Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju alkaa olla NIIN väsynyt. Samat aiheet nostetaan koko ajan esille ja jankutetaan asiat puhki kun itse ollaan NIIN tietäviä, presidenttiainesta ihan. Sohvannurkasta on helppo huudella. Millon viimeksi olet tehnyt jotain oikeasti hyödyllistä lähimmäisellesi?
Mitä nyt yleensä. Laittanut ruokaa siivonnut leikkinyt lasten kanssa vienyt lapsia pihalle auttanut koulutehtävissä pessyt pyykkiä pessyt ikkunoita vaihtanut vaippaa keittänyt kahvia leiponut.
Sitä varten nämä keskustelupalstat ovat että voi jauhaa täällä ihan mitä mieleen tulee jos joku asia askarruttaa. Mene nukkumaan jos väsyttää. Mammoilla ei ole siihen aikaa.
Pitääkö vaipat nykyään keittää. Jo on aikoihin eletty.
Voihan joku hyvinkin keittää kestovaippoja.
Muistan lapsuudestani 70-luvulta, että ainakin liinavaatteita keitettiin muuripadassa. Varmaan silloin on vaipatkin keitetty. Ei siis mikään uusi juttu.
Lainaamasi kuitenkin puhui kahvin keittämistä ja vaippojen vaihtamisesta 😃
Vierailija kirjoitti:
Polloidi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polloidi kirjoitti:
Jotta saisit itse perspektiiviä asiaan, perehdy muuhunkin aineistoon kuin THL:n syöttämään tarkoitukselliseen disinformaatioon.
Mikäli tilastodata ja fakta on vaikeaa hahmottaa, hae juutuub kanava ’ABACABA’ , ja katsele sieltä muutama aiheeseen liittyvä video, niissä tämä kylmä tilastodata on puettu helposti ymmärrettävään visuaaliseen esitysmuotoon.Tämän jälkeen palaa tänne, ja kerro meille tyhmille millä tavalla Suomalaiset on genetiikaltaan niin poikkeuksellisia ja ylivertaisia, että suomalaisia tämä pöpö niittää vain 0,05% , kun kaikkialla muualla tällä planeetalla sen tappavuus on vähintään monikymmen, jollei satakertainen
Oikeestikko uskot, että luotan enemmän johonkin "ACRABADABRA" youtube-kanavaan kuin Suomen päälehteen?
Lisäksi ei kiinnosta prosentit, vaan nuo kuolinmäärät numerona, ne eivät ole "epävarmoja". Ja postauksen pointtina oli suhteuttaa koronan kuolinlukuja ihan normaaleihin kuolinlukuihin.
Sry, että pilasin aamusi.
Teitä "aamun pilaajia" kiinnostaa vaan se, että tykkäätte vähätellä muiden näkemyksiä. Kukaan ei tiedä vielä koko totuutta, ei myöskään "päälehti". Päälehdenkin artikkelin kirjoittaa btw ihan tavallinen ihminen.
Eikä se mitään mihinkään vaikuta, eihän mitään keskustelua olisi mahdollista syntyä jos ei olisi erilaisia näkemyksiä.Ihmisiin jotka ovat sinnikkäässä denial-moodissa, ei kannata tuhlata energiaa...
Tämäkään lällättelijä , ja hesariin sokeasti uskova ei ole pystynyt mihinkään järkevään vasta-argumentointiin, pelkkään muka-hauskaan sanaleikittelyyn.
Sivusta vain totean että itsekin sanoit että mitään keskustelua on mahdoton syntyä ilman erilaisia näkemyksiä. Silti asenteesi on hyvin hyökkäävä ja eilenkin huutomerkkipainoitteinen jos jollakulla on eri näkemys kuin sinulla. Miten eroat "denialistista" omasta mielestäsi? Koska näet totuuden? 🤔
Tää keskustelu on ollut melkoista maailmanlopun torvensoittajien ja denialistien taistelutannerta. Välillä joku väliin pohtii samaa asiaa mitä ollaan pyöritelty helmikuusta. Ei siinä, jatkakaa vaan kun mulla onkin vähän tylsää nykyisin kun olen lomautettuna ja nuo Martina Aitolehden suhdesotkut ei itseä kiinnosta👍
Guilty as hell !
Tunnustan syyllistyväni melko ivalliseen kirjoitustyyliin ja sävyyn, kun näen mielestäni äärimmäisen typerän kommentin...
Tunnustan myös että tämä kulkutauti koskettaa minua henkilökohtaisesti tunnetasolla läheltä, joka sitten näkyy myös näissä kommenteissani.
Tunnustan myös sen, että vouhottamiseni on EHKÄ ylireagointia (tämä jää nähtäväksi, lähikuukaudet näyttävät).
Mutta yhtä vähän kuin minulla on kompetenssia ennustaa miljoonia kuolleita, ihan yhtä vähän on kellään kompetenssia väittää että tämä kulkutauti on "Vappuun mennessä ohi".
Kaikki rinnastukset tavalliseen flunsaan, vuotuisiin liikennekuolemiin, sydäninfarkteihin ym. on siinä mielessä hölmöjä, että nämä ovat pääsääntöisesti normaalijakautuneita ilmiöitä, joista on dataa vuosikymmenten ajalta.
Covid-19 pöpöstä on dataa vasta 3kk ajalta, ja todella monessa maassa mennään vielä eksponentiaalikäyrällä ylöspäin...
Koska optimiratkaisua ja viisasten kiveä ei kenelläkään tässä asiassa ole, on jokaisen henkilökohtainen suhtautuminen joko alireagointia tai ylireagointia.
Itse olen valinnut jälkimmäisen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo 5g jos vaikuttaa Dna han niin
5g ei vaikuta tietenkään mitään dnahan eihän 4g ole vaikuttanut myöskään mitään. Tietysti viiruksen ja tietoverkkojen yhteys on siinä että viiruksen levittäjä varmasti haluaa hallita myös tietoverkkoja, miksei haluaisi:)
Teoriassa esim Epstein parr viirus voidaan kyllä tietyllä taajuudella aktivoida. Samoin varmasti koronaviirus voidaan aktivoida tietyllä taajuudella. Kuitenkin on mahdollista myös tuhota koko viirus jollain viruksen resonanssitaajuudella. Mutta nämähän tapahtuu petrimaljalla lapraoloissa. Sitten kun viirus on ihmisessä niin on jo myöhäistä. Sellaisen joka saa tämän pitäisi heti oksentaa jotta mahahapot huuhtoisivat sen ehkä pois. Jos virus nimittäin ehtii kiinnittyä keuhkoihin niin se on adios.
Eli ainoa mikä käytännössä auttaa tähän koronaan on oikeat toimenpiteet eli hyvin valvotut eristykset karanteenit ja varovaisuustoimenpiteet niin kauan kunnes tartuttavuusluku on nolla yhdeksän perättäistä päivää.
Osaako kukaan asiantuntija sanoa mista saa ihminen vahingossa raskasmetalleja kehoonsa, kysyn siis oikeasti että niitä voisi välttää?
Polloidi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polloidi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polloidi kirjoitti:
Jotta saisit itse perspektiiviä asiaan, perehdy muuhunkin aineistoon kuin THL:n syöttämään tarkoitukselliseen disinformaatioon.
Mikäli tilastodata ja fakta on vaikeaa hahmottaa, hae juutuub kanava ’ABACABA’ , ja katsele sieltä muutama aiheeseen liittyvä video, niissä tämä kylmä tilastodata on puettu helposti ymmärrettävään visuaaliseen esitysmuotoon.Tämän jälkeen palaa tänne, ja kerro meille tyhmille millä tavalla Suomalaiset on genetiikaltaan niin poikkeuksellisia ja ylivertaisia, että suomalaisia tämä pöpö niittää vain 0,05% , kun kaikkialla muualla tällä planeetalla sen tappavuus on vähintään monikymmen, jollei satakertainen
Oikeestikko uskot, että luotan enemmän johonkin "ACRABADABRA" youtube-kanavaan kuin Suomen päälehteen?
