Jos velkaa on mennyt ulosottoon, onko lieventävä tekijä esim.masennus?
Kommentit (12)
Mitä pitäisi lieventää? Ei ulosotto jaa tuomioita vaan kerää saatavia.
Toki. Ja jos ei vaan huvita, niin velasta vähennetään heti puolet.
Millä lailla lieventävä? Se ei ole millään lailla lieventevä tekijä.
Neljännen vuoden terapiasta saa velat anteeksi ja tonnin stipendin.
Mä sain masennuksen takia opintolainan anteeksi korkoineen ja luottotiedot pysy.
Ulosotto on ulosotto eikä sitä voi lieventää millään. Myös masentuneena on velvollisuus hoitaa raha-asiansa. Jos ei siihen itse kykene, pitää hakeutua edunvalvontaan.
Jos on hyvä lääkitys. Alkoholismi on myös lieventävä. Pullo kossua niin ulosotto unohtuu.
Ei kumpikaan tietenkään velkaa pienennä, mutta lieventää v.tutusta.
Jos haet velkajärjestelyä, niin voit vedota sairauteen. Velkajärjestelyssä mietitään syitä, jotka ovat johtaneet velkaantumiseen.
Ulosottomieheltä voi pyytää maksun alentamista esim. määräajaksi johtuen muun muassa äkillisistä suurista sairaus-, tai lääkekuluista.
Flunssa, ruma naama ja tinnitus alentavat jokainen ulosottovelkaa 20%. Lättäjaloilla saa 30% pois.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain masennuksen takia opintolainan anteeksi korkoineen ja luottotiedot pysy.
Ei tätä kannata alapeukuttaa, Kela tosiaan voi jättää perimättä opintolainan korkoineen yms jos on tarpeeksi pitkän aikaa työkyvytön tai pitkäaikaistyötön. Itselläni jätti myös opintolainan lopun perimättä työkyvyttömyyden vuoksi.
On. Masentunut saa velan anteeksi pyytämällä. Jotku ovat saaneet lisäksi 3k€ käteistä.
Ei ole.