Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Olen ulkosuomalaisena aina ajatellut, että jos johonkin tässä maailmassa voi luottaa, niin suomalaiseen järjestäytymiseen ja suoraviivaiseen tiedottamiseen. Seurasin aamulla tuon THL:n tilaisuuden, enkä pääse nyt häpeän/myötähäpeän ajatuksesta yli. Eihän tässä tilanteessa voi vain jutustella ja jaaritella, vaan antaa kunnollisia arvioita ja ohjeita.
Tänään nähdyillä tyypeillä ei ollut mitään otetta mistään. Voisiko puolustusvoimista joku tulla tilaisuuksiin mukaan?
Mulla on mennyt tämän kriisin takia usko suomalaisiin viranomaisiin ja terveydenhuoltoon täysin. Ja olen itse sentään terveydenhuollon ammattilainen ja aina lukenut THL:n ohjeita kuin Raamattua ja paasannut niistä muillekin. Olen niin surullinen ja koen itseni petetyksi.
Nyt pelottaa etten näe enää isääni jos ei aleta rajoittaa taudin leviämistä kunnolla. Isä hoivakodissa ja sinne ei saa enää mennä, mikä hyvä asia, ettei corona pääsisi sinne. Mutta hoitajathan sen sinne lopulta vievät, jos ei nyt käytetä kaikkia leviämisen estokeinoja.
Katson Koronaohjelmaa FRance24- kanavalta. Siellä sanotaan, että paras keino pelastaa ihmisiä on testaus, testaus, testaus. Ne maat jolla ei ole testeja ovat kusessa.
koskeeko koulujen sulkeminen myös lukioita? tampereella yksi meni tänään kiinni, yksityinen lukio, itse olen toisessa eikä ole ainakaan vielä aikomusta sulkea. luulis että lukiossa on helppoa järjestää etäopetukset sun muut kun itsenäisenäkin voi kursseja käydä. itse en kyllä ole enää menossa kouluun riskiryhmäläisten perheenjäsenten takia :/
Miksi THL luopuu vähäoireisten testaamisesta jo nyt? Heittävät nessuntäytteiset kädet ilmaan, vaikka sanovat, että tartuntaketjut ovat hyvin hallinnassa sekä tiedossa. Siellä luotetaan, että ihminen, jolla on lieviä oireita, pysyy kotona ihan hissukseen eikä lähde vaeltamaan pitkin ostoskeskuksia taikka hoitamaan esimerkiksi vanhuksia/sairaita. THL:n toimijat pyörivät nyt kuin puolukka p...ssä. He ovat pyörineet siellä jo useamman kuukauden. Voisivat tulla jo ulos. Koko toiminnassa ei ole ollut mitään järkeä, tai sitten se on jo niin korkealentoista, ettei tällainen tavallinen kulkija sitä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomi kuitenkaan ollut VARUTUNUT testeihin!
Onko jollekin selvinnyt mitä tämä hallituksen jatkuvasti hehkuttama varautuminen on ollut?
Ei selvästi. Marin on sanonut, että rahaa on, siitä ei ole kiinni. Ei vaan ole vielä selvinnyt, mihin rahaa tullaan käyttämään. Ehkä harkitsemiskuluihin?
Olihan niillä ainakin niitä vanhentuneita maskeja varastossa ja valtio osoitti innosta puhkuen peräti 6,9 miljoonaa euroa lisärahoitusta...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pahasti näyttää siltä, että THL:n tarkoitus on ollut päästää virus ryöpsähtämään ihan kunnolla. Ei se nyt niinkään ihan ole, että tässä nyt haluttaisiin ”armomurhata” iso osa porukkaa vaan aivan kuin he olisivat alusta lähtien ajatelleet että ”me ollaan hävitty tää peli” ja sit yritetään kansan rauhoittamiseksi tehdä jotain näennäistoimintaa.
Nimenomaan! Siltä kaikki hallituksen ja THL:n toimet on kokoajan vaikuttanut. Näennäistoiminnalta!
Farkkukundi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ulkosuomalaisena aina ajatellut, että jos johonkin tässä maailmassa voi luottaa, niin suomalaiseen järjestäytymiseen ja suoraviivaiseen tiedottamiseen. Seurasin aamulla tuon THL:n tilaisuuden, enkä pääse nyt häpeän/myötähäpeän ajatuksesta yli. Eihän tässä tilanteessa voi vain jutustella ja jaaritella, vaan antaa kunnollisia arvioita ja ohjeita.
Tänään nähdyillä tyypeillä ei ollut mitään otetta mistään. Voisiko puolustusvoimista joku tulla tilaisuuksiin mukaan?
Sellainen jämäkkä armykundi tyyppinen kaveri.
Kuka tahansa amerikkalainen pormestari olisi jämäkkä.
Kyllä tämä tästä, vaikka kamalaa onkin tällä hetkellä.
Kiinassa virus saatiin aisoihin, käytössä oli totta kai äärimmäiset keinot. Mutta Korean tilanne rupeaa nyt myös näyttämään hyvältä, eilen 110 sairastunutta ja 177 parantunutta. Pahimmillaan oli päivässä 900 uutta tartuntaa ja muutama parantunut. Hetken kestää mutta sitten Italia tulee Korean perässä ja muut maat seuraavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006438898.html
Koronavirus on tappanut Italiassa 250 ihmistä viime vuorokauden aikana. Kyseessä on suurin kuolonuhrien määrä yksittäisen päivän aikana Italiassa.
Kouluja ei suostuta sulkemaan, joten valmistautuuko Suomen hallitus laajamittaisiin "armomurhiin" tietoisesti? Italiassa evätään resurssien puutteessa hengityskoneet kaikilta yli 60-vuotiailta ja sama on automaattisesti edessä Suomessakin.
Tosi surullista... Omat ja mieheni vanhemmat tulevat siis kuolemaan tähän. Jäivät juuri eläkkeelle ja ovat suurena apuna meidän perheen elämässä, kun teemme molemmat hoitotyötä, itse sairaanhoitajana.
On surullista ja perverssiä. Viranomaiset ilmeisesti "lohduttavat" itseään sillä, että tauti on hengenvaarallinen lähinnä senioreille ja juuri nämä seniorit, jotka hoitoa eniten tarvitsisivat, tulevat jäämään resurssien puutteessa ilman sitä.
Suomen suurimmassa sairaalassa HUSissa on yli 300 hengityskonetta ja tehohoitopaikkoja vain kymmeniä, eikä infektiolääkäri edes tiedä, kuinka monta tehohoitopotilasta HUSissa voidaan yhtä aikaa hoitaa.
On tämä hilpeää valmistautumista.
No juurihan THL:n tiedotteessa sanottiin että testaaminen kohdennetaan nimenomaan yli 65-vuotiaihin, perussairaisiin ja erikoissairaanhoidon piirissä oleviin. Ja hoitohenkilökuntaan.
Mitä hyötyä yli 65-vuotiaiden testaamisesta on kun piikin saapuessa 300 hengityskonetta ei joka tapauksessa riitä enää yli 6-kymppisille? Ennaltaehkäisevät toimet pitäisi kohdistaa laitteiden hankintoihin eikä testaamisiin.
Tanskakin sulkee rajansa huomisesta lähtien. Suomella ei ole kai tuohonkaan varaa, kuten ei testeihinkään. Mukahyvinvointivaltion velkarahalla ylläpidetyt kulissit romahtavatkin vissiin nyt sitten kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mennyt tämän kriisin takia usko suomalaisiin viranomaisiin ja terveydenhuoltoon täysin. Ja olen itse sentään terveydenhuollon ammattilainen ja aina lukenut THL:n ohjeita kuin Raamattua ja paasannut niistä muillekin. Olen niin surullinen ja koen itseni petetyksi.
Nyt olisi aika:
-laittaa ne tyhjät teollisuushallit kuntoon, siistiä ja sairaala vuodetta sinne kehiin.
-Joukkotestaus yli suurella volyymillä.
-Sadoista henkilöistä muodostuva työryhmä sairastuneiden kartoittamiseksi ja heidän eritämiseksi noihin halleihin. Sama juttu altistuneille eritys päälle.
-Tilaus heti minne ikinä hengityskone tehtaalle samantien.
Saanko alkaa hommiin? Voin auttaa. Luulen, että meitä on täällä muutama muukin. V
Palkat ja muu byrokratio hoidetana kuntoon jälkikäteen, jos rahaa ei ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asteessa korona kuolee? Hanskat ja kesto-hengityssuojain ovat nyt pakastimessa, kuinka pitkään pitää siellä pitää vai laitanko uuniin? Mihin asteeseen? Olen tosissani tämän kanssa.
Pakkanen ei tuhoa virusta. Kuumuus sen sijaan tuhoaa. 60 astetta riittää käsittääkseni.
Nähdäänköhän Suomen kaduilla ruskettuneita maskeja. Erotutaan muista maista, kun grillataan maskit uusiokäyttöön. Köyhiä ollaan mutta kekseliäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiassa on kriittisessä tilassa yli 1300 potilasta. Terveydenhoito kaatuu minä hetkenä hyvänsä, näin sieltä tulee viestiä.
Onhan se 0.0002% Italian väestöstä. Ja te pelkäätte, että kuollaan kaikki ;)
En pelkää, että kuollaan kaikki, mutta en nyt haluaisi kuolla vielä nelikymppisenä enkä myöskään surra ketään koronaan kuollutta läheistäkään. Ja ymmärrän, että jokaisella uhrilla on omat rakkaansa sekä osalla selviytyneistä pitkäkestoiset terveysongelmat.
Miksi edes luulet, että menehtyisit juuri tähän nelikymppisenä? Koska pelkäät. Sinulla on oikeasti paljon pahempiakin asioita pelättävänä joka päivä kuin tämä.
En ole ap mutta 46. Mulla on 4 lasta. Italiassa lääkäri sanoi että yllättävän paljon kaatuu myös 70 luvulla syntyneitä. Kun hengityslaitteita ei ole niin kuolleisuus voi olla todella korkea. Tämä on meidän aikamme suurin katastrofi, jos joku ei ole vielä ymmärtänyt.
Tuollaisten huhupuheiden takia en jaksa vaivata päätäni.
Tämä ei ole vielä yhtään mikään katastrofi ja Suomessa sellaiseksi muutu. Lama tästä varmaan seuraa ja sitä kautta monia tragedioita.
Älä vähättele inhimillisiä kärsimyksiä. Tänään lähti italialaiskaupungissa alle nelikymppinen, perheellinen, perussairas niin sanotusti ajasta iäisyyteen vaikka pääsi hengityskoneeseen koska työikäiset yritetään pelastaa.
Tänään tuli kiinalaislääkäreitä auttamaan italialaisia. Kiinalaiset myivät myös tuhat hengityskonetta. Suomessa on alle 500 hengityskonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eurooppa on nyt koronaviruspandemian keskus. Kiinan esimerkki osoittaa, että testaus ja lähikontaktien välttäminen pelastavat ihmishenkiä, Ghebreyesus korosti.
Öööö meillä se taas on niin että ei testata vai enää😰
Saat.....että ollaan tyhmiä!!Ei välttämättä tyhmiä vaan köyhiä siitä se on kiinni!!!
Mutta täällähän on nimenomaan sanottu vaikka mistä muustakin yllättävästä rahareiästä, että kyllä meillä on varaa eikä mikään ole mistään pois. Lisäksi me on tienattu vaikka millä viime vuosina.
Nyt sitten meillä ei olekaan varaa testiin joka maksaa max muutaman euron kappaleelta.
Ei testit ole kalliita vaan se korvaus, mikä on sovittu maksettavan, kun joutuu karanteeniin. Tässä ilmeisesti säästetään, ihmishenki on ilmainen, ainakin jos ei ole oma.
Tämän päivän lukemia:
+9212 uutta tapausta
Kuolleita: 420
Uusia "ennätyksiä" tulossa :'(
Vähän mustaa huumoria. THL pitää tiedotustilaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pahasti näyttää siltä, että THL:n tarkoitus on ollut päästää virus ryöpsähtämään ihan kunnolla. Ei se nyt niinkään ihan ole, että tässä nyt haluttaisiin ”armomurhata” iso osa porukkaa vaan aivan kuin he olisivat alusta lähtien ajatelleet että ”me ollaan hävitty tää peli” ja sit yritetään kansan rauhoittamiseksi tehdä jotain näennäistoimintaa.
Nimenomaan! Siltä kaikki hallituksen ja THL:n toimet on kokoajan vaikuttanut. Näennäistoiminnalta!
Nyt niitä kuumemittareita lentokentille ja satamiin!
Keho yrittäjää nostaa kuumeen, jolla virukset kuolisivat. Laita 60astetta.