Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen uutisesta:
"
Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL alkaa tutkia koronaviruksen leviämistä väestössä aiemmasta tartunnasta kertovalla vasta-ainetutkimuksella.
Tutkimukseen kutsutaan osallistujia satunnaisotannalla, ja alussa otanta painottuu pääkaupunkiseudulle, jossa varmistettuja koronatartuntoja on eniten, sekä työikäiseen väestöön.
THL toteuttaa tutkimuksen yhteistyössä yliopistosairaaloiden kanssa.
Mitä tutkimus tarkoittaa ja mitä sillä tavoitellaan? Kerromme tutkimuksesta lisää suorassa lähetyksessämme kello 11. Haastattelussa on THL:n asiantuntijoita. Suoraa lähetystä voi seurata tämän jutun pääkuvaa klikkaamalla.
Eilen maanantaina THL kertoi alkavansa selvittää ihmisten alttiutta sairastua vaikeaan koronavirusinfektioon.
Tänään julkistetussa tutkimuksessa arvioidaan taas viruksen leviämistä: tarkoitus on selvittää ajantasaisesti, miten suurelle osalle väestöstä on muodostunut vasta-aineita osoituksena aiemmasta viruksen kohtaamisesta, THL kertoo.
Lisäksi tutkimuksessa mitataan vasta-aineiden määrää ja seurataan, kuinka pitkään ne säilyvät.
Tutkimusta laajennetaan pääkaupunkiseudulta ja työikäisestä väestöstä kevään aikana, ja se kattaa esimerkiksi kaikki ikäryhmät.
Nyt alkavan tutkimuksen perusteella voidaan THL:n mukaan seurata, kuinka laajasti koronaepidemia on levinnyt eri ikäryhmissä ja alueilla.
Tutkittavia kutsutaan mukaan kirjeitse satunnaisotannalla, THL toteaa. Tutkittavat valitaan siis arpomalla, mikä varmistaa sen, että osallistujat edustavat Suomen koko väestöä.
Tutkimukseen on THL:n mukaan tarkoitus saada noin 750 osallistujaa joka viikko. Tutkittavat saavat tiedon, jos heiltä löytyy vasta-aineita eli jos heillä on jo ollut koronavirustartunta.
Tänään tiistaina kerrottu tutkimus jatkuu loppuvuoden ajan. Ensimmäisiä tuloksia odotetaan tämän kuun loppuun mennessä."
Menkää ihmiset ihmeessä tuohon testiin, jos saatte siihen kutsun. Saatattekin olla jo immuuneja!
Missähän se vasta-aine testi otetaan Hgissä?
Aiempien havaintojen perusteella jonotetaan samassa tilassa, ilman suojavarusteita jne
Mikäli näin, niin kannattaa harkita huolella - haluaako varman tartunnan, jos sitä ei todennäköisesti toistaiseksi ole jo saanut?
Taattua av-logiikkaa:
Pitää olla vasta-ainetestit! Miksei ole vasta-ainetestejä!! Mikä on exit-suunnitelma, meillä ei ole, Suomessa ei osata mitään! Peli on menetetty, me kuollaan kaikki, lottovoitto, paska osuu tuulettimeen, lähtee lapasesta ym. fraasit.
Sitten: THL aloittaa vasta-ainetestit. No ei sinne ainakaan kannata mennä. Siellä varmaan ollaan samassa tilassa kaikki, koska pirkko toisessa ketjussa sanoi että kerran jossain muuallakin oli silleen. Minä en ainakaan mene, en kyllä suosittele menemään!! EI KANNATA!
Jos ei kyetä järjestämään turvallista testiympäristöä, niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Ehdottaisin drive-in testiympäristöä tai likimain vastaavaa olosuhdetta. Jos sitä ei ole tarjolla, vaan kerätään kaikki testattavat samaan tilaan jonottamaan - on se pelkästään viruksen levittämistä.
Kas kun korona-kirjessä ei ole mitään pintaa, jota ohjeistetaan nuolemaan? Vai onko? En ole saanut kirjettä.
Vierailija kirjoitti:
Kun muualla, erityisesti mediassa ja somessa, on vielä kuolinorgiat kiihtymässä, Saksa, Itävalta ja Sveitsi suunnittelee rajoitusten lieventämistä parin viikon sisään.
