Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
21041/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa otsalämpömittareita? Mitatkas lämpö edes lentokentillä, jos ette muuta voi tehdä!

Lämpötilamittaukset on yksi vitsi. Virus leviää ilman oireita. Nuo mittarit ei ole toimineet missään muuallakaan 

Vierailija
21042/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taneli täällä taas...öööh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21043/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus perustamassa koordinaatioryhmän. Tytöt panee nyt toimeksi. JES,.

Vierailija
21044/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä puppua tuo että on ollut mukamas kontaktissa vain kahden ihmisen kanssa jos on onnistunut Italiasta asti matkustamaan tänne!!!

Vierailija
21045/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen lentänyt sunnuntaina Suomeen Milanosta. Kuulemma ollut Suomessa kontakti kahteen ihmiseen. Ilmeisesti siis lensi yksityiskoneella eikä laskeutunut ainakaan Helsinki-Vantaalle.

Vierailija
21046/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan hyvä  "ruttoharjoitus". Huomataan konkreettisesti, ettei Suomen systeemi toimi, ennen kuin tilanne on päällä eikä mitään ennaltaehkäisevää  saada kuukaudessakaan aikaan.

Vierailija
21047/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Coronavirusta ei meillä täällä Suomessa pitäisi olla. Sen ei meillä pitäisi levitä." Siis mitäh?!

Vierailija
21048/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylilääkäri sanoo että suomalaiset osaavat varautua joten ei ilmeisesti aio antaa ohjeita kansalaisille esim. hygieniasta. Vasta sitten jos tulee oireita, tulee ryhtyä toimenpiteisiin.

Vierailija
21049/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahempi onglema on jos kaikki makaa kotoan perse homeessa saikulla. Firmat kaatuu. Itse en ole ikinä ollut saikulla ja en ole, vaikka korona tulis. Niin kipeä ei voi olla ettei pääse toimistohommiin.

Mulla on ollut influensa ja mulla se oli sellainen, että siinä ei edes ajatustyötä tehdä. 4 päivää olin sängynpohjalla. Viikon kestävä vesiripuli. Niin kovat kivut, että kesken ripuloinnin piti laskeutua vessan lattialle säännönmukaisesti makaamaan, kun silmissä sumeni ja kylmä hiki virtasi. Käsiä ja naamaa pitkin jomottava lihas tai hermokipu. Ei tienyt oikein miten päin olla, vaikka mikään asento ei tuntunut paremmalta.

Ja viesti tulee henkilöltä, jolla korkeahko kipukynnys. Hampaat paikkautan ilman puudutetta jne.

Aika kova influenssakokemus myös täällä. Sain sen 18-vuotiaana (perusterveenä) ja melkein kuolin. Soitin kovassa kuumeessa hädissäni terveyskeskukseen, mutta käskivät pysyä kotona kun on kerran influenssaa liikkeellä. Yritin noudattaa hoito-ohjeita, juoda paljon ja levätä. Mutta muutuin aika nopeasti heikkoon kuntoon, nukuin paljon. Sitten ilmeisesti minulta lähti taju pariksi päiväksi sängyn pohjalla (mielikuvat niistä päivistä oli hyvin hataria jälkeenpäin, mistä päättelin että olin menettänyt tajuntani tai ollut jotenkin puoliksi tajuttomana unessa pidemmän aikaa). Asuin siis yksin. Jossakin kohtaa tajusin onneksi kuitenkin soittaa isälleni, ja hän tuli käymään ja toi ruokaa ja lääkettä. En saanut kuitenkaan melkein mitään syötyä moneen päivään. Mutta lopulta onneksi kuitenkin vähitellen elämä alkoi kuitenkin voittaa ja selvisin.

En edes silloin tajunnut pelätä kuolemaa, kun en tiennyt että influenssaan voi kuolla. Vasta nyt jälkeenpäin olen tajunnut miten lähellä kävin. Oireina minulla oli lähinnä vain kova kuume, taisi olla lihaskipujakin, ja sitten se vähitellen alkanut ja nopeasti pahentunut uneliaisuus josta tuli ihan massiivista. Selvästi olisin tarvinnut siinä kohdassa (tai jo ennen sitä) sairaalahoitoa, olin varmaan ihan kuivunutkin. Eli oli tosi vaarallista että terkkarista vain käskettiin pysyä kotona kaikesta huolimatta...

Ja toinen tarinan opetus on että tajunta tai järkevä ajattelu voi siis häiriintyä aika pahasti kun on tosi kipeänä. Esim. itse ihmettelin jälkeenpäin miksi en tajunnut varoittaa esim. vanhempiani ajoissa että olen kipeänä ja menossa huonompaan suuntaan, että olisivat käyneet tsekkaamassa minua. Eli sekin oli ihan onnen kauppaa, että edes tuli kuumehoureissa jossain kohtaa mieleen soittaa vanhemmille ja pyytää apua.

Vierailija
21050/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt varmaan alkaa enemmän tapahtumaan, kun tartunta Helsingissä. Koskettaa THL:n porukkaa ja virkamiehiä lähempää kjn voi omakin terveys olla vaarassa. Aiemmin tuumineet että sama sille jos se jossakin kaukana Saariselällä on, ei kosketa muita...

Vierailija
21051/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja EU-komissio on huolissaan muukalaisvihasta ja sen semmoisesta.

Eikö heidän pitäisi olla huolissaan EU-maiden kansalaisten terveydestä, ja osoittaa johtajuutta siinä asiassa?

Vierailija
21052/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä itä-suomessa ensiviikolla hiihtoloma ja mietittiin lasten kanssa kylpyläreissua, yhdellä lapsista astma ja itse raskaana. Lähtisittekö?

Yläpeukku = uskaltaa, alapeukku = jääkää kotia

Vierailija
21053/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan hyvä  "ruttoharjoitus". Huomataan konkreettisesti, ettei Suomen systeemi toimi, ennen kuin tilanne on päällä eikä mitään ennaltaehkäisevää  saada kuukaudessakaan aikaan.

Täällä ollaan niin WHO:n ja EU:n puhuvien päiden ohjenuorassa. Kaikkeen reagoidaan vasta kun on tapahtunut. 

Vierailija
21054/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä että todennetut tartunnat ja kuolemantapaukset eivät kerro mitään kuolleisuudesta, sillä varsinaisia tartuntoja jotka eivät ole olleet niin vakavia ei tutkita ja todeta koronatartunnnaksi. Eli todellisia tartuntoja on varmasti niin paljon, että kuolleisuus jää influenssan tasolle.

Jos miettii Wuhanin tilannetta niin ei tainnut olla ihan sama juttu kuin kausi-influenssa.

Melkoisen järeät toimet tämä tauti kyllä vaatii, että pysyy edes jonkinlaisessa kontrollissa eikä leviä ihan holtittomasti. Suomessa ja Euroopassa sen sijaan tullaan ja mennään kuin hollituvassa eikä minkäänlaisia rajoituksia saa edes ajatella koska matkustelu on ihmisoikeus ja raha menee kaiken edelle.

Oikeasti surullista huomata kuinka hlvetin itsekkäitä ja muista piittaamattomia suomalaisetkin todellisuudessa on :-(

Vierailija
21055/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaja ei ole tullut suoralla lennolla.

Eli mahdollisia altistuneita on aivan hemmetisti.

Vierailija
21056/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt stadissa ensimm'äinen korona potilas, työikäinen nainen. 

Piti niin olla miesten tauti, mutta ainakin täällä todettujen tapausten perusteella tarttuukin naisiin ihan 100%. Ja muuallakin maailmalla nimenomaan naiset on sairastuneet ja (itse vielä oireettomina) tartuttaneet liudan muita..

Case fatality rate for males was 2.8% and for females was 1.7%.

Vierailija
21057/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan on toistettu ettemme tiedä viruksesta paljoakaan. Pelottavaksi asian tekee se, että jo useampi sairastunut joka on jo todettu parantuneeksi, on sairastunut uudestaan. Jos nuo uutiset pitävät paikkansa, että virus sairastuttaa yhä uudestaan vaikka edellisestä sairastumisesta on syntynyt "vastustuskyky", kyseessä on todellinen maailmanlopun virus, ellei sen kaikkiin mutaatioihin aina vuorollaan kehitetä rokote.

Jep. Jos virus ei tuota vasta-ainetta, niin siihen ei ole mahdollista kehittää rokotetta.

Vierailija
21058/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä päivänä tuo tartunnan saanut oli lentänyt Milanosta?

Sunnuntaina. Ehtinyt piereskellä Koronaa ympäriinsä jo kolmen vuorokauden ajan.

Vierailija
21059/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS koronapotilaasta: ”Suomessa hänellä on ollut kontakteja ainoastaan kahteen ihmiseen.”

Yksityiskoneellako hän mahtoi saapua? 🙄

Vierailija
21060/176779 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helavata, kun toimittaja kysyy miten kansan tulisi varautua niin siihen ei saa vastausta. Kehutaan vaan omia toimenpiteitä, miten hyvin on varauduttu. Ei käsketty edes käsiä pestä!

Ketju on lukittu.