Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
27961/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ann news japan:n

Astma lääke tehokas koronan hoidossa, 3 henkilöä parani parissa päivässä otettuaan kyseistä lääkettä. Tutkimus jatkuu.

Japani testaa kaikki halukkaat kansalaiset ilmaiseksi.

Henkilöt, joilla hyvin vähäiset oireet (yleensä nuorilla oireet ovat vähäiset) levittävät tehokkaasti virusta.[/quote

Linkki?

Vierailija
27962/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italia ilmoittaa vain ne positiiviset, joilla on oireita.

Mistä keksit että ilmoittava vain positiiviset joilla oireita?

Tästä oli uutinen kuun vaihteessa, että ilmoittavat Italiasta jatkossa vain positiiviset joilla oireita. Itse uutista ei jostain syystä löytynyt mutta viittaus siihen Helsingin Sanomista:

"Italia harkitsee muuttavansa käytäntöä, jonka mukaan tartunnoista tiedotetaan. Paniikin vähentämiseksi tarkoitus on julkistaa vain tapaukset, jossa potilaalla on positiivisen näytteen lisäksi selviä oireita."

Tämä Italian muutos oli laajasti uutisoitu maailman medioissa. Syynä esitettiin halu minimoida maan turismille aiheutuvat haitat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27963/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Ranskassa oman kotikaupunkini (n. 130 000 asukasta) sairaala ilmoitti eilen, että se on jo täynnä eikä voi ottaa koronapotilaita enää vastaan. Heitä on nyt siirretty vajaan tunnin ajomatkan päähän pienempään kaupunkiin. Ihmiset ovat talvilomilla ja ulkosalla on tosi hiljaista. Täällä viranomaiset ovat kyllä lähteneet "koronasotaan" sillä asenteella, että kunnon epidemia tästä on kehittymässä. Virastoja, kouluja ja pieniä kyliä on jo eristetty. Ihmettelen siksi suomalaisten virkamiesten ylimielistä asennetta, kun tietoa leviämisen ehkäisemiseksi on eurooppalaisella tasolla saatavilla. Onko heiltä kysytty, että kantavatko myös vastuun vähättelevän tiedon levittämisestä?

Vierailija
27964/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on hänen mukaansa 11 000 sairaansijaa, mikä riittää kaikkein vakavimpaankin skenaarioon.

– Kausi-influenssassa on kohta miljoona sairastajaa. Vuosittain 500-2 000 ihmistä kuolee siihen eli meidän huolemme on aivan muualla, Varhila sanoi toimittajille.

Pandemian varautumissuunnitelma, jossa on tieto esimerkiksi terveydenhoitohenkilökunnan suojavarusteista, on hänen mukaansa salainen asiakirja. Varhilan mukaan Suomessa on varauduttu 400 000 ihmisen suojaamiseen. Varustemääriä on hänen mukaansa arvioitu sairaanhoitopiireittäin ja käytettävissä olevien varusteiden, kuten hengityssuojainten, visiirien sekä kirurgisten käsineiden ja essujen pitäisi riittää hyvin."

Missä 11 000? Onko ne muka nyt vapaana? Ketkä heitetään pihalle jotta saadaan tilaa noin paljon?

Essutko laitetaan? Kiinassa ja mualla näky olevan vähän tehokkaammat suojavarusteet.

Vierailija
27965/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi karanteeniin määrättyjen kanssa samassa taloudessa asuvia ei ole myös määrätty karanteeniin ennen kuin on varma että taiti ei ole tarttunut. Hesarissa, oireettomat voivat myös levittää:

"Mutta jos tiedot pitävät paikkansa, että oireettomatkin voivat tartuttaa ja R0-luku on vajaan kolmen tietämillä, voi olla, etteivät näyttävätkään toimet auta siinä, että tauti saataisiin hallintaan.”

Asun itse viikissä ja satuin tuntemaan tämän perheen joka virukseen sairastui, koska kukaan ei ole vahtimassa noudataako tämä perhe karanteenia kotonaan niin voin jo kertoa että perhe laiminlöi kokonaan lääkärien antamat suositusohjeet kotona pysymiseen. Mies lähti normaaliin tapaan töihin ja lapsi takas kouluun tartuttelemaan muita. Paska osui tuulettimeen kirjaimellisesti.