Suunnittelu on eri asia kun asioiden toteutus, vaikkakin nämä Suomen mediassa rinnastetaan näköjään samaksi asiaksi. Suunnittelevat siis hölläämistä ja toteuttavat jos tilanne sallii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://israblockupdate.blogspot.com/
02. Natural News, joka taistelee terveyden, elämän ja vapauden puolesta, kertoo artikkelissaan, joka on otsikoitu nimellä Zombie apokalypse, että coronaviruksen tiedetään muuttavan aivojen toimintoja ja aiheuttaneen muutamille uhreilleen hyökkäävää ja sekä ajan ja paikan tajun menettämisen kaltaista toimintaa.
Useiden tartunnan saaneen on havaittu tarkoituksellisesti pyrkivän levittämään tartuntaa hyökkäävästi yskimällä toisia ihmisiä, sekä läheisiä että heitä hoitavia, vastaan. Tästä voidaan päätellä, että virukseen liittyy jotain todella outoa. Israelissa yksi viruspotilas hakkasi 86-vuotiaan naispotilaan kuoliaaksi.
Virustartunta ei vain infektioi uhrinsa hermojärjestelmän ja joillakin uhreilla tuhoa täysin hänen haju- ja makutuntemuksensa, vaan se muuttaa aivojen toiminnan tuhoamalla aivokudosta.
Tämän johdosta määrätyissä henkilöissä kehittyy raivotaudin (rabbies, raivo- tai vesikauhu) kaltaisia oireita hyökkäävine toimintoineen, jotka levittävät tautia, kuin ”jossain zombien kaltaisissa elokuvissa”.
MIRROW raportoi Englannissa, että lääkärit Italiassa ja Kiinassa dokumentoivat neurologista tilannetta corona-virus-potilaissaan, mukaan lukien aivojen laajentumista ja niiden tuhoutumista. ”Yksi potilas menetti puhekykynsä”.
https://www.naturalnews.com/2020-04-03-zombie-apocalypse-coronavirus-al…Mirror, Natural News... ei millään pahalla mutta siun uutissuodatin taitaa olla tukossa ja vaihdon tarpeessa. Oot varmaan se sama joka tänne linkittelee pakkomielteisesti Daily Mailin artikkeleita.
Älkäähän nyt! Juuri kun löytyi uusia mielenkiintoisia aspekteja sars-cov2 tartunnan selättäneistä! Oh sh#t! Blackbelt zombies!
Vierailija kirjoitti:
1920 ja 2020 muistuttavat toisiaan. Saa nähdä tuleeko kieltolaki. Suomessa kieltolailla oli sekä kannattajansa että vastustajansa. Yleisesti kuitenkin katsottiin, että kieltolaki ja sen rikkomisen väistämättömyys johti sekaannukseen, vakiintuneiden sääntöjen rikkomiseen ja yhteiskunnan murenemiseen.
No onneksi on varastoja sen verran, että pärjää ainakin 10 vuotta ja ylikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt oli taas hallituksen ilmoitus korona-tilanteesta. Tällaisiako te odotatte saavanne joka päivä? Aivan turhaa hommaa jos ei mitään konkreettista ilmoitettavaa kuten nyt. Ette kai te jotain "kyllä me tästä selvitään" kannustusta kaipaa päivittäin tai lukemia tartunnoista ja kuolleista? Tartunnat ym. saatte THL:än sivulta tietoonne jos kiinnostaa. Hyvin on hallitus ja THL toiminut. Pelättyä piikkiä ei tullut ja tehohoitopaikat riittävät tällä kuormalla. Kuten muuallakin Euroopassa päästään kohta alkamaan purkaa rajoitteita ja laittamaan talous taas pyörimään. Kuolleita tulee vielä kymmeniä, mutta se on sellaista. Suurempi etu ajaa yksilön edun ohi.
Näin kirjoittaa ihminen joka ei ole lainkaan ymmärtänyt, miten tämä virus käyttäytyy. Pelättyä piikkiä ei tullut - ymmärrätkö, että se on vasta tulossa? Et ymmärrä. Tottakai on maita, joissa rajoituksia ruvetaan pikkuhiljaa varovaisesti purkamaan - olisi outo jos sitä ei tehtäisi. Tehdään jossain vaiheessa myös Suomessa. Nyt ollaan kuitenkin vasta epidemian alkuvaiheessa - sitä sanoi sun paljon kehuttu ja rakastettu THL.
