Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Ei hyvänen aika! Kumpikin iltapäivälehti uutisoi epidemian hidastumisesta kuin se olisi joku ongelma. Takana tietty THL, jonka ennusteet eivät ole toteutuneet.
Okei. Voi tulla toinen tai monta aaltoa, jos tämä nyt onnistuttaisiin tukahduttamaan. Tukahdutetaan sitten nekin. Voi tulla myös rokote. En ole lukenut, että Kiinassa, Etelä-Koreassa tai Uudessa Seelannissa, joissa tauti on tukahdettu,sitä pidettäisiin minkäänlaisena ongelmana.
Vetäkää vaan tämä korona läpi. Brittiläisen serkun 3-vuotias lapsi kuoli koronaan viime yönä. Täällä halutaan tahallaan levittää tauti. Olemme me maailman tyhmintä kansaa. Kukaan ei pistä edes vastaan, vaan kiltisti hyväksytään. Jonotamme kuin juutalaiset uuniin vuoroamme koronan osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin paketin näitä, ja ne ovat niin järkyttävän hajuisia, että käyttämättä jää. Missä muualla on hyllyssä maskeja heti ostettaviksi?
https://www.yliopistonapteekki.fi/ya-suusuojus-25-kpl-85069.html
Katsotko paketista missä ne on tehty?
Katsoin mutta ei sitä sanota. Maahantuoja on Homekit Oy ja markkinoija Yliopiston apteekki. Pakkauksessa on CE-merkintä, ja ostin noita koska ekaa kertaa näin edes jonkinlaisia maskeja myytävänä.
CE= China export.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveiset korona-testistä, ei ollut mukavaa. Usean päivän seilaava kuume ja päänsärky, lihaskrampit, ei hajuaistia, nuha, veto aikas pois. Tulos tulee parin päivän päästä.
En kyllä voi uskoa jos olen saanut sen, ei ole tullut käytyä kuin kaupoissa ja kävelyillä. Ei kosketuksia vieraisiin ihmisiin paitsi vaimoon, joka kunnossa. Jos tulos positiivinen niin sitä ei tuolla kyllä voi välttää millään.Mikäs paikkakunta?
Helsinki
SuloVilen kirjoitti:
Vit....meillä mitään kunnon tautia edes ole.. tulossa vasta ja kunnolla ...että siinähän pidätte ne muksut koko syksyn kotona kun koko ajan pitää jarrutella liikaa ,vanhukset kuolee suruun ennenkuin coronaan kun eivät saa nähdä läheisiään!!!
Tauti ei minnekään häivy vaikka kuinka ne mussukat pysyy kotona.
Kyllä. Muksut kotona vaikka koko seuraavan vuoden. Ikävä kyllä, mutta lapseni on tärkeämpi, kun vieras vanha ihminen.
Vierailija kirjoitti:
SuloVilen kirjoitti:
Vit....meillä mitään kunnon tautia edes ole.. tulossa vasta ja kunnolla ...että siinähän pidätte ne muksut koko syksyn kotona kun koko ajan pitää jarrutella liikaa ,vanhukset kuolee suruun ennenkuin coronaan kun eivät saa nähdä läheisiään!!!
Tauti ei minnekään häivy vaikka kuinka ne mussukat pysyy kotona.Kyllä. Muksut kotona vaikka koko seuraavan vuoden. Ikävä kyllä, mutta lapseni on tärkeämpi, kun vieras vanha ihminen.
Tarkoitin siis, että minulle tärkeämpi. Jollekulle tämä vanha ihminen on tärkein koko maailmassa. Elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vetäkää vaan tämä korona läpi. Brittiläisen serkun 3-vuotias lapsi kuoli koronaan viime yönä. Täällä halutaan tahallaan levittää tauti. Olemme me maailman tyhmintä kansaa. Kukaan ei pistä edes vastaan, vaan kiltisti hyväksytään. Jonotamme kuin juutalaiset uuniin vuoroamme koronan osalta.
Miten niin, ei pistä vastaan? Paljon lapsia jää kotiin toukokuussa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006488913.html
Sisäpiiritietona sain mieheni kautta, että keskiviikkona puretaan käytännössä kaikki rajoitteet. Tämän myötä minä irtisanouduin töistä ja mies otti virkavapaata. Olen riskiryhmää ja tuskin selviän hengissä tästä koronasta. Terveydenhuolto kaatuu laskelmien mukaan noin kuukauden päästä. En saisi kertoa, mutta kerronpa silti.
Nyt otamme irti kaiken niistä ajoista, mitkä meillä on jäljellä yhdessä. Menemme mökille ja koitamme siellä välttää koronan. Onnea matkaan teille, jotka joudutte jatkamaan normaalissa arjessa.
Mikä keskiviikko? Tämä nyt vai seuraava?
inkkarit kanoottiin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveiset korona-testistä, ei ollut mukavaa. Usean päivän seilaava kuume ja päänsärky, lihaskrampit, ei hajuaistia, nuha, veto aikas pois. Tulos tulee parin päivän päästä.
En kyllä voi uskoa jos olen saanut sen, ei ole tullut käytyä kuin kaupoissa ja kävelyillä. Ei kosketuksia vieraisiin ihmisiin paitsi vaimoon, joka kunnossa. Jos tulos positiivinen niin sitä ei tuolla kyllä voi välttää millään.”Kuin kaupoissa”...?
Niinkuin meidän isä; ”kotona vaan pitää kököttää”, on käyty ruokakaupassa ja rautakaupassa ja puutarhakaupassa ja puhelinkaupassa.
Juu, ”vähän vaan olen kaupoissa käynyt ja kas, nyt on minullakin korona. En olisi ikinä uskonut” 😱
Nauttikaa vaan tilanteesta. Kun rokotetta ei tule on teidän vaihtoehdot vähissä, pysykää loppuelämä sisällä tai kohdatkaa virus. Onpa v..n vahingoniloista porukkaa.
Olet siis aidosti yllättynyt että olet saanut kaupoissa käytyäsi saanut koronan?
Olen. Pitänyt turvavälit, koskenut vain tuotteeseen jonka otan ja maksan lähimaksulla. En koske käsillä naamaan ja kädet pesty aina reissun jälkeen. Joten kyllä, olen yllättynyt. Toki olen varmahko ettei ole korona, täällä mahdollisuus on 1,4/1000 asukasta.
Virus leviää ilmateitse. Sairaalat, kaupat ja julkiset kulkuvälineet mistä sen kätevimmin saa hankittua. Jos et halua, niin voit suojautua maskilla. Sama kuin kondomi erotiikassa. Niihän sitä aina yllätytään, että oli tuttu, enkä olis uskonu tarvitsevani.
Lukuisissa artikkeleissa sanottu ettei leviämistä ilmateitse ole pystytty todistamaan. Jos viittaat pisaratartuntaan on se eri asia. Toki nekin leijailevat koosta riippuen pitkäänkin, mutta ei ole oikea ilmatartunta.
Vierailija kirjoitti:
Tartunnat ikäryhmittäin 0-9 v 108 10-19 v 244 20-29 v 791 30-39 v 766 40-49 v 776
50-59 v 910, aktiivisia, 60-69 v 463 70-79 v 257 yli 80 v 380
Vain siltä osin kun on täyttänyt testaamiseen pääsyn kriteerit ja testaaja on onnistunut näytteenotossa.
Vierailija kirjoitti:
Sisäpiiritietona sain mieheni kautta, että keskiviikkona puretaan käytännössä kaikki rajoitteet. Tämän myötä minä irtisanouduin töistä ja mies otti virkavapaata. Olen riskiryhmää ja tuskin selviän hengissä tästä koronasta. Terveydenhuolto kaatuu laskelmien mukaan noin kuukauden päästä. En saisi kertoa, mutta kerronpa silti.
Nyt otamme irti kaiken niistä ajoista, mitkä meillä on jäljellä yhdessä. Menemme mökille ja koitamme siellä välttää koronan. Onnea matkaan teille, jotka joudutte jatkamaan normaalissa arjessa.
Jos koulut avautuvat niin kuinka moni vanhempi oikeasti laittaa lapsensa kouluun?
Jätetäänkö tämä kokonaan uutisoimatta Suomessa: https://www.theguardian.com/world/2020/apr/27/nhs-warns-of-rise-in-chil…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän viikon keskiviikko. Tämä on sairas maa ihan oikeasti. Ei missään muualla tahallaan haluta levittää tätä tautia. Ihmishenki on Suomessa just sen verran, minkä lääkefirmat THL:lle maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin paketin näitä, ja ne ovat niin järkyttävän hajuisia, että käyttämättä jää. Missä muualla on hyllyssä maskeja heti ostettaviksi?
https://www.yliopistonapteekki.fi/ya-suusuojus-25-kpl-85069.html
Katsotko paketista missä ne on tehty?
Katsoin mutta ei sitä sanota. Maahantuoja on Homekit Oy ja markkinoija Yliopiston apteekki. Pakkauksessa on CE-merkintä, ja ostin noita koska ekaa kertaa näin edes jonkinlaisia maskeja myytävänä.
CE= China export.
tiedän Kiinassa tehtyjä, lateksittomia, tilasin eka kertaa tänään, sen näkee sitten . kuitukankaasta valmistettu 3-kerroksinen ja iholle HELLÄvarainen. BFE yli 95 % matala hengitysvastus.
Vierailija kirjoitti:
kartan ihmisiä ja en kuulu riskiryhmään. Mikä tulee niin tulee ja sen näkee sitten. Suomessa on yli 870 000 70 plus ja sairaita n 200 000 , Sydänsairaus, diabetes, keuhkosairaudet jne.
Nyt tämän maan isoin ongelma on se, että epidemia hidastuikin liikaa? Siis mitä helvettiä? Miten sitä voidaan hidastaa liikaa? Suomalaiset tottelevat kieltoja / kehotuksia liian hyvin ? Eikös THL osannut tätä ottaa huomioon hienoissa arvioissaan?
Eikö niitä sitten osata ottaa oikein. ? On tää touhua. Korona sanelee nyt elämän ja tätäkö tämä on niin kauan kunnes tulee rokote. Tehohoito potilaat vähentyneet radikaalisti. Kesänkö tämä korona uinuu mutta silti pitää olla varuillaan iskeekö ja syksyllä alkaa taas .
Vierailija kirjoitti:
Ja ihmiset uskoo kaiken mitä netissä kirjoitellaan, tämänkin. Muistakaa pitää välillä myös sometaukoa ja keskittyä enimmäkseen oikeista lähteistä tuleviin uutisiin. Turhaan sitä ahdistusta kasaa itselleen uskomalla joka toisen trollin kirjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän viikon keskiviikko. Tämä on sairas maa ihan oikeasti. Ei missään muualla tahallaan haluta levittää tätä tautia. Ihmishenki on Suomessa just sen verran, minkä lääkefirmat THL:lle maksaa.
Meinaat että 13.5. asti määrätyt poikkeusolot puretaan täysin loogisesti ja yllättäen keskiviikkona 29.4.? Älkää nyt uskoko kaikkea mitä ihmiset täällä hölisee...
Höpsistä, nää on aina ihan piristäviä ja kivaa vaihtelua tämän ketjun tosikkomaisiin tilastonikkareihin ja ylihuolestujiin/huolehtijoihin.