Miksi raskauskilot pysyvät seuraavat 30 vuotta?
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/4923a5d8-0958-4c11-9dbc-9acd50924bd6
Tuossa uutinen aiheesta, Minä en ymmärrä sitä, että miksi suomalainen nainen leviää 20-30 kiloa synnytyksen takia ja ei koskaan palaudu seuraavien 20 vuoden aikana edes lähelle entistä. Koska makea maistuu? Minun vaimoni ei koskaan levinnyt ja palautui parissa kuukaudessa ja näin on kaikilla misseillä, näyttelijöillä ja malleilla. Outoa, eikö?
Kommentit (7)
Olipas tarkka tieteellinen tutkimus joks selkeästi osoittaa, että nimenomaan suomalainen nsinen leviää!
Mulla tuli 13kg. Kaikki on lähtenyt pois.
Monet kerrat hymähdellyt näille mielessäni, jotka manaavat kuinka "lapsista jäi kiloja". Ja lapsukainen jo menossa armeijaan.
Kamalinta on että raskauskilot alkoivat kertyä 5v kuopuksen syntymän jälkeen ja nyt 30v myöhemmin niitä on 20 enemmän kuin päivää ennen kuopuksen syntymää.
Ihan hirveetä!
geenit varmasti vaikuttaa. missit nyt yleensäkin geeneiltään semmosii, et eivät liho millään, eihän ne muuten olisi missejä.
ja ehkäpä muutakin tekemistä kuin syödä vähän ja liikkua 24/7. lapset vie kaiken ajan ja ei siinä
tuu mieleen kärsiä syömättömyydestä.
ja onko se edes kenenkään ongelma, jos joku ei jaksa tai halua eroon kiloistaan.
Laihduttaminen on vaikeaa ja siinäkin on isoja eroja ihmisten välillä, miten helposti kilot lähtee.
Äiti se useimmiten yösyöttää (unenpuute vaikeuttaa laihdutusta), ja hänen päälleen kaatuu lasten myötä paljon lisätyötä, joka paitsi vie aikaa esim. urheilulta, mutta myös lisää stressihormonien eritystä, mikä taas sotkee esim. insuliini-ainenvaihduntaa.
paino
Se on vain ontuva selitys läskeille:) Nehän ei koskaan ole omaa syytä!
4:n äiti joka palautui myös parissa kuukaudessa synnytysten jälkeen