Joo varmasti ei olla vielä "piikin kärjellä", mutta nousu sinne on loivempi kuin pelätty, ja tehohoitoresurssit kestävät kuorman tällä nousulla. Kumman haluat meistä olevan oikeassa? Kestääkö egosi jos kaikki meneekin ok niinkuin THL arvioinut?
Sinä yrität nyt itse tehdä siitä sellaisen taistelun, että "kumpi on oikeassa". Minä vastaan sinulle: Kyllä. Minä iloitsen siitä, kun Suomessa menee asiat paremmin kun pelättiin. Nyt pitäisi kuitenkin kärsivällisesti odottaa, että asiat oikeasti menisivät hyvin - se tarkoittaa sitä, että rajoituksia ei pureta liian aikaisesti ja että ihmiset ymmärtävät, kuinka tärkeä on nyt olla kotona ja vältää sosiaalisia kontakteja. Näissä maissa joista sinä puhuit, jotka purkaavat rajoituksia, on ollut nämä rajoitukset tiukemmat kun Suomessa ja hyvä näin. Minun "egosta," sen verran vielä, että minulla on perhe - puoliso ja lapset. Olen joutunut ottamaan lapset kotiopetukseen silloin, kun THL vähätteli tilannetta - se ei ole tiedätkö helppoa - että näin vaan jätän lapset kotiin. Mun lapset ja puoliso ovat riskiryhmässä. On luonnollista, että olen hyvin varovainen ja teen kaiken sen eteen, että minun perhe olisi turvassa. Jospa olisi näin, että kaikki menisi hyvin - olisi se hyvä minun rakkaille. Se, että teet tästä jonkinlaisen egotaistelun kertoo sinustä itsestäsi aika paljon. THL kirjeestä oli muuten Hesarissa hyvä juttu. Olen muuten onnellinen, että olen uskaltanut kyseenalaistaa näitä ohjeita.
Mukava oli lukea kirjoituksesi! Kiva että iloitset tilanteesta, vaikka oletkin skeptinen THL kohtaan. Välillä meinaan tuntuu, että jotkut oikein hykerrellen odottavat, milloin kuolintilastot pomsahtaa, jotta pääsevät sanomaan "Mitäs minä sanoin"!
Onneksi sinä et ole tällainen! Mielestäni kellään ei ole nyt varaa röyhistellä tai buustata egoaan tällä vakavalla asialla.
Vierailija kirjoitti:
Kun muualla, erityisesti mediassa ja somessa, on vielä kuolinorgiat kiihtymässä, Saksa, Itävalta ja Sveitsi suunnittelee rajoitusten lieventämistä parin viikon sisään. Tiroli löysäsi jo. Itävallassa kai tulee kuitenkin kasvonaamio pakolliseksi kaikkialla kotioven tuolla puolen.
Missä Sveitsin suunnitelmasta on uutisoitu? Meidän abi ei edes tiedä vielä miten ylioppilaskirjoitukset tullaan viemään läpi. Saksakin on kiristämässä karanteenia rajoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun muualla, erityisesti mediassa ja somessa, on vielä kuolinorgiat kiihtymässä, Saksa, Itävalta ja Sveitsi suunnittelee rajoitusten lieventämistä parin viikon sisään.
Suunnittelu on eri asia kun asioiden toteutus, vaikkakin nämä Suomen mediassa rinnastetaan näköjään samaksi asiaksi. Suunnittelevat siis hölläämistä ja toteuttavat jos tilanne sallii.
Niin. Itävallassa toteutuskin on jo aloitettu. Sveitsissä liittovaltion hallitus ajaa tosissaan asiaa, vaikka jotkut kantonit ovat asiasta vähän eri mieltä. Viikon sisään varmaan tiedetään kaikkien noista kohtalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun muualla, erityisesti mediassa ja somessa, on vielä kuolinorgiat kiihtymässä, Saksa, Itävalta ja Sveitsi suunnittelee rajoitusten lieventämistä parin viikon sisään. Tiroli löysäsi jo. Itävallassa kai tulee kuitenkin kasvonaamio pakolliseksi kaikkialla kotioven tuolla puolen.
Missä Sveitsin suunnitelmasta on uutisoitu? Meidän abi ei edes tiedä vielä miten ylioppilaskirjoitukset tullaan viemään läpi. Saksakin on kiristämässä karanteenia rajoillaan.
