Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
36021/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoministeriö suosittelee yhä että jos on tarve niin Italiaan voi matkustaa!

Talous ei saa pysähtyä!! Sinne vaan!  

36022/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkaa oikeasti olemaan mitta täynnä! Pidetäänkö suomalaisia näin tyhminä, että koronatapaukset vaan lisääntyy ja me vaan katsellaan että oho kuinkas nyt näin. Ei matkustuskieltoja eikä kunnon karanteeneja! Nyt pitäisi alkaa toimimaan. Onko ehdotuksia? Lakko vai kansalaisaloite vai äänestetäänkö jaloillamme!

Mitä tehdään SUOMALAISET?

Onko täällä jotain osaavaa, joka tekee kansalaisaloitteen lentojen rajoituksista, karanteenissa lomailijoille. Aivan järjetöntä että lomalaiset rakentavat muiden henkiä. Silloin JOTAIN täytyy tehdä.

Minkälaiset rajoitukset haluat? Rajat kiinni?

Mitää pahaa siinä on, jos laitetaan rajat väliaikaisesti kiinni. Olitko menossa jonnekin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
36023/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Suomi! Huomenna alkaa viikon kestävät ampumahiihdon MM-kisat Joensuun kupeessa, yleisö on tervetullutta ja Joensuunkin majoituspaikoissa varmasti kansainvälisiä vieraita. Pohjois-Karjalan hiihtolomaviikkokin on ohi, eli on täällä meilläkin päin lystiä luvassa parin kolmen viikon sisään <3

Yksi asia mitä oon kanssa miettinyt on se, että miten Suomen uskonnolliset yhteisöt ovat varautuneet koronavirukseen. Esimerkiksi ortodoksisen kirkon arkkipiispa lopulta totesi että lähikontaktit pitää minimoida, mutta ohjeistusta esim. ehtoolliskäytäntöihin ei ole saatu. Ortodoksisessa kirkkossa nähkään ehtoollinen jaetaan siten, että on yksi yhteinen malja josta pappi jakaa samalla lusikalla kaikkien ehtoolliselle haluavien suuhun. Lopuksi suu pyyhitään kaikilta samaan liinaan ja tapoihin kuuluu kunnioittaa ehtoollismaljaa suutelemalla sitä oman vuoron ollessa ohi. Ihanaa.

Vierailija
36024/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääministeri Marin Ylellä: Tilanne Italiassa vaikuttaa erittäin vaikealta, Suomessa ei ole syytä rajoittaa liikkumista

Pääministeri Sanna Marin sanoi pääministerin haastattelutunnilla olevansa huolissaan koronaviruksen taloudellisista vaikutuksista.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006432319.html

Oma huomio: näin puhuu vain ihminen, joka ei usko Italian tilanteen tulevan koskaan Suomeen. Muutoin hän nimittäin tajuaisi, että Suomen saavuttaessa samat luvut hän ei enää voi sanoa mitään muuta kuin että tilanne "vaikuttaa erittäin vaikealta". Tai ainakin ihmiset kaivavat nämä hänen sanansa esiin, jos hän silloinkin yrittää vielä teeskennellä kaiken olevan hyvin.

Vierailija
36025/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italian lääkärin tarina on lohduton. Joilla bilateral interstitial pneumonia (jokin keuhkokuume joka painuu alas keuhkoihin) kaikkia ei voida hoitaa. Koneet loppuu, paikat loppuu, työntekijät jo nyt finaalissa. Ja jos piakoin esim. kaksikymmenkertaistuu viruskantajat...

Suomi, ota koppi!

Eli tarkoittaa molemminpuolista keuhkokudosta  jäykistävää ja arpeuttavaa keuhkokuumetta. Todella vakava akuutistikin, mutta lisäksi arpeutunut keuhkokudos ei yleensä enää palaudu.

Okei. Maallikkona mietin että jos tuohon tilaan menisin, niin mieluummin sit lopullisesti menenkin 🤔. Eli ei haittaa koneiden loppuminen minua itsekkäänä yksilönä. Jännittäisi vaan se loppuvaihe. Mutta onko sitä silloin jo niin pois pelistä että ei oikein tajua sitä hukkumista/tukehtumista.

Mä sain tästä jonkinlaista outoa rauhaa. Ei tarvitse miettiä edes sitä koneiden loppumista kun en haluaisi elää hyvin keuhkovaurioisena.

ps. olen se tyyppi joka syö antiviraalisti sinkkiä. Huomasin että jalkapohjassa ollut krooninen ihottuma on parantunut, ei minkäänlaista merkkiä siitä. Eli elän terveellä jalkapohjalla vaikka korona sitten iskisikin.

