällä ollaan verrattuna muihin.
Erittäin mukava huomata, kuinka valittajat olivat kuitenkin väärässä.
Korona keskustelupalstoista täällä eniten infoa. Vilkaissut paria muuta Sijoittaja,Jatkoaika ja ihmettelen miten vähin tiedoin siellä mennään myös Usan pres asioissa aivan väärässä.
Osavaltiot itse vastaavat terveyden huollosta ja koronasta eikä Rusmeren itsenäisyysjuhlaan kuulu korona asiat. Media ei meillä todella kerro totuuksia joten jos ei muuta seuraa niin on pihalla kaikesta.
Suomessa pystyy nyt tukahduttamaan viruksen, jos vältellään ulkomaalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tampereelle yritetään nyt pakolla ajaa syyskuun alkuun Ruotsi -ottelua. Ei millään haluta päästää irti ajatuksesta. Mielestäni ei niitä ruotsalaisia kannata tuomalla tänne tuoda nyt. Ihan on otettu paikalliset poliitikot mukaan lobbaamaan asiaa, että tätä varten saadaan poikkeusluvalla ruotsalaiset paikalle.
En koe itseäni koronasta hysterisoivaksi, mutta en kyllä ruotsalaisia nyt tuomalla tänne toisi, kun on saatu vapautta takaisin ja taloutta pyörimään hyvän koronatilanteen takia - toisin kuin Ruotsissa. Ei se nyt niin elintärkeä tapahtuma ole, paitsi ehkä järjestävälle taholle - lieneekö raha motivaattori, koska normaalistihan ottelu on Helsingissä eikä Tampereella?
Haluaisin päästä syksyyn tässä hyvässä tilanteessa koronan suhteen.
Mitä muut mieltä?
Ei ole mitään järkeä politikoida ruotsalaisia nyt tänne yksittäisen kaupungin tai järjestäjän edun takia, koska Ruotsissa tilanne ei ole niin hyvä kuin täällä. Työskentelen ruotsalaisten kanssa (nyt etänä) ja heidän asenne on myös yksilöinä usein hyvin välinpitämätön taudin leviämiseen. Minäkään en ole korostuneen kauhistunut koronasta, mutta haluan, ettei nyt jo tehty työ mene hukkaan. En halua rajoituksia takaisin yhden Ruotsi -otelun takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreikassa otettiin tosi huonosti ruotsalaiset turistit vastaan. Eikö ihmiset ymmärrä, ettei oikein missään kaivata turisteja nyt?
Kyllä kaivataan, muttei suinkaan ruotsalaisia. En tiedä pitääkö paikkansa, että TUI on kiristänyt Kreikkaa ja sanonut lopettavansa kaikkien maiden lennot Kreikkaan, jos ruotsalaisia ei päästetä sinne. Jos pitää paikkansa, TUI:lla matkustaminen loppui tähän.
Sama. Ja nyt ihmetyttää tuo Tampereen linja Ruotsi -ottelun suhteen. Voiko mennä läpi? Voivatko tosiaan ohi kaikien suositusten saada ruotsalaiset heti syyskuun alussa tänne? Eikö se ole jonkinlainen riski urheilijoillekin?
Tottakai saastaiset ruotsalaiset ehdottomasti Tampereelle ja sen jälkeen ihmetellään miten ne tartunnat noin lisääntyneet.
Espanjassa Kataloniassa 200.000 asukkaan maakunta on eristetty huolestuttavan leviämisen takia😯
Yhdysvaltain osavaltioiden tartuntatilannetta voi seurata tästä:
https://www.nbcnews.com/health/health-news/coronavirus-count-state-day-…
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saastaiset ruotsalaiset ehdottomasti Tampereelle ja sen jälkeen ihmetellään miten ne tartunnat noin lisääntyneet.
Olisi kiva tietää, että ketkä tamperelaiset tätä lobbaa. Tietäisi, että kuka ei ääntäni enää ansaitse. Liput joo näyttää tosiaan olevan nyt taas myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa Kataloniassa 200.000 asukkaan maakunta on eristetty huolestuttavan leviämisen takia😯
Luin tän tuosta txtv:sitä siksi ei linkkiä..tämä toki voi täällä ollaankin.
Se on selvää että toinen aalto tulee kovaa kun espanja avannut rajat.
Vierailija kirjoitti:
Nämä eristämiset ovat erittäin hyviä uutisia. Se kertoo, että leviämiseen osataan reagoida, toisin kuin silloin ensimmäisen aallon alussa, ja nyt ei ajauduta enää samanlaisiin tartuntakierteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvaltain osavaltioiden tartuntatilannetta voi seurata tästä:
https://www.nbcnews.com/health/health-news/coronavirus-count-state-day-…
Tämäkin hyvä https://www.npr.org/sections/health-shots/2020/03/16/816707182/map-trac…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreikassa otettiin tosi huonosti ruotsalaiset turistit vastaan. Eikö ihmiset ymmärrä, ettei oikein missään kaivata turisteja nyt?