Meillä on ainakin ollut paikallismediassa ja poliitikot puhuu. Myös 20 min:ssa oli aiheesta juttua tässä parin päivän sisään. Saksa on käsittääkseni löysäämässä valtion sisällä, ei ulkorajoilla. Päätöstä ei ole siellä vielä kuitenkaan, ainakaan julkisesti, tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THL viestintä ja toimenpiteet ovat jatkuvasti pahasti jäljessä, koska katsovat vain mikä on nykyhetken tilanne. Kriisijohdon pitäisi katsoa mikä on tilanne 3-4 viikon päässä ja kommunikoida se nyt.
Ei, ja todellakin ei. Johdon, ei yrityksen tai valtion, pidä koskaan kertoa miten asiat ovat tulevaisuudessa, jos siitä ei ole absoluuttista varmuutta, kuten nyt ei ole. Tällaiset puheet otetaan aina faktoina, ja ei ymmärretä jos näin ei sitten tapahdukkaan. Mutta hehän kertoivat noin...
Olen osittain eri mieltä. Olemme kriisissä, koska ihmisiä ei ohjeisteta toimimaan oikein ja koska valtio ei edelleenkään testaa, rajoita ja valmistaudu tarpeeksi. Viestinnässä voitaisiin aivan helposti kertoa: tämä on tilanne nyt (faktat, myös tutkimustulokset), tilanne voi kehittyä näin (paras, keskitie, huonoin) ja varaudumme huonoimpaan skenaarioon.
Joskus vähemmän on enemmän. Eikö THL ole kertonut kuinka toimia? Mielestäni tuota on tullut joka tuutista. THL on kertonut myös mikä on tilanne nyt, mutta on parempi ettei spekuloi tulevaa. Osa ihmisistä näkee vaihtoehdoista vain sen huonoimman vaihtoehdon ja eivät pysty käsittelemään sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni käy sellaisessa ukkokerhossa ja siinä on herroilla kuulemma vaatimuksena, että "pitää hallita omaa omaisuuttaan", ja rikkaita äijiä ramppaa. Varmaan se kerhon lekurisetä sitten ottaa veljen hädässä koneeseenkin ensin , jos hätä ja eliitti säästyy. Ihme vaatimuksia noissa. Hyväntekeväisyyslistassa oli: maksettiin ilmalämpöpumppu XX :lle
Siis vapaamuurareita?
Vierailija kirjoitti:
Yksi keino on olla peseytymättä useita viikkoja ja mennä haisevaan lenkille/ kauppaan. Haju on toinen tehokas kurkotin.
Tunnen eräitä miespuolisia tätä taktiikkaa noudattavia. Yksi heistä makaa kotona kolmatta viikkoa koronan kourissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt oli taas hallituksen ilmoitus korona-tilanteesta. Tällaisiako te odotatte saavanne joka päivä? Aivan turhaa hommaa jos ei mitään konkreettista ilmoitettavaa kuten nyt. Ette kai te jotain "kyllä me tästä selvitään" kannustusta kaipaa päivittäin tai lukemia tartunnoista ja kuolleista? Tartunnat ym. saatte THL:än sivulta tietoonne jos kiinnostaa. Hyvin on hallitus ja THL toiminut. Pelättyä piikkiä ei tullut ja tehohoitopaikat riittävät tällä kuormalla. Kuten muuallakin Euroopassa päästään kohta alkamaan purkaa rajoitteita ja laittamaan talous taas pyörimään. Kuolleita tulee vielä kymmeniä, mutta se on sellaista. Suurempi etu ajaa yksilön edun ohi.
Näin kirjoittaa ihminen joka ei ole lainkaan ymmärtänyt, miten tämä virus käyttäytyy. Pelättyä piikkiä ei tullut - ymmärrätkö, että se on vasta tulossa? Et ymmärrä. Tottakai on maita, joissa rajoituksia ruvetaan pikkuhiljaa varovaisesti purkamaan - olisi outo jos sitä ei tehtäisi. Tehdään jossain vaiheessa myös Suomessa. Nyt ollaan kuitenkin vasta epidemian alkuvaiheessa - sitä sanoi sun paljon kehuttu ja rakastettu THL.
Joo varmasti ei olla vielä "piikin kärjellä", mutta nousu sinne on loivempi kuin pelätty, ja tehohoitoresurssit kestävät kuorman tällä nousulla. Kumman haluat meistä olevan oikeassa? Kestääkö egosi jos kaikki meneekin ok niinkuin THL arvioinut?
Sinä yrität nyt itse tehdä siitä sellaisen taistelun, että "kumpi on oikeassa". Minä vastaan sinulle: Kyllä. Minä iloitsen siitä, kun Suomessa menee asiat paremmin kun pelättiin. Nyt pitäisi kuitenkin kärsivällisesti odottaa, että asiat oikeasti menisivät hyvin - se tarkoittaa sitä, että rajoituksia ei pureta liian aikaisesti ja että ihmiset ymmärtävät, kuinka tärkeä on nyt olla kotona ja vältää sosiaalisia kontakteja. Näissä maissa joista sinä puhuit, jotka purkaavat rajoituksia, on ollut nämä rajoitukset tiukemmat kun Suomessa ja hyvä näin. Minun "egosta," sen verran vielä, että minulla on perhe - puoliso ja lapset. Olen joutunut ottamaan lapset kotiopetukseen silloin, kun THL vähätteli tilannetta - se ei ole tiedätkö helppoa - että näin vaan jätän lapset kotiin. Mun lapset ja puoliso ovat riskiryhmässä. On luonnollista, että olen hyvin varovainen ja teen kaiken sen eteen, että minun perhe olisi turvassa. Jospa olisi näin, että kaikki menisi hyvin - olisi se hyvä minun rakkaille. Se, että teet tästä jonkinlaisen egotaistelun kertoo sinustä itsestäsi aika paljon. THL kirjeestä oli muuten Hesarissa hyvä juttu. Olen muuten onnellinen, että olen uskaltanut kyseenalaistaa näitä ohjeita.
Mukava oli lukea kirjoituksesi! Kiva että iloitset tilanteesta, vaikka oletkin skeptinen THL kohtaan. Välillä meinaan tuntuu, että jotkut oikein hykerrellen odottavat, milloin kuolintilastot pomsahtaa, jotta pääsevät sanomaan "Mitäs minä sanoin"!
Onneksi sinä et ole tällainen! Mielestäni kellään ei ole nyt varaa röyhistellä tai buustata egoaan tällä vakavalla asialla.
Kiitos!
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006465705.html Jos vielä vessapaperikato uhkaa. :D
Käyttäjä33343 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"21.2.2020: Sanen mukaan epidemiariski Euroopassa on erittäin pieni, eikä Suomessa ole syytä ryhtyä radikaaleihin toimenpiteisiin."
"24.1.2020: Kenenkään ei ole koronavirusepäilyn vuoksi syytä perua sovittua ja ostettua Lapin-matkaa, sanoo THL:n terveysturvallisuusjohtaja Mika Salminen Iltalehdelle.
– Matkan perumisen ei ole mitään syytä. Oman hyvinvoinnin kannalta kannattaa mennä Lappiin hiihtämään. Itsekin menisin, jos voisin."
- eri
Selvä, THL, kuten muukin maailma aliarvioi viruksen riskin ja vaarallisuuden. Tästä voimme kiittää Kiinaa, joka salasi viruksen tappavuuden ja leviämisen. I agree.
Nyt meillä on kuitenkin dataa käytettävänä, ja tekoälyä, joka pystyy tuohon porautua ja tekemään erilaisia mallinnuksia tulevasta. Mitä enemmän dataa ja mitä enemmän faktaa, sen tarkemmaksi tekoäly oppii. Toki mallinnuksiin syötetään myös perustiedot, 300 tehohoitopaikkaa, 200 tehovalvontapaikkaa ja niiden sijainnit Suomessa. Myös epämukava tieto hyväksyttävästä kuolinmäärästä laitetaan mukaan. Tuloksia sitten arvioidaan taloudellisia vaikutuksia ym. vasten ja valitaan "järkevin" vaihtoehto.
Kylmä ja tunteeton mengele on algoritmi.
Tekaistu äly on ohjelma algoritmi.
Loistava ase tulevaisuuden suunnittelijoille, jolle kylmästi voi lähes kaiken ulkoistaa. Älkää tuohon pskaan ikinä astuko.