Voisitko kertoa minkälaista sinkkiä ja millä annostuksella? Kiitos vastauksestasi, kaikkea hyvää sinulle. 

Kiitos toivotuksesta ja samoin hyvää sinne! Noin pari kuukautta olen syönyt sinkkiaminohappokelaattia yhden pillerin 15 mg päivässä. Oma diagnoosi oli että jalkapohjassa oli jokin silsa tai hiiva, sitä oli myös varpaidenvälissä, iho rikki, sellaisia pikku rakkuloita. Nyt on ihan terve kaikki iho, siis ei merkkiäkään siitä. Diabeetikot voisivat tätä kokeilla? Heillä kun riski saada jalkojen rikkoutuneen ihon kautta tulehdus, isällänikin oli ruusu. Minulla on alkava diabetes jota hoidan ruokavaliolla ja antioksidanteilla. Enkä syö gluteenia enää ollenkaan vuosiin.

jalkasilsaan Lamisil, tiedän sen kun on ollut ja vieläkin sitä ainetta. Pian hävisi. 

Vierailija
36026/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa minulle miksi FFP3-maskia ei voisi käyttää jatkuvasti uudelleen jos riisun maskin eteisessä ja jätän sinne ja pesen käteni? Ne viruksethan jäisivät siihen maskin ulkopintaan ja sitten vaan pesen ja desinfioin käteni. Lisäksi seuraavana päivänä ne virukset on ehkä jo kuolleet siitä maskinkin ulkopinnasta.

Vierailija
36027/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ahdistaa. Mulla on kamala kuiva yskä, en voi sille mitään mutta tiedän että kuuluu varmaan naapuriin... Naapurit katsovat mua oikeasti kuin olisin vähintään murhannut jonkun. Mutta mä en pysty linnoittautumaan 24/7 neljän seinän sisälle pelkän yskän takia, eikä mua testata kun en ole käynyt riskimaissa...

Oon muutenkin sosiaalisesti ahdistunut, niin tää tuntuu jotenkin epäreilulta... Oikeasti tuntuu siltä että joku tulee vielä päin naamaa sanomaan, että pysy kotonasi.

Mä aivastin kaupassa ja joku rouva tuli sättimään, että mitä minä kuljen ulkona vaarantamassa muita. Nyt on ihmiset herkkänä, pienikin köhäisy niin kaikki siirtyvät välittömästi kauemmaksi. Ihmeen vihamielisiäkin reaktioita olen nähnyt, ihan kuin se ihminen joka yskäisee kerran olisi jotenkin tahallaan ja suunnitellusti ihmisiä tartuttamassa. 

Vierailija
36028/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiinko jo lopettaa vertaukset influenssiin. Nyt puhutaan viruksesta, johon tehoaa HIV- lääkkeet ja parantuneillekin jää pysyviä vaurioita.

Mitä vaurioita parantuneille jää?

Osalle on jäänyt keuhko- ja sisäelinvaurioita (ilmeisesti pääasiassa munuaiset ja ehkä maksa). 

Vierailija
36029/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi kiva tietää, onko kotikaupungissani Espoossa koronaa ja missä?

Voi htto kun ei kerrota!!

Voisi valita missä liikkuu.

Sama. Olisi kiva tietää. Sekin olisi ihan kiva tietää, onko lasten koulukavereiden perheenjäseniä altistunut tai työkavereiden perheenjäseniä. Itsekin tuli oltua liikkeellä, että saa nähdä, tuleeko pian köhää.

Vierailija
36030/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä virus mielestänne on? Monenlaista teoriaa löytyy kuten "An Iranian military leader has suggested that the coronavirus is not a naturally occurring disease, and that it is a manmade bioweapon cultivated and released against China and Iran by a ‘hostile state" https://summit.news/2020/03/05/iranian-general-coronavirus-is-a-manmade…, myös taiwanilaisen proffan mielestä kyseessä bioase

https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3880475

Toisaalta varoitellaan tahallisista salaliittoteorioista ja vakuutellaan että on vain uudenlainen virus. Mutta nuo massiiviset karanteenit muualla ja suojautumiset kyllä saa miettimään kerrotaanko meille kaikkea..

Mikä maa se sellaisen bioaseen laittaisi liikkeelle mihin ei omassa maassakaan ole lääkettä? Nyt sitten seuraamaan missä maassa ei ole tartuntoja. Pohjois-Korea, Venäjä, Naurun Saari?

Tässä ketjussa jo tammikuussa esitettiin, että kyseessä on karannut bioase. Kiinan bioaseiden päälaboratorio sijaitsee Wuhanissa.

Israelilaiset ovat kertoneet, että heillä on ”ehkä” kohta rokote tulossa.

Jos he saisivat toimivan rokotteen näin nopeasti käyttöön ja jakeluun, se merkitsisi sitä, että se oli jo valmiina vasta-aineena tähän bioaseeseen.

Tämä ei siis ole mikään uutuuskenario.

Eihän tuolla bioase-spekuloinnilla ole tällä hetkellä mitään relevanssia, nyt pitäisi saada epidemiat kuriin.

Ainakin 5 maata on jo ilmoittanut kehittäneensä rokotteen. Joissain on  varmaan jo koevaiheessa. Mutta ainakin vuoden vielä yleisesti tiedepiireissä vievän, ennenkuin se mahdollisesti valmistuu-

Bioase ei ole varmaa mutta mieti mikä on todennäköisyys että virus lähti 20km päässä "eläintorilla" josta siis tuo etäisyys maan ainoaan korkean luokan viruslabraan jonka erikoisala tappavat infektiot.

Vaihtoehtoja 2:

a) Virus lähti tuosta labrasta

b) Joku muu maa teki viisaasti ja laski sen liikkeelle tuolla jotta jäljet johtas sylttytehtaalle

C) kysymyksessä on sattuma, tuo nyt on emimmäkseen julkinen lafka, ja bioaseiden kehittämisestä ei ole syytä jäädä kiinni, joten luultavasti jos mitään kehittelyitä tehdään, se tehdään jossakin salaisessa paikassa, seudulla, jossa ei asu naapurissa kymmeniä miljoonia.

Vierailija
36031/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko liittyä teidän luulo-peelojen joukkoon? Minua pelottaa koronavirus. Menen huomenna ostamaan kotovaran. Herneikeittoa, näkkäriä ja muumilimpparia. T. Luulo-peelo

Vierailija
36032/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ahdistaa. Mulla on kamala kuiva yskä, en voi sille mitään mutta tiedän että kuuluu varmaan naapuriin... Naapurit katsovat mua oikeasti kuin olisin vähintään murhannut jonkun. Mutta mä en pysty linnoittautumaan 24/7 neljän seinän sisälle pelkän yskän takia, eikä mua testata kun en ole käynyt riskimaissa...

Oon muutenkin sosiaalisesti ahdistunut, niin tää tuntuu jotenkin epäreilulta... Oikeasti tuntuu siltä että joku tulee vielä päin naamaa sanomaan, että pysy kotonasi.

Nyt oikeasti. Vapaaehtoinen karanteeni niin takaan ettei kukaan ajattele sinua pahasti. MUTTA, jos tää nyt lähtee leviämään niin ihan tasan tarkkaan sua tullaan vihaamaan. 

Vierailija
36033/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiinko jo lopettaa vertaukset influenssiin. Nyt puhutaan viruksesta, johon tehoaa HIV- lääkkeet ja parantuneillekin jää pysyviä vaurioita.

Niinpä. Tämä on virustauti josta ei tiedetä vielä oikeastaan mitään, mutta nuo flunssan oireet tuskin on muuta kuin sivuvaikutuksia. Eikä tuo hiv-tartuntakin oireile kuumeena ja flunssana, mutta se oikea "lopullinen" ongelma ja sairaus tulee vasta paljon myöhemmin.

Ja miksei vaikka voisi olla tarkoituksellakin karkuun päästetty? Ei kai siihen välttämättä kummoista motiivia edes tarvitse. Ohjasihan se masentunut perämieskin lentokoneen päin alppeja ihan vaan siksi koska se voi.

Vierailija
36034/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea Suomi! Huomenna alkaa viikon kestävät ampumahiihdon MM-kisat Joensuun kupeessa, yleisö on tervetullutta ja Joensuunkin majoituspaikoissa varmasti kansainvälisiä vieraita. Pohjois-Karjalan hiihtolomaviikkokin on ohi, eli on täällä meilläkin päin lystiä luvassa parin kolmen viikon sisään <3

Yksi asia mitä oon kanssa miettinyt on se, että miten Suomen uskonnolliset yhteisöt ovat varautuneet koronavirukseen. Esimerkiksi ortodoksisen kirkon arkkipiispa lopulta totesi että lähikontaktit pitää minimoida, mutta ohjeistusta esim. ehtoolliskäytäntöihin ei ole saatu. Ortodoksisessa kirkkossa nähkään ehtoollinen jaetaan siten, että on yksi yhteinen malja josta pappi jakaa samalla lusikalla kaikkien ehtoolliselle haluavien suuhun. Lopuksi suu pyyhitään kaikilta samaan liinaan ja tapoihin kuuluu kunnioittaa ehtoollismaljaa suutelemalla sitä oman vuoron ollessa ohi. Ihanaa.