Lisäksi ei kiinnosta prosentit, vaan nuo kuolinmäärät numerona, ne eivät ole "epävarmoja". Ja postauksen pointtina oli suhteuttaa koronan kuolinlukuja ihan normaaleihin kuolinlukuihin.
Teitä "aamun pilaajia" kiinnostaa vaan se, että tykkäätte vähätellä muiden näkemyksiä. Kukaan ei tiedä vielä koko totuutta, ei myöskään "päälehti". Päälehdenkin artikkelin kirjoittaa btw ihan tavallinen ihminen.
Eikä se mitään mihinkään vaikuta, eihän mitään keskustelua olisi mahdollista syntyä jos ei olisi erilaisia näkemyksiä.Ihmisiin jotka ovat sinnikkäässä denial-moodissa, ei kannata tuhlata energiaa...
Tämäkään lällättelijä , ja hesariin sokeasti uskova ei ole pystynyt mihinkään järkevään vasta-argumentointiin, pelkkään muka-hauskaan sanaleikittelyyn.
Sivusta vain totean että itsekin sanoit että mitään keskustelua on mahdoton syntyä ilman erilaisia näkemyksiä. Silti asenteesi on hyvin hyökkäävä ja eilenkin huutomerkkipainoitteinen jos jollakulla on eri näkemys kuin sinulla. Miten eroat "denialistista" omasta mielestäsi? Koska näet totuuden? 🤔
Tää keskustelu on ollut melkoista maailmanlopun torvensoittajien ja denialistien taistelutannerta. Välillä joku väliin pohtii samaa asiaa mitä ollaan pyöritelty helmikuusta. Ei siinä, jatkakaa vaan kun mulla onkin vähän tylsää nykyisin kun olen lomautettuna ja nuo Martina Aitolehden suhdesotkut ei itseä kiinnosta👍
Guilty as hell !
Tunnustan syyllistyväni melko ivalliseen kirjoitustyyliin ja sävyyn, kun näen mielestäni äärimmäisen typerän kommentin...
Tunnustan myös että tämä kulkutauti koskettaa minua henkilökohtaisesti tunnetasolla läheltä, joka sitten näkyy myös näissä kommenteissani.
Tunnustan myös sen, että vouhottamiseni on EHKÄ ylireagointia (tämä jää nähtäväksi, lähikuukaudet näyttävät).
Mutta yhtä vähän kuin minulla on kompetenssia ennustaa miljoonia kuolleita, ihan yhtä vähän on kellään kompetenssia väittää että tämä kulkutauti on "Vappuun mennessä ohi".
Kaikki rinnastukset tavalliseen flunsaan, vuotuisiin liikennekuolemiin, sydäninfarkteihin ym. on siinä mielessä hölmöjä, että nämä ovat pääsääntöisesti normaalijakautuneita ilmiöitä, joista on dataa vuosikymmenten ajalta.
Covid-19 pöpöstä on dataa vasta 3kk ajalta, ja todella monessa maassa mennään vielä eksponentiaalikäyrällä ylöspäin...
Koska optimiratkaisua ja viisasten kiveä ei kenelläkään tässä asiassa ole, on jokaisen henkilökohtainen suhtautuminen joko alireagointia tai ylireagointia.
Kiinalla on viisasten kivi. Siis jos tämä tarttuisi siten että laumasuoja olisi järkevä niin Kiina olisi varmasti tehnyt sen. Mutta he ovatkin fiksuja. He eristävät pahimman alueen ja karanteenaavat sen niin kauan kunnes tartuttavuusluku on 9 päivää nolla. Virus elää pinnoilla 9 päivää ja kuolee sitten.
Se mitä tehdään koronapositiivisille on hyvä kysymys.
Tartuttavatko he aina vai ei eli heidät pitäisi tämän tiedon puutteessa viedä erilliseen koronakylään eristyksiin. Esim. Hiv tarttuu ilman lääkkeitä aika kauan.
