Tyhmä kysymys: miksi ottaa Buranaa flunssaan?
Itsellä ollut nyt joitakin päiviä tosi ilkeä flunssa ja kuumettakin pukkaa. Kaikki ohjeistaa lepäämään ja ottamaan Buranaa.
Mutta eihän Burana sinällään paranna, ja eikös sanota, että kuumeen tehtävä on ajaa tauti pois kehosta?
Tiedän, Burana tekee olon vähemmän kuumeiseksi, mutta eihän siitä paranemisen kannalta ole merkitystä?
Jos oloni ei ole huikean huono, eikö kannattaisi antaa kuumeen jyllätä ja "viedä taudin pois"?
Kommentit (11)
Särkylääke, vie kipuja pois esim. lihaksistosta. Ja joskus kuume voi nousta liian ylöskin eli on ihan hyvä laskea sitä lääkkeellä.
Itse otan pääkipuun, minulla on flunssassa aina järkyttävä rätauti josta seuraa kunnon päänsärky.
Vierailija kirjoitti:
No jos on kipuja, kurkkukipu, lihaskipu, pääkipu. Jospa ne ihmiset ajattelevat, että sulla on jotain noista. Tai kuumetta.
Niin ja lisään vielä: älä ota särkylääkettä (Buranaa tms.), jos tuntuu että ei ole tarvetta, eihän sitä ole mikään pakko ottaa. Paranemisia sinulle!
Ei se kuume mitään paranna, ihme legendaa.
Samaa mieltä, anna taudin kulkea kulkuaan niin pääsee nopeammin eroon. Tietenkin jos hirveä särky ja kuume niin silloin mutta jos kestää ilman niin paranee nopeammin.
Laskeeko burana muka kuumetta? Mulle lääkäri ohjeisti ottamaan parasetamolia kuumeen laskemiseen (lapsella).
Kyllä lääkäritkin suosittaa kuumeen alentamista buranalla. Ja jos on vaikka kurkkukipua, lääke auttaa siihenkin.
Alentaa kuumetta ja tekee olon muutenkin paremmaksi. Turha se on kärsiä, ei se tautia paranna (siis se kärsiminen), toisaalta ei mikään liiallinen särkylääkkeiden syöntikään ole hyväksi. Eli harkinnan mukaan, tehköön jokainen niin kuin haluaa, mutta ei se Burana sitä tautia paranna tai pitkitä.
Viimeksi kun sairastin flunssaa, kuume nousi enimmillään 39,5 asteeseen. Se alkoi jo olla vähän turhan korkea niin että otin Buranaa ja nukuin hetken niin kuume laski reiluun 38 asteeseen.
Särkyyn ei Burana ole ikinä minulla tehonnut, pitää olla Ketoriinia.
Minulla burana pitkittää, se saa nuhan kuivahtamaan ja poskiontelot ja pää alkaa särkeä. Jos en ota nokka vuotaa ja nenäliinoja kuluu mutta loppuu ilman moukarointia kallossa.
No jos on kipuja, kurkkukipu, lihaskipu, pääkipu. Jospa ne ihmiset ajattelevat, että sulla on jotain noista. Tai kuumetta.