Se on fakta että samassa perheessa pyörii samat virukset ja bakteerit. Aivan varma. Joten kyllä koko perhe pitäisi eristää, oireita tai ei.

Joku asiantuntija kommentoi eilisessä lehdessä, että tarkoituksena on vain hidastaa viruksen leviämistä (ei siis estää). Pyritään siihen, että kausi-influenssan ja RS-virusinfektioiden aallot saataisiin pois alta ennen koronakautta.

Vierailija
27966/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa on nyt tehty koronatestejä todella monessa sairaanhoitopiirissä, varmaan useimmissa. Nyt on jotenkin päätetty, että se ei enää ole uutinen vaan ainoastaan tartunnan saaneet uutisoidaan"

Thl ohjeistanut ilmeisesti sh-piirejä ettei uutisoitaisi kuin varmoista tapauksista.

https://yle.fi/uutiset/3-11236733

Kuulostaa täysin järkevältä.

Hommassahan on eri puolilla maailmaa pelkkien epäilyjen johdosta tapahtunut jos minkälaisia ylilyöntejä.

Ja seuraavaksi ei ilmoiteta edes varmoista tapauksista Suomessa ettei tulisi "turhaa" paniikkia. Sitten eletäänkin mielenkiintoisia aikoja.

Onhan se nyt aivan naurettavaa, miten osa ihmisistä tuntuu jo tulkitsevan kaikki oireet koronaksi.

Jätit pois sen esimerkin, miten krapulaoireistakin pidettiin koronaan sairastuneena. Ei ole auttanut, vaikka nuori on kuinka selittänyt, että pelkästä krapulasta hänen voinnissaan on kyse ja seurauksena tässä otteita hänen kertomuksestaan:

"Yritin selittää, että olin vain väsynyt ja krapulassa, mutta he siirsivät kaikki pois minun riviltäni ja pistivät minut makaamaan. He myös laittoivat minulle maskin ja alkoivat mitata ruumiinlämpöäni. Mittari näytti 40,3 astetta ja luulen, että minulla todella oli sen verran kuumetta."

"Lentomatka vei 14 tuntia, mutta ystävysten mukaan se tuntui ainakin 40:ltä. Heidän ruumiinlämpönsä tarkastettiin puolen tunnin välein. Yksi lennon henkilökunnasta piti päällään kahta hengitysmaskia, kun hänet määrättiin pitämään Juliasta huoli loppumatkan ajan."

"– Kaikki näyttivät olevan niin vihaisia minulle, että halusin vain upota istuimeeni koko ajan. Kun nousin ylös mennäkseni vessaan, tuntui kuin olisin ollut itse rutto, Julia pohtii."

"Ruotsalaisystävykset pidettiin lentokoneessa sen laskeutumisen jälkeen. Lopulta heidät ohjasi ulos lääkäreitä ja neljä palomiestä, jotka olivat pukeutuneet suojapukuihin.

Ystävykset ohjattiin lentokenttäbussiin, joka vei heidät karanteenihuoneeseen. Sieltä heidät haki ambulanssi, joka puolestaan kuljetti naiset läheiseen suljettuun hotelliin, joka toimi väliaikaisena koronavastaanottona.

Hotellissa naisten piti odottaa vuoroaan päästä testattavaksi koronaviruksen varalta.

– Lääkärit olivat erittäin mukavia, mutta he myös näyttivät siltä kuin olisivat lähdössä avaruuteen sen jälkeen, kun ottivat meistä kokeita"

"Aluksi karanteeni määrättiin 14 päiväksi, mutta koska molempien ruumiinlämpö oli pian normaali, ystävykset saivat luvan lähteä Julian Lontoon-asunnolle. Hän opiskelee Lontoossa."

"Julia oli kipeä, mutta hänen mukaansa hänellä ei ollut koronavirusta – vaan pelkästään perinteinen krapula."

Jonkun auktoriteetin, kuten tässä tapauksessa lentohenkilökunnan, väärän tulkinnan vuoksi saadaan ainakin tällä hetkellä valtava määrä ihmisiä sotketuksi mukaan ja samalla jos minkälaisia kustannuksiakin aikaiseksi.

