Kaapin ovet auki vai kiinni?
Meillä työpaikan sosiaalitilassa (keittiö) kaapinovet usein lengottavat auki. Minusta se on epäsiistin näköistä, ja niinpä ohi kulkiessani tapaan sulkea ne. Eräs työkaveri tätä kerran ihmetteli ja kysyi, onko meillä kotonakin kaapinovet aina kiinni. Vastasin että tietysti, ja tähän työkaveri: ”Taitaa teillä kotona olla aika tiukkapipoinen meininki!” Olin tästä kovasti hämmästynyt, sillä tuo ovien kiinni pitäminen on meillä (lapsuudenkodissani, miehen lapsuudenkodissa, kaikkien ystävieni kodeissa) niin itsestään selvä asia, ettei siitä tarvitse edes puhua.
Entäs teillä? Ovet auki vai kiinni? En tietenkään tarkoita esim. ruuanlaitto- tai pöydänkattamistilanteita, ei silloin joka välissä ovia suljeta, mutta noin muuten kyllä.
Kommentit (9)
Mä oon aina ajatellut sen niin, että se ovi on siinä tarkoitusta varten. Joka, mun mielestä, on pitää mm. pöly pois niistä kaapeista. Samaa ajattelen laatikoista.
Totta kai ovet kiinni! Siksihän ne siinä on, ettei pöly ja (rasvainen) lika pääse sisälle kaappeihin. Vaikeampi niitä kaappeja on siivota kuin pyyhkäistä ovi puhtaaksi.
Omassa kotona mulla on usein ovet auki mutta muualla kyllä suljen ne, siistimmältähän se näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai ovet kiinni! Siksihän ne siinä on, ettei pöly ja (rasvainen) lika pääse sisälle kaappeihin. Vaikeampi niitä kaappeja on siivota kuin pyyhkäistä ovi puhtaaksi.
Kumma kun en ole tullut tuota ajatelleeksi täytyypä alkaa sulkea ovet
.. Se jonka kotona tuppaa jäämään kaapit auki. Nytkin oli 4 kaapinovea auki kun piti oikein tsekata että tosiaanko en sulje niitä.
Muutaman kerran kun kumarrellessaan kajauttaa pään siihen ovenreunaan, niin oppii pitämään kiinni.
Yksi työkaveri jätti aina taukotilan keittiössä ovet vähän raolleen. Ihmeteltiin sitä ja kävi ilmi että heillä oli kotikeittiössä kaapinovet jotka sulkeutuivat itsekseen hiljaa kun ei laittanut niitä ihan kokonaan kiinni. Joku oikea termikin näille varmaan on mutta en nyt muista. Mutta en ole koskaan kuullut tuollaisesta että ne vaan jätetään auki tai että olisi tiukkapipoista jos haluaa että ovet laitetaan kiinni... taitaa olla samaa porukkaa joiden mielestä ei tarvitse koskaan syödä ruokapöydän ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran kun kumarrellessaan kajauttaa pään siihen ovenreunaan, niin oppii pitämään kiinni.
Totta. Tiskatessa oli ovi auki ja kumarruin laittaan jotain roskikseen, siitä ylös noustessa näinkin tähtiä ja kipu oli räjähtävä.
Minä pidän kiinni, mutta en voi väittää sen johtuvan siitä, että näyttää siistimmältä. Kotini on näet muuten hävityksen vallassa.
First world problems?