Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin kaupassa nuoren ihmisen josta tuli niin surullinen olo

Vierailija
25.01.2020 |

Oli ilmeisesti isänsä kanssa ostoksilla, mukana lähinnä. Mua jäi niin mietityttämään, että millainenkohan elämä sillä pojalla on. Noin 17-vuotias tjsp. Kulki pelokkaan oloisena ostoskärryjen vierellä ja katseli lähinnä lattiaan. Pipo lähes silmien peittona ja vaatteet sellaiset siistit, mutta vanhahkot. Isäkin oli jotenkin kireältä vaikuttava, en tiedä oliko jokin sairaus, mutta vapaa käsi tiukassa nyrkissä. En missään nimessä tuijottanut, mutta pisti silmääni. Kassalla isä pisteli ostokset hihnalle ja tuo poika niin jännittyneenä vain seisoi tiukasti kärryjen vieressä. Mua melkein itketti jostain syystä. Ei mahda olla elämä herkkua hänelläkään.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisin voinut olla minä. Ei mitään hätää.

Vierailija
2/19 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli koulussa tuollainen poika joka säälitti vähän kaikkia. Mitäköhän mahtaa hänelle kuulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nuori tyttö, hikoileva ja käytös haparoivaa. Oli liimahyllyllä, minä valitsin kuminauhaa housujen vyötärön kaventamiseksi. Raukka valitsemassa mitä imppaisi. 

Vierailija
4/19 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tulkitsit väärin. Tuonikäiset piiloutuvat hattujensa ja kännyköidensä taakse, kun joutuvat olemaan vanhempiensa kanssa tai tekemään jotain todella tylsää.

Vierailija
5/19 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iski kauppasääli n. 10-vuotiasta poikaa kohtaan, joka oli ilmeisesti isänsä kanssa ruokaostoksilla. Isä oli hirveän väsyneen näköinen maanviljelijä ja haisi navetalta. Ostokset nakkipaketti ja limsaa. Säälitti oikeastaan se isäkin.

Vierailija
6/19 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole keskivertoja, vaikka useimmat lähes.

Vierailija
7/19 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he olivat juuri saaneet huonoja uutisia.

Tästä tuli mieleen, kun kävin äitini kuolinpäivänä kaupassa (kaverin kanssa). Katse osui puolituttuun, kun näytin onnettomalta. Ties mitä ajatteli/luuli.

Vierailija
8/19 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki nuoret tietää että voi hakea apua. Vaikka olis ollu kamalaa, silti kannattaa kattoa loppuun asti. Ja suojella itseä.

Vierailija
9/19 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli siis selvästi nähtävissä, että kyseessä oli jotain pidempikestoista surullista historiaa. Mutta mitäänhän näille ei voi.

Vierailija
10/19 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana olla niin surkea tapaus, että itsessä riittää säälimistä, jos sellainen tarve tulee. Onneksi ei usein tule. Jos jonkin hyvän elämänviisauden kotoa opin, niin "sääli on tunteista alhaisin" on kyllä totta!

Vierailija
11/19 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana olla niin surkea tapaus, että itsessä riittää säälimistä, jos sellainen tarve tulee. Onneksi ei usein tule. Jos jonkin hyvän elämänviisauden kotoa opin, niin "sääli on tunteista alhaisin" on kyllä totta!

Miksi sääli on alhaisin tunne?

Vierailija
12/19 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun säälimme toista ihmistä, ylennämme itsemme tuota "reppanaa" korkeammalle. Se on omahyväistä itsensä erinomaisena pitämistä.

Vierailija
13/19 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun säälimme toista ihmistä, ylennämme itsemme tuota "reppanaa" korkeammalle. Se on omahyväistä itsensä erinomaisena pitämistä.

Tuo on totta!

Vierailija
14/19 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sääli on sukua empatialle. Kuin "mahtaa olla rankkaa"

Ei itsensä ylentämistä

Vierailija
15/19 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle iski kauppasääli n. 10-vuotiasta poikaa kohtaan, joka oli ilmeisesti isänsä kanssa ruokaostoksilla. Isä oli hirveän väsyneen näköinen maanviljelijä ja haisi navetalta. Ostokset nakkipaketti ja limsaa. Säälitti oikeastaan se isäkin.

Mikä tässä säälitti?

He menivät kotiinsa, lämmittivät saunan. Saunan jälkeen söivät nakkeja ja joivat limsaa samalla, kun hetken pohtivat olikohan kaupassa nähdyllä, heitä tuijottaneella tädillä kaikki ihan ok.

Vierailija
16/19 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Vierailija
17/19 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa jännittyneet ja lasittuneet katseet. Tärinä yms. huvittaa mutta ei säälitä. Mentaalipuolen sairauksia, päihdeveikkoja sitä sun tätä. Yleisiä.

Vierailija
18/19 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis nuori tyttö, hikoileva ja käytös haparoivaa. Oli liimahyllyllä, minä valitsin kuminauhaa housujen vyötärön kaventamiseksi. Raukka valitsemassa mitä imppaisi. 

Innokas askartelija?

Vierailija
19/19 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapattu ja vankina?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi