Mikä laulu saa sinut aina liikuttumaan?
Kommentit (2163)
Evakon laulu (Jannika B ja toni Virtanen)
Järnefeltin Kehtolaulu. Soitettiin hyvän ystäväni hautajaisissa.
Tämä coveri
Laulu sovitettuna tähän musiikkiin antaa sellaista lisä-potkua. Sellaista potkua, että välittyy tunnetta.
Itse herkistyn ennemmin musiikista, kuin laulusta yleisesti ottaen. Tässä laulun ja musiikin yhteis-peli on se, joka vetoaa tunteisiini.
Megadeth: Symphony of Destruction
Aikoinaan miesystäväni yksi lempibiisi. Ajeltiin kotia kohti festarilta ja tuo soi autossa tilanteessa, jossa tiedostin, että meidän suhteemme on päättymässä. Sillä hetkellä rakkaus ja viha kohtasivat - ja sillä hetkellä aloin päästää irti. Nykyään jäljellä on vain kaiho ja lämpimät muistot, koska tuota ihmistä ei ole enää. Ja edelleen Symphony of Destructionia kuunnellessani palaan siihen tiettyyn hetkeen.
Vierailija kirjoitti:
Katri Helena: Mun sydämeni tänne jää.
Ei liity mitään muistoja tähän eikä sellaista, että olisi muuttanut itse pois jostain rakkaasta paikasta. On vaan aikuisiällä alkanut liikuttaa selittämättömästä syystä.
Sama juttu. Herkistyn. Kaipa se on tätä ikääntymisen tuomia asioita..
Hidden Citizens- Silent running
Faded. En voi vieläkään kuunnella, ja jos se kuuluu niin etten voi olla kuulematta, alkaa itkettämään. Tuo muutenkin jollain lailla surullinen biisi soi radiosta heti sen perään, kun näin viimeistä kertaa isäni elossa. Isä oli jo saattohoidossa. Oli kaunis kesäilta, mutta en voinut lopettaa itkemistä. Yöllä sitten tulikin tieto, että isä oli nukkunut pois.
Kun Suomi putos puusta.
Nykypäivää , vaikka on vanha
kappale.
Sininen ja Valkoinen - isoäitini ikäpolvesta osa lähti USAan just ennen toista maailmansotaa, minulla on Minnesotassa sukulaisia. Yhdistin tämän laulun aina siihen mitä kerrottiin siitä että miksi he lähtivät (maaseudun köyhyys, suoranainen nälkä, jne.) ja se saa aina kyyneleet silmiini.
Se vanha suojelusenkeli . YouTube.
Nicole c mullen My redeemer lives . ( YouTube ).
Vierailija kirjoitti:
Harakkap.erseet rääpii yhtä universumin parhaista biiseistä. MIKÄÄN ei voita sitä alkuperäistä! Tosin ei se nyt itkemään saa.
Vierailija kirjoitti:
Dingo: Nahkahousuinen tyttö.
Tuo biisi kertoo niin omasta elämästä ja tulee lapsuusajat mieleen.
Paitsi ettei Dingolla ole sen nimistä biisiä 🙄
Vierailija kirjoitti:
Joel Hallikainen: joulurauhaa
Hän herkistyi 90-luvulla Tampere-talossa tätä joulukonsertissa laulaessaan itsekin ja on sanonut, että oli vaikeaa laulaa sitä. Timo Koivusalon erittäin koskettava ja ajatuksia herättävä teksti 🥺
Konsta Jylhä: On viulu vaiennut.