Miten voit juoda viiniä kun joku on tallonut
Kommentit (6)
Ei minulla taida riittää raha niihin viineihin, jotka perinteisesti valmistetaan...
Meinaat että nykyään vielä tallotaan suuriakin määriä rypäleitä perinteisesti? Nykyviinit esim. Alkossa eivät ole varpaita nähneetkään joten voit huoletta juoda.
Mä oon tallonut viiniä. Voin taata, että alkosta saat koneellisesti puristettua.
Olen ollut viininkorjuutöissä Ranskassa (Beaujolais'n alue , Lyonin seudulla ja l'Alsace , Colmarin ja Ribeauvillen alue pohjoisempana lähellä Strasbourgia) ja voin vakuuttaa sinulle, että jo silloin ,1980- luvulla homma hoitui ,traktorilla vietynä osuuspuristamoissa isoilla hydraulipuristimilla (mekaaniset 'prässit' olivat käytössä jo 1800-luvulla. )
Nykyisin prosessissa on tietenkin mukana jo sitä ohjaavaa tietotekniikkaakin
Viininpolkemisnäytöksiä sen sijaan järjestetään lähinnä enää vain turistimielessä jossain Portugalissa markkinoilla .
Ranskan viinituotannossa pyörii muuten huomattavasti enemmän pääomaa,kuin Suomen koko puunjalostusteollisuudessa yhteensä .
(Viinitilojen yksikkömäärät ovat vähintään kymmeniä tuhansia litroja ja taloissa on tilatankit niitä varten)
Miten voit syödä viljatuotteita, kun se leikkuupuimuri on kerännyt kitaansa aika kasan hyönteisiä ja jyrsijöitä sieltä pellolta? Siellä ne on kivasti jauhettuna viljan seassa. Kaloissa on loiseläimiä, jotka voivat lisääntyä elimmistössäsi. Lihassa on lääkejäämiä, jotka kertyvät sinuun, jne, jne.