miten naisilla on nykyään isohkot jalat mutta miesten kengän koko ei ole juuri kasvanut?
Kommentit (16)
Naisten biologia on muuttumassa, koska joutuvat tekemään molempien sukupuolten hommat.
Eiköhän se ole kasvanut molemmilla. Yläasteikäisillä pojilla on jo neljävitosen kanootit. Silloin, kun minä olin nuori, se oli iso koko aikuiselle miehellekin.
Aika monella vanhemmalla naisella on muhkuraiset pattivarpaat vaivaisenluineen, kun on tungettu koipia niihin pieniin, "naisellisiin" kokoihin... Voisko olla että jalan koko ei niinkään ole kasvanut vaan naiset pitävät terveyttä ja mukavuutta nykypäivänä suuremmassa arvossa ja ostavat sopivia kenkiä?
Sekä miesten, että naisten jalat on kasvaneet, ihan samoin kuin molempien keskipituuskin on noussut.
Miksi naiset painaa nykyään miehen verran mutta miehet ei naisen verran?
Eiköhän jalan koko ole suhteessa ihmisen kokoon noin ylipäätään. Eli harvalla 180cm naisella / miehellä on kengän koko 37.
Itselläni( kun olen tuo 180cm nainen) niin kengän koko on kengästä riippuen 40-41.
Saman mittaisilla miehillä se tuntuu olevan pari numeroa isompi.
Ja jos keskipituus kasvaa, niin kai ne jalkojenkin koot kasvavat.
Mun mies on 196cm ja sen jalan koko on 46. Ja jos saadaan joskus lapsia, ne on varmaan kolmemetrisiä. Ja jalat sen mukaisia.
Mun äiti joskus sanoi, että sen nuoruudessa oli ihan tavallista änkeytyä liian pieniin ja kapeisiin kenkiin. Nyt sen jalat on ihan romuna eli varmaan naiset laittaa nykyään sopivan kokoisia kenkiä jalkoihinsa.
Ukkini kengät olivat kokoa 38,5. Eivät mahdu minulle.
Nainen.
Mun miehen kengännumero on 49. Ja on syntynyt sentään 70-luvulla.
13 v pojallamme on kenkä numero 45.
Vinkkinä isojalkaisille, Zalandosta saa parhaiten isoja kenkiä.
Miehille, naisille ja lapsille löytyy tosi isoon kokoon saakka, toimitus ja palautus ilmaista, hakukriteerit helpot.
Ja kenkiä on isoissa koissa tuhansia. Isojalkaisten ei kannata tuhlata aikaansa kivijaloissa pyörimiseen, koska sieltä ei kenkiä löydy, tai jos löytyy, niin yksi malli.
Sitä se teettää kun syövät kuin jätesilppurit ja paisuvat läskistä kuin pullataikinat. Painovoima tekee tehtävänsä, tarvii Aku Ankan LättäJalat ettei mene nokalleen.
Jaahas, taas tuli avaus luokkaa "miksi kukaan muu kuin minä ei pidä pizzasta, mutta kaikki muut tykkäävät kalanmaksaöljystä"...
Eli mihinkäkös tutkimukseen tämä AP:n väittämä perustuu?
Nuoret ovat nykyisin valtavan suuria ja lihavia. Minussa on sellaista kyttääjän vikaa, että salaa tutkailen ihmisiä missä liikunkin ja olen pannut merkille, että nuorilla (naisilla) on todella suuret jalat ja nyt kun usean vuoden ajan on ollut muodissa kulkea nilkat paljaina olen myös huomannut, että useiden nilkat ovat yhtä paksut kuin meikäläisen pohkeet.
Omalle pojalle ostettiin konfirmaatioon kengät kokoa 44. Yo-juhlien aikaan kengät oli liian pienet, joten piti ostaa uudet kengät kokoa 46. En pidä niitä kovin pienenä kokona miehellekään.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret ovat nykyisin valtavan suuria ja lihavia. Minussa on sellaista kyttääjän vikaa, että salaa tutkailen ihmisiä missä liikunkin ja olen pannut merkille, että nuorilla (naisilla) on todella suuret jalat ja nyt kun usean vuoden ajan on ollut muodissa kulkea nilkat paljaina olen myös huomannut, että useiden nilkat ovat yhtä paksut kuin meikäläisen pohkeet.
Hanki elämä..
Kerrohan mihin perustat väitteesi? Suomeen on rantautunut isojen kenkien verkkokauppoja MIEHILLE, mutta ei vastaavia naisille.