Mikä laulu saa sinut aina liikuttumaan?
Kommentit (2163)
Niin kaunis on maa, niin korkea taivas.. herkistää aina.
Animal Collective - Banshee Beat
Itsellä ei ole kokemusta petetyksi tulemisesta, mutta jotenkin biisin kertojan tuskaan samastuu.
Yhdyssanahullu jaksaa joka ketjussa....
Joshua Kadison:
Beautiful in my eyes
Begging For Grace (Dragonfly Wings)
Rise again
Wild Angel
Cherry Bowl Drive-In
Fragile Days
Paris
Pidän hänen äänestään todella paljon. Varmasti eniten mitä kenenkään mieslaulajan ja tavallaan jokainen biisi kertoo hienon tarinan ja paljon yksityiskohtia. Yleensä kuuntelen itsekin hyvinkin erilaista musiikkia ( rock,metalli), mutta hänen melkein jokainen biisinsä on minusta hieno. Aina, kun kuuntelen niin saan paljon voimaa hänen musiikistaan ja ajatus lentää. Minun musiikkiani myös silloin, kun vaikeaa uskoa tähän elämään. Itse olen vasta melko nuori nainen, mutta oikeasti olen jo pitkään rakastanut näitä biisejä todella paljon. Toivon aina, että ihmiset kuuntelisivat hänen musiikkiaan ja on vähän sääli jos kukaan ei muista häntä ja jotkut hyvinkin samantyyliset laulajat muistetaan hyvin.
Pitää vielä jatkaa edelliseen 841, että on minullakin tarina erääseen ihmiseen liittyen. Jos yritän lyhyesti kertoa niin tapasin eräällä leirillä, kun olin paljon nuorempi sellaisen minua vanhemman pojan, joka oikeasti oli kuin suoraan jostain haaveistani. Minulla oli muutenkin aika erikoinen maku poikien suhteen ja siinä mielessä se olisi todella harvinaista kohdata sellainen, josta oikeasti ajattelin heti, että hän on ihan täydellinen. Koko sen leirin ajan mietin miten tutustuisin häneen ja mitä hänellä puhuisin, mutta kuten arvaa en vaan saanut rohkeutta tarpeeksi. Olin muutenkin varsinkin silloin ujo ´ja tullut leirille yksin ( lähes kaikilla kaveri mukana) joten en vaan pystynyt ylittämään itseäni. Monet kerrat peruin viime hetkellä. Leirillä oli myös paljon porukkaa ja hän oli harvoin yksin. Toisaalta se on hassua, että tapasimme kuitenkin järjestetyn toiminnan parissa ja jo silloin huomasin kuinka mukava hän on ja hän hymyili minulle paljon. Vapaa-ajalla olisi ollut aikaa mennä hänen luokseen, mutta ei siitä vaan tullut mitään, vaikka olen kuinka itseäni sättinyt satoja kertoja.
Sitten leiri loppui ja hän seisoi siinä bussin edessä ja katseli minua ja minä katselin häntä ja mietin, että nyt on viimeinen hetki ja viimeinen tilaisuus. Tiesin, että me emme menekään samalla bussilla takaisin ( vaikka samalla tulimme) ja tiesin, että aika loppuu. Hän olisi tarvinnut apua yhdessä asiassa ja kyseli muilta yhtä juttua. Mietin, että nyt on mahdollisuus, mutta ei en minä idiootti siihen pystynyt. Hän katseli minua ja kääntyi sitten ja käveli bussiin. Mietin, että menen leirille joskus toisen kerran ( hän kävi vuosittain), mutta se seuraava vuosi oli kiireinen ja en enää koskaan nähnyt häntä. Koko pitkän matkan takaisin kuuntelin The Rasmusta ja varsinkin biisin Sail Away sanat: " Sail away, it's time to leave, you will stay, I sail away" saivat itkemään. Onhan tämä vähän hassua ja huomaa varmaan, että olen ollut aika huono näissä jutuissa. Toivon, että hänellä on kaikki hyvin ja mietin häntä usein.
The Phantom of the Opera
Saa aina ihoni kananlihalle
Jippu - Kaksi kauneinta.
Tulee taas mieleen itseni nuorempana ja ja ystäväni. Meitäkään ei kukaan ollut vastassa.
Toinen tytöistä piirtää kukkia
Farkkujen lahkeisiin
Ja rakastuu aina pitkätukkaisiin poikiin ( minä)
Toisella on niin kova ikävä
Ja se kantaa käsissään kyyneleitä ( ystävä)
Tik Tak- Tänä yönä taivaaseen
Tulee mieleen oma elämä ja ystäväni. Toinen taistelee täällä ja toinen "pakeni" sinne taivaaseen jo vuosia sitten.
Jana - Koita kestää
Tätä kuuntelin melkein päivittäin, kun olin yläkoulussa ja minua kiusattiin ja olin muutenkin yksinäinen. Ja hyvin synkkiä ajatuksia. Muistan oikeasti silloin, kuinka itkin niin paljon. Silloin joku vielä tehnyt biisiin koskettavan videon, jota ei enää ole.
Lil Peep - Lose my mind
I had to lose my mind a couple times to find out it's you
I had to run around the world just to be here, it's true
I got nothing left to keep me awake
I don't got no better thing to do than sit here and wait
For you
Minulle tärkeään ihmiseen liittyvä. Myös Lil Peep- The Brightside
Demis Roussos - My Friend The Wind ja Summer Wine. Muutkin.
Voi, niitä on monta, olen niin kova liikuttumaan. Ihan älyttömän vuolaasti itkettää Miliza Korjuksen "Warum", josta tulee aina Estonian uppoaminen mieleen. Sen lisäksi Iina Kangasharjun "Lintu", Robinin "Helmi äiti", Petrus Schroderuksen "Rakastan elämää", Eric Claptonin "Tears in heaven" ja sitten tietysti nämä yleisimmät itkettäjät " Varpunen jouluaamuna", "Suvivirsi", "Niin kaunis on maa" ym.ym.ym.
Gypsy Kings, No Volvere. Saatan purskahtaa itkuun, en edes itke usein.