Kyllä kaivataan, muttei suinkaan ruotsalaisia. En tiedä pitääkö paikkansa, että TUI on kiristänyt Kreikkaa ja sanonut lopettavansa kaikkien maiden lennot Kreikkaan, jos ruotsalaisia ei päästetä sinne. Jos pitää paikkansa, TUI:lla matkustaminen loppui tähän.
Sama. Ja nyt ihmetyttää tuo Tampereen linja Ruotsi -ottelun suhteen. Voiko mennä läpi? Voivatko tosiaan ohi kaikien suositusten saada ruotsalaiset heti syyskuun alussa tänne? Eikö se ole jonkinlainen riski urheilijoillekin?
Kyllä luultavasti uhkailua, kiristystä ja lahjontaa käytetään enemmän tai vähemmän ympäri maailman, että saadaan bisnes pyörimään koronasta huolimatta. Iso riski joka tapauksessa nuo ruotsalaiset tällä hetkellä, ja paras olisi jos pysyisivät kotimaassaan kunnes epidemia on Ruotsissa paremmin hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Tampereelle yritetään nyt pakolla ajaa syyskuun alkuun Ruotsi -ottelua. Ei millään haluta päästää irti ajatuksesta. Mielestäni ei niitä ruotsalaisia kannata tuomalla tänne tuoda nyt. Ihan on otettu paikalliset poliitikot mukaan lobbaamaan asiaa, että tätä varten saadaan poikkeusluvalla ruotsalaiset paikalle.
En koe itseäni koronasta hysterisoivaksi, mutta en kyllä ruotsalaisia nyt tuomalla tänne toisi, kun on saatu vapautta takaisin ja taloutta pyörimään hyvän koronatilanteen takia - toisin kuin Ruotsissa. Ei se nyt niin elintärkeä tapahtuma ole, paitsi ehkä järjestävälle taholle - lieneekö raha motivaattori, koska normaalistihan ottelu on Helsingissä eikä Tampereella?
Mitä muut mieltä?
Johan nyt on kumma. Olympialaiset peruttiin tältä vuodelta, jalkapallon EM samoin, mutta joku hikinen FinnKampen pidetään vaikka väkisin!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtään muistatte, meidän pääministerimme piti koronaviruksen tukahduttamistoimia spektaakkeleina, joihin ei tahdottu lähteä. THL ei uskonut viruksen tulevan Suomeen. Kun monet vanhemmat eivät päästäneet enää lapsiaan kouluihin, hallitus sai vihdoin tehtyä päätöksen koulujen sulkemisesta, vanhempien painostuksesta. Muistatteko miten edellisinä päivinä ennen koulujen sulkemista Helsingin kaupungin pormestari Jan Vapaavuori sanoi ettei kouluja suljeta. Muistatteko miten monet maat sulkivat ensin rajojaan, vasta sitten Suomikin rupesi sulkemaan omia rajojaan. Muistatteko miten matkustajien tarkastuksista lentokentillä luovuttiin ja koronaviruksen annettiin vapaasti tulla maahan ?
Mikä on pointtisi? Virheistä huolimatta on pärjätty hyvin. Virheistä opitaan. Muistele mielummin niitä asioita jotka on tehty hyvin. Pakkohan niitäkin on olla kun tilanne on näin hyvä.
Te hysteerikot ja pahanilmanlinnut ette kai ymmärrä miksi teitä vähätellään ja jopa ivataan. Minä en ole todellakaan mikään denialisti, mutta tuo ASENNE on se joka nostaa niin karvat pystyyn. Että kaikki menee huonosti, katotaan vaan, kaksi viikkoa, olisihan se pitänyt arvata, ei tästä mitään tule. Innosta piukeana postataan kaikki negatiivinen. Hyviä uutisia alapeukutetaan ja vähätellään.
Siinä on jotain niin - en edes tiedä - tulee mieleen joku Sulo Vilen vaimoineen, 70-luvun Esson baarin valittajaukot ja naapurin kyttääjämummot verhojensa takana. Sellaista ummehtunutta takapajuisuutta. Suomalaisuuden ikävintä puolta. Että kieli pitkällä odotetaan että huonosti menisi että taas päästäisiin valittamaan. En tiedä, niin junttia. En vaan kestä.
