Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin. Nyt sitten uutisoidaan jo tämäkin, josta ei pitänyt olla huolta:
Vakava varoitus: edessä voi olla ruokakriisi – korona sekoittaa maailman elintarvikeketjuja
Ehkä se laihdutus nyt viimein onnistuu.
Joo koskee ulkomailta tulevia tavaroita..
Nyt onkin hyvä sitten ostaa vaan suomalaisia elintarvikkeita👍🇫🇮👍🇫🇮Vegaaneille koittaa pula-aajat.
Onneksi alkaa kohta rikkaruohot kasvaa!
Nyt on hamstrattava viljaa.yms.
Eli puuroa, riisiä, makaronia, nuudelia, jauhoja, kuivahiivaa, maitojauhetta. Sämpylätarvikkeita. Näitä ei kohta saa. Kannattaa myös ostaa lisäpakastin ja sinne lihaa ja kalaa. Poimikaa kesällä marjoja. Mja kiisseliainekset. Omenat yms. Voi olla ruokapulaa syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
THL on onnistunut. Aivan erinomaista, loistavaa, upeaa, huippua, jättikivaa, superihanaa....
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/cbdbba18-8c10-4541-a0d8-b36f802c…
THL:n ylilääkäri: Tartuntojen avainluku romahti alemmas kuin missään ennusteessa - Suomen toimet purevat koronaan
Tänään klo 21:26 (muokattu klo 21:41)
Hallituksen rajoitustoimet purevat koronavirustilanteeseen selvästi paremmin kuin on ennakoitu.
Sairaala- ja tehohoitoon otettujen määrät kasvavat koko ajan.
Ei mitään laskua havaittavissa.
Joten noilla TODETTUJEN, siis ei todellisten tartuntojen määrällä ei ole mitään todellista merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti olin tammikuussa vielä rauhallisin mielin. Silloin luotin että tokihan päättäjät Suomessa estävät taudin pääsyn mashan rajaamalla lentoja. Kun kiinalainen turisti sairastui aloin huolestua, kun Kiinasta jossa edpidemia oli jo päällä saikin edelleen lentää Suomeen kunnes Kiina itse sulki rajansa.
Siinä vaiheessa olin tosi järkyttynyt, kun italian epidemia alueelta lennettiin iloisesti usealle paikkakunnalle Suomeen eikä hallitus tehnyt vielä silloinkaan mitään, eikä tehnyt mitään vielä silloinkaan kun Espanjasta lennettiin epidemia-alueelta Suomeen.
Olen oikeasti todella pettynyt tämän hallituksen toimiin. Nyt joudutaan seuraavat kuukaudet olemaan kotona, Suomen talous romahtaa ja mikä pahinta osalta menee terveys, osalta lähtee henki. Kaikki oli estettävissä, ja siitä kyllä kirjoitettiin paljon, mutta kun thl ja Marin höpisivät pikkuflunssasta eikä hallitus tehnyt mitään.
Tuota noin, eihän sitä nyt panikoimaan voitu ruveta, köh, tässä tarvittiin aikaa, piti katsella tilanteen kehittymistä, osakkeet piti myydä pienissä erissä, ennen kuin niiden arvo alkoi laskemaan koronaviruspaniikin vuoksi, jos oltaisiin toimittu aikaisemmin, moni sijoittaja olisi menettänyt suuren osan omaisuudestaan, vähäisen viivyttelyn ansiosta monet saivat siirrettyä rahansa turvallisimpiin sijoituksiin.
(Tätä ajattelen mahdolliseksi syyksi sille, ettei heti tehty mitään)
Kausi-influenssaan on kuollut Suomessa tänä talvena ainakin 500 ihmistä, kertoi Maikkarin uutiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti olin tammikuussa vielä rauhallisin mielin. Silloin luotin että tokihan päättäjät Suomessa estävät taudin pääsyn mashan rajaamalla lentoja. Kun kiinalainen turisti sairastui aloin huolestua, kun Kiinasta jossa edpidemia oli jo päällä saikin edelleen lentää Suomeen kunnes Kiina itse sulki rajansa.
Siinä vaiheessa olin tosi järkyttynyt, kun italian epidemia alueelta lennettiin iloisesti usealle paikkakunnalle Suomeen eikä hallitus tehnyt vielä silloinkaan mitään, eikä tehnyt mitään vielä silloinkaan kun Espanjasta lennettiin epidemia-alueelta Suomeen.
Olen oikeasti todella pettynyt tämän hallituksen toimiin. Nyt joudutaan seuraavat kuukaudet olemaan kotona, Suomen talous romahtaa ja mikä pahinta osalta menee terveys, osalta lähtee henki. Kaikki oli estettävissä, ja siitä kyllä kirjoitettiin paljon, mutta kun thl ja Marin höpisivät pikkuflunssasta eikä hallitus tehnyt mitään.
Tuota noin, eihän sitä nyt panikoimaan voitu ruveta, köh, tässä tarvittiin aikaa, piti katsella tilanteen kehittymistä, osakkeet piti myydä pienissä erissä, ennen kuin niiden arvo alkoi laskemaan koronaviruspaniikin vuoksi, jos oltaisiin toimittu aikaisemmin, moni sijoittaja olisi menettänyt suuren osan omaisuudestaan, vähäisen viivyttelyn ansiosta monet saivat siirrettyä rahansa turvallisimpiin sijoituksiin.
Milläs perusteella ne myydyt osakkeet ostaneet eivät menetä rahojaan?
Rukoillaan Hyvää satokautta, sopivia ilmoja ensi kesäksi.
Rukoillaan ahkeria käsiä peltotöihin.
Väkeä sadonkorjuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Kausi-influenssaan on kuollut Suomessa tänä talvena ainakin 500 ihmistä, kertoi Maikkarin uutiset.
Surullista. Moni elämä päättyi liian aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Lähettäkää jollekin tehtaalle kuminauhottamaan uusiksi ne maskit!!!! Kuumaliimaamallahan ne pysyvät. Ei ole vaikeata, uusiksi vaan pakkaus.
Kuminauhat uudet vaan.
Fpp2 kuonokopissa, raksasuojaimissa, on niiteillä kuminauhat. Eikö noihinkin voitaisi esim. Niitata uudet kuminauhat?
Nyt jäitä hattuun suomalaiset ja jatketaan samaan malliin käsien pesua ja kotona olemista,
tyyntä myrskyn edellä?
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelisin että noissa influenssakuolemien määrien vaihteluissa (joidenkin lähteiden mukaan kymmeniä, toisen satoja) kyse on siitä, että jotkut laskevat influenssakuolemiksi vain ne, joissa suora kuolinsyy on ollut influenssa. Sitten on todella paljon juuri näitä riskiryhmäläisiä, joiden kuolinsyyksi saatetaan merkata vaikkapa keuhkokuume vaikka kuollut on sairastanut influenssaa, koska se influenssan kylkiäisenä tullut keuhkokuume on sitten ollut se joka lopulta katkaisi kamelin selän.
Älä viitsi vääristellä.
Ihan Tilastokeskuksen mukaan on vuoden 2014 jälkeen influenssaan kuollut n. 300-400 ihmistä vuodessa.
Ennen vuotta 2014 on influenssaan kuollut muutamia kymmeniä ihmisiä vuodessa.
Ihan yhden ja saman lähteen mukaan kuolemia on siis ollut joinakin vuosina kymmeniä ja joinakin satoja. Ei eri lähteiden mukaan niinkuin väitit.
Näissä tilastoissa on mukana kuolemat jotka jollakin tavalla johtuvat influenssasta. Myös ne influenssan aiheuttamat keuhkokuumeet.
Vierailija kirjoitti:
Meidän on nyt lisättävä ruoantuotantoa Suomessa. Vilja, liha, kala. Kohta muut maat ei sitä Suomeen tuo. Tämä on oikeasti hätätilanne. Nyt on poimittava marjat, sienet ja kaikki Syötäväksi kelpaava!
Komppaan. Ostakaa nyt ja tukekaa suomalaista ruokaa, vaikka hieman kalliimpi olisikin. Kellä yhtään varaa on. Ja marjat, sienet, luonnonyrtit... rikkaruotkin ovat moni yrtttejä. Rentunruusu, voikukka, vuohenputki, ilmaista salaattia ja ravintorikasta ruokaa.
