Saakohan penkkareissa pukeutua Jokeriksi?
Millaiset ovat säännöt nykyään? Kasvoja ei saa ainakaan peittää enää?
Kommentit (11)
Ei kannata, mielestäni rikolliseksi ja mieletään hauraaksi henkilöksi tekeytyminen on mautonta johon pitäisi puuttua!
Tietenkin saa. Elokuvateattereissa kielletty ampumistapauksen vuoksi, mutta Suomessa sekin tuntuu vähän markkinointijipolta, samaan tapaan kuin kauhuleffoissa jaellut oksennuspussit jne.
Noin 30 vuotta sitten mun kaveri pukeutui burkaan, sellaiseen, mistä vain silmät näkyivät.
Ajat ovat muuttuneet....
Vierailija kirjoitti:
Noin 30 vuotta sitten mun kaveri pukeutui burkaan, sellaiseen, mistä vain silmät näkyivät.
Ajat ovat muuttuneet....
Niin, nykyään niitä näkee katukuvassa, ennen naamiaisissa yms.
Vierailija kirjoitti:
Ajat ovat muuttuneet....
Ystäväsi on siis rasisti. Hänet pitäisi tuomita rasismista tuo 30 vuotta takautuvasti ja laittaa edesvastuuseen pahoista teoistaan, jotka PILKKASIVAT vähemmistöryhmiä. Me Rasmus järjestössä puutumme mielellämme tähän rikokseen.
Jos sinua ei Jokerina päästetä penkkareihin, niin sittenhän elämä alkaa imitoida taidetta ja sinusta tulee oikeasti syrjitty hahmo ja saat syyn sortua anarkiaan.
Miksi kasvoja ei saisi peittää penkkareissa?
Olen muuten miettinyt tätä naamioituneena kulkemista joka on kiellettyä. Miksi kuitenkin ne burkhat ovat ok? Jokainen saa mielestäni harjoittaa uskontoaan miten tahtoo, mutta kun siihen burkhaan voi pukeutua myös joku pahantekijä, kun tietää ettei kysellä. Miespuolinenkin voi silmänsä meikata naisellisiksi. Eikö se vie vähän jujua koko kiellolta?
Joka tapauksessa voit pukeutua fiktiiviseksi hahmoksi. Aika monella varmaan sama suunnitelma.
Lain mukaan ollakseen kiellettyä, pitää olla ilmeinen tarkoitus väkivaltaan tai omaisuuden vahingoittamiseen.
”Joka yleisellä paikalla järjestettävän yleisen kokouksen tai yleisötilaisuuden yhteydessä taikka muussa yleisön kokoontumisessa yleisellä paikalla esiintyy tunnistamattomaksi naamioituneena ilmeisenä tarkoituksenaan ryhtyä käyttämään henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai vahingoittamaan omaisuutta, on tuomittava laittomasta naamioitumisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi kuukaudeksi."
Vuosi sitten oli kasvoja peitettynä...
En myöskään näe syytä, miksi fiktiivinen hahmo olisi kielletty?