Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Instamisujen ulkomaanmatkailu

Vierailija
24.01.2020 |

En tiedä olenko itse jotenkin todella ennenaikaisesti kalkkeutunut kolmekymppinen, mutta kun näitä sieppien, maisojen ja kumppaneiden matkakuvia aina silloin tällöin näkee ja he matkoistaan kertovat, niin onko todella niin, että vaikka he matkustavat useita, useita kertoja vuodessa eksottiisiin paikkoihin, niin ainoa asia mitä he siellä tekevät, on itsensä käristäminen auringossa. Kaikki kuvat ovat joko hotellin uima-altaalta tai lähimmältä biitsiltä, bikineissä poseeraten. Eivätkö he todellakaan ole yhtään kiinnostuneita paikallisesta kulttuurista, historiasta, museoista, ruokakulttuurista, paikallisten ihmisten arkielämästä?

Tuollainen matkustelu on ainakin minun näkökulmasta todella tyhjänpäiväistä. Enkä tarkoita sitä, etteikö aivot narikkaan ja aurinkoon -lomailullakin ole joskus paikkansa, mutta mitä järkeä on lähteä jonnekkin Balille, Vietnamiin, Malediiveille tai melkein minne vain, jos ainoa mitä siellä tekee, on auringossa makoilu, drinkkien siemailu ja shoppailu?

Onko tässä kuviossa jotakin, jota kalkkis ei vain ymmärrä? Aurinko on sama ihan joka puolella maailmaa. Viiden tähdet hotellitkaan eivät niin paljon eroa toisistaan että niiden perässä pitäisi lentää + 15 tuntia. Luonto toki vähän vaihtelee euroopan ja tropiikin välillä, mutta kuinka paljon sitä näkee shoppailun ja auringonoton välissä?
Jokainen toki tyylillään ja kateuskorttia kaiveleville voin kertoa että on tullut matkusteltua kyllä ihan omiksi tarpeiksi tähän mennessä elämää, tosin aika erilaisella tavalla. Ehkä maailmankuvani ei vain ole avartunut tältä osin tarpeeksi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tekevät sitä mikä antaa mahdollisimman suuren tulovirran.

Vierailija
2/9 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivathan tytöt tehdä matkoillaan vaikka mitä museoretkiä, mutta eivät ihmiset sellaisia kuvia halua nähdä. Kaunis nainen puolialasti ja ylellisellä uima-altaalla. Sitä ihmiset katselevat ja kadehtivat. Muu jätetään näyttämättä. Sellaisia kuvia otetaan, mitkä myyvät. Taatusti on näillä matkalaisilla tarkasti tiedossa, millaisia kuvia heistä halutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne elättää itseään ja maksaa matkansa sillä että poseeraavat pienissä bikineissä uima-altaan reunalla perse pitkänä ja selkä kaarella. Se on niitten työtä.

Vierailija
4/9 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvät siellä sulttaanin pantavana. Hyvät tuohet sillä tienaa.

Vierailija
5/9 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivathan tytöt tehdä matkoillaan vaikka mitä museoretkiä, mutta eivät ihmiset sellaisia kuvia halua nähdä. Kaunis nainen puolialasti ja ylellisellä uima-altaalla. Sitä ihmiset katselevat ja kadehtivat. Muu jätetään näyttämättä. Sellaisia kuvia otetaan, mitkä myyvät. Taatusti on näillä matkalaisilla tarkasti tiedossa, millaisia kuvia heistä halutaan.

Uskotko että oikeasti tekevät?

Vierailija
6/9 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat aina työmatkalla. Työtä se onnpaljaan pinnan esittely ja suipistelukin, jos sillä kerran elantonsa tienaa.

En kyllä ymmärrä minäkään näitä k.o. instamisujen seuraajia, jotka heitä elättävät. Olen itse vanhan liiton työntekijä: koulutuksen kautta hankittu kunniallinen ammatti, josta maksetaan kohtuukorvaus kuukausittain ja lomailla saa muutaman viikon vuodessa. En ymmärrä nykymaailmaa.

-ancient flatulence

Vierailija
7/9 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä ihmiset kadehtivat kaunista naista uima-altaalla? Viekö heidän viehättävyydestään jotakin pois, jos sattuvat auringonoton lisäksi olemaan aidosti kiinnostuneita vaikkapa paikallisesta historiasta?

Vierailija
8/9 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kommentoi asiaa muuten kuin siten, että matkustelkoon minun puolestani miten haluavat, mutta heidän on sitten ainakaan ihan turha sanoa olevansa mitään luonnonystäviä.

Eipä silti, että olisin heidän osaltaan koskaan mitään sellaisia sanontoja Instagramissa nähnytkään, mutta parikin kertaa olen törmännyt aivan ns. tavis nuoren naisen Instatiliin, jotka olivat täynnä kuvia muotivaatteista, laukuista, koruista ja ulkomaanmatkoista ja nämä ilmoittivat olevansa environmentalisteja ja "kuinka kaikkien meidän on ajateltava meidän yhteistä planeettaamme, suojeltava luontoamme jne."

Mut eihän ne mun elintavat tietenkään vaikuta. Ainoastaan kaikkien muiden vaikuttavat...

Vierailija
9/9 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko että oikeasti tekevät?

Unelmien kauppaaminen on heidän työtään, muusta en osaa sanoa mitään. En silti tee oletuksia tuntemattomista ihmisistä.