Mikä laulu saa sinut aina liikuttumaan?
Kommentit (2247)
M.a Nummisen kuinka saisin rikki kookospähkinän
Therapy?n Knives lapsikuoron esittämänä alakoulun kevätjuhlassa.
Olen kovettanut itseni, mikään ei itketä. Sylvian joululaulu herkistää, onko sen häkkilinnun nimi Sylvia?
Samuli Putron Olet puolisoni nyt.
Joka kerta alkaa itkettää. Tyypillistä suomalaiselle musiikille että liikuttavin laulu kertoo puolison kuolemasta mutta ei tietenkään niin että se olisi ilmiselvää.
Veteraanin iltahuuto. Isäni oli sotainvalidi ja hänen hautajaisissaan laulettiin se. Herkistää aina.
Vierailija kirjoitti:
Olen kovettanut itseni, mikään ei itketä. Sylvian joululaulu herkistää, onko sen häkkilinnun nimi Sylvia?
"Mustapääkerttu (Sylvia atricapilla) on pieni muuttolintu. Sakari Topeliuksen Sylvian joululaulu ja muut hänen Sylvian laulut -sarjansa runot kertovat Italiassa talvehtivasta kertusta, mahdollisesti juuri mustapääkertusta."
Laulu toimi Suomessa myös eläinsuojeluaatteen aloituksena, koska se käsitteli hoitamattomana häkkiinsä kuollutta, luonnosta vangittua lintua, jonka olisi kuulunut olla Italiassa talvehtimassa.
Anneli Saariston Tyttö ja tanssiva karhu, heti tuli pala kurkkuun kun vain kirjoitin laulun nimen...
ELO - Shangri-La
Kuuntele loppuun asti
Evakon laulu, varsinkin Diandran esittämänä t: Pohjois-Karjalan poika, evakkojen jälkeläinen
Matti ja Teppo, mä jokapäivä töitä teen.
S.O.S Dimashin ja alkuperäisen esittäjän toimesta.
Sepi Kumpulainen, mä oon mahtava mies. Se saa aina liikuttumaan.
Monet hengelliset laulut, esim. Sä olet Jeesus kallein aarteheni ja Saviruukku.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mustapääkerttu (Sylvia atricapilla) on pieni muuttolintu. Sakari Topeliuksen Sylvian joululaulu ja muut hänen Sylvian laulut -sarjansa runot kertovat Italiassa talvehtivasta kertusta, mahdollisesti juuri mustapääkertusta."
Laulu toimi Suomessa myös eläinsuojeluaatteen aloituksena, koska se käsitteli hoitamattomana häkkiinsä kuollutta, luonnosta vangittua lintua, jonka olisi kuulunut olla Italiassa talvehtimassa.
Linnuilta puhkottii silmät myös eivät lennä poissa :(
Viime aikaisista tämä Rosalian hautajaisia kuvaava kappale
Raamattu tiivistettynä yhteen kappaleeseen.