En tajua, mitä järkeä sellaisissa 6 hengen junahyteissä on! Nehän on ihan kamalia!
Ulkomailla näyttää edelleen olevan näitä ja jopa 1. luokassa! VR:lläkin oli aiemmin. Kuka hullu haluaa istua sumpussa vastakkain jalat kiinni toisen jaloissa ja vieläpä maksaa tästä 1. luokan lipun hintaa ???
Kommentit (21)
Onkohan tämä jäänne siltä ajalta, kun jokaiseen hyttiin oli ovi suoraan ulkoa!
Voi hyvin kuvitella, että erityisesti suomalaiselle painajainen... viiden ventovieraan kanssa suljetussa kopissa ja ei oikein voi muuta kuin yrittää tuijottaa ikkunasta ulos, koska muuten koko ajan kohtaa jonkun katseen...
eikö teillä muka ole viittä kaveria? Tai ystäviä joilla suuri perhe tai oma perhe? Itselläni on aina vähintään kolme ystävää mukana jolloin tämmöinen ratkaisu on täydelinen
6: n hengen seurueelle hyvä, mutta muuten oikea finnish nightmare.
Sillon hyvä tuommoinen hytti, jos sen yksin itselle tai kaverin kanssa kahden, mut ei sit hyvä kun se tulee täyteen ventovieraita. VR:llä ei taida olla enää semmoisia.
Vierailija kirjoitti:
eikö teillä muka ole viittä kaveria? Tai ystäviä joilla suuri perhe tai oma perhe? Itselläni on aina vähintään kolme ystävää mukana jolloin tämmöinen ratkaisu on täydelinen
Ei.
Kyllä minä ainakin tykkään niistä vaikken mikään erityinen sosiaalitapaus olekaan.
Minä olen matkustanut niissä usein, oli ihan kivoja. Saksan junissa sai penkin vedettyä yhteen vastapäisen penkin kanssa ja siitä tuli hyvä sänky yöjunassa. Ainoan kerran on ollut kotimaassa joskus 80- luvun alkupuolella, kun joku känninen ääliö yritti tunkea seuraan ja rupesi solvaamaan. Onneksi konnari tuli paikalle. Olin just ollut yksin interrailillä Keski- Euroopassa yksin ilman ongelmia kuukauden.
Kieltämättä minullekin tulee vain mieleen, miten helppoa sellaisessa olisi joutua murhan tai raiscauksen uhriksi.
Montako penkkiä Suomessa on niissä allergiahyteissä? Mä varaan usein lasten kanssa sellaisen neljän hengen hytin. Kiva kun saa syödä eväitä siellä rauhassa, ladata puhelinta ja niissä on pöytä johon saa romuja. Eikö niitä ole kuudellekkin?
Vierailija kirjoitti:
SIlloinhan se olisi ihan painajainen, kun siellä olisi viiden hengen (äänekäs) seurue ja itsellä olisi se kuudes paikka sieltä sitten... ihan vitsin hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Montako penkkiä Suomessa on niissä allergiahyteissä? Mä varaan usein lasten kanssa sellaisen neljän hengen hytin. Kiva kun saa syödä eväitä siellä rauhassa, ladata puhelinta ja niissä on pöytä johon saa romuja. Eikö niitä ole kuudellekkin?
Jokaisessa kaksikerrosvaunussa on alhalla toisessa päädyssä yksi 2 hengen ja yksi 4 hengen työskentelyhytti. Otan aina työmatkoille paikan 2 hengen hytistä, jos vaan on vapaana. Yleensä se toinen tajuaa olla hiljaa ja tuossa on reilu etäisyys penkkien välillä, joten ei osu jalat toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SIlloinhan se olisi ihan painajainen, kun siellä olisi viiden hengen (äänekäs) seurue ja itsellä olisi se kuudes paikka sieltä sitten... ihan vitsin hienoa.
Tiesitkö , että paikan saa itse varata? ei ole pakko tunkea itseään perhehyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö , että paikan saa itse varata? ei ole pakko tunkea itseään perhehyttiin.
Huoh. Joissain maissa/junissa ne on kaikki noita hyttejä. Ei ne ole mitään "perhehyttejä".
Reissatessa Euroopassa niissä tutustui just hyvin muihin reissaajiin. Tutustuin myös kerran vanhaan Romanian saksalaiseen naiseen, joka oli yli 70 v. Kirjoiteltiinkin useampi vuosi toisillemme, tosi hieno ja viisas ihminen, joka oli elämässään kokenut paljon. Oli asunut 3 eri valtiossa, vaikkakin ikänsä samassa talossa🙂
Venäjällä miehet ja naiset samassa hytissä.
Olen matkustanut yöjunassa Kemijärvi-Helsinki vuodesta 1971.
Max. kolmen hengen hyttejä.
Kuuden hengen hytissä on mukava telakoitua, jos on yhteen hitsautunut porukka.
Juu, se yllätti, että Venäjällä ykkösluokan makuuvaunussa oli kaksi periä, ja miehet ja naiset sekaisin. Onneksi m
Moskovaan mennessä hyttikaveri oli asiallinen vanhempi mies ja tullessa nuori bisnesnainen. Molemmat suomalaisia siis
Osta makuupaikka äläkä valita.
Tiedoksi: Penkit voi vetää yhteen, jolloin hyttiin mahtuu mukavasti nukkumaan 3 ihmistä. Ahtaammin 4-5.
Et oo vissiin kuullut reilaamisesta?
En minäkään. Jossain vanhassa barksin Aku-sarjassa oli kans sellainen. Niitä on varmaan ollut kauan. Se, jos Aku seurasi veljenpoikien kanssa jotain naisvakoojaa.