Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Tori.fissä kaupankäynti on niin hankalaa?

Vierailija
22.01.2020 |

Aina tuntuu tuotteet olevan jo varattu jollekin, vaikka kyseinen ostajaehdokas vasta miettii että ostaako vai eikö. Ja aina myyjä vastaa, että palaa asiaan jos kyseinen hemmo ei ostakaan. Siis mikä järki tässä on? Itse olisin valmis tekemään kaupat saman tien mutta myyjä mielummin panttaa tuotetta. No onhan hänellä tietysti oikeus myydä kenelle haluaa, mutta ihmettelen mikä järki tuossa touhussa on.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Usein tuote on varattuna parin pv päähän. Miettiikö ostaja siihen asti, vai mikä siinä on takana? Itse jos otan yhteyttä myyjään, olen ostamassa tuotetta heti, mikäli se on kaikin puolin passeli esim. kooltaan. Joskus tuota kokoakin ja mittoja tarttee kysyä, kun niitä ei ole ilmoitukseen merkitty.

Vierailija
2/6 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö jostain facekirppiksiltä lähtenyt leviämään tuo ilmiö että pitää tehdä niin vaikeeks. Suurta hupia on lukea feissarimokista niitä pahimpia tapauksia, mutta toivoo vaan ettei osu omalle kohdalle. Itsellä ei ole ollut ongelmia torissa mutta harvoin sitä käytän ja aika matalalla kynnyksellä etsin toisen kohteen jos ensimmäinen menee hankalaksi. Ja yleensä myyn enkä osta. Toki menee tavara ensimmäiselle jonka kanssa tapaaminen saadaan sovittua järkevän ajan kuluessa. Paranna sinäkin torin keskimääräistä toimintaa ja myy tavaraa maalaisjärjellä ilman av:ta yv:tä ja mitä hittoja näitä nyt on :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vaikeeta? Ennen laitettiin postitse ilmoitus lehteen, meni kymmenenkin päivää että ilmoitus julkaistiin. Pahimmassa tapauksessa ilmoitus maksoikin jotain roposia. Eikä tästä ole aikaa kuin 15 - 20 vuotta.

Vierailija
4/6 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai vaikeeta? Ennen laitettiin postitse ilmoitus lehteen, meni kymmenenkin päivää että ilmoitus julkaistiin. Pahimmassa tapauksessa ilmoitus maksoikin jotain roposia. Eikä tästä ole aikaa kuin 15 - 20 vuotta.

Kultaisia aikoja <3 Itsekin muistan keltaisesta pörssistä jotain mopon osia ostelleeni. Ja kaveri varaosia jenkkiautoonsa sitten muutama vuosi myöhemmin. Piti yömyöhälle valvoskella aikaeron takia että ilkesi soitella johonkin jenkkeihin.

Tässä aloittaja varmaan (kuten viestissäänkin kertoo) tarkoittaa sitä että vaikka puitteet mahdollistaisivat nykyään melkolailla vaivattoman ja ennenkaikkea nopean kaupankäynnin, siitä jotkut silti tekee ihan kuin tahallaan ihan stanan kryptistä touhua :)

Vierailija
5/6 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varaan tuotetta, jos ei ole ollut muita kyselijöitä, niin auta armias heti kun kirjoitan ilmoitukseen varattu, alkaa kyselyitä sadella.

Jos olen puheissa jonkun toisen kanssa tuotteesta ja joku toinenkin sitä kysyy, kerron että on muitakin ostohalukkaita, enkä varaa tuotetta, että otatko vai etkö ja siirryn seuraavaan ostajaan jos jahkailee. Myös vaikeasti kommunikoivat ostajat laitan "jonon" hännille ja myyn törkeästi "hänen ohitseen" seuraavalle. 

Jotenkaan en kehtaa kuitenkaan sanomatta ensimmäiselle kyselijälle sanoa että sori, meni jo, jos en ole edes varoittanut häntä "kilpailijasta". 

Suosin silti nopeita kauppoja ja kirjoitankin sen aina ilmoituksiini. 

Vierailija
6/6 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niihin ilmoituksiin edes kukaan vaivautuu lisäämään sen ”varattu” tekstin? Poistaa ilmoituksen sitten kun joku tavaran hakee, ja myy sen sille joka tulee nopeiten hakemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän