Äitipuoli sanoi, että minun tehtäväni lastenhoitajana on naurettava ja olematon ja että Erkkikin osaisi tehdä sen
Erkillä äitipuoli tarkoittaa juopunutta isäänsä josta on jotenkin katkera minulle ja veljilleni.
Hoidan pikkuveljiäni koska itse haluan ja tykkään heidän seurastaan. Olen 14v tyttö. Veljet ovat 2- ja 4-vuotiaat. Pienemmälle joudun vielä vaihtamaan vaipat ja pesemään pepun ja laittamaan talkin.
Minulla on myös isoveli mutta häntä ei ole koskaan laitettu hoitamaan lapsia eikä leipomaan eikä tekenään ruokaa eikä siivoamaan paitsi oma huone.
Saisiko tältä palstalta aikuisten vastauksia? Eli mitä tehdä eikä vaan pilkkaa kuten esim. demissä
Kommentit (8)
Missäs äitisi on? Entä isäsi? Äitipuolelta tyhmää dissata sinua.
Älä hoida, kun kerran äitipuolesi on noin kiittämätön. Vai siis ovatko hänen lapsiaan, vai biologisen äitisi?
Sano, että no hoitaa itse lapsensa, kun se kerran niin joutavanpäiväistä ja helppoa hommaa on.
Niin ja pyydä palkkaa sen äitipuolen lasten hoitamisesta.
Jos olet ihan tosissasi niin käy koulusi kuraattorin tai psykologin luona puhumassa aiheesta. Saat sieltä paljon fiksumpia vastauksia kuin täältä ikinä.
Onpa hienoa että tykkäät hoitaa pikkuveljiä! Sinulla on vastuuntuntoa ja sydämellisyyttä. Muista kuitenkin, että päävstuu pikkuveljistä on vanhemmilla eikä sinulla. Älä siis hoida pikkuisia niin paljon että koulu, harrastukset tai kaverisuhteet kärsii.
Jos äitipuolesi yritti tuolla väheksyvällä kommentillaan saada sinua hoitamaan veljiä vielä nykyistä enemmän, niin voit ihan reilusti kieltäytyä ja sanoa että koulun käynti on sinun työtäsi. Jos et jostain syystä voi sanoa suoraan, niin puhu isällesi, omalle äidillesi tai vaikka koulukuraattorille. Toivon sinulle kaikkea hyää!
Ketjun avaajalle: Olisit aloittanut Ex-äitipuoleni...
Mihin vastauksia?