Jos ihmisellä on yli 40 asteen kuume, hän on ihan tosissaan kipeä eikä kärsi ”vaan krapulasta”. Tuossa kunnossa ei pitäisi lentää ja infektion tarttumisen riski on todellinen, oli taudin aiheuttaja sitten mikä tahansa.

Miten luotettavasti ja tarkasti kuume on mitattu? Kuumeen alentamiseen on myös lääkettä, onko niitä kokeiltu?

Ennen kaikkea mistä alkaen krapula on ollut "infektio, jonka tarttumisen riski on todellinen"?

Vierailija
27967/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli uutinen kuun vaihteessa, että ilmoittavat Italiasta jatkossa vain positiiviset joilla oireita. Itse uutista ei jostain syystä löytynyt mutta viittaus siihen Helsingin Sanomista:

"Italia harkitsee muuttavansa käytäntöä, jonka mukaan tartunnoista tiedotetaan. Paniikin vähentämiseksi tarkoitus on julkistaa vain tapaukset, jossa potilaalla on positiivisen näytteen lisäksi selviä oireita."

Arvioni mukaan Italiassa on nyt n. 3000 sairastunutta, joten he tuntuvat ilmoittavan vain positiiviset joilla on oireita.

Vierailija
27968/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen johtavat asiantuntijat:

Helsingin terveysasemien johtajalääkäri Timo Lukkarisen mukaan kyseessä on yleinen käytäntö.

– Koronavirus ei voi tarttua ihan milloin tahansa, vaan sairauden täytyy tavallaan aktivoitua. Altistunut on tässä se, joka voi saada sairauden, eikä hän voi ennen sitä mitenkään tartuttaa lähiomaisia. Läheisenkin pitäisi sitten alkaa oireilla, jotta hän levittäisi koronaa.

Myöskään HUS:in infektiosairauksien ylilääkäri Asko Järvisen mukaan ei ole syytä epäillä, että koulussa olleen kontaktin vuoksi altistuneen kotipiiri voisi tautia tällä hetkellä levittää.

Faktaan perustuvat tutkimukset maailmalla:

A Person Can Carry And Transmit COVID-19 Without Showing Symptoms, Scientists Confirm

https://www.sciencealert.com/researchers-confirmed-patients-can-transmi…

A research letter published this week describes the case of a woman in China who spread COVID-19 to five people without displaying any symptoms.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/coronavirus-research-woman-wi…

Miksi meillä on täysin epäpäteviä ihmisiä antamassa lausuntoja kansalle? Vai valehtelevatko he tahallaan?

Vierailija
27969/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 hours ago

There are now 10,100 confirmed cases outside of China, with 9,207 of those being currently active.

10 hours ago

340 new cases and 18 new deaths in Italy, total 1,978 cases and 52 deaths

6 new cases in Norway, total 23

5 new cases in Iraq, total 26

4 new cases in Quatar, total 5

4 new cases in the USA, total 88

3 new cases in Austria, total 18

2 new cases in Bahrain, total 40

First case in Latvia

First case in Saudi Arabia

Mikä Italiassa mättää kun luvut on noin rajut verrattuna muihin maihin?

Eikös monessa muussa maassa ole puolet positiivisista oireettomia? Oikeasti Italian luvut varmaan tuplat?

Lombardialaisiahan kritisoitiin nimenomaan siitä että testasivat vastoin WHO:n ohjeita myös oireettomia ja luvut siksi paisuivat ja aiheuttivat turhaa paniikkia.

Aaaa, sekö se oli syy, että sairastuneita tuli niin paljon, koska testejä tehtiin paljon? Minä luulin, että sairastuneita tuli, koska tauti oli päässyt salakavalasti leviämään ympäriinsä.

No mutta helppo homma, ei testata, ongelma poissa. Sitä täällä Suomessakin yritettiin.

Vierailija
27970/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi karanteeniin määrättyjen kanssa samassa taloudessa asuvia ei ole myös määrätty karanteeniin ennen kuin on varma että taiti ei ole tarttunut. Hesarissa, oireettomat voivat myös levittää:

"Mutta jos tiedot pitävät paikkansa, että oireettomatkin voivat tartuttaa ja R0-luku on vajaan kolmen tietämillä, voi olla, etteivät näyttävätkään toimet auta siinä, että tauti saataisiin hallintaan.”