Minä en ole löytänyt tältä palstalta juurikaan hysteerikkoja tai pahanilmanlintuja enkä valitusta. Tarkemmin sanottuna tästä ketjusta, joka on varmasti yksi vauvapalstan fiksuimmista. Siksi toivonkin, että tämä kritiikki pysyy asiallisena. Valituksen sijaan olen löytänyt ajattelevia ihmisiä, jotka osaavat suhtautua asioihin kriittisesti, etsiä tietoa ulkomailtakin ja vastustaa järjenvastaisia linjauksia. Kaikki tämä ennakolta, eikä jälkikäteen valittaen. Mutta tunnistan kyllä tuon valittajajuntti-kuvauksesi. En kuitenkaan tältä palstalta. Täytyy muistaa, että täällä on oltu oikeassa silloin, kun hallitus oli ihan passiivinen ja THL kehotti matkustelemaan. Epidemiahan siitä seurasi.
On ihan järkevää olettaa, että niin voi käydä taas.Minä olen löytänyt valitusta ja paljon. Olen samaa mieltä tuon aiemman kirjoittajan kanssa tästä ummehtuneisuudesta ja negatiivisuudesta.
Olen seurannut tätä keskustelua alusta lähtien. Monessakin vaiheessa haukuttiin jatkuvasti sivukaupalla vuoroin THLää, hallitusta, virkamiehiä, WHOta, turisteja, tavallisia lenkkeilijöitä ja milloin mitäkin. Haukuttiin, kuinka tehdään asiat täysin väärin ja kuinka idiootteja täällä ollaan verrattuna muihin.
Miten niin väärässä? Suomessa on kuitenkin turhaan kuollut monta sataa ihmistä, etkö yhtään tunne surua ja vihaa siitä että näin päästettiin käymään? Järkevämmät ohjeistukset terveydenhuoltoon(esim. ei suoraan hoitohenkilökunta töihin ulkomailta), lentojen esto wuhanista(kiina itse oli jo kieltänyt että wuhanista ei saa mennä muualle kiinaan mutta suomeen wuhanilaiset turistit olivat tervetulleita) ja lombardiasta jne. niin olisi monta ihmishenkeä säästynyt.
Sekin oli järkyttävää ja kaiken etiikan ja moraalin vastaista että tautia haluttiin tartuttaa, ettei pääse hidastumaan ja alun laumasuojamielisyys. Mielestäni tällaisen taudin tahallaan levittäminen on jopa ihmisoikeusloukkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan järkevää olettaa, että niin voi käydä taas.Minä olen löytänyt valitusta ja paljon. Olen samaa mieltä tuon aiemman kirjoittajan kanssa tästä ummehtuneisuudesta ja negatiivisuudesta.
Me ehkä tulkitsemme valituksen eri tavoin. Minusta se junttimainen valitus on sitä, että ei tee asioille mitään eikä yritä vaikuttaa niihin etukäteen. Toivoo vaan, että kaikki menee pieleen, jotta pääsee valittamaan.
Täällä on kyllä kritisoitu voimakkaastikin, mutta etukäteen tarkoituksena vaikuttaa asioihin. Jotkut ovat vaikuttaneetkin. Ja aiheesta! Jos täällä esitetyt näkemykset eivät olisi edes osaksi menneet läpi, oltaisiin Ruotsin tilanteessa. Täällä näkyy kuinka kirjoittajat toivovat epidemian olevan ohi, mutta pelkäävät pahinta. Ihan normaalia siis. Mutta kaikki mielipiteet ovat sallittuja. Jopa valitus siitä, että täällä oltaisiin valittajia.
Olisi hassua jos me pitäisimme suurena sankarina palopäällikköä,
joka on kieltäytynyt sammuttamasta palavaa kyläkoulua, joka
pelastuu yllättävän kaatosateen johdosta.
Onhan se hyvä uutinen, ettei kyläkoulu palanut.
Nyt me voidaan osoittaa sormella niitä ihmisiä,
jotka suureen ääneen vaativat palon sammuttamista.
Jos heitä olisi kuunneltu, olisi paljon kallista vettä
mennyt hukkaan ja palomiehet olisivat joutuneet
vaaraan.
Nyt voimme nostaa palopäällikön jalustalle, voimme
antaa hänelle kaiken kunnian palon sammumisesta.
Ollaanko siis Tampereella järjestämässä Suomi-Ruotsi -maaottelua? Ei ole todellista.
Vierailija kirjoitti:
Ollaanko siis Tampereella järjestämässä Suomi-Ruotsi -maaottelua? Ei ole todellista.
Tämä on ihan sitä samaa sarjaa kuin keväällä ne lääkärien ja sairaanhoitajien messut ja risteilyt, joita kieltäydyttiin perumasta kunnes ihan viime tingassa yleisön painostuksesta (mediahuomion ym. vuoksi) oli pakko.
Mitään ei siis todellakaan ole opittu, ihan samat virheet tullaan toistamaan.
Hölmölä mikä hölmölä.
Mitä muut mieltä?