Mikä laulu saa sinut aina liikuttumaan?
Kommentit (2163)
Vaasankatu SS -pirihuarasta perheenäidiksi
UFO - Love to Love (erityisesti live-versio, joka linkeistä alempi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmiten huomannut että liikutuskynnys noussut huomattavan korkealle. 20-vuotiaana vielä liikuttui aika helposti.
Nyt viiskymppisenä liikuttuu enemmän melkein jostain klassisesta musiikista (esim. Beethoven), ei kovin helposti ainakaan mistään pop-musiikista.
mulle on käynyt aivan päinvastoin :D parikymppisenä huihai, nyt tikutan viittäkymppiä ja tippalinssissä harvasepäivä ..
äitiyden iloja ja suruja kun lapsi ei meinaa jaksaa tässä maailmassa: Chisun Kolmas Pyörä, Ultra bra Minä suojelen sinua kaikelta, Anna Puu - Mestaripiirros
Anna Puun Mestaripiirros on tosi kaunis laulu vauvan ristiäisiin.
Olin sellaisessa ja nuori kummitäti sen lauloi ja kuulosti paremmalta kuin alkuperäinen. Hyvin liikuttava laulu.
Käyttäjä28010 kirjoitti:
R.E.M., ' Everybody Hurts'
Ray Kellyn versio, oi elämä... <3
Vierailija kirjoitti:
^linkki https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=Mx8yD3-HWTg
Mikä huikea suoritus pappismieheltä ! Wau !
Vierailija kirjoitti:
Poju - Esson baari.
Kruunalla kotiin, ja klaavalla esson baariin
Ei paina valuuttakramppi pohkeessa
Kruunalla kotiin, ja klaavalla esson baariin
Pian ollaan jo kohteessa, diskovalojen hohteessa
Se on joko tai, se on joko tai-ai-ai-ai
Se on joko tai, klaavalla esson baariin
Se on joko tai, se on joko tai-ai-ai-ai
Se on joko tai
Itkuhan tässä pääsi <3
Ellinooran versio Funeral song-kappaleesta
Anneli Sari Jäähyväiset https://www.youtube.com/watch?v=lFWGGM666n4
Laulu kuolleesta rakastetusta, alkuperäinen esitys 1960-luvulta
Ex-mies, joka on minulle yhä rakas, on vakavasti sairas.
Cat Stevens: Morning Has Broken
Vierailija kirjoitti:
Kate Bush - This Woman's Work ♥️
Tämä biisi toimi erinomaisesti siinä yhdessä Handmaid's Tale-jaksossa 😮
Sibeliuksen Finlandia. Olen laulanut sitä kuoron kanssa monta kertaa Suomessa orkesterin kanssa ja hymniosaa maailmalla. Orkesterista tulee heti alkutahdeissa kylmät väreet. Hymniosassa pitää taistella, jotta pystyy laulamaan eikä purskahda itkuun. Liikuttavimmillaan hymni on ulkomailla laulaessa.
Maa on niin kaunis, jota on laulettu isovanhempieni ja isäni hautajaisissa. Joulukonserteissa usein viimeisenä lauluna yhdessä yleisön kanssa. Sitä laulaessa sekoittuu kiitollisuus, haikeus ja joulumieli.
Ja villi kortti: Lähtevien laivojen satama. "Minä olen vain satama pieni, joka laivoja rakastaa..." Sitä laulettiin ala-asteella koulussa ja jonkun kerran taidettiin esittää Tenavatähdessä, jota katsoin lapsena telkkarista. En lapsena osannut ajatella sanoja niinkään syvällisesti, mutta nyt aikuisena tunnen sympatiaa pientä satamaa kohtaan. Teksti on hyvinkin surumielinen, kun sitä ajattelee. Ja kuvaa minua tietyssä elämänvaiheessa.
Liikuttavia kappaleita on kyllä maailma täynnä, enkä ryhdy tässä kaikkia luettelemaan, mutta yksi huomio, että useimmiten liikutun eniten kappaleista, joissa on sanat, jotka ovat omaa äidinkieltäni.
Freddie Mercuryn ”Love Me Like There’s No Tomorrow” on kyllä sellainen kappale, että silmät kostuu mulla todella nopeasti. Niin kaunis kappale ja Freddien jumalainen ääni. Yhdistettynä kappaleen musiikkivideoon niin jo on hanat auki täällä! <3 :(
Ehdottomasti tämä, kuuntelin tätä paljon aikoinaan kun isä nukkui pois
Apulanta-ilona ja yö-rakkaus on lumivalkoinen. Noilla saan sopivalla hetkellä kyynelkanavat auki