Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Täällä kysyttiin veikkauksia Suomen tartuntamääristä ensi viikolla. Paha sanoa, riippuu paljon siitä miten paljon ihmisiä edes testataan.
MUTTA haluan sanoa uudestaan sen mitä sanoin aiemminkin kuolemista. Eli koska monessa maassa on kulunut reilu kuukausi ensimmäisestä todetusta tapauksesta ensimmäiseen kuolemaan, veikkaan edelleen että Suomen vuoro tulee seuraavan kahden viikon sisällä. Pian voi siis tulla uutinen että joku on kuollut koronaan, koska aletaan just ja just olla siinä aikaikkunassa nyt sisällä, että tautia on ehtinyt olla ns. tarpeeksi kauan maassa.
Kuukauden ajan voi ajatella siis että on tartuntoja ollut kytemässä Suomessa, ja ensimmäiseen uhriin ei kauaa aikaa enää mene, niin hirveältä kun se kuulostaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin olisi pysähtynyt Hki-Vantaalle edes lämpökameran avulla mutta sitäkään ei viitsitty tehdä. Nyt levitti sen koko junaan. Sanna Marin EIKÖ SINUA HÄVETÄ?
no no! oleellisintahan on että Sannan hiuskiehkurat pysyvät nätisti paikoillaan millintarkasti, ja halvaantunut naama peruslukemilla kun hän puhuu, samoin silmien ylärajaukset kivasti rajattuina.
Miten tämä nyt pääministeriin liittyy?
THL on sosiaali- ja terveysministeriön alainen virasto, ja sen toiminnasta vastaa hallinnonalan vastuuministeri. Hänen esimiehensä on Suomen pääministeri, joka johtaa valtakuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YLE totesi, että riskiä saada korona Suomessa ei ole. Ei koske Suomea!
YLEltä löytyy se vanha juttu, jossa Sane naureskelee Wuhanin eristämisestä ”kuin tieteiselokuvasta” ja ”mahdollisuus saada se on yksi miljoonasta”.
Johtava asiantuntija.
Ja siitä on vain kuukausi. Kuukausi.
kuka on toi Helsinkinläinen nainen joka toi sen tänne? Antakaa nimet tähän.Onko nää jotain elämäntapa lentelijöitä, tunnen muutaman, elämä pelkkää lentelyä paikasta toiseeen. Rauhoittua ei osaa. Olikin vaan ajan kysymys. Nää on niin TÄRKEITÄ ihmisiä et työmatka ens viikolla Milanoon, sit Saksaan, sit usaan, sit Kiinaan, sit Brasiliaan, Sit.....Vankilaan joutais tämmösinä aikoina nuo kaikki! Paskantärkeät.
Ei kuulema tartu helposti jos ei ole yli 15 min kontaktissa sairastuneen kanssa. Mä tässä pohdin että jos puoliso laitetaan karanteeniin, niin on kiva että alle 15 minuutin "tapaaminen" onnistuu sairastumatta itse?
Vierailija kirjoitti:
Nyt varmaan alkaa enemmän tapahtumaan, kun tartunta Helsingissä. Koskettaa THL:n porukkaa ja virkamiehiä lähempää kjn voi omakin terveys olla vaarassa. Aiemmin tuumineet että sama sille jos se jossakin kaukana Saariselällä on, ei kosketa muita...
Virkamiesten sairastumista odotellessa! Ehkä sitten panisivat töpinäksi ja tekisivät jotain
Jos haluaa olla koronaviruksen tähden piilossa, niin voi joutua olemaan 2-3 kuukautta tai ehkä pidempäänkin. Jos tulevina päivinä esim. Helsingissä on yli tuhat tartuntaa, niin aika vaikealta tuntuisi terveen ihmisen tartuntoja vältellä, jos päivittäin joutuu kulkemaan vaikka vain kaksi kertaa paikasta toiseen julkisilla kulkuvälineillä. Tuli mieleen, että ihmiset joilla on sellaisia sairauksia, jotka yhdessä koronaviruksen kanssa vaarantaisivat terveyden ja jopa hengen, olisi hyvä saada suojaan jonnekin, mutta näitä ihmisiä on niin paljon.
HUS toinen Suomen koronavirustartunta.
Tästä tämä nyt lähtee :( !
tahallaan tartuntoja? kirjoitti:
Tämä on vallan erikoista touhua:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/78cd85ef-0438-4b48-a8a2-22b282bb8812
"Lappeenrantaan lentää tänään koneellinen ihmisiä suoraan Italian koronavirusepidemian ytimestä – matkustajien terveystarkastukset peruttu
Tänään klo 17:16
Suomeen saapuvat lentomatkustajat saavat koronavirusohjeita sisältävän paperin."
Ettei vaan olisi tiedossa koko koneellinen koronaa ja koska se näyttäisi sekä ikävältä tilastossa että hallituksen täydellisen munattomuuden (ja kaiken huipuksi aiheuttaisi sen pahimman mitä voi tapahtua eli paniikin), niin on parempi kun nämä ilmaantuvat itsekseen ja enempi yksitellen päivystykseen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa pestä kädet, niin ei ole mitään vaaraa.
Vttu oon hinkannut viime viikot käsiä niin että nahka halkeilee mutta sain flunssan siitä huolimatta. Mitä se käsien pesu auttaa kun virukset leijuu ilmassa ja imaiset ne keuhkoihin.
Jos kaikki pesisivät käsiään ja olisivat muutenkin tarkempana, eivät pöpöt leviäisi niin tehokkaasti. Ei se kaikkia tartuntoja estä, mutta vähentää kuitenkin. Jos A aivastaa bussissa ja ottaa kaiteesta kiinni poistuessaan. B koskee samaan kahvaan seuraavalla pysäkillä, menee töihin kahviautomaatille, siirtää pöpöt kahvipannun kahvaan ja C tulee seuraavana hakemaan kahvia ja kahvin kaadettuaan rapsuttaa kutiavaa nenäänsä. Jos B olisi käynyt pesemässä kätensä töihin tullessaan ja vasta sitten mennyt kahviautomaatille, C ei olisi saanut virusta.
sehän on selvää että pestään kädet ensiksi meni töihin tai kotiin. Eikä kosketa kasvoihin.
Todella harva vaan niin tekee.
varsinkin nyt kun on tuo korona uhka. Sehän on itsestään selvää että kädet pestään heti kotona. Itse otan vielä vaatteet pois ja laitan kotivaatteet yleensä nk piaruverkkarit. Jokainen pesee vzarmaan kun takapuolensa pyyhkii ja ennen ruokailua ja ruokailun jälkeen, nenänkaivuun jälkeen, ennenku alkaa ruokaa tekemään ja kun lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulema tartu helposti jos ei ole yli 15 min kontaktissa sairastuneen kanssa. Mä tässä pohdin että jos puoliso laitetaan karanteeniin, niin on kiva että alle 15 minuutin "tapaaminen" onnistuu sairastumatta itse?
Siinähän ehtii nopsasti vaikka nusasta.
Älkää menkö töihin, jos olette matkailualalla. Saikkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helvata. Täällä kotona on abi, joka pänttää hulluna. Varmaan tuodaan kotiin korona työpaikoilta, julkisista ym paikoista ja ne kirjoitukset oli sit siinä 😪
syökää eri aikaan, samassa huoneessa ei 15 min kauempaA.
Eipä tauti olis levinnyt näin laajalle, jos toi 15 min juttu olis totta. Virus elää pinnoilla päiviä. Miks muuten olis järkeä desinfioida vr:n vaunuja ym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän ehtii nopsasti vaikka nusasta.
Ei saa nusasta kun pitää vetää hihaan. Onneksi vaimolla on kireät hihat.
Helsinki-Vantaalla myöhästymisiä swissportin ulosmarssin takia. Siellä kaikki nyt istuu kuin sillit suossa ja odottaa lennon lähtöä tai laukkujaan kun niitä ei pureta. Kivasti leviää kun ollaan yhdessä yli vartin!
"Positiiviseksi todetun kontakteissa altistuneet kaksi ihmistä ovat onneksi oireettomia."
Tsiisus, mitä yksinkertaisuutta. Jos on nyt päivän sisään altistunut, niin ei ne oireet siltä seisomalta esille pompsahda. Siinä voi mennä jopa se 27 vuorokautta.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämän nyt sanoisi, olen lukenut kymmenittäin kirjoituksia koronaviruksesta, joissakin niissä ovat kertoneet, että tartunnan saamiseen riittää hyvin lyhyt aika, siihen ei mene sekuntia enempää, kun koronavirus tartuttaja aivastaa ihmistä kohti ja tartunnan on saanut. Joskus voi toki olla parempaakin onnea, mutta en kyllä luota tuohon lukuun. Suomen lehdissä kirjoittavat sellaista, joka saa lukijoiden olon tuntumaan turvalliselta ja pyrkivät välttämään paniikin syntymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt varmaan alkaa enemmän tapahtumaan, kun tartunta Helsingissä. Koskettaa THL:n porukkaa ja virkamiehiä lähempää kjn voi omakin terveys olla vaarassa. Aiemmin tuumineet että sama sille jos se jossakin kaukana Saariselällä on, ei kosketa muita...
Virkamiesten sairastumista odotellessa! Ehkä sitten panisivat töpinäksi ja tekisivät jotain
Ei se paskantärkeä kaikkiatietävä silloi voi mitään tehdä. Lähiomaisen sairastuminen se vaatii.
Lappeenranta kuuluu Etelä-Karjalaan.