Päivi Räsäsen mielestä Suomen syntyvyystilanne on katastrofaalinen ja tarvitaan 1000 euron vauvaraha
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/paivi-rasanen-tilanne-on-katastrofaali…
Voi Päivi, kun millään 1000 euron kertasummalla ei varmasti tule olemaan mitään konkreettisia vaikutuksia syntyvyyteen! Ne parit, jotka eivät taloudellisten tekijöiden vuoksi hanki lapsia, niin heillä on kyse varmasti paljon, paljon suuremmista summista kuin 1000 euroa. Kyllähän se on selvää, ettei varmasti kukaan heistä ala 1000 euron vuoksi lapsia tekemään.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Ei vauvarahaa, mutta olis kiva kun äitiyslomaa ei tarvitsisi pelätä ja pohtia öitä mitenköhän vuokraa maksetaan rahalla jota ei ole.
Töissä käyvä puoliso olisi hyvä olla olemassa. Minulla on eikä tarvinnut stressata mistään vuokrista. Tietysti, jos siltikään ei ole rahaa vuokraan, ehkä jannattaisi jättää se lapsi väliin.
Vierailija kirjoitti:
Itse tahtoisin saada valita synnytystavan vapaasti, eli sektion ilman selittelyitä.
Satsatkaa naisten itsemääräämisoikeuteen.
Minä hankkisin siinä tapauksessa lapsen vaikka heti!
N31
en ymmärrä miksi joku haluaisi sektioarven itselleen, todennäköisesti syyt on jossain muualla ja tuo on jotain mitä uskottelet itsellesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vauvarahaa, mutta olis kiva kun äitiyslomaa ei tarvitsisi pelätä ja pohtia öitä mitenköhän vuokraa maksetaan rahalla jota ei ole.
Töissä käyvä puoliso olisi hyvä olla olemassa. Minulla on eikä tarvinnut stressata mistään vuokrista. Tietysti, jos siltikään ei ole rahaa vuokraan, ehkä jannattaisi jättää se lapsi väliin.
Tietyt ihmiset lisääntyy, vaikka eivät käy töissä, ja sinä kehoitat jättämään lapsen väliin ja maksamaan muiden mukulat töissä käymällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea.
Oikein hyvä, että joku politiikko yrittää tehdä asialle jotakin.
Raha, palkkio, voisi olla suurempikin, esim. 10 000 euroa/Vauva, niin alkaisi lapsia tulla Suomeen.Tilanne nyt on katastrofaalinen.
Oikeesti. Jengi ei haluu tehdä muksuja, ihmiset on niin sinkku-itsekeskeisiä.!Sellaiset sinkku-itsekeskeiset. Itsellä lapsettomuus johtuu ainakin siitä että yo-koulutuksesta huolimatta palkkani on verojen jälkeen reilusti alle 2000€ kuussa. Asumiseen ja ruokaan menee suurin osa tuloista ja vaikken köyhä olekaan, en koe olevani tarpeeksi vakavarainen hankkimaan lapsia koska säästöjä ei liiaksi ole ja jokin iso heilautus talouteen (kuten äitiysloma) aiheuttaisi suuren loven talouteen.
Toisekseen aikuinen mieheni ei ole kiinnostunut lapsista vaan videopeleistä ja kaljasta. Jos olisin asemassa jossa työ olisi paremminpalkattua ja joustavampaa (tai vaihtoehtoisesti verotus kevyempää) ja minulla olisi tasapainoinen järkevä mies joka haluaisi lapsia niin lisääntyisin oikein mielelläni. Oikeastaan tuo miesasia (johon nyt ei yhteiskunta voi vaikuttaa) vaikuttaa ehkä enemmän kuin oma tulotasoni, sillä jos mies olisi perhekeskeinen ja haluaisi lapsia ja olisi valmis kannattelemaan perhettä taloudellisesti niin tuntisin suurempaa varmuutta ja luottamusta asian suhteen.
Sinä haukut sinkkuja itsekeskeisiksi ja itse olet suhteessa kaljaa kittaavan pelihullun kanssa. Onhan se tietysti epäitsekäs teko poimia markkinoilta tuollainen vätys niin hän ei ole muita naisia häiritsemässä. Tuollaisiakin miehiä on jonkun verran joten sekin on yksi syy sinkkuuteen. Kuka hullu tuollaisen kanssa lapsia haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietyt ihmiset lisääntyy, vaikka eivät käy töissä, ja sinä kehoitat jättämään lapsen väliin ja maksamaan muiden mukulat töissä käymällä?
Jos ei pysty vuokraa maksamaan, ei pysty lastakaan elättämään. Ei omaa eikä muiden.
Vierailija kirjoitti:
Wt- jengi saattaa lisääntyäkin tonnista, tosin yhteiskunta maksaa sitten noiden elätyksen.
Kuule Wt, se on elatuksen.
Vierailija kirjoitti:
Unkarissa jokainen lapsi alentaa äidin veroprosenttia. Kolmesta lapsesta 30 000€ ensikodin hankintaan. Neljästä lapsesta verovapaus. Mitäs sanotte?
Wau!!!
Sama meille kiitos.
Lisäksi 40% sinkkuvero lapsettomille alle 45 v naisillille aborttikielto.
Sillä se ratkeaa.
Syntyvyys ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tahtoisin saada valita synnytystavan vapaasti, eli sektion ilman selittelyitä.
Satsatkaa naisten itsemääräämisoikeuteen.
Minä hankkisin siinä tapauksessa lapsen vaikka heti!
N31en ymmärrä miksi joku haluaisi sektioarven itselleen, todennäköisesti syyt on jossain muualla ja tuo on jotain mitä uskottelet itsellesi
Itse valitsisin sektion jos vain mitenkään voisin palata ajassa taaksepäin. 3 asteen repeämä ja valtavat tunnottomat arvet alapäässä on haitannut elämää sen verran, että helpommalla olisi päässyt sektiolla. Lapsiluku täyttyi synnytyskokemuksen myötä eli synnytystavan vapaa valinta olisi ollut aiheellinen. Yksi lapsi suunniteltua vähemmän tähän maahan osaltani.
Tonnilla saa hyvät yhdistelmävaunut ja ehkä turvakaukalon, eikä välttämättä niitäkään tuolla summalla jos haluaa panostaa lapseen ja uutena ostaa. Toki sossun asiakkaille tuo raha tietäisi monta ryyppyiltaa ja serkulta risaset vaunut 20 eurolla. Sitäkö haluamme?
Kannattaa alkaa jakaa kaljaa ja pössyä, niin vauvojakin alkaa tulla. Sillähän ei ole mitään merkitystä onko haluttuja, pystytäänkö kasvattamaan tms. kunhan vaan ei "kantasuomalaiset" kuole sukupuuttoon. Koska suomalainen on maailman tärkein porukka, ei sillä väliä, että ihmisiä on tällä pallolla jo ihan liikaa muutenkin. Lisää suomalaisia keinolla millä hyvänsä!
Onkohan tilastoa siitä, ketkä Suomessa lisääntyy? Mikä on kantaväestön osuus?
Millainen sekopää on huolissaan liian pienestä syntyvyydestä kun maapallo on kantokykynsä rajoilla jo nyt? Päivikin voisi alkaa uhrata energiaansa miettimään keinoja syntyvyyden vähentämiseen niissä maissa missä se on tarpeen.
Nykyinen kannustussysteemi on omituinen, kun vasta neljännestä lapsesta saa bonusta. Ekastahan sitä pitäisi saada, koska ensimmäisen tehtyään on heitä jotka tajuaa, että lapsen saaminen onkin mukavaa ja haluaa toisen.
Vauvabonusta myös alle 30-vuotiaana lapsen tehneille. Nykyisin niin monet odottaa kolmekymppiseksi ja reilusti yli esikoista yrittäessään, että jääkin luu käteen. Tämäkin on outo juttu, ettei rehdisti tästä biologisesta faktasta saa puhua kun nelikymppiset pahoittaa mielensä kun eivät olekaan enää parikymppisiä.
Itse sain lapset 35 ja 39 vuotiaana. Koska oli rahaa hoitoihin.
Yksi asia mitä itse mietin, olisin perhevapaiden pidentäminen. Nythän päinvastoin yritetään saada äidit takaisin töihin niin aikaisin kuin mahdollista.
Itse olin palaamassa kun lapseni olisi ollut n. vuoden. Mutta silloin vasta todella ymmärsi, miten pieni ja avuton sen ikäinen on, enkä todellakaan ollut laittamassa päiväkotiin ylisuuriin ryhmiin.
Olin lopulta lapsen kanssa kotona siihen asti, että hän täytti kolme. Tiukkaa oli rahan kanssa, mutten todellakaan kadu. Lapsi sai kasvaa rauhallisessa ympäristössä ja opetella asioita rauhassa. Kun aloitti päiväkodin, niin oli jo kuiva ja kävi itsenäisesti vessassa, osasi pukea ja riisua itse jne.
Minä alan epäillä, että nimimerkki KD-jäsen onkin keskustelua ylläpitävä Advocatis Diaboli, ja jos näin on, nostan fiktiivistä hattua.
Mutta Poen lain mukaan, internetissä ei voi koskaan olla varma.