Mikä laulu saa sinut aina liikuttumaan?
Kommentit (2163)
Anita Hirvosen 1976 esittämänä “Jo kauan sitten” ja
1977 levytetty “Sydän rakastaa”
Se laulu jossa erolapsella on reppu joka kulkee kahden kodin väliä. Tosin sitä ei koskaan kuule miltään kanavalta, se tuli joskus Lasten omasta radiosta monta vuotta sitten.
Samoin sieltä tuli Marjatta Pokelan Nukkearkkku-näytelmästä Vangittu kyyhky.
Juha Suomisen laulama ukrainalainen kansanlaulu “Taivaalla kulkee kultainen kuuhut”. Se on joskus tullut Yleltä Lauantain toivotuissa levyissä.
Esa Nieminen Mihin onni menee (kun se katoaa)
rakkaus ja viha ovat liki toisiaan...
voitko unohtaa jos kerran olet saanut rakastaa...
Edesmennyt näyttelijä Kalle Juurela on laulanut semmosen laulun kun “Kylmä sydän”. Siitä tulee perin murheelliseksi kun tapaus on niin toivoton.
Jo joutui armas aika ja suvi suloinen... keväällä
Myrskyluodon Maija pinolla soitettuna
Raphael (Haroche) "caravane".
Jouduin 15-vuotiaana, pahimmassa teiniangstissa muuttamaan Pariisiin isän töiden takia.
Alun perin oli tarkoitus, että isä siirretään USA:an ja olin siitä tosi innoissani. Olin, kuten muutkin teinit tyyliin: Jenkit cool!
oli pettymys, joutua Ranskaan. En ymmärtänyt kieltä, olin yksinäinen ja angstissani päätin, että ranskaa en ainakaan ala opiskelemaan.
Kerran eräänä iltana avasin telkkarin ja tämä kappale soi parhaillaan. kappale sopi täydellisesti mun itsesäälikohtaukseen ja silloin mieleni muuttui kuin taikaiskusta. ihastuin raphaeliin koko teinitytön energialla ja hänen vuokseen aloin opiskella ranskaa pää sauhuten. pitihän mun ymmärtää, mistä hän lauloi.
Puolen vuoden päästä osasin jo kieltä kohtuu hyvin, olin löytänyt ystäviä ja kiljuin miljoonien teinityttöjen tapaan Raphaelin konsertissa.
Nyt jo aikuisena, tuo kappale tuo vieläkin muistot mieleen aina kun joskus vahingossa se tulee vastaan soittolistalla. Mieleni valtaa kaiho sekä pieni nolouden tunne siitä kuinka vakava fani silloin teininä tuli oltua.
Jarkko Martikainen - Kiitos kaikesta
Juha Vainio - Albatrossi
Juha Vainio - Nestori Miikkulainen (enpäs ole varma nimestä)
Eve Brennare - Aamu joella
Ja varmaan monta muutakin...
Mikko Alatalo- viivy vielä hetki
Suvivirsi
Laura Närhi- viimeinen aamu
Tuli kirkkoon mies ja lapsi- virsi. En tiedä laulun nimeä. Takuuvarma itku näistä kaikista...
Ihania lauluja. Minä pidän Kainuun maakuntalaulusta ja Suvivirrestä.
Kaikki Antti Railion laulamat, ihanalla äänellään herkistää mielen.
Jarkko Aholan Adagio.
Allu Tuppuraisen laulama Rentukkaojan Aatu
Köyhän pojan traaginen kohtalo
Siinä on vähän samaa kuin Takarivin Taavissa, ja Jokainen ihminen on laulun arvoinen, ja Limperin Hilmassa.