Asun itse viikissä ja satuin tuntemaan tämän perheen joka virukseen sairastui, koska kukaan ei ole vahtimassa noudataako tämä perhe karanteenia kotonaan niin voin jo kertoa että perhe laiminlöi kokonaan lääkärien antamat suositusohjeet kotona pysymiseen. Mies lähti normaaliin tapaan töihin ja lapsi takas kouluun tartuttelemaan muita. Paska osui tuulettimeen kirjaimellisesti.

Trollausta.

T. toinen viikkiläinen.

Ei ole todellakaan trollausta!!

Tämän tytön tuntevat myös minun tyttäreni ja hänen kaverinsa ihmettelevät myös miksi ei noudata karanteenia?!

Vierailija
27971/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ann news japan:

Astma lääke tehokas koronan hoidossa, 3 henkilöä parani parissa päivässä otettuaan kyseistä lääkettä. Tutkimus jatkuu.

Japani testaa kaikki halukkaat kansalaiset ilmaiseksi.

Henkilöt, joilla hyvin vähäiset oireet (yleensä nuorilla oireet ovat vähäiset) levittävät tehokkaasti virusta.

Saisiko linkkiä uutiseen? Minkä niminen astmalääke kyseessä?

Sorry, tää oli ihan tv uutisista saatu tieto. Ei ole linkkiä siihen.

En osaa kääntää lääkkeen nimeä, anteeksi!

Vierailija
27972/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa on nyt tehty koronatestejä todella monessa sairaanhoitopiirissä, varmaan useimmissa. Nyt on jotenkin päätetty, että se ei enää ole uutinen vaan ainoastaan tartunnan saaneet uutisoidaan"

Thl ohjeistanut ilmeisesti sh-piirejä ettei uutisoitaisi kuin varmoista tapauksista.

Hommassahan on eri puolilla maailmaa pelkkien epäilyjen johdosta tapahtunut jos minkälaisia ylilyöntejä.

Ja seuraavaksi ei ilmoiteta edes varmoista tapauksista Suomessa ettei tulisi "turhaa" paniikkia. Sitten eletäänkin mielenkiintoisia aikoja.

Onhan se nyt aivan naurettavaa, miten osa ihmisistä tuntuu jo tulkitsevan kaikki oireet koronaksi.

Jätit pois sen esimerkin, miten krapulaoireistakin pidettiin koronaan sairastuneena. Ei ole auttanut, vaikka nuori on kuinka selittänyt, että pelkästä krapulasta hänen voinnissaan on kyse ja seurauksena tässä otteita hänen kertomuksestaan:

"Yritin selittää, että olin vain väsynyt ja krapulassa, mutta he siirsivät kaikki pois minun riviltäni ja pistivät minut makaamaan. He myös laittoivat minulle maskin ja alkoivat mitata ruumiinlämpöäni. Mittari näytti 40,3 astetta ja luulen, että minulla todella oli sen verran kuumetta."

"Lentomatka vei 14 tuntia, mutta ystävysten mukaan se tuntui ainakin 40:ltä. Heidän ruumiinlämpönsä tarkastettiin puolen tunnin välein. Yksi lennon henkilökunnasta piti päällään kahta hengitysmaskia, kun hänet määrättiin pitämään Juliasta huoli loppumatkan ajan."

"– Kaikki näyttivät olevan niin vihaisia minulle, että halusin vain upota istuimeeni koko ajan. Kun nousin ylös mennäkseni vessaan, tuntui kuin olisin ollut itse rutto, Julia pohtii."

"Ruotsalaisystävykset pidettiin lentokoneessa sen laskeutumisen jälkeen. Lopulta heidät ohjasi ulos lääkäreitä ja neljä palomiestä, jotka olivat pukeutuneet suojapukuihin.

Ystävykset ohjattiin lentokenttäbussiin, joka vei heidät karanteenihuoneeseen. Sieltä heidät haki ambulanssi, joka puolestaan kuljetti naiset läheiseen suljettuun hotelliin, joka toimi väliaikaisena koronavastaanottona.

Hotellissa naisten piti odottaa vuoroaan päästä testattavaksi koronaviruksen varalta.

– Lääkärit olivat erittäin mukavia, mutta he myös näyttivät siltä kuin olisivat lähdössä avaruuteen sen jälkeen, kun ottivat meistä kokeita"

"Aluksi karanteeni määrättiin 14 päiväksi, mutta koska molempien ruumiinlämpö oli pian normaali, ystävykset saivat luvan lähteä Julian Lontoon-asunnolle. Hän opiskelee Lontoossa."

"Julia oli kipeä, mutta hänen mukaansa hänellä ei ollut koronavirusta – vaan pelkästään perinteinen krapula."

Jonkun auktoriteetin, kuten tässä tapauksessa lentohenkilökunnan, väärän tulkinnan vuoksi saadaan ainakin tällä hetkellä valtava määrä ihmisiä sotketuksi mukaan ja samalla jos minkälaisia kustannuksiakin aikaiseksi.

Jos ihmisellä on yli 40 asteen kuume, hän on ihan tosissaan kipeä eikä kärsi ”vaan krapulasta”. Tuossa kunnossa ei pitäisi lentää ja infektion tarttumisen riski on todellinen, oli taudin aiheuttaja sitten mikä tahansa.

Varsinaisia asiantuntijoita palsta täynnä. Miten tarkalleen ottaen krapula mielestänne tarttuu?

Vierailija
27973/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinaisia asiantuntijoita palsta täynnä. Miten tarkalleen ottaen krapula mielestänne tarttuu?

Voiko krapula muka nostaa 40 asateen kuumeen?

Vierailija
27974/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/lasselehtonen/koronavirus-on-marinin-h…

Tämä on loistava artikkeli, käykää lukemassa:

"Jos normaali 5% väestöstä saa koronan, tarvitaan n. 50 000 sairaalapaikkaa. Sairaalassaoloaika on myös poikkeuksellisen pitkä"

Tämä antaa lohtua ja turvallisuuden tunnetta:

https://www.sss.fi/2020/02/valtioneuvoston-kanslia-budjetissa-on-varaud…

"

Laskelmat siitä, kuinka moni saattaa Suomessa sairastua, ovat vielä kesken, sanoo sosiaali- ja terveysministeriön kansliapäällikkö Kirsi Varhila. Torstain alkuiltaan mennessä vahvistettuja koronatapauksia oli todettu kaksi. Suomessa on hänen mukaansa 11 000 sairaansijaa, mikä riittää kaikkein vakavimpaankin skenaarioon.

– Kausi-influenssassa on kohta miljoona sairastajaa. Vuosittain 500-2 000 ihmistä kuolee siihen eli meidän huolemme on aivan muualla, Varhila sanoi toimittajille.

Pandemian varautumissuunnitelma, jossa on tieto esimerkiksi terveydenhoitohenkilökunnan suojavarusteista, on hänen mukaansa salainen asiakirja. Varhilan mukaan Suomessa on varauduttu 400 000 ihmisen suojaamiseen. Varustemääriä on hänen mukaansa arvioitu sairaanhoitopiireittäin ja käytettävissä olevien varusteiden, kuten hengityssuojainten, visiirien sekä kirurgisten käsineiden ja essujen pitäisi riittää hyvin."

"

Tässä vaiheessa tärkeintä olisi testata, rajata leviämistä ja tiedottaa.

Kuinka monta ihmistä on testattu vs. kuinka moni on ilmoittanut oireista?

Vierailija
27975/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.journalofhospitalinfection.com/article/S0195-6701(20)30046-…

Tätä tutkimusta Hesarissa lainataan, ja kerrotaan, että uusi koronavirus voi säilyä pinnoilla yhdeksän päivää:

"Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan koronavirukset eivät säilyisi päiväkausia vaihtelevissa lämpötiloissa. Kuitenkin tuoreen tutkimuksen mukaan koronavirus voi säilyä pinnoilla enimmillään jopa yhdeksän päivää huoneenlämmössä.

”Se on valitettavan pitkä aika. Säilymiseen vaikuttaa paljon ilmankosteus, lämpötila ja auringonvalo”, Sironen sanoo."

Sironen on Helsingin yliopiston uhkaavien infektiotautien apulaisprofessori Tarja Sironen.

ELI NYT TÄSTÄ ON MUSTAA VALKOISELLA SUOMENKIELELLÄ JA TÄTÄ EI VOI ENÄÄ SIVUTTAA.

Vierailija
27976/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollausta.

T. toinen viikkiläinen.

Tämän tytön tuntevat myös minun tyttäreni ja hänen kaverinsa ihmettelevät myös miksi ei noudata karanteenia?!

Olisi tärkeää jonkun ilmoittaa viranomaisille tästä.

Vierailija
27977/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollausta.

T. toinen viikkiläinen.

Yksinkö se siellä koulussa palloilee kun koko muu luokka opettajineen on karanteenissa? Eikä kukaan aikuisista tunnistaisi?Ala-aulaan sitäpaitsi laitettiin karanteeniluokat tuntevat henkilöt estämään mahdollisten yrittäjoen kouluunpääsy, kaikki karanteeniin määrätyt raportoitiin pysyneen kotonaan.

Vierailija
27978/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten luotettavasti ja tarkasti kuume on mitattu? Kuumeen alentamiseen on myös lääkettä, onko niitä kokeiltu?

Ennen kaikkea mistä alkaen krapula on ollut "infektio, jonka tarttumisen riski on todellinen"?

Hyvänen aika, maailma on täynnä luotettavia kuumemittareita, jotka ovat riittävän tarkkoja. En ole kuullut puhuttavan epäluotettavista kuumemittareista. Lentokoneissa on pieni määrä särkylääkkeitä, joita voidaan antaa lääkärin määräyksestä.

40 asteen kuumeessa ei missään nimessä pidä lentää. Jos matkustamohenkilöstö olisi havainnut matkustajan tilan ennen lähtöä, matkustaja olisi poistettu koneesta. Jos kuume nousee matkan aikana, täytyy matkustaja eristää kuten tässä oli tehty. Koneissa on aina ns. infection kit, ja sen käyttöohjeet ovat vuodesta toiseen samat.

Koneeseen ei myöskään kuulu ottaa oksentelevia tai ripuloivia matkustajia. Ihan siis krapulaoksentelun vuoksi on henkilökunnalla oikeus evätä koneeseen pääsy. Tämä tyyppi on tuottanut kamalan määrän ylimääräistä työtä ja kustannuksia, aiheuttanut huolta ja pelkoa, ja senkin jälkeen vaan kitisee että emmäätykkää.

Vierailija
27979/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 hours ago

There are now 10,100 confirmed cases outside of China, with 9,207 of those being currently active.

10 hours ago

340 new cases and 18 new deaths in Italy, total 1,978 cases and 52 deaths

6 new cases in Norway, total 23

5 new cases in Iraq, total 26

4 new cases in Quatar, total 5

4 new cases in the USA, total 88

3 new cases in Austria, total 18

2 new cases in Bahrain, total 40

First case in Latvia

First case in Saudi Arabia

Mikä Italiassa mättää kun luvut on noin rajut verrattuna muihin maihin?

Eikös monessa muussa maassa ole puolet positiivisista oireettomia? Oikeasti Italian luvut varmaan tuplat?

Lombardialaisiahan kritisoitiin nimenomaan siitä että testasivat vastoin WHO:n ohjeita myös oireettomia ja luvut siksi paisuivat ja aiheuttivat turhaa paniikkia.

Aaaa, sekö se oli syy, että sairastuneita tuli niin paljon, koska testejä tehtiin paljon? Minä luulin, että sairastuneita tuli, koska tauti oli päässyt salakavalasti leviämään ympäriinsä.

No mutta helppo homma, ei testata, ongelma poissa. Sitä täällä Suomessakin yritettiin.

Eiköhän tuossa puhuta taudille altistuneiden määrästä, koska kaikkia testattuja pidetään luonnollisesti altistuneena huolimatta siitä, onko testi tehty ihan vaan varmuuden vuoksi vai todellisen altistumisen perusteella.

-eri

Tässä ketjussakin on luetteloitu innolla pelkkien altistuneidenkin määriä, jotka luonnollisesti ovat huomattavasti suurempia kuin luvut varsinaisista sairastuneista.

Vierailija
27980/176779 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/3681444/influenssa-talla-kaudella-saira…

Oon ihan paniikissa kun tuli kuume ja yskä. Käykää vastaamaassa mulle tuohon ketjuun te joilla jo ollut influenssa. Onko tämä mun tauti influenssa?

Ketju on lukittu.