Vanhoillislestadiolaisillakin oli 2000-luvulla vielä yhteinen ehtoollismalja, mistä kaadettiin jokaisen suuhun, mutta en ole enää nähnyt. 

Vierailija
36035/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaurioita parantuneille jää?

Osalle on jäänyt keuhko- ja sisäelinvaurioita (ilmeisesti pääasiassa munuaiset ja ehkä maksa). 

Minkätyyppisiä?

Vierailija
36036/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta pinnoilta tarttuminen on THLn asiantuntijan mukaan äärimmäisen epätodennäköistä? Vai onko hänen vain sanottava näin etteivät kaupat, uimahallit ym. yritykset vaan kärsisi taloudellisia tappioita?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006432549.html?utm_campaign=tf-IS&utm…

Vierailija
36037/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääministeri Marin Ylellä: Tilanne Italiassa vaikuttaa erittäin vaikealta, Suomessa ei ole syytä rajoittaa liikkumista

Pääministeri Sanna Marin sanoi pääministerin haastattelutunnilla olevansa huolissaan koronaviruksen taloudellisista vaikutuksista.

Oma huomio: näin puhuu vain ihminen, joka ei usko Italian tilanteen tulevan koskaan Suomeen. Muutoin hän nimittäin tajuaisi, että Suomen saavuttaessa samat luvut hän ei enää voi sanoa mitään muuta kuin että tilanne "vaikuttaa erittäin vaikealta". Tai ainakin ihmiset kaivavat nämä hänen sanansa esiin, jos hän silloinkin yrittää vielä teeskennellä kaiken olevan hyvin.

Kun Suomi on vastaavassa jamassa, alkaa selittelyt (eli valehtelut) kuinka muka kaikki voitava tehtiin eikä mikään olisi epidemiaa estänyt/hidastanut. Tulen muistamaan tapahtuneet törkeät laiminlyönnit koko loppuelämäni ajan ja myös muistuttamaan niistä aina tilaisuuden tullen.

Vierailija
36038/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi? Kuka fiksu ihminen suostuu tuohon? Tulee ihan Iranin pyhien esineiden nuolemistouhut mieleen.. 🤢

Vierailija
36039/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1492 uutta tartuntaa Italiassa :(  Yhteensä tartuntoja yli 7000, eli ohitti niin Iranin kuin Etelä-Koreankin ja on nyt maailman 2. eniten tartuntoja saanut maa.

4 tartuntaa 20.2.2020

7375 tartuntaa 8.3.2020

Pari päivää sitten kirjoitin tänne että Italia on nyt kuin Wuhan tammikuun alussa. Aloin seurata tätä ketjua alusta lähtien. Silloin seurattiin miten Wuhanin /Kiinan tapaukset nousi, ensin kymmenillä, sitten sadoilla, lopulta tuhansilla päivässä.

Valitettavasti tämä tapahtuu nyt Italiassa ja vaikka toimenpiteet on aloitettu - nämä samat rajut toimenpiteet eivät estäneet Kiinassakaan tartuntaluvun rajua nousua hetkeen. Itse veikkaan, valitettavasti, että Italiassa päästään kymmeniin tuhansiin sairastuneisiin. Hyvässä lykyssä 20 000-25 000 kunnes karanteenien vaikutus näkyy.

Koska italissa hoidetaan nyt jo ihmisiä sairaalan käytävillä ja kuolleita tulee nopeasti, vakavasti näyttää siltä että tartuntaluvuissa päästään jopa 30 000-40 000 tapaukseen.

Kiinassa desinfiointiin katuja, Italiassa nyt kirkkoja ja julkisia paikkoja..

Se kun tajuttaisiin joka paikassa, että tämä sama tie voi olla edessä.

Vierailija
36040/176779 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Suomi on vastaavassa jamassa, alkaa selittelyt (eli valehtelut) kuinka muka kaikki voitava tehtiin eikä mikään olisi epidemiaa estänyt/hidastanut. Tulen muistamaan tapahtuneet törkeät laiminlyönnit koko loppuelämäni ajan ja myös muistuttamaan niistä aina tilaisuuden tullen.

Loppu voi tulla kelle vaan..

Ketju on lukittu.