Autokauppiaan outous
Otin yhteyttä autoliikkeeseen, kun aion ostaa auton ja heillä oli netissä mua kiinnostava auto. Myyjä käyttäytyi tosi oudosti. Kertoi, että hinnassa ei oo mukana talvirenkaat. Mä sanoin, että joo, luin netistä. Se jatkoi, että hinnassa ei mukana myöskään lohkolämmitin. Ja kun renkaat ja lämmitin lisätään, hinta nousi 2500,- Jatkoin vaan, että haluaisin koeajaa. Myyjä jatkoi, ettei auto ole nyt ainakaan viikonloppuna paikalla eikä osaa sanoa, milloin se olisi paikalla. Sit myyjä yritti vaihtaa aihetta ja myydä mulle toista autoa. Joo, en TODELLAKAAN ees kato tuohon liikkeeseen päin. On kuitenkin iso liike, mitä ihmettä tuossa oli takana?
Kommentit (50)
Voiko olla noin? Miksi se myyjä ei sitten sanonut, että autosta on jo valitettavasti sovittu kaupat!?? Ap
Selvästi ei halunnut myydä autoa sinulle. Jotain kummallistahan tuossa selvästi oli.
Mutta äläpäs välitä, on niitä muitakin autoliikkeitä, joista löytyy sinua kiinnostava auto.
Mutta miksei halunnut? Yritti kuitenkin tyrkyttää mulle toista autoa, vaikka sanoin, etten ole kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla noin? Miksi se myyjä ei sitten sanonut, että autosta on jo valitettavasti sovittu kaupat!?? Ap
Pitäisi varmaan saada käsiraha, että voi laittaa sen varatuksi. Myyjä on kaverilleen luvannut pitää varattuna ilman sellaista. Keksi sitten eri syitä, mikset voi saada sitä.
Mitäköhän ison autokaupan herra omistaja sanoisi tästä? Ja mitkään talvirenkaat ja lohkolämmitin eivät maksa 2500 euroa... Ap
Normitoimintaa, kuullostaa ihan tissi-joupin toimintamallilta.
Puhelimitse et vastauksia saa. Sähköpostilla vastaukset ovat ympäripyöreitä, mitään sanomattomia.
Tyyliin:
Kysyt:
”Minkälaiset talvirenkaat autossa on, merkki/urasyvyys, vanteilla vai ilman?”
Vastaus: ”Renkaat Ok”
Ukko 37, miten. Oi olla normitoimintaa? Eivätkö halua myydä autojaan? Minä en ainakaan astu jalallani tuohon liikkeeseen, menen muualle.
Vierailija kirjoitti:
Ukko 37, miten. Oi olla normitoimintaa? Eivätkö halua myydä autojaan? Minä en ainakaan astu jalallani tuohon liikkeeseen, menen muualle.
Sitäpä en tiedä.
Bongasin heiltä auton netistä, soitin myyjälle. Kuullosti kiireiseltä, alkuun ei edes tiennyt kyseisen auton olevan heillä myynnissä.
Laitoin sitten s. postia, ajattelin että myyjä ehtii sitten paremmalla ajalla vastaamaan perusteellisemmin. Vastaukset olivat maksimissaan parin sanan mittaisia ”Ok” vastauksia.
Asiakkaana olin tästä huolimatta työntämässä rahaa heidän taskuunsa vastusteluista huolimatta.
Onneksi tulin iltasella järkiini ja jätin ostamatta yhtään mitään heiltä.
Onko muilla kuin minulla ja ukko37:lla vastaavia kokemuksia? Olen siis ostamassa ensimmäistä autoani, ja kun heti tuli noin ikävä kokemus, tuntuu hankalalta jatkaa. Ei vissiin kauppiaille raha kelpaa. Ap
Oliko se toinen tarjottu auto sattumoisin kallimpi ja uudempi jne.? Ehkä pyrkivät parempiin katteisiin tuollaisilla edullisemmilla vetonauloilla.
Up