On asioita ja paikkoja, joissa on osattava laittaa tunteet sivuun ja ajatella Vulkanilaisella logiikalla asioita. Ja kyllä, se on loistava työkalu poistamaan rutiininomaisia tehtäviä työelämässä, se ei lomaile, sairasta tai muuten vaan ei nyt huvita. Pitäisi ottaa laajasti käyttöön mm. sosiaalitoimessa tukiasioita käsiteltäessä.
Vierailija kirjoitti:
Niinistö ehdottaa nyrkkiä: Ei käy! sanoo Sanna
Yksityiset ehdottaa testauskapasitetin tuplausta: ei kelpaa! sanoo STM
Maailmalla leviää vaarallinen virus maasta toiseen: Ei koske Suomea! sanoo THL
Ovatko meidän päättäjät oikeasti näin TYHMIÄ??
Ja millähän hinnalla yksityiset tekisivät testejä??? Veronmaksajien piikkiin noin 200 euron testejä.
Olen ymmärtänyt että jo nyt suojavarusteet on annettu julkiselta puolelta yksityisen tekemiin testeihin, voin olla väärässäkin.
Suuri ihme taitaa tapahtua ?
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/5eefb22e-ff06-4952-a468-6969ba4c…
Lentokone tuo nyt Kiinasta lisää suojavarusteita Suomeen
Tänään klo 14:00
Suomi saa suojavarusteita Kiinasta, kertoo ministeri Aino-Kaisa Pekonen Twitterissä.
Suomeen saapuu tänään lentorahdilla merkittävä lisäerä kirurgisia suusuojia ja hengityssuojia huoltovarmuuskeskuksen varaston täydennykseksi. Materiaalit tarkastetaan ja testataan normaalin käytännön mukaisesti ennen käyttöönottoa, tviittaa sosiaali- ja terveysministeri Aino-Kaisa Pekonen (vas).
Pekosen mukaan rahti saapuisi kello kello 14.30.
– Lisää on tulossa ja myös kotimainen tuotanto on käynnistymässä. Teemme kaikkemme suojavarusteiden riittävyyden ja saatavuuden takaamiseksi. Hoivahenkilöstön suojauksen varmistamiseksi huoltovarmuuskeskus toteuttaa tarvikkeiden jakelun suunnitelmallisesti ja tarpeen mukaan, Pekonen jatkoi.
Iltalehden saaman tiedon mukaan Finnair purkaisi paraikaa Helsinki-Vantaalla kahta Kiinasta tullutta A 350 -konetta joissa on lääkintätarvikkeita. Tätä tietoa ei ole toistaiseksi saatu vahvistettua.
Huoltovarmuuskeskuksen perustuotanto-osaston johtaja Jyrki Hakola kertoi viikko sitten, että on saatu sovittua, että neljä lentokoneellista suojavarusteita toimitetaan Suomeen Kiinasta Finnairin koneilla.
Ruotsin rajaa ei saada suljettua, vaikka ruotsalaiset tuhoavat maataan.
Ulkomaalaisia duunareita aletaan tuottamaan toukohouisuille, koska ainostaan ulkomaalaisilla on "erikoisosaamista". Paras peruste maaseudun halpaduunareille tähän mennessä. Luonnollisesti tulevat sitten levittämään koronaan ympäriinsä, koska eivät varmasti pysy komennetulla tavalla erossa ihmisistä.
Lisäksi näitä ulkomaalaisia duunareita ei mitenkään testata. Asia oli pitänyt hoitaa niin, että kaikki ulkomaalaiset halpaduunarit testataan yksityisellä koronan varalta suomalaisen yksityisen työnantajan rahoilla !
Mitä helvetin apua on kaikista rajoituksista, jos luodaan / sallitaan koko ajan tälläisiä porsaanreikiä.
On alkanut Marinin hallituksen saamattomuus tulla esiin. Useammalta taholta tulee kritiikkiä siitä ettei ole valmistauduttu coronaan mitenkään. Suojavarusteet on loppu, testejä ei suostuta tekemään tarpeeksi vaikka testausta on saatavilla.
Tosiasia on, että Marinin hallitus ei varautunut pandemiaan millään tavalla vaikka koko alkuvuosi olisi ollut aikaa. Ja nyt, kun pitäisi edelleen taistella virusta vastaan, hallitus alkaa lupailla rahaa sinne tänne ja tuonne. Mutta ei kyllä sairaanhoitoon. Ai nii, mutta onneks valtio voi aina ottaa velkaa lisää. Koska rahaahan saa seinässä olevasta kolosta. Seuraava hallitus voi sitten miettiä miten suosta noustaan.
Jos mikä tahansa aiempi hallitus ja pääministeri olisi toiminut näin typerästi ja vastuuttomasti, ne olisi murskattu kovalla kritiikillä. Mutta tähän hallitukseen suhtaudutaan yliymmärtäväisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen uutisesta:
"
Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL alkaa tutkia koronaviruksen leviämistä väestössä aiemmasta tartunnasta kertovalla vasta-ainetutkimuksella.
Tutkimukseen kutsutaan osallistujia satunnaisotannalla, ja alussa otanta painottuu pääkaupunkiseudulle, jossa varmistettuja koronatartuntoja on eniten, sekä työikäiseen väestöön.
THL toteuttaa tutkimuksen yhteistyössä yliopistosairaaloiden kanssa.
Mitä tutkimus tarkoittaa ja mitä sillä tavoitellaan? Kerromme tutkimuksesta lisää suorassa lähetyksessämme kello 11. Haastattelussa on THL:n asiantuntijoita. Suoraa lähetystä voi seurata tämän jutun pääkuvaa klikkaamalla.
Eilen maanantaina THL kertoi alkavansa selvittää ihmisten alttiutta sairastua vaikeaan koronavirusinfektioon.
Tänään julkistetussa tutkimuksessa arvioidaan taas viruksen leviämistä: tarkoitus on selvittää ajantasaisesti, miten suurelle osalle väestöstä on muodostunut vasta-aineita osoituksena aiemmasta viruksen kohtaamisesta, THL kertoo.
Lisäksi tutkimuksessa mitataan vasta-aineiden määrää ja seurataan, kuinka pitkään ne säilyvät.
Tutkimusta laajennetaan pääkaupunkiseudulta ja työikäisestä väestöstä kevään aikana, ja se kattaa esimerkiksi kaikki ikäryhmät.
Nyt alkavan tutkimuksen perusteella voidaan THL:n mukaan seurata, kuinka laajasti koronaepidemia on levinnyt eri ikäryhmissä ja alueilla.
Tutkittavia kutsutaan mukaan kirjeitse satunnaisotannalla, THL toteaa. Tutkittavat valitaan siis arpomalla, mikä varmistaa sen, että osallistujat edustavat Suomen koko väestöä.
Tutkimukseen on THL:n mukaan tarkoitus saada noin 750 osallistujaa joka viikko. Tutkittavat saavat tiedon, jos heiltä löytyy vasta-aineita eli jos heillä on jo ollut koronavirustartunta.
Tänään tiistaina kerrottu tutkimus jatkuu loppuvuoden ajan. Ensimmäisiä tuloksia odotetaan tämän kuun loppuun mennessä."
Menkää ihmiset ihmeessä tuohon testiin, jos saatte siihen kutsun. Saatattekin olla jo immuuneja!
Missähän se vasta-aine testi otetaan Hgissä?
Aiempien havaintojen perusteella jonotetaan samassa tilassa, ilman suojavarusteita jne
Mikäli näin, niin kannattaa harkita huolella - haluaako varman tartunnan, jos sitä ei todennäköisesti toistaiseksi ole jo saanut?
Taattua av-logiikkaa:
Pitää olla vasta-ainetestit! Miksei ole vasta-ainetestejä!! Mikä on exit-suunnitelma, meillä ei ole, Suomessa ei osata mitään! Peli on menetetty, me kuollaan kaikki, lottovoitto, paska osuu tuulettimeen, lähtee lapasesta ym. fraasit.
Sitten: THL aloittaa vasta-ainetestit. No ei sinne ainakaan kannata mennä. Siellä varmaan ollaan samassa tilassa kaikki, koska pirkko toisessa ketjussa sanoi että kerran jossain muuallakin oli silleen. Minä en ainakaan mene, en kyllä suosittele menemään!! EI KANNATA!
Jotenkin kun näitä asioita kääntää miten päin vaan niin aletaan olla lähellä tilannetta jossa hallintoa ja uskoa hallinnon toimiin ei enää ole. Sille on ihan sanakin; https://fi.wikipedia.org/wiki/Anarkia
Haha tästä tuli mieleen uusi hittituote: sellainen spurgu-suihke. Suihkauta vaikka takin selkämykseen ja lemuat kuin rankkitynnyri. Eipä tunge kassajonottaja iholle.