Naapuri ei kerro kaikkea asuntonsa myynti-ilmoituksessa ja antaa muutenkin virheellisen kuvan taloyhtiössä tehdyistä remonteista!
Naapurista on myynnissä asunto, ja tänään katselin myynti-ilmoitusta tarkemmin. Naapurissa on ollut edellisen vuokralaisen aikana laaja vesivahinko, jota korjattiin myös taloyhtiön piikkiin. Ilmoituksessa mainitaan vain, että kylpyhuone remontoitu ja samalla tarkistettu yläpohja tms. Ilmoituksessa myös väitetään, että taloyhtiössä olisi tehty putkiremontti, mikä ei pidä paikkaansa.
Saako myynti-ilmoituksessa suoraan valehdella ja on sitten vain ostajan vastuulla, mitä uskoo tai ottaa itse selvää jos ottaa?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Myynti-ilmoituksissa harvoin kerrotaan kaikkea, mutta isännöintitodostuksista ja muistahan ne tulee sitten selville, ja välittäjälläkin on velvollisuus kertoa kaikki olennaiset asiat talosta.
Ei ole välittäjää, vaan myy itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myynti-ilmoituksissa harvoin kerrotaan kaikkea, mutta isännöintitodostuksista ja muistahan ne tulee sitten selville, ja välittäjälläkin on velvollisuus kertoa kaikki olennaiset asiat talosta.
Täytyy silti antaa kaikki olellinen tieto. Asuntoilmoitus on mainos jolla tietysti yritetään houkutella ihmisiä kiinnostumaan asunnosta. Ei siinä tarvitse siis kertoa kaikkea ja välillä vähän kaunistellaankin. Mutta sitten myyntivaiheessa pitää kyllä antaa oikeaa ja riittävää tietoa.
Kyllä ap:n tulee seistä niissä asuntoesittelyissä ulko-oven vieressä valistamassa ihmisiä. Muuten ap on vastuussa ostajien harhautuksesta, kun ei tiedottanut kaikkea.
Jos se putkiremppa on piankin tulossa, myyjä jää kyllä ihan varmasti kiinni valheesta, jos ei ostovaiheessa kerro että remppaa ei ole tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tollo. Sittenhän hän syyllistyy petokseen. Isännöitsijäntodistus on pakollinen.