Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italian tilanne kirjoitti:
Italian tilanne pe 28.1
Pe 28.1 on 888 Tänään tuli lisää +233 Lisää kuolleita +4, Yhteensä 21 kuollutta
To 27.1 oli 655
Ke 26.2 oli 401
Ti 25.2 oli 323
Ma 24.2 oli 229
Su 23.2 oli 157
La 22.2 oli 79
Pe 21.2 oli 21
To 20.2 oli 4Reiluisti yli sata kertaisesti lisääntyi tartunnat viikon sisällä.
Niin kun tapaukset selviää yhtäkkiä kerralla. Seuraavan parin viikon aikana homma hyytyy Italiassakin.
Niinpä. Nyt tiedetään kaikki tapaukset eikä tauti ole kerennyt tässä välissä leviämään! :) Jes kiva! Miksei heti hoksattu! Nobelin palkinnon arvoinen suoritus mammapalstalla
Totta ihmeessä se leviää. Se voi olla sullakin oireettomana ja olet jo tartuttanut 10 muuta. Voi silti olla, että leviäminen on hidastunut nyt selvästi, kun asia on tiedostettu, on eristetty alueita, laitettu karanteeja jne.
Niin, eihän se levinnyt Italiastakaan kun pistivät karanteeneja jne. Hyvin näyttää tiedostaminen toimivan. Ehkä pitäisi oikeasti kohta ymmärtää ettei näillä karanteeneilla ole enää mitään vaikutusta tähän leviämiseen.
Eli onko mielestäsi sama sitten, ettei tehdä mitään? Annetaan vaan taudin levitä valtoimenaan ja katsotaan mitä tulee.
Mitä sä haluat että mä rupean tekemään? En mä ole vastuussa oleva päättäjä. Käsien pesu on ainut asia mitä meidän päättäjät on pättäneet tehdä.
Hyvin sanottu.
Päättäjät todellakin vain pesevät kätensä
tästä.
Voi olla että jälkeenpäin päitä putoilee vaikka nyt yrittävät pestä kätensä tästä.
Vierailija kirjoitti:
Kuten meni muukin on sanonut, olen myös äärimmäisen onnellinen ettei kyseinen virus ole ebola (fifty-fifty selviätkö).
Äänestys. JOS epidemia pahenisi, sanotaan että sama prosentti ihmisiä alkaisi kuolemaan Suomessa - olisitko valmis eristäytymään esimerkiksi kesämökille/harvaan asutulle seudulle/pois kapungista. Peukku ylös jos olisit, Peukku alas jos et
Lähtisin vaikka palkattomalle. Ei paljoa kiinnosta vaikka potkut tulisi. Mitä mä duunipaikalla teen jos oon kuollut ja kuopattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään taas junassa pääväylällä, kohteliaimmat kröhisivät yskivät jopa kämmeneensä, muut korkeintaan käänsivät päätänsä...
Miten vitussa aikuiset ihmiset ovat näin helvetin typeriä edelleen?
mä oon bongannut että erityisesti yli 60-70 vuotiaat kaupoissa ja busseissa yskivät suoraan eteensä, suojaamatta millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vanhemmat pommitattte koulua viestillä, jossa vaaditte parempaa käsihygieniaa. Oppilaiden pitää pestä kädet kouluun tultaessa ja sieltä lähtiessä. Ennen ruokailua ja WC käynnin jälkeen. Käsidesi myös ennen ruokailua pesun jälkeen.
Pommita ihan vapaasti, jos haluat.
opettakaa lapset pesemään kädet kotona, näyttäkää miten pitää pestä. Kerrotte että koulussa myös. Ellei oo oppinut tähän päivään mennessä.
Ei se riitä, että vain osa pesee. Lisäksi ainakin ruokalaan mennessä tulisi olla käsidesi tarjolla. Opettajien valvottava.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006418502.html
Rokote olisi jaossa 90 päivän päästä, moniko on kiinnostunut
ilmainen rokote influenssa riskiryhmille ja 65 v eteenpäin. Kaikki ilmeisesti ottaneet jos vaikka sairastaa influenssan ja pian perään korona niin voi olla heikossa hapessa kun korona iskee. pistosta. En tiedä ehtiikö enää. Kannattaa kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näin todella olisi, niin silloin varmistuisi, että kyseessä oli bioaseen karkaaminen. Siihen oli valmiina vasta-ainetta, eli tässä tapauksessa ”rokotusta”.
Kaiken takana olisi siis taaskin juutalaiset, pentele.
Jep, heillä on erittäin korkea taso lääketieteellisessä tutkimuksessa ja innovaatioissa. Tuli sulle yllätyksenä?
Ja myös päiväkodit. Lapset sairastavat kotona, kädet tulee pestä useammin ja käsidesi ennen ruokailua. Kyse on myös hoitajien terveydestä.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää pöljälle miksi ulkomaisessa ohjeessa erikseen kehotetaan kotikaranteenissa tai muuten vain kotiin vetäytyneitä tuulettamaan runsaasti?
Jospa oletetaan että virusta on runsaasti sisäilmassa - tuulettamalla tulee puhdasta ilmaa sisälle ja virusmäärä pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää pöljälle miksi ulkomaisessa ohjeessa erikseen kehotetaan kotikaranteenissa tai muuten vain kotiin vetäytyneitä tuulettamaan runsaasti?
itse tuuletan jatkuvalla syötöllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään taas junassa pääväylällä, kohteliaimmat kröhisivät yskivät jopa kämmeneensä, muut korkeintaan käänsivät päätänsä...
Miten vitussa aikuiset ihmiset ovat näin helvetin typeriä edelleen?
mä oon bongannut että erityisesti yli 60-70 vuotiaat kaupoissa ja busseissa yskivät suoraan eteensä, suojaamatta millään.
Jep, ja omien havaintojen mukaan aivan liian monen 50+ miehen käsitys (käsi)hygieniasta "pesin joskus Kekkosen aikaan, kun kämmeneen kasvoi kuollut piisami ja rihmastoa" selittääkin tämän porukan lyhyempää eliniänodotetta. Välillä turhauttaa.
Nyt vasta aletaan Suomessa päättäjien taholta edes pikkaisen heräillä. Harmi että edelleen ihmisten huoliin vastaaminen on tyyliä käsi- ja yskimishygienian muistaminen. Siis mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ilmainen rokote influenssa riskiryhmille ja 65 v eteenpäin. Kaikki ilmeisesti ottaneet jos vaikka sairastaa influenssan ja pian perään korona niin voi olla heikossa hapessa kun korona iskee. pistosta. En tiedä ehtiikö enää. Kannattaa kysyä.
tuskin niin nopeasti. En uskaltaisi ottaa jos korona rokotteesta kysymys. Ei oo testattu tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluihin pitäisi antaa ohjeistus käsienpesusta, yskimisestä ja sairastelusta kotona. Luokkaan mennessä kädet pestään saippualla, luokasta lähtiessä kädet pestään. Ruokalaan mennessä käsien pesu ja desinfiointi, ruokalasta lähtiessä sama. Meillä 1000 lasta palaa hiihtolomilla. Mitään ohjeistusta ei ole tullut! Olen yöpynyt jo aiemmin lapseni kanssa TAYS osastolla influenssan vuoksi, en halua kokeilla uudestaan ja koronan vuoksi.
Meidän lasten koulussa tuli wilman kautta paimenkirje käsienpesusta ja käsidesin käytöstä, yskimisestä ym. Hygieniasta.
Paikkakunta on varsinais-suomessa.
Tuleeko käsidesi esim. Opetushallituksen rahoista vai kuka kustantaa? Kouluissa ei yleensä tarjota käsidesiä.
Herge tiesi tämän jo etukäteen:
https://preview.redd.it/ei8lb9gtd4f41.png?width=640&crop=smart&auto=web…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pelätä koronaa myös sen takia että toisin kuin kausi-influessat niin vaikuttaa talouteen. Suomenkin turismi ottanut osumaa jo ja pahimmillaan jo lähiaikoina eri aloilla lomautuksia ja irtisanomisia.
Saattaa mnyös lopahtaa se halpalentely Suomesta ulkomaille tällä menolla. Finnair on tulosvaroittanut ja lomauttaa. Jo valmiiksi talousvaikeuksissa oleva Norwegian on vielä heikommilla tässä kurimuksessa, firman arvosta on haihtunut kahdessa viikossa puolet taivaan tuuliin. Kolmen vuoden takaisesta arvosta ollaan tultu alas 90%.
Hyvässä kunnossa olevan EasyJetinkin markkina-arvosta oli sulanut viimeksi kun katsoin muutama päivä sitten, yli puolet. Norwegian voi kyllä kaatua piankin, ovat kärsineet kassavajeesta jo pidemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näin todella olisi, niin silloin varmistuisi, että kyseessä oli bioaseen karkaaminen. Siihen oli valmiina vasta-ainetta, eli tässä tapauksessa ”rokotusta”.
Kaiken takana olisi siis taaskin juutalaiset, pentele.
Jep, heillä on erittäin korkea taso lääketieteellisessä tutkimuksessa ja innovaatioissa. Tuli sulle yllätyksenä?
oli kylläkin mukavitsikäs kommentti tuohon että israelilaisten nopeasti kehittämä rokote olisi todiste siitä että korona on bioase johon oli vastalääke jo valmiina.
Täällä kanssa yksi joka on seurannut ketjua sen alkumetreiltä asti.
On hyvin helpottavaa että tänne on jaettu tietoa monipuolisesti ja ajantasaisesti. Olisin ollut hepulissa jos ainoat lähteeni olisi olleet suomen median tuottamia.
Tässä matkan varrella olen kerännyt kotivaraa, käsidesiä, maskeja yms ja 'herättänyt' miehenikin thln langettamasta Ruususen unesta.
Kiitti kaikki, voikaa hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse tuuletan jatkuvalla syötöllä
Oisko mahdollisten vierailijoiden varalta (terveydenhuoltoihmiset) tai sen perheen vuoksi, joka siellä ehkä on myös eristyksessä tuloksia odottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jokasella yskivällä on nyt korona :D
tuli kotona just kovaääninen aivastus ja päästin ilmoille. Taitaa olla flunssa tulossa kun nenäkin vuotanut. Täytyy taas ottaa pari valkosipulinkynttä ja hunajaa lusikallinen perään. Konjakki tekis poikaa, fingerporillinen. Vois sen ostaa lääkkeeksi. lämmittää mukavasti.