Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Urheilijateinille silmälasit?

Vierailija
22.01.2020 |

Futista, uintia, telinevoimistelua, hiihtoa, sählyä yms. harrastava teini sai eilen diagnoosin keskivaikea näön alenema. Hän joutuu jatkotutkimuksiin, mutta tarvitsee lasit myös sitä ennen.
Hyviä ideoita, minkälaisilla ratkaisuilla (esim. uimalasit vahvuuksilla) pärjää ja minkälaiset lasit on kontaktilajeissa hyvät ja kestävät?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilarit.

Vierailija
2/12 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sana: piilarit. Urheilukäyttöön siis, muuten rillit. (itse taisin saada juuri teini-iässä piilarit urheiluharrastusten takia)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitkään silmälasit ole hyvät urheillