Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
No sepä tässä ketjuttaa, kun on ihan pysäytettävissä vielä. Kukaan ei ole kuollut!
Noilta puuttuu järki, ovat kuin taikinassa, eivät saa päätöksiä aikaan.
Otetaan itse homma haltuun.
Minäkin olen tätä sanonut jo monta päivää. Meidän täytyy itse pitää huoli itsestämme ja toimia muiden maiden ohjeiden mukaan, vaikka THL pitää niitä toimia liioitteluna ja ylireagoimisena.
Tässä on kyse meidän jokaisen omasta terveydestä, eikä sen menettämistä kukaan meille korvaa jos valtion väärien toimien takia terveys menetetään. Siitä terveyden menettämisestä joutuu jokainen sairastunut kärsimään itse omissa nahoissaan. Koronan keuhkoille tekemiä tuhoja ei pystytä korjaamaan, ne kulkevat mukana koko loppuelämän.
Olen itse jo ylireagoinut perheeni kotiin ja samaa suosittelen muillekin. Monet kaupat toimittavat ruokaa kotiin tai hoitavat ostosten keräilyn. Kannattaa käyttää näitä palveluita jos vain mahdollista, eikä mennä itse kauppaan.
Mulle tuli juuri tieto, että olen altistunut koronaepäilylle.
Vaikka kyseessä on epäily, taidan asettaa meidät karanteeniin, kunnes tilanne selviää. Onneksi satuin eilen tekemään ruokahamstraukset. Omasta puolesta ei pelota, vaikka en olekaan perusterve. Terveystilanteeni voisi kuitenkin olla monilla tavoin heikompikin. Mutta en halua vaarantaa ketään muuta. Tavallaan tämä on helpotus. On pelottanut niin paljon ja niin pitkään ja vähän toivonutkin, että tulisi karanteeni omalle kohdalle, niin tavallaan se ratkaisisi sen, miten nyt kannattaa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Eivät testaa rnää kun riskiryhmäläisiä.
Eli todellista lukua sairastuneista ei tiedetä.
... jonka johdosta "Suomi toimi esimerkillisesti, sillä sairastuneita todettiin vain 155, vaikka kouluja ja päiväkoteja ei kiinni laitettukaan t. pääministeri"
Kävin hamstraamassa ruokaa aamulla. Hedelmä- ja vihannesosastolla joku nainen nuoli ensin sormiaan, että saa pussin auki, ja alkoi sitten keräämään tomaatteja. Piti tietysti hipelöidä kaikkia. Ei ihme jos virus leviää.
Ruotsin uusi strategia/Aftonbladet
Är du inte på sjukhus eller en del av en riskgrupp kommer du inte testas för corona framöver.
Den nya strategin är redan i bruk i Stockholm och om ungefär en vecka i hela landet.
– Nu är det inte längre viktigt att veta exakt hur många som är smittade i Sverige, säger statsepidemiolog Anders Tegnell.
1. Jos et ole sairaalassa tai riskiryhmässä sinua ei enää testata..
Tämä on jo Tukholmassa käytössä ja noin viikossa koko maassa.
2. Enää ei ole tärkeää tietää tarkalleen, kuinka monta tartunnan saanutta on Ruotsissa, sanoo valtion epidemiologi AT
Vierailija kirjoitti:
Norjassa ainakin yli 700 tartuntaa ja Ruotsissa 600 tartuntaa eräässä tilastossa. Niitä lukuja kohti ollaan menossa...
Näissä luvuissa ollaan jo, mutta kun ei testata niin niitä ei näy......
Ärsyttää kun haukutaan että hulluja kun hamstraatte eiköhän minä mukaan lukien moni osta paljon sen takia ettei tarvitse mennä sinne kauppaan niin usein!!!
Vierailija kirjoitti:
– Minulla ei ole koronaa. Olen hikinen, mutta minulla ei ole ylähengitystieoireita. Menen toki testiin, jos sellaisia oireita ilmenee, Tervahauta kommentoi.
Pääseekö hän testiin ilman todettua kontaktia?
Kannattaisi mennä testiin. Korona alkaa aivan tavallisilla flunssaoireilla.
Pitäisi asiantuntijan tietää.
Italian ja Kiinan välinen yhteistyö on tuonut Italiaan runsaasti kiinalaisia ja koska koronavirus epidemia sattumalta alkoi Kiinasta, tämä altisti Italian pahemmin koronavirukselle.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/03/20/kiinan-uusi-silkkitie-ja-tulev…
Kiinan uusi silkkitie ja tuleva maailmanjärjestys
”Kiinan presidentti Xi Jinping puhui syyskuussa 2013 Kazakstanissa ensimmäisen kerran julkisesti uuden silkkitien rakentamisesta. Kuukausi myöhemmin Indonesiassa hän mainitsi, että merireitit Kiinasta Afrikkaan ja Eurooppaan ovat myös osa uutta silkkitietä.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/01/27/ulkolinja-kiinan-uusi-silkkiti…
Kiina on investoinut vuodesta 2013 lähtien miljardeja noustakseen maailmantalouden veturiksi. Maa pyrkii muuttamaan maailman poliittiset ja taloudelliset kartat.
Kiina haluaa täyttää kansainväliset markkinat tuotteillaan, ja maalla on siihen suunnitelma – uusi silkkitie. Biljoonan dollarin uusi silkkitie on ihmiskunnan historian kallein hanke.
https://www.euronews.com/2019/03/24/china-and-italy-sign-silk-road-proj…
China's Belt and Road plan: Why did Italy sign it and why is Brussels worried?
Italy became the first major Western power to endorse China's "Belt and Road" infrastructure project (BRI) on Saturday, as the country looks for ways to revive its struggling economy.
Chinese and Italian firms also signed some 10 other deals in the energy, steel and gas pipeline sectors worth around €5 billion according to Italian media.
https://www.bbc.com/news/world-europe-47679760
Italy has become the first developed economy to sign up to China's global investment programme which has raised concerns among Italy's Western allies.
A total of 29 deals amounting to €2.5bn ($2.8bn) were signed during Chinese President Xi Jinping's visit to Rome. The project is seen as a new Silk Road which, just like the ancient trade route, aims to link China to Europe. Italy's European Union allies and the United States have expressed concern at China's growing influence.
https://www.dw.com/en/in-italy-chinas-new-silk-road-is-not-seen-as-a-th…
In Italy, China's New Silk Road is not seen as a threat
The Mediterranean country is the first in the G7 to join China's Belt and Road Initiative. But in one small port town in Italy, Chinese investment is nothing new. DW's Giulia Saudelli and Mu Cui report from Vado Ligure. In Italy, China's New Silk Road is not seen as a threat
The Mediterranean country is the first in the G7 to join China's Belt and Road Initiative. But in one small port town in Italy, Chinese investment is nothing new. DW's Giulia Saudelli and Mu Cui report from Vado Ligure. a written statement, the company said its investments abroad are locally very popular, and they are confident that the Sino-Italian cooperation in the new Silk Road will be increasingly successful.
rings new opportunities, more money and a bigger scope for action; on the other hand, she tells DW, there is no need to fear debt, or fewer rights for the terminal's workers.
https://www.dw.com/en/italy-china-sign-new-silk-road-pact/a-48037267
Italy, China sign new 'Silk Road' pact
Italy has become the first G7 country to join China's massive Belt and Road project. Debt-burdened Rome is eager to boost trade, but Washington and Brussels are uneasy about Beijing's global ambitions.
https://euobserver.com/eu-china/144483
Italy takes China's new Silk Road to the heart of Europe
Since 2000 Italy has attracted €15bn in Chinese investments - far behind the level of Chinese investment in the UK and Germany, but ahead of France and the rest of Europe.
https://www.newsweek.com/china-italy-silk-road-us-stop-1371180
China and Italy to Once Again Be United by Silk Road That U.S. Is Struggling to Block
Siis eikö missään enää tietoa et missä nuo kaikki tartunnat on tullut tänään?
Vierailija kirjoitti:
Hki kirjoitti:
Yxxi kirjoitti:
Pitäisikö kohta laittaa maski naamaan ja hanskat kun lähden käymään kaupassa?
Aion laittaa tänään, tuijottakoon.
Minä kävin ostoksilla siniset kumihanskat kädessä, ja aion tehdä niin jatkossakin.
En välitä siitä mitä muut ajattelevat.
Kun pääsin kaupasta ulos ja palautin ostoskärryt, heitin hanskat roskiin ja lutrasin käsidesiä.
Siis nyt on se hetki kun ne varusteet pitää kaivaa esiin, mikäli ulkona liikkuu. Miettikääs sitä ahdistusta, kun kituisitte keuhkokuumeessa ilman apua, ja ajattelisitte säästettyjä suojaimia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala tätä myötähäpeän määrää!!! THL...Näitäkö setämiehiä Hallitus kuuntelee?? Nämäkö antavat Suomeen ohjeita miten toimia? Peskää käsiä, älkää läprätkö naamaa sontasilla sormilla? Jos he yrittivät näyttää, miten ei kannata toimia, niin kiitos tästä, meni perille. Muuta tämän lisäksi en tiedotuksesta saanut irti, kuin häpeän tunteen sekä syvän, niin syvän v*tutuksen tämän lafkan toimintaan.
Ymmärrän, että halutaan vähän keventää vakavaa aihetta, mutta tällä hetkellä, kun kyseessä on lehdistötilaisuus, niin kuivan vitsailun olisi hyvin voinut jättää sinne aulaan. Ei muuten pahemmin naurata tieto siitä, että näiden ihmisten toimesta joku menettää henkensä. Ne jatkaa vähättelyä edelleen!!! Eilen olin vielä toiveikas, kun asiaan otettiin Hallituksen puolesta ihan hyvällä vakavuudella kantaa ja tuntui, että rattaat pyörii edes vähän ja sitten rutuun lämähti tämä kaksikko...voiko kansalaisaloitteella vaatia henkilöstön vaihtoa?
Ihan turha kenenkään enää tämän jälkeen selittää Sanna Marinin älykkyydestä mitään.
Älykkyys ja viisaus on kaksi aivan eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tauti ei ole vaarallinen... suurimmalle osalle ihmisistä".
Kivasti vähätellään vanhuksia ja riskiryhmään kuuluvia ihmisiä. Ihan kuin heillä ei ois mitään väliä.
Minulla vuokrasunnon vaihto kuunvaihteessa. Olen yli 60 ja diabeetikko, yksi maski on. Aijon peljättää kaikki silloin ja laitan naamalle, vaikka ollaan keski-suomessa. Lisäksi ostan hanskat kaikille muuttajille ja paljon saippuaa ja käsipyyhkeitä, muuta en voi. Toivottavasti ei ole ulkonaliikkumiskielto päällä!
Muita muuttopuuhissa?
Sama homma! Ollaan miesystävän kanssa muuttamassa yhteen. Molempien nykyiset vuokra-asunnot ollaan irtisanottu viime kuussa. Mies on päälle 30-vuotias ja itse oon 29-vuotias. Miehellä on korkea verenpaine, tai oli ainakin viime vuonna kun se terkkarissa mitattiin, ei ollut silloin kiinnostunut hoitaman sitä joten kaipa se vieläkin on, koska ei ole asian eteen tehnyt mitään.. Muuten ei kummallakaan ole mitään perussairauksia.
Täytyy itsekin käydä hakemassa hanskoja ja lisää saippuaa, kiitos! Toivotaan ettei tosiaan mitään ulkonaliikkumiskieltoa tule..
Kumpi voisi asua Singaporessa...
Jos Kiina on pystynyt ja pystyy estämään viruksen leviämisen koko maahansa, miksi ihmeessä USA tai EU-maat eivät pysty?
Eihän Kiinassa pitäisi olla kuin promillen kymmesosa väestöstä sairastunut jos virallinen lukema on läheskään tosi. Saksassa varoitellaan 70 prosentista.
Mikä tässä on se mitä en ymmärrä?
Jos tauti leviää koko eurooppaan ja USA:aan, miksei se leviäisi Afrikkaankin ja Intiaan ja vielä uudestaan Kiinaan.
Jos kiinalaisista sairastuisi Merkelin 70%, lukemahan olisi lähes miljardi. Nyt se on n. 100000.
En ymmärrä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi j*malauta noita Salmisen horinoita! Taas se s**tanan pönttö selittää kuinka hyvin täällä tunnetaan kaikki tartuntaketjut yms. Eihän täällä ole tutkittu juuri ketään!!! Miten h*lvetissä toi p*ska voi olla tuossa virassa???!!!
Kyllä mulle on selvää mitä ei tehdä ja mitä tehdään. Aurinko paistaa ja lähden hakemaan kotivaraa hyvin pestyillä käsillä ja desinfiointi ja hanskat ja paperi painella hissin nappulaa . Vältän lähikontakteja. Huomenna meinaan tavata poikani jos uskallan. Lääk.kand ollut sairaalassa töissä ja nyt ei. En oo saanut vielä kutsua saanko tulla. Hgissä.
Meillä perhe sairaana ja mahdollinen altistuminen mutta testeihin ei päästä. Sairastuneiden määrän voi helposti tuplata. Näyttäähän ne luvut näin paljon paremmilta kun ei testata, venäjän meininkiä täälläkin.
Me lähdetään tänään viikoksi Tallinnaan.
Pitäkää koronanne!
Meidän lähikaupassa oli nuudelit ja makaroonit vähissä. Paskapaperia sentään oli. Jauheliha oli myös hyvin tehnyt kauppansa.
Ei pelkästään ohjeita, vaan ihan käskyjä :-). Nämä herrat oikeasti johtaa Suomea tällä hetkellä. Näinhän Sannakin kertoi ettei THL ole antanut hallitukselle mitään määräyksiä tehdä niin tai näin, eikä mitään ole siten tehtävissä.