Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä laulu saa sinut aina liikuttumaan?

Vierailija
24.01.2020 |

Linkkiäkin voi laittaa

Kommentit (2163)

Vierailija
1741/2163 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpunen jouluaamuna koska siitä tulee mieleeni 9-vuotiaana kuollut autistinen ja kehitysvammainen veljeni joka kuoli kun minä olin 6v. Silloin oli kesä ja lämmin joten meillä oli ikkunoita auki. Veljen kuoleman jälkeen meille tuli useana päivänä sisään pikkulintu joka lenteli aikansa kodissamme, laskeutui aina perheenjäsenten lähelle katselemaan heitä lentäen sitten ulos ikkunasta. Aina oli kyseessä saman lajin linnusta ja minun uskomukseni mukaan aina myös sama yksilö. Minä ainakin uskon, että veljen sielu kävi Taivaasta lohduttamassa meitä perheenjäseniä ja koska se myös visersi meillä sisällä ollessaan niin uskon sen olleen veljen tapa kertoa, että hänellä on kaikki hyvin. Silloin ainakin minulle sai kyseisen laulun sanat "En mä ole lapseni lintu tästä maasta, olen pieni veljesi tulin taivasta" aivan uuden merkityksen. 

Vierailija
1742/2163 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen poika Suvi Teräsniskan laulamana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1743/2163 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
1744/2163 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Den glider in

'95 nevö foget! 👍🏾

Vierailija
1745/2163 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha Metsäperä - Äiti 

(Löysin tämän laulun netistä v.2014 kun menetin äitini syövälle)

Vierailija
1746/2163 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvivirsi. Ei mikään muu.

Vierailija
1747/2163 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samuli Edelmanin Sininen sointu 💔😢.

Vierailija
1748/2163 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri-Helenan Kuudenikäinen

Vierailija
1749/2163 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metallica - Until it sleeps

Liittyy syöpätaisteluun, mikä hävittiin.

Syöpä ei ole mikään taistelu.

Ei ole taistelu, vaan kärsimys, johon joutuu pyytämättään tahtomattaan. Ihminen on sairaudessaan niin pieni, ettei ole oikeutettua edes puhua taistelusta, jossa sairastuneen voimien määrällä olisi mitään tekoa. Tietysti iloinen ja luottavainen mieliala tukee jaksamista, mutta ne syöpäsairaat, joita olen tavannut ovat harvoin iloisia ja onnellisia tilanteessaan, paitsi silloin, jos tauti on saatu vaimenemaan, tai ei tullutkaan hirvittävän paha olo hoidoista tms. Taisteluksi nimittäminen jättää auki tilanteen, ettei tauti parane tai edes hellitä otettaan: taistelijana olet hävinnyt, vaikka kyse on siitä, ettei syöpää vastaan edes voi taistella.  Lääkkeet, hoidot vievät eteenpäin, mutta ihminen, on kärsijä, joka menee eteenpäin niine voimine mitä siinä hetkessä on.

Vierailija
1750/2163 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PMMP- Pikkuveli

Aina ja poikkeuksetta, jotenkin se aikuiseksi kasvaminen ja lapsuuden loppu..

Armi ja Danny- Pelkkää hyvää

Armi kuunnelman jälkeen tämä jotenkin surettaa, mietin miten kehnosti siinä kävi ja laulun sanat tuntuvat lähinnä traagisilta.

Se lumiukko laulu, Walking in the air

Vierailija
1751/2163 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se missä lauletaan olisko porilaisten marssi tai joku marssi missä kaivataan vapautta . Aina joku sortaa aina joku varastaa että jo olisi vapauden rauhan ilon ja itsenäisyyden aika . Venäjän juutalaisten ryöstöstä vapaa maa ! Siionisti Arabiaan Suomi vapaaksi .

Vierailija
1752/2163 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merry christmas to you YouTube mariah Carey

Vierailija
1753/2163 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjän tie (tango)

Vierailija
1754/2163 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkiauran laulu, kun kurjet lähtevät etelään tai palaavat tänne. Siinä on jotakin niin ikiaikaista ja liikuttavaa, ettei voi kuivin silmin kuunnella.

Kurki on ihmistä paljon vanhempi laji, joka vain yrittää pärjätä täällä maailmassa ihmisten ehdoilla.

Kaihoisa, elämänmyönteinen ääni, joka tuntuu kaikuvan miljoonien vuosien takaa, ajalta, jolloin ihminen ei ollut vielä ottanut kaikkea hallintaansa.

Vierailija
1755/2163 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höstvisa, etenkin Von Hertzenin veljesten esittämänä

Vierailija
1756/2163 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Picturesque  Unannounced)

Too quick to react to little things

Always pointing blame

I might be a hopeless case

I can't think straight

The silence it haunts me

Your words, they kill me

And I'm to blame

Misfortune may as well be my middle name

Calm our voices down

Where I pretend I'm fearless, unafraid

And have a lot to say

Can we calm our voices down

There will come a fateful day someone will

Walk away unannounced

Tulee tästä mieleen ajat, kun olin kiusattu ja olisin vaan halunnut vaientaa muut, koska ne sanat satuttivat niin paljon ja olisin vaan halunnut kävellä pois ja kadota jonnekin. Olin vahva sinä hetkenä, vaikka aina aamuisin ajattelin meneväni vankilaan koulun sijasta. Samalla se kaikki yksinäisyys oli surullista ja ahdisti olla yksin ja olisi ollut niin paljon sanottavaa jos joku olisi kuunnellut. Sen takia tuntuu, että hän laulaa tämän minulle. Joku ei ehkä pidä hänen äänestään yhtään tai tavastaan laulaa, mutta itse löysin tämän vasta eilen ja tiedän sen merkitsevän minulle paljon. Joillakin biiseillä suurempi merkitys. Musiikki on itselle niin tärkeää muutenkin.

Vierailija
1757/2163 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johannes Brahms: Die Mainacht

Vierailija
1758/2163 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paula Koivuniemen Kapteeni aika tuo mieleen isin pikku tytön aikuistumisen kipuineen ja onnistumisineen. Nyt on tyttären oman pikku tytön vuoro astua hiljalleen kapteenin kyytiin.

Vierailija
1759/2163 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutamon poika - Anneli Saariston esittämänä.

Vierailija
1760/2163 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peikkoäidin kehtolaulu