Kohuvalmentaja pyytänyt vanhempia allekirjoittamaan tukiadressin
Team Uniquen päävalmentaja Mirjami Penttinen vetosi valmentamiensa lasten vanhempiin, että nämä allekirjoittaisivat tukiadressin, jossa he todistavat, ”että lapsenne on kasvanut psykologisesti turvallisessa harrastusilmapiirissä ja ettei perheellä ole kokemusta epäasiallisten valmennusmetodien käytöstä”.
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000006380171.html
Kommentit (10)
Miten tämä kohuvalmentaja on voinut vaatia allekirjoittamista, kun kerran kohuvalmentaja itse on sanonut lapsille ettei kotona saa puhua valmennusmetodeista jne.
Onko tämä nyt siis se valmentaja, josta uutisoitiin että oli sanonut nuorelle " jos ei kiinnosta luistella täällä niin lähde nyt sitten menemään veeduun"
Ei varmaan perheillä ole kokemusta epäasiallisten valmennusmetodien käytöstä, kun perheet eivät käy harkoissa.
Onko nuo treenitilaisuudet siis kiellettyjä yleisöltä?
Ainakin täällä jäähallit ovat avoimia ja aina voi seurata harjoituksia, olipa kyseessä sitten Liigajoukkue tai ryhmäluistelut yms.
Minä allekirjoitin jo. Tehkäähän perässä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin täällä jäähallit ovat avoimia ja aina voi seurata harjoituksia, olipa kyseessä sitten Liigajoukkue tai ryhmäluistelut yms.
Joo kiellettyjä ja itse vielä sanonut valmennettavilleen, ettei valmennusmetodeista saa edes puhua kotona. Hyvä siinä sitten vanhempien allekirjoittaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kiellettyjä ja itse vielä sanonut valmennettavilleen, ettei valmennusmetodeista saa edes puhua kotona. Hyvä siinä sitten vanhempien allekirjoittaa...
Kuullostaa salamyhkäiseltä ja monimutkaiselta: Harjoitukset suljettuja yleisöltä, vanhemmille ei saa kertoa harjoituksista, veikkaisin, että tuommoisin tukiadressin kanssa vanhemmat ovat äimänkäkenä, miten menetellä. outoa että Penttinen ottaa tähän muita kun on soppansa itse aiheuttanut ...
Toivottavasti nämä luisteluliitot ym. nyt ymmärtäisivät tehdä anonyymin kyselyn kaikille nuorille luisteluharrastajille niin saataisiin kaikki mätämunat vastuuseen.
Omalla nimellähän eivät varmaankaan monet uskalla tulla esiin, lapsia kun ovat ja kisapaikkansa puolesta pelkäävät.
Sairas laji muutenkin: 10 -vuotiaita meinataan ja 50 -kiloisia haukutaan läskeiksi. Harmi etten ite ole narsistipsykopaatti, meni hieno valmentajaura sivu suun.
Järkyttävää. Siis käytännössä jos et allekirjoita, lapsen on turha haaveilla MM-kisapaikoista.