Itse olen ollut hieman huithapeli ja ruokahävikkiä on ollut. Nyt arvostan vielä enemmän ruokaa ja kaikki käytetään. Mietin tarkkaan, ettei mene mikään pilalle ja osan pakastan. Purjoa sekä muita vihanneksia silppusin pakkaseen, jotta eivät mene huonoksi ja on kotivaraa. Sieltä keittoon sitten.
Alan ymmärtää, miksi vanhempi sukupolvi ”kituuttaa”, sodassa kun mietittiin joka ruokapala. Ja säästettiin materiaalit ja kierrätettiin. Ei huono periaate. Jospas kaikki opittais jotain hyvääkin tästä, säästämään jatkossa vieläkin enemmän luontoa ja materiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs perusteella ne myydyt osakkeet ostaneet eivät menetä rahojaan?
Ne sijoittajat jotka myyvät omat osakkeensa pois, eivät tietenkään välitä siitä, miten käy niille, jotka ne osakkeet ostavat. Kuten tiedätte osakkeiden kurssit ovat nyt laskeneet ja nousseet. Emme ole vielä nähneet pahinta, nekin yritykset, joiden ei pitäisi kaatua, kaatuvat kuitenkin. 30-luvun lama oli helppoa aikaa, tähän tulevaan verraten.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on hamstrattava viljaa.yms.
Eli puuroa, riisiä, makaronia, nuudelia, jauhoja, kuivahiivaa, maitojauhetta. Sämpylätarvikkeita. Näitä ei kohta saa. Kannattaa myös ostaa lisäpakastin ja sinne lihaa ja kalaa. Poimikaa kesällä marjoja. Mja kiisseliainekset. Omenat yms. Voi olla ruokapulaa syksyllä.
Luonnon kasveista löytyy paljon syömäkelpoista.
Tietoa saa esim. Kirjoista.
Nyt voi laittaa itse myös kasvamaan esim. Salaattia, yrttejä, yms. On kevät ja kylvöaika kohta käsillä. Parvekkeelle saa vaikka mitä, viilipurkkeihin kasvamaan....
Kerää ja kuivaa kevään ensimmäisiä nokkosia. Ovat parempaa kuin pinaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THL on onnistunut. Aivan erinomaista, loistavaa, upeaa, huippua, jättikivaa, superihanaa....
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/cbdbba18-8c10-4541-a0d8-b36f802c…
THL:n ylilääkäri: Tartuntojen avainluku romahti alemmas kuin missään ennusteessa - Suomen toimet purevat koronaan
Tänään klo 21:26 (muokattu klo 21:41)
Hallituksen rajoitustoimet purevat koronavirustilanteeseen selvästi paremmin kuin on ennakoitu.
Sairaala- ja tehohoitoon otettujen määrät kasvavat koko ajan.
Ei mitään laskua havaittavissa.
Joten noilla TODETTUJEN, siis ei todellisten tartuntojen määrällä ei ole mitään todellista merkitystä.
Ei mitenkään mahdollista että rajoitukset näkyisivät vielä yhtään missään. Koulut on olleet nyt kiinni sen kaksi viikkoa. Uusimaa kiinni ..mitä.. siis viikon? Jotain realismia nyt hei, eikö koronan itämisaika ollut joissain tapauksissa jopa 4 viikkoa? Sairastaminen kestää sen 5 viikkoa?
Juhlitaan juhannuksena jos luvut lähtee laskuun?
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kovasti, oliko tämä mihinkään raportointiin perustuva luku vai ihan stetson-menetelmällä ravistettu heitto, jotta voidaan yhä puolustella vanhaa "kausi-influenssa on pahempi uhka kuin korona" -lausuntoa. Arvionahan se tuossa uutisessa ilmoitettiin, ei tilastofaktana.
Hurjalta kuulostaa sikälikin, että todennettujen tapausten määräksi sentään kerrottiin 12300. Tuohan tarkoittaisi silloin usean prosentin kuolleisuutta per todennettu tapaus.
Joo samaa mieltä ,myötä häpeä suorastaan että hehkutetaan parin viikon jälkeen, kun pahin varmaan tulossa vielä....
Selitäpä vähän? Suomesta tuskin esimerkiksi kaura loppuu kesken.