Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
149601/176779 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni oksentaa ja ripuloi, toinen lapsi yskii. Millaisia oireita lapsilla koronasta?

Minä en ole lääkäri. Varo ettei virkamies ota lastasi huostaan.

Ulkomailla otetaan lapsia jo huostaan koronan takia.

Missä ulkomailla? Miksi? Bill Gatesko lapset sitten syö vai miksi?

En ole Qanon. En usko yhteenkään salaliittoteoriaan. Tuohon ei tarvita kuin tavalliset aivot päähän. Tai aivoni eivät ole sitten tavalliset.

Olen taas varoittanut.

Ihan kauheaa katsoa taas vierestä kun ihmiset eivät tajua varautua. Tajusin jo viime keväänä ja mulle naurettiin. Tiesin silloin että korona pitää tukahduttaa heti.

Miltä luulet pelastuvasi lyömällä koko ajan typeriä leimoja ihmisiin?

Joo, olet selvästi todella speciaali, aivan omaa luokkaasi. Ikävä sanoa mutta yleensä juuri kaikkein hölmöimmillä on itsestään näitä Olen niin fiksu ja erityinen -harhoja.

En mielestäni ole erityisen älykäs. Mutta olen allerginen.

Mutta meitä allergisiakin tarvitaan testaamaan rokotteita, saadaan vauriot nopeammin selville.

600 euroa ei ole kauhean paljon jos sattuu vahinkoja. Mutta ainahan kaikki uudet lääkkeet testataan vapaaehtoisilla koehenkilöillä. Teen palveluksen ihmisille. Kannan vastuuni.

En ole kauhean fiksu, mutta olen kiltti.

Sulle vinkujalle ekaksi rokote. Päästään sustakin eroon.

Vierailija
149602/176779 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on näkynyt palstalla ihan ihme hörhöily juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149603/176779 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudattakaa niitä rajoitteita. Jos virus karkaa käsistä ja tilannetta ei saada haltuun, on myös kesä kurja.

Vierailija
149604/176779 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys käynnissä... kirjoitti:

Oikein hyvä, että päivittävät tartuntatauti lakia nykypäivään, jotta viirus saadaan kuriin.

Pakkorokotus sakon uhalla. Sekö on hyvä? Tanskalaiset osoitti mieltään heidän lakiaan vastaan. Siellä olisi ollut sallittua että poliisi pitää tarvittaessa paikallaan rokotustilanteessa.

Ei taida olla suomalaisista mielenosoitukseen.

Vierailija
149605/176779 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noudattakaa niitä rajoitteita. Jos virus karkaa käsistä ja tilannetta ei saada haltuun, on myös kesä kurja.

Niin kuin viimekesä kun korona hävisi vai?

Vierailija
149606/176779 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni oksentaa ja ripuloi, toinen lapsi yskii. Millaisia oireita lapsilla koronasta?

Minä en ole lääkäri. Varo ettei virkamies ota lastasi huostaan.

Ulkomailla otetaan lapsia jo huostaan koronan takia.

Missä ulkomailla? Miksi? Bill Gatesko lapset sitten syö vai miksi?

En ole Qanon. En usko yhteenkään salaliittoteoriaan. Tuohon ei tarvita kuin tavalliset aivot päähän. Tai aivoni eivät ole sitten tavalliset.

Olen taas varoittanut.

Ihan kauheaa katsoa taas vierestä kun ihmiset eivät tajua varautua. Tajusin jo viime keväänä ja mulle naurettiin. Tiesin silloin että korona pitää tukahduttaa heti.

Miltä luulet pelastuvasi lyömällä koko ajan typeriä leimoja ihmisiin?

Joo, olet selvästi todella speciaali, aivan omaa luokkaasi. Ikävä sanoa mutta yleensä juuri kaikkein hölmöimmillä on itsestään näitä Olen niin fiksu ja erityinen -harhoja.

En mielestäni ole erityisen älykäs. Mutta olen allerginen.

Mutta meitä allergisiakin tarvitaan testaamaan rokotteita, saadaan vauriot nopeammin selville.

600 euroa ei ole kauhean paljon jos sattuu vahinkoja. Mutta ainahan kaikki uudet lääkkeet testataan vapaaehtoisilla koehenkilöillä. Teen palveluksen ihmisille. Kannan vastuuni.

En ole kauhean fiksu, mutta olen kiltti.

Mikä 600 euroa, mistä sinä puhut? Ai niin se, kun tuulensuunta on tiettyyn kellonaikaan sopivasta suunnasta, kaikkien punaista autoa ajavien tulee olla erityisen tarkkana. Olen laittanut tästä sähköpostia NASA:lle ja he vastasivatkin mutta en voi kertoa mitä he vastasivat, koska en muista enää. En väitä että muistini vei se granaattiomenamehu jota tutun suosituksesta join, mutta olen saanut tietooni useita muitakin tapauksia jossa oireet muistuttavat omiani. Melko varma asiasta olen kuitenkin, vanhuksillekin juotetaan kyseistä mehua, ja siihen on tietysti syynsä.

Älä urputa hänelle. Tyhmä kuin saapas. Rokote sille niin päästään koko tyypistä kerralla eroon :D

Vierailija
149607/176779 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisia kommentteja täällä tosiaan tänään. Vaikea uskoa että kirjoittajat itsekään uskovat näihin. Surullista jos näin kuitenkin on.

Erilaisia koronaan liittyviä salaliittoteorioita levitetään aktiivisesti ja tietoisesti ja nähtävästi melko taitavastikin. Toivoisin silti että me suomalaiset(koulutettu kansa) osaisimme arvioida näitä teorioita kriittisesti. Tämä tauti on ikävä ja osa ihmisistä tarvitsee tällaisia selitysmalleja selvitäkseen. En syytä heitä siitä. Toivon vain että löytäisimme ennemmin voimaa ja rohkeutta muilla tavoin, vaikka toisiamme rohkaisemalla.

Vierailija
149608/176779 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allerkiset piikille niin viirus loppuu.

Vierailija
149609/176779 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä, että päivittävät tartuntatauti lakia nykypäivään, jotta viirus saadaan kuriin.

Pakkorokotus sakon uhalla. Sekö on hyvä? Tanskalaiset osoitti mieltään heidän lakiaan vastaan. Siellä olisi ollut sallittua että poliisi pitää tarvittaessa paikallaan rokotustilanteessa.

Kyllä vaan on, ei tuollaisia pakkorokotuksia voi sallia. Aivan sairas ajatus.

Vierailija
149610/176779 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan vain, koska palataan 1970/80-lukujen käytäntöihin.

Tuolloinhan ei ainakaan eteläisimmissä maissa ollut mitään asiaa ylittää rajoja ilman voimassa olevia rokotustodistuksia, jotka tavanomaisesti olivat sellaisia A6-kokoisia keltaisia kirjoja.

Vierailija
149611/176779 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turun Sanomat: Valtio on varannut 30 miljoonaa heille jotka saavat vaurioita itselleen koronarokotteesta.

Hieno päätös Sanna Marin ja hallitus.

Tulee turvallinen olo. Onko tuo raha varattu korvauksiin vai hoitoihin?

Voi olla, ettei ihan tule riittämään.

Valtio on oikeasti 30 miljoonalla vakuuttamassa mutta varautuu 300 miljoonaalla korvaamaan vahinkoja.

Näitä voivat olla esimerkiksi sairaanhoitokulut, ansionmenetykset sekä tilapäiset ja pysyvät haitat.

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/5097021/Valtio+varautuu+koronarokotte…

Vierailija
149612/176779 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaa ja rohkeutta kirjoitti:

Erikoisia kommentteja täällä tosiaan tänään. Vaikea uskoa että kirjoittajat itsekään uskovat näihin. Surullista jos näin kuitenkin on.

Erilaisia koronaan liittyviä salaliittoteorioita levitetään aktiivisesti ja tietoisesti ja nähtävästi melko taitavastikin. Toivoisin silti että me suomalaiset(koulutettu kansa) osaisimme arvioida näitä teorioita kriittisesti. Tämä tauti on ikävä ja osa ihmisistä tarvitsee tällaisia selitysmalleja selvitäkseen. En syytä heitä siitä. Toivon vain että löytäisimme ennemmin voimaa ja rohkeutta muilla tavoin, vaikka toisiamme rohkaisemalla.

Minut voidaan rokottaa vaikka ensin koska olen allerginen. Ainakaan kukaan ei sen jälkeen leimaa mihinkään ryhmään. Mutta se 600 euroa kuulostaa aika vähältä. Yhden kerran maksetaan vain 600 euroa. Ei sillä terveyttä saa enää takaisin.

Vierailija
149613/176779 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulkaa kaikki.

Joku sanoo sulle: on epäily että sinulla on korona. Lähdetäänpä nyt.

Lääkäri kirjoittaa pakkolähetteen ja sinut viedään väkisin jonnekin.

Turhaan kysyt, minne. Minä en sitä tiedä.

Nyt oikeasti! Sinusta on ehkä hauska keksiä kauhutarinoita tai ehkä olet oikeasti sekaisin. Älä kuitenkaan viitsi kirjoitella harhojasi palstoille, joita lukevat varmaan myös monet herkät ja yksinäiset ihmiset. Vuoden päästä koronahässäkkä onneksi on varmaankin jo ohi . Yritetään pysyä järjissämme siihen saakka. Muistetaan kävellä paljon!

Nykyinen tartuntatautilaki on tosi hyvä ja riittävä. Uutta ei tarvita enää.

Henkilö nimeltä Ossi Tiihonen on jo kirjoittanut tästä. En tiedä kuka hän on.

Ota selvää ja googleta ennen kuin tulet tänne hupsuttelemaan.

Minä tiedän kuka Ossi on. Sillähän on netissä sivustokin. Aivan naurettavaa skeidaa koko saitti täynnä. Laidasta laitaan salaliittoteoriaa ja muuta soopaa.

Sellaisiako sinä lueskeletkin? Ja luulet löytäväsi hyvääkin analyysiä?

Vierailija
149614/176779 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan on, ei tuollaisia pakkorokotuksia voi sallia. Aivan sairas ajatus.

Juu ironinen ja sairas ajatus. Varsinkin jos jotain haittoja tulisi rokotteista, niin valtio menisi konkurssiin. Ensin se maksaisi rokotteet, sitten ihmisten oikeudenkäyntikulut ja vahingot, ja lopuksi sairauseläkkeet. Ihan jo taloudellisen riskin kannalta älytön idea, kun kyseessä on kuitenkin ihan uusi rokoteteknologia, jonka aiheuttamia pitkäaikaishaittoja ei edes tunneta vielä.

Vierailija
149615/176779 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulkaa kaikki.

Joku sanoo sulle: on epäily että sinulla on korona. Lähdetäänpä nyt.

Lääkäri kirjoittaa pakkolähetteen ja sinut viedään väkisin jonnekin.

Turhaan kysyt, minne. Minä en sitä tiedä.

Nyt oikeasti! Sinusta on ehkä hauska keksiä kauhutarinoita tai ehkä olet oikeasti sekaisin. Älä kuitenkaan viitsi kirjoitella harhojasi palstoille, joita lukevat varmaan myös monet herkät ja yksinäiset ihmiset. Vuoden päästä koronahässäkkä onneksi on varmaankin jo ohi . Yritetään pysyä järjissämme siihen saakka. Muistetaan kävellä paljon!

