Pitääkö pellavansiemenet rouhia?
Ostin pellavansiemeniä. Sitten luin, että ne pitäisi rouhia. Onko kokonaisista siemenistä mitään hyötyä, jos ei jaksa rouhia?
Kummin käytät?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
liotan kokonaisena
Mitä hyötyä noista on?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi rouhia?
Terveelliset ainekset eivät muuten pääse ulos. Ts. siemenet eivät sula kokonaisina. Kaikki hyvät rasvahapot yms. päätyvät kakkaan.
Liota, ettet tukehdu. Näet mitä hyötyä lioittamisesta on ihan vain kun lisäät keitettyä, hieman jäähtynyttä vettä, sekoitat lusikalla ja annat jäähtyä. Syödä voi vaikka seuraavana päivänä. Lue enimmäisannoksesta per päivä, ettet saa liikaa haitallisia aineita.
Löysin jutun, jonka mukaan valmista rouhetta ei tulisi käyttää, koska siinä olevat rasvat härskiintyvät muutamassa päivässä.
https://www.ksml.fi/teemat/ruoka/SVT-Pellavansiemenrouhe-ei-sovellu-eli…
Et sitten ostanut hyvälaatuisia pellavansiemenrouheita. Miksi ostit kokonaisina?
Liotan siksi, että siitä syntyvä lima on hyväksi vatsalle. Ja kokonaisena niistä saa paljon kuitua, minkä puutteesta useimmat kärsivät.
Syömättä parasta. Googlaa, Ruotsin ruokavirasto varoittaa käyttämästä rouhetta.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ostanut hyvälaatuisia pellavansiemenrouheita. Miksi ostit kokonaisina?
Justhan tuossa oli juttua. Rouhe pilaantuu vaaralliseksi parissa päivässä.
Mä olen käyttänyt pellavansiemenrouhetta säännöllisesti yli 10-vuotta ja aion käyttää sitä jatkossakin. Veriarvot hyvät ja olo muutenkin hyvä. Olen ostanut aina pellavansiemenrouhetta sellaisissa pusseissa, ettei valo pääse pilaamaan niitä. Säilytän pellavarouheen ja pähkinät jääkaapissa. Onhan se selvää että käsittelemätön rasva kuin rasva härskiintyy huoneenlämmössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justhan tuossa oli juttua. Rouhe pilaantuu vaaralliseksi parissa päivässä.
Ei ollut vaarallisuudesta puhetta. Ja siinä luki että (saattavat) aiheuttaa oireita sekä sisäisessä että ulkoisessa käytössä.
liotan kokonaisena