Nämä laumasuojaideat ovat vaan surullinen esimerkki äärettömästä tyhmyydestä kansakuntien ylimmillä tasoilla.
Leipää ja sirkushuveja – showpaini rinnastettiin ruoan kaltaiseksi välttämättömyydeksi, sai erikoisluvan jatkaa toimintaansa
Tänään klo 9:56
Floridassa taistellaan painikehässä, jotta kansalle taataan viihdettä🤑
Vierailija kirjoitti:
Polloidi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polloidi kirjoitti:
Sinä sivusta lukija, joka olet sitä mieltä, että jonkun asenne on hyökkäävä: Meitä on tässä useampia vastaillut samaan viestiin. Osa käyttää huutomerkkiä ja osa ei. Eri; se toinen; ei niinkään denialisti vaan realisti.
Vierailija kirjoitti:
Näin eilen ostoskärryssä 8 kg Ohraryynniä ja 16 pkt Kantolan kaakkao-foffelia. Ja 6 plo muummi-limssaa. En mitenkään erikseen vakoillut mutta kun sattuivat olemaan siinä näkysällä. Tämä siis Tesoman Prismassa (S)
Kai muistit soittaa palokunnan, poliisit ja ilmoittaa Iltalehteen...?
Mitä Sarmaste tarkoittaa ja keitä, kun sanoo että vääriä päitä pudonnut ja putoilee?
Tietoa tai arvauksia, kiitos !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Saksassa sinänsäå on suhteellisen vähän kuolleita verrattuna vaikka Italiaan ja Espanjaan, myös siellä korona on levinnyt hyvin laajalti hoitokoteihin ja paljon asukkaita on menehtynyt. Taas tänä aamuna uutisoitiin yhdestä hoitokodista, jossa 53/70 asukkaasta on saanut tartunnan.
Lähde, please.
Vedätkö yhdestä tapauksesta?
En vedä. Seuraa vaikka bild.de päivittyvää seurantaa, joissa näitä uutisia on lähes päivittäin https://www.bild.de/regional/hamburg/hamburg-aktuell/infektionsfall-im-…
Tai tuossa viikon takainen tilanne Saksan eri osavaltioista: silloin hoitokodeissa koronaan kuolleita oli jo yli 150. Nyt huomattavasti enemmän. https://www.morgenpost.de/vermischtes/article228852909/Coronavirus-Uebe…
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Saksassa sinänsä on suhteellisen vähän kuolleita verrattuna vaikka Italiaan ja Espanjaan, myös siellä korona on levinnyt hyvin laajalti hoitokoteihin ja paljon asukkaita on menehtynyt. Taas tänä aamuna uutisoitiin yhdestä hoitokodista, jossa 53/70 asukkaasta on saanut tartunnan.
Tuo on totta, oli eilen lehdissä. En ihan ymmärrä, miten se on päässyt niin leviämään hoitokodeissa. Saksassa on vähän ankarammatt rajoitukset kuin Suomessa.
Polloidi kirjoitti:
Guilty as hell !
Ollaan ainakin yhdestä asiasta samaa mieltä ja toimitaan samoin: "Tunnustan syyllistyväni melko ivalliseen kirjoitustyyliin ja sävyyn, kun näen mielestäni äärimmäisen typerän kommentin..."
Huonoja uutisia. Korona tuhoaa T-soluja.
https://www.news-medical.net/news/20200413/Novel-coronavirus-attacks-an…
Suomella on Horuksen silmäsymbolissa ns. lääkärin rooli, se oli tuossa kohtaa kuviota ( tuo koukku alla oli juurikin se ) jo Egyptissä lääkärin symboli : Ja kas tässähän se kartalla onkin.
https://www.reddit.com/r/exjw/comments/bcm4qs/jehovahs_witnesses_confer…
Jos menossa on suuri eksytys joka eksyttää jos mahdollista valitutkin...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, vieläkö Finnair käy hakemassa suomalaisia pahimmilta epidemia-alueilta? Vähän aika sitten lähtenyt lennot Alicanteen ja Malagaan. Tuskin Suomesta tuonne mitään rahtiakaan viedään.