Nykyinen tartuntatautilaki on tosi hyvä ja riittävä. Uutta ei tarvita enää.

Henkilö nimeltä Ossi Tiihonen on jo kirjoittanut tästä. En tiedä kuka hän on.

Ota selvää ja googleta ennen kuin tulet tänne hupsuttelemaan.

Ne laki ei-heterot esiin, jotka osaa tämän perustella. Koronan varjolla ei saa tehdä hulluja lakeja.

Vierailija
149616/176779 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrätte, että nuo rokotteet ovat sellaisia, että suojaavat vain rokotettua, ei muita.

Esim Petteri orpo luuli eilen telkkarissa suojaavansa muita ottamalla rokote.

Nenäsuihke tulee vuoden kuluttua. Se saattaa suojata myös muita.

Rokote ei suoja muita. Tässä linkki siihen.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007611176.html

Olisit nyt lukenut omasta linkistäsi edes otsikot:

"Löydökset eivät kerro voiko tauti edelleen levitä"

Eli ei ole tietoa suojaako, koska ei ole vielä tutkittu.

On tutkittu. Rokote suojaa ainoastaan rokotettua.

Rokotetut apinat erittivät koronaa yhtä paljon kuin rokottamattomat.

Rokotetut apinat erittävät virusta yhtä paljon.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006512343.html

No mutta hui hai, erittäkööt vaan. Eikös se pääasia ollut että rokote suojaa taudin vaarallisilta muodoilta, vai olenko ymmärtänyt väärin?

Eihän tämän edes pitänyt olla vaarallinen kuin korkeintaan joillekin riskiryhmille ja ikääntyneille. Muidenhan piti sairastaa tämä lievänä ja jopa oireettomana.

Miten tämä nyt yhtäkkiä onkin vaarallinen kaikille? Ja jos näin on, niin miksi tätä ei tukahduteta sitten pois tai ainakin estetä leviämistä kunnolla eli pistämällä kaikki koulut etäopetukseen ja rajoille pakkokaranteenit kaikille tulijoille.

Tämä on omituisen ristiriitaista.

No tuskinpa vain sitä rokotetta just muut saakaan kuin vanhukset ja riskiryhmät, ja ainiin hoitajat. 

Ärsyttävää tuollainen muka-nokkeluus, vai hauskako luulet olevasi. Itse tunnen 16 taudin saanutta, eikä heillä kenelläkään ole ollut vakavaa muotoa. ELI kyllä suurin osa sairastaa lievänä.

No miksipä sitten kenenkään kannattaa rokotettakaan ottaa. Se kun suojaa vain vakavalta taudilta jota ei juuri kukaan saa muutenkaan.

Etenkin kun se ei estä edes tartuttamasta,

Ettekö te daijut tosiaan osaa lopettaa valehtelua?

Nyt on jo pitkään tiedetty, että rokote suojaa myös oireettomalta koronalta.

Ja jokunen viikko tiedetty, että AstraZenecan rokote suojaa hieman tartunnoilta.

Ja jokunen päivä tiedetty, että Modernan rokote suojaa 2/3 tartunnoilta.

Katsellaan sitten tosielämässä, miten paljon tai vähän sairastavuus ja tartuttavuus vähenee. HUS-pomo Mäkijärvi sanoi eilen, että nämä on vielä täysin auki olevia asioita. Aika näyttää.

Nämä alustavat tiedot ovat peräisin tosielämästä, eivät mitään hatusta kiskottuja.

Vaikkei tarkkoja tietoja olisikaan, niin on naurettavaa valehdella menemään, ettei rokote estäisi tartuntoja, kun sellaiseen ei mikään fakta viittaa.

Ei  mikään viittaa siihenkään, että tämä estäisi tartuttamasta vaan se on se asia mitä seuraavaksi vasta aletaan selvittämään.

Ihan yhtä naurettavaa on tuo sinunkin valehtelusi, koska valitettavasti fakta on ettei sitä tiedä vielä kukaan.

Better safe than sorry.

Miten niin ei viittaa? Etkö lue muka uutisia?

"there is also evidence suggesting that just one dose of Moderna's may stop the virus's spread. A second document published on the FDA website Tuesday shows asymptomatic infection was reduced by 63 percent after the first shot."

Vierailija
149617/176779 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassajonossa tänään: perässäni jonossa seisoi mies kahden pikkulapsensa kanssa. Minulla maski, hänellä ei. Pyysin häntä siirtymään taaksepäin kun hän ei pitänyt välimatkaa minuun ollenkaan. Pyysin ihan nätisti että kun ei ole maskiakaan niin voisiko pitää hiukan välimatkaa minuun.

”Minä olen pitänyt maskia koko päivän” vastasi mies. Ja jatkoi ” Jos olet sairas, niin miksi tulet asioimaan kauppaan ja tartutat muita”.

Vastasin etten ole sairas ja pidän maskia ja välimatkaa muihin syystä siitä etten saisi koronaa ja pitäisit Sinäkin. Näinhän. eitä kaikkia ohjeistetaan tekemään.

Mies alkoi korottamaan ääntään, asioin jo kassalla, en enää kuunnellut hänen vuodatustaan. Maksoin ja sanoin: Olet oikeassa, minä väärässä. Mutta kuitenkin yritetään kummatkin pysytellä hengissä.

Maskittomat erottuvat nyt joukosta laakista.

Vielä jokunen viikko sitten maskilliset erottautuivat joukosta.

Vierailija
149618/176779 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrätte, että nuo rokotteet ovat sellaisia, että suojaavat vain rokotettua, ei muita.

Esim Petteri orpo luuli eilen telkkarissa suojaavansa muita ottamalla rokote.

Nenäsuihke tulee vuoden kuluttua. Se saattaa suojata myös muita.

Rokote ei suoja muita. Tässä linkki siihen.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007611176.html

Olisit nyt lukenut omasta linkistäsi edes otsikot:

"Löydökset eivät kerro voiko tauti edelleen levitä"

Eli ei ole tietoa suojaako, koska ei ole vielä tutkittu.

On tutkittu. Rokote suojaa ainoastaan rokotettua.

Rokotetut apinat erittivät koronaa yhtä paljon kuin rokottamattomat.

Rokotetut apinat erittävät virusta yhtä paljon.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006512343.html

No mutta hui hai, erittäkööt vaan. Eikös se pääasia ollut että rokote suojaa taudin vaarallisilta muodoilta, vai olenko ymmärtänyt väärin?

Eihän tämän edes pitänyt olla vaarallinen kuin korkeintaan joillekin riskiryhmille ja ikääntyneille. Muidenhan piti sairastaa tämä lievänä ja jopa oireettomana.

Miten tämä nyt yhtäkkiä onkin vaarallinen kaikille? Ja jos näin on, niin miksi tätä ei tukahduteta sitten pois tai ainakin estetä leviämistä kunnolla eli pistämällä kaikki koulut etäopetukseen ja rajoille pakkokaranteenit kaikille tulijoille.

Tämä on omituisen ristiriitaista.

No tuskinpa vain sitä rokotetta just muut saakaan kuin vanhukset ja riskiryhmät, ja ainiin hoitajat. 

Ärsyttävää tuollainen muka-nokkeluus, vai hauskako luulet olevasi. Itse tunnen 16 taudin saanutta, eikä heillä kenelläkään ole ollut vakavaa muotoa. ELI kyllä suurin osa sairastaa lievänä.

No miksipä sitten kenenkään kannattaa rokotettakaan ottaa. Se kun suojaa vain vakavalta taudilta jota ei juuri kukaan saa muutenkaan.

Etenkin kun se ei estä edes tartuttamasta,

Ettekö te daijut tosiaan osaa lopettaa valehtelua?

