NyhtöRuis
Kommentit (11)
Inhottava sana nyhtö. Ihan kuin nöyhtä tai nyhjätä, muttei kuitenkaan.
Miksi ituhipit ei osaa laittaa ruokaa muuten kuin korvikkeista?
Maailma on täynnä kasvisruokia.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin lihansyöjänä korvikkeita kasviksille.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään niistä korvikkeista kovin, siksi niitä syön. Ei useimmat kasvissyöjät ole kasvissyöjiä, koska eivät tykkäisi liharuoasta, vaan eettisistä ja/tai ympäristösyistä. Itse olen ollut noista syistä vege 16 v, mutta edelleen tykkään eniten maultaan sellaisista perinteisesti lihaa sisältäneistä ruokalajeista. Joten mukavaa on että nyt alkaa lihankorvikkeita jo löytyä oikeinkin kivan makuisia, toisin kuin aikoinaan kun se oli joku jauhoinen soija-grillerimakkara lähinnä.
Mikseioo!!?? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin lihansyöjänä korvikkeita kasviksille.
Nyhtöpossu.
Vierailija kirjoitti:
Miks tuo on joillekin ongelma, mitä toiset syö? Kasvissyöjiä on hyvin erilailla syöjiä, sipsikaljavegaaneista terveysintoilijoihin ja kaikkea siltä väliltä. Korvikkeita syöviä ja niitä syömättömiä. Ei siinä mitään sääntöä ole, saa syödä ihan mitä vaan kasviksista tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään niistä korvikkeista kovin, siksi niitä syön. Ei useimmat kasvissyöjät ole kasvissyöjiä, koska eivät tykkäisi liharuoasta, vaan eettisistä ja/tai ympäristösyistä. Itse olen ollut noista syistä vege 16 v, mutta edelleen tykkään eniten maultaan sellaisista perinteisesti lihaa sisältäneistä ruokalajeista. Joten mukavaa on että nyt alkaa lihankorvikkeita jo löytyä oikeinkin kivan makuisia, toisin kuin aikoinaan kun se oli joku jauhoinen soija-grillerimakkara lähinnä.
Olen itse lihapää, mutta teen kasvisruokia. KASVIKSISTA, VIHANNEKSISTA JA JUUREKSISTA.
Kai te sitten olette vain niin uusavuttomia, että vain korvikkeista kokkaaminen onnistuu.
Lisäksi noiden tuotteiden hiilijalanjälki on jotain käsittämätöntä verrattuna tavallisiin kasviksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse lihapää, mutta teen kasvisruokia. KASVIKSISTA, VIHANNEKSISTA JA JUUREKSISTA.
Kai te sitten olette vain niin uusavuttomia, että vain korvikkeista kokkaaminen onnistuu.
Lisäksi noiden tuotteiden hiilijalanjälki on jotain käsittämätöntä verrattuna tavallisiin kasviksiin.
Osaan oikein hyvin tehdä ruokaa noistakin. Ja kasviksia, vihanneksia ja juureksia on myös jokaisella itsetehdyllä aterialla. Mutta tykkään ottaa aterian proteiinikomponentin erilaisista korvikkeista, kun ei minun maha oikein edes kestä prosessoimattomia papuja, jotka muuten olisi kasvisruoan keskeisin proteiininlähde. Enkä tykkää papujen maustakaan, vaikka miten marinoisi, maustaisi tms. Söin minä niitä silti "aatteen vuoksi" yli 10 vuotta joka päivä, kun ei vielä olltu näitä korvikevaihtoehtoja olemassa.
Kasviksista saa ihania ruokia, varsinkin välimerellisillä resepteillä.
Tosin syön myös lihaa ja kalaa, koska olen sekasyöjä.
Kertokaa tyhmälle! Mikä näissä nyhtöjutuissa on niin paljon parempaa, kuin normaali kaurassa tai ruiksessa? Viis mitkä vitamiinit ym ravintoaineet. Sen eettisen puolen kyllä ymmärrän.
"Todella herkullista"
Mulla on tästä omat epäilyni...