Mikä laulu saa sinut aina liikuttumaan?
Kommentit (2163)
Olen joskus katsonut tätä sarjaa paljonkin. Tämä sarjan päättymiseen liittyvä video ja niiden "tuttujen" henkilöiden kuolema yhdistettynä biisiin on vaikea kuunnella ja katsoa. Mietin itse aina mitkä ovat ne omat vuosiluvut, jotka joskus minulle kirjoitetaan, kun kuolen ja mietin kuolenko yksin.
Sanna ja lapset : Pieni mur hapolttaja
Varsinkin se loppusäkeistö liikuttaa minua syvästi.
Kari Rydman - Niin kaunis on maa
Tapio Heinonen: Eilen kun mä tiennyt en
Raskausaikana liikutuin Il Divon kappaleista. Torna la vida piu serena...
Hyvää huomenta kauniille J:lle
J❤️
463
Vapauden kaiho😭 itken joka kerta kun kuuntelen soul captain bandin version
Auri - Desert flower
Anna Eriksson - Kesällä kerran
Mietin pitkään erästä kansanlaulua jota ala-asteen musiikkitunneilla joskus laulettiin ja tämmöiset sanat löysin. En muista laulun virallista nimeä, mutta nämä tietystä syystä kosketti.
Tuulen tie
laivaa vie
rantaan kaukomaan,
ja meripoikain pikkuystävät
ne jäävät kaipaamaan.
Murheisiin synkeisiin
turhaa jäädä ois,
siis muista mua vain
nauravin suin
ja kuivaa kyynel pois.
Hopeaa hohtavaa
täyden arkun saat,
tuon silkkihuivin
kiiltävät kengät
kankaat arvokkaat.
Oma tarina liittyy siihen kun mummoni kuoli vuonna 1995 ja tuolloin tätä koulussa laulettiin samaan aikaan ja pystyin hyvin samaistumaan sanoihin tuohon aikaan ja mummonihan oli hyvin rakas mulle, olin tuolloin 11 kun kuoli. Silloin hautajaisissa ja muistotilaisuudessa nämä laulun sanat myös pyöri vahvasti päässä ja sai herkistymään. Koko laulussa sitä lähdön ja kaipuun tunnelmaa mikä tuolloisiakin tunteita kuvastaa, mutta noin olisi varmaan mummo sanonut, että muistele mua vain hyvillä mielin ja kyllä me joskus vielä tavataan.
Martti Servo & Napander Mikä on kun ei taidot riitä mikä on kun ei onnistu....
Niin kaunis on maa ja Suvivirsi. Hävettää aina kevätjuhlassa, aina kyynellyn tuosta suvivirrestä.
Dire Straits-Brothers in arms sekä Johnny Cashin versio Hurt-biisistä.
Myrskyluodon Maija, ei laulua, pianolla.
Aloin itkeä vuolaasti pelkästään tämän keskutelun lukemisesta.
Joinakin päivinä jopa Lennä lennä leppäkerttu on minulle aivan liikaa.