Tämä on kerrottu iltapäivälehtien/Ylen tai Hesarin sivuilla, että nuo lennot hakevat suomalaisia, samoin muutama muu lento Euroopan ulkopuolelle.
Suomi järjestää vielä kotiutuslentoja Espanjasta, Bangkokista ja Delhistä
Suomen ulkoministeriö ja Finnair järjestävät vielä huhtikuussa tuettuja kotiutuslentoja, joilla ulkomaille jumiin jääneet suomalaiset voivat palata potemaan koronavirusaikaa kotonaan.
Esimerkiksi Delhistä lennetään Suomeen 18. huhtikuuta. Lennon liput ovat myynnissä, twiittasi Suomen Delhin-suurlähetystö maanantaina.
Ulkoministeriön tiedotteen mukaan tiistaina lennetään Malagasta ja Alicantesta ja 17.4. Malagasta ja Bangkokista
Vierailija kirjoitti:
Polloidi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polloidi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polloidi kirjoitti:
Guilty as hell !
Kiinalla on viisasten kivi. Siis jos tämä tarttuisi siten että laumasuoja olisi järkevä niin Kiina olisi varmasti tehnyt sen. Mutta he ovatkin fiksuja. He eristävät pahimman alueen ja karanteenaavat sen niin kauan kunnes tartuttavuusluku on 9 päivää nolla. Virus elää pinnoilla 9 päivää ja kuolee sitten.
Se mitä tehdään koronapositiivisille on hyvä kysymys.
Tartuttavatko he aina vai ei eli heidät pitäisi tämän tiedon puutteessa viedä erilliseen koronakylään eristyksiin. Esim. Hiv tarttuu ilman lääkkeitä aika kauan.Nämä laumasuojaideat ovat vaan surullinen esimerkki äärettömästä tyhmyydestä kansakuntien ylimmillä tasoilla.
Kiinassa ja kiinalaisilla on hiukan erilainen meininki ja yhteiskuntajärjestys kuin meillä täällä Euroopassa.
Kiinan valtiolla on massiivinen poliisi- ja sotilaskoneisto, joiden avulla isoja ihmismassoja voidaan hallita, ja tarvittaessa myös hallitaan sen suuremmin miettimättä humaaneja arvoja ja yksilön vapautta...
Pahimmilla epidemia-alueilla kokonaisia kerrostaloja eristettiin hitsaamalla uloskäynnit umpeen.
--> Näppärä ratkaisu, kun kerrostalon asukkaista riittävän suurella osalla havaittiin kuumetta, oli tehokkaampaa eristää tämä osa-populaatio omaksi paikalliseksi tautipesäkkeekseen, ja antaa viruksen riehua tässä osapopulaatiossa niin kauan kun "ruokaa" riittää, kuin siirtää tämä populaatio jo valmiiksi ylikuormittuneisiin sairaaloihin.
Tehokasta? Kyllä.
Humaania?? No ei todellakaan, ainakaan näiden kerrostalojen asukkaiden vinkkelistä.
P.S. Ei, en usko pätkääkään Kiinan julkaisemiin virallisiin lukuihin, eikä minulla siis siinä mielessä ole
mitenkään ruusuista kuvaa Kiinankaan todellisesta tilanteesta.
"laajalti levinnyt saksalaisiin vanhainkoteihin"
Vanhainkoteja Saksassa 11 700 joista 520 on ilmoitettu saaneen tartunnan. 4.4% siis.
4.4 % on laajalti.
Älkää naurattako.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju alkaa olla NIIN väsynyt. Samat aiheet nostetaan koko ajan esille ja jankutetaan asiat puhki kun itse ollaan NIIN tietäviä, presidenttiainesta ihan. Sohvannurkasta on helppo huudella. Millon viimeksi olet tehnyt jotain oikeasti hyödyllistä lähimmäisellesi?
Ja miten sinä itse poikkeat arvostelemistasi ihmisistä?
Kohta rajat auki, tervemenoa maakuntiin.
Tuo 5g jos vaikuttaa Dna han niin