Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan heittämään entisen asukkaan postit roskiin. En enää jaksa kiikuttaa niitä postilaatikkoon.

Vierailija
22.01.2020 |

Samat lähettäjät jatkuvasti lähettää postia minun osoitteeseen vaikka olen ruksannut osoitteen yli ja kirjoittanut kirjeeseen ettei henkilö asu enää osoitteessa. Ei auta. Esimerkiksi Kela lähettää sinnikkäästi aina vain lisää postia minun osoitteeseen. Nyt olen täysin kyllästynyt ja tungen kaikki vain suoraan roskiin.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

La/su käyn kaupassa, tiputan samalla postilaatikkoon. Ei ongelma.

Joo, kun löytäisi jostakin postilaatikon. Juuri yritin kuljettaa yhtä edellisen asukkaan kirjettä laatikkoon, mutta sitäpä ei enää ollutkaan. Ei viitsisi aina kulkea C4-kokoinen kirjekuori kädessä siltä varalta jos jossain sattuisi silmiin postin laatikko.

Vierailija
22/38 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asukaslukumäärä on 1 maistraatissa. En ymmärrä miksi edes Kela ei päivitä tietojaan.

Kelalla ei ole omaa osoitetietojärjestelmää, vaan ne tulevat väestötietojärjestelmästä. Jos asiakas ei päivitä osoitettaan eikä häntä tavoiteta, ei Kela voi asialle mitään ja hallintolaki edellyttää kuitenkin lähettämään päätökset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen postia laatikossasi? Muista viestintäsalaisuus!

Osoitteenmuutos on useimmiten syynä, jos posti kulkeutuu väärään laatikkoon. Viestintäsalaisuus velvoittaa palauttamaan väärään osoitteeseen päätyneen postin. Palauttamatta jättämisestä saattaa pahimmassa tapauksessa seurata rikossyyte.

Suomessa kulkee postin mukana miljoonia kirjeitä, paketteja, laskuja, mainoksia ynnä muita lähetyksiä päivittäin. Lienee sanomattakin selvää, että silloin tällöin kirjekuori päätyy väärään osoitteeseen. Suomessa viestintäsalaisuus velvoittaa palauttamaan kyseisen lähetyksen takaisin postille.

- Palautuksen voi tehdä joko Itellan myymälään, omaan postilaatikkoon, kirjelaatikkoon tai vaikkapa suoraan jakajalle, jos sattuu olemaan silloin kotosalla, kun jakaja kulkee, sanoo Itellan aluepäällikkö Reijo Uusihauta.

Palautettavaan kuoreen voi merkitä huomautuksen väärään osoitteeseen toimittamisesta. Uusihaudan mukaan kyseessä on useimmiten inhimillinen virhe, joka tapahtuu todennäköisimmin osoitteenmuutoksen takia.

- Osoitteenmuutos on suurin ongelma, ja toinen on puutteellinen osoite.

Väärään osoitteeseen tulleen postin palauttamatta jättäminen saattaa johtaa poliisin puheille.

- Viestintäsalaisuushan on Suomessa lain suojaama. Jos viestintäsalaisuutta loukataan, saatetaan asiasta nostaa pahimmassa tapauksessa rikossyyte, Reijo Uusihauta kertoo.

https://yle.fi/uutiset/3-6443467

Vierailija
24/38 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vie niitä kirjeitä postilaatikkoon, vaan anna ne alueesi jakajalle. Näin jakaja saa tiedon siitä, että ko henkilö ei asu osoitteessa. Toinen vaihtoehto on laittaa postiluukkuun lappu "xx ei asu täällä", silloinkaan posteljooni ei tipauta niitä kirjeitä teille.  Olettehan tarkastaneet isännöitsijältä ketkä on virallisesti kirjoilla asunnossanne?

En näe postikantajaa juuri koskaan koska olen päivät töissä. Eikä meillä taida olla yhteistä kieltäkään.

Vierailija
25/38 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat postinjakajan kiinni, voit pyytää häntä kirjaamaan jakopisteen osoitelistaan, ettei kyseinen henkilö asu siellä. Saman voi kaiketi tehdä netissä/puhelimessa, mikäli siis jotenkin onnistuu löytämään oikean yhteydenottopaikan postin sivuilta. Ne palauttamasi ovat tuskin palanneet pois kirjattaviksi.

Ei niitä saa enää kiinni kun ovat niin pirun vikkeliä niiden sähkövempeleitten kanssa.

Vierailija
26/38 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin vuokrakämpässä ja yllättäen edellisten asukkaiden perintä/poliisikirjeitä vaan lähinnä tuli. Kiikuttelin aikani kirjeet takaisin ja tein muutoksen joka hemmetin paikkaan maistraatteja myöten, ettei täällä asu muita kuin minä. Jossain vaiheessa kirjeet sitten onneksi loppui.

Vierailija
27/38 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä avaan aina osoitteeseeni tulleen postin. En ala jakamaan kenenkään postia jos hän ei itse osaa huolehtia osoitteenmuutoksestaan. Ei niitä kyllä paljon ole ollut, muutama joulukortti.

Vierailija
28/38 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asukaslukumäärä on 1 maistraatissa. En ymmärrä miksi edes Kela ei päivitä tietojaan.

Kelalla ei ole omaa osoitetietojärjestelmää, vaan ne tulevat väestötietojärjestelmästä. Jos asiakas ei päivitä osoitettaan eikä häntä tavoiteta, ei Kela voi asialle mitään ja hallintolaki edellyttää kuitenkin lähettämään päätökset.

Mihin tässä pitäisi sitten ilmottaa jos maistraatti ei ole oikea paikka?

Vierailija
29/38 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten osaa marssia lähimpään postin pisteeseen ja ilmoittaa että tämä henkilö ei asu tässä osoitteessa. Ei kukaan niitä sinun ruksaamiaisi kirjeitä ala järjestelmään lyödä.

Vierailija
30/38 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelsn kirjeisiin ruksinpäälle ja ei asu suomessa teksti

Vierailija
31/38 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita maistraatissa ka kysy ketä asuu teidän osoitteessa

Vierailija
32/38 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten osaa marssia lähimpään postin pisteeseen ja ilmoittaa että tämä henkilö ei asu tässä osoitteessa. Ei kukaan niitä sinun ruksaamiaisi kirjeitä ala järjestelmään lyödä.

Lähin posti = r-kioski. Juu, on viety ja sanottu ettei asu. Ei auta.

Vierailija
33/38 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä etsin jopa edellisen asukkaan puhelinnumeron ja soitin hänelle että postit tulee meille. Ei vaikutusta, edelleen 5-10 kirjettä tulee viikossa, laitan ne suoraan roskiin.

Uskomatonta että jollekin tulee noin paljon postia enää nykyaikana. Minulle tulee lähinnä pankin varainhoidosta kirjeitä, ei juurikaan muuta. Noita varainhoidon kirjeitä tulee 1-4 kuukaudessa.

Niinno, hänen toiminimellään oleva yritys sijaitsee kauppalehden tietojen mukaan edelleenkin tässä meidän osoitteessa, mainitsin hänelle tästäkin silloin kun soitin. Suurin osa laskuista on Ilmariselta ja loput perintäyhtiöitä.

Vierailija
34/38 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela on siitä jännä, että vaikka osoite päivittyy heille, niin se ei päivity Kelan lautakunnille. Eli jos jollain on valitus jossakin käsittelyssä, se päätös voi tulla vanhaan osoitteeseen.

Minulle kävi niin, että karenssipäätöksen valitus oli yli vuoden lautakunnan käsittelyssä ja muutimme tässä välissä. Kyselin taas kerran missä mennään ja kerrottiin päätöksen menneen yli puoli vuotta sitten vanhaan osoitteeseen. Mahtavaa jos joku on tämän kirjeen heittänyt roskiin. Olisin itsekin sen mielelläni lukenut.

Vierailija
35/38 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää heittäkö postia roskiin eli sekajätteeseen! Se kuuluu kierrättää heittämällä paperinkeräysastiaan.

Vierailija
36/38 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää heittäkö postia roskiin eli sekajätteeseen! Se kuuluu kierrättää heittämällä paperinkeräysastiaan.

Mutta jos kuori on ikkunallinen, niin silloin ei saa laittaa paperinkeräykseen?

Vierailija
37/38 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vie niitä kirjeitä postilaatikkoon, vaan anna ne alueesi jakajalle. Näin jakaja saa tiedon siitä, että ko henkilö ei asu osoitteessa. Toinen vaihtoehto on laittaa postiluukkuun lappu "xx ei asu täällä", silloinkaan posteljooni ei tipauta niitä kirjeitä teille.  Olettehan tarkastaneet isännöitsijältä ketkä on virallisesti kirjoilla asunnossanne?

Jos on varhaisjakelun tuomia, palautus ei auta, heidän jakoehtojensa mukaan kirje jaetaan osoitteeseen vaikka olisi tiedossa että vastaanottaja on muuttanut.

Vierailija
38/38 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos kuori on ikkunallinen, niin silloin ei saa laittaa paperinkeräykseen?

Saa laittaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän