Miksi niin moni pettää? Eikä silti eroa.
Miksei erota jos rakastetaan toista niin paljon että pitää seksiä harrastaa?
Tuntuu että tämä on tosi yleistä.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
"Suurin osa kuitenkin siinä vaiheessa eroaa, kun pettäminen tulee ilmi."
Ja esitäpä lähde tälle väitteellesi, ole hyvä. Suurin osa eroista johtuu tutkitusti rakkauden puutteesta, kommunikaatio-ongelmista ja kunnioituksen puutteesta. Uskottomuus ei ole edes kuuden yleisimmän syyn joukossa.
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0092623X.2019.1641871
Toisaalta sivusuhteet ovat yleisiä, niitä on joka kolmannella.
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005771535.html
Väitän, että pettäminen ei useinkaan ole eron syy vaan oire toimimattomasta suhteesta.
Ja sehän sitten tekeekin pettämisestä hyväksyttävää?
Minusta tuo vain todistaa, että se suhde olisi pitänyt päättää jo ennen pettämistä. Tai vaihtoehtoisesti yrittää vielä tehdä jotain niille ongelmille. Vai väitätkö että se pettäminen oli jonkun tapa parantaa parisuhteen ongelmat?
Vierailija kirjoitti:
Seksin harrastamiseen riittää aika usein, että on ihastunut. Ei erota, koska uskotaan itsekin, että ihastus menee kuitenkin jossain vaiheessa ohi. Ei siis nähdä järkeväksi pistää lapsia vuoroviikkoasumiseen ja kotia myyntiin.
Hyvin todettu. En ole kumppani pettänyyt kun en ole parsuhteessa ikinä ollutkaan. Mutta se, mikä itseäni hieman hämmenää on se, että osalle pettäminen tunuu tarkoittavan lähinnä vain seksin harrastamista, jonkun toisen kanssa. - Aika kova hinta yhdestä "panosta" jos se tarkoittaa todennäköisyyttä sille, että monen vuoden parisuhde saattaa romuttuu korjauskelvotomaksi ja parisuhdekumppanin kanssa varojen jakoa ja hyväsejä.
Ikisinkku 36v.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten (ja somekirjoitusten) perusteella huomaa, ettei pettäminen ole syy. Se on tekosyy, jolla pestään omatunto puhtaaksi siitä, ettei ole oltu itse hyvä puoliso. Se on hurskastelua ja itsepetosta.
Komppaan vahvasti. Ollaan silloin tällöin keskusteltu puolison kanssa ns. pettämisestä ja ns. syrjähypyistä. Luullakseni emme kumpikaan ole niitä harrastaneet mutta jos puoliso saisi tietää itseni noita harrastaneeni, hän luultavasti nauraisi asialle ja se olisi sillä pois päiväjärjestyksestä. Paitsi jos ilmoittaisin rakastuneeni, se olisi paha ja vakava juttu.
Tuollaiset "mekaaniset suoritukset", joiden perusteella jotkut heti puuhaavat eroa, eivät oikeassa suhteessa merkkaa mitään. Todellista pettämistä on rakastuminen toiseen tai ajan kuluttaminen esim. omiin harrastuksiin niin että puoliso jää vähemmälle huomiolle.
Koska haluaa lapsille ydinperheen.
Ei se niiden vika ole, jos vanhempaa panettaa muut kuin oma puoliso.
Olisin eronnut, toinen ei suostunut. Niinpä jatkoimme yhdessä. So what?
Minulla on ihana kaunis avovaimo nainen parhaassa iässä 38v.
Pitkä suhteemme tuntuu paranevan vieläkin kokoajan.
Seksiä käytännössä joka päivä.
Silti minä nautin kun nussin uusia nuoria tyttöjä (17-25v) 2-3 kertaa viikossa.
Uusia, koska toinen kerta saman kanssa kanssa ei ole niin kiihottava.
Uusi vartalo ja pillu, niin se on.
Näin on jatkunut pitkään yli kaksi vuotta, enkä toivo, että sitä mikään lopettaa.
M 55
Rayong
En tiedä vastausta kysymykseen, mutta ihmettelen väitettä, että seksiä harrastettaisiin vain silloin, jos rakastaa. Eiköhän ylivoimainen enemmistö seksinharrastamisista tapahtu täysin ilman mitään rakastamisia...
N
Vierailija kirjoitti:
Olisin eronnut, toinen ei suostunut. Niinpä jatkoimme yhdessä. So what?
Ei siihen suostumusta tarvita, joten seli seli.
Vierailija kirjoitti:
Seksiä käytännössä joka päivä.Silti minä nautin kun nussin uusia nuoria tyttöjä (17-25v) 2-3 kertaa viikossa.
Uusi vartalo ja pillu, niin se on.Näin on jatkunut pitkään yli kaksi vuotta, enkä toivo, että sitä mikään lopettaa.
M 55
Rayong
....Ja sitten heräsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Sarjapettäjät saavat kiksinsä _pettämisestä_. Sen tuomasta jännityksestä. Luottamuksen rikkomisesta ja mahdollisuudesta kusettaa toista yksilöä.
No enpäs, vaan panemisesta. Jos nyt sovitaan että täällä palstamammat tietävät vain omat asiansa eivätkä arvaile muiden, ja kaikki muut tietää sitten puolestaan ne omansa.
Väärin. Kyllä palstamammat tietävät toisten asiat paremmin kuin asianomaiset itse.
Vierailija kirjoitti:
Seksiä käytännössä joka päivä.Silti minä nautin kun nussin uusia nuoria tyttöjä (17-25v) 2-3 kertaa viikossa.
Uusi vartalo ja pillu, niin se on.Näin on jatkunut pitkään yli kaksi vuotta, enkä toivo, että sitä mikään lopettaa.
M 55
Rayong
Taasko sinä ryhävalas täällä vongut peräkammaristasi. Menehän vaihtamaan kalsarit.
Mamma
Uskon, että ihmisellä joka pettää, täytyy olla asialle tietynlainen ”ikkuna” auki.
Ja se ikkuna itselle tuli seuraavanlaisista asioista: silloinen mies oli työnarkomaani, joka ei halunnut osallistua pikkulapsiperheen elämään millään tavalla. Teki yömyöhään töitä ja viikonloput halusi viettää mökillä (minne en itse mielelläni mennyt pienten lasten kanssa enkä muutenkaan kovin usein). Tuntui, että vältteli kotonaolemista kaikinkeinoin. Pyysin, toivoin, vaadin muutosta monta vuotta. Lisäksi oma unettomuuteni ja pari terveysongelmaa teki mut niin väsyneeksi, että ihme että selvisin hengissä. Mies ei tuolloin kolmen vuoden väsymysaikanani tehnyt mitään, mikä olisi minua auttanut. Sieluuni jäi syvä jälki tästä.
Kun lopulta tästä väsymyksen alhosta tokenin, totesin etten tarvitse ko. miestä mihinkään ja että omat unelmani (esim matkailu) jää toteutumatta kokonaan hänen kanssaan. Tunsin meneväni aivan hukkaan hänen kanssaan. Joten lähdin vihreämmälle nurmelle. Olen nykyisin naimisissa kyseisen nurmen kanssa, ollut jo yli 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 55
RayongTaasko sinä ryhävalas täällä vongut peräkammaristasi. Menehän vaihtamaan kalsarit.
Mamma
En vongu siellä, täällä mennään nukkumaan, kello jo 22:06.
Aamulla uusi tyttö :) ajettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
M 55
Rayong
Seksin ostaminen alaikäiseltä on rikos ja Suomessa voi tuomita myös rikoksista, jotka on tehty ulkomailla.
Seksin harrastamiseen riittää aika usein, että on ihastunut. Ei erota, koska uskotaan itsekin, että ihastus menee kuitenkin jossain vaiheessa ohi. Ei siis nähdä järkeväksi pistää lapsia vuoroviikkoasumiseen ja kotia myyntiin.