Nyt on jo pitkään tiedetty, että rokote suojaa myös oireettomalta koronalta.

Ja jokunen viikko tiedetty, että AstraZenecan rokote suojaa hieman tartunnoilta.

Ja jokunen päivä tiedetty, että Modernan rokote suojaa 2/3 tartunnoilta.

Katsellaan sitten tosielämässä, miten paljon tai vähän sairastavuus ja tartuttavuus vähenee. HUS-pomo Mäkijärvi sanoi eilen, että nämä on vielä täysin auki olevia asioita. Aika näyttää.

Nämä alustavat tiedot ovat peräisin tosielämästä, eivät mitään hatusta kiskottuja.

Vaikkei tarkkoja tietoja olisikaan, niin on naurettavaa valehdella menemään, ettei rokote estäisi tartuntoja, kun sellaiseen ei mikään fakta viittaa.

Ei  mikään viittaa siihenkään, että tämä estäisi tartuttamasta vaan se on se asia mitä seuraavaksi vasta aletaan selvittämään.

Ihan yhtä naurettavaa on tuo sinunkin valehtelusi, koska valitettavasti fakta on ettei sitä tiedä vielä kukaan.

Better safe than sorry.

Miten niin ei viittaa? Etkö lue muka uutisia?

"there is also evidence suggesting that just one dose of Moderna's may stop the virus's spread. A second document published on the FDA website Tuesday shows asymptomatic infection was reduced by 63 percent after the first shot."

Jep. Tämä on todella hyvä uutinen. Modernan rokotteen ensimmäinen pistos vähentää oireettomia tartuntoja jo 63 %. Eli silloin ei myöskään levitä. Toisen pistoksen jälkeen vielä parempi tulos.

Vierailija
149619/176779 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään tuli tieto, että työnantajani tarjoaa minulle koronarokotteen jo joulun välipäivinä. Minä pääsen siis viettämään uuttavuotta aivan niin kuin vanhoina hyvinä aikoina. Minä lupaan jo etukäteen juhlia kaikkien maaliskuun puolivälistä lähtien väliin jääneiden bileiden edestä. Myös monta matkaa on minulta jäänyt tekemättä, mutta enää minun ei tarvitse odottaa montaa päivää. On takaisinmaksun aika. On aika palata jälleen elämään.

Tämä. Olen ollut neljän seinän sisällä vuoden. En enää muista, miltä ulkoilma tuntuu. Lähden saman tien piikin ollessa vielä käsivarressa yhdessä Asko Järvisen ja Sanna Marinin kanssa bilelomalle Wuhaniin ja sieltä Tirolin kautta Tukholmaan. Täältä tullaan maailma!

Mä lähden teidän mukaan. Putin lupasi mulle Sputnik rokotteen, saan sen jo tänään.

Täältä tullaan Sanna,Asko ja ELÄMÄ!

Bailataan oikein kunnolla, halitaan, pusitaan lauletaan, tanssitaan. Varasin Sannalle ja Askollekin Sputnik rokoitteen. Muutkin halukkaat saa sen. Koska.Rokote.Pelastaa.Meidät!

Niin ja lapset saa oireettoman sairastamisen kautta immuniteetin arviolta vuonna 2030 tai likimain, joka ehkä kestää muutaman kuukauden. Eiku, miten se nyt meneekään?

Vierailija
149620/176779 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vain ihmettelen että miten tämä virus loppujen lopuksi tarttuu.

Kun nyt esim tiedän useamman paikan jossa on ollut joukkoaltistuminen yhden tartunnan saaneen takia. Ihan siis lähikontakteja ollut mutta kukaan vaan ei ole saanut jatkotartuntoja.

Joku juttu täytyy olla miten tuo virus valitsee kohteensa.

Tai siten on vaan kasapäin oireettomia sairastavia.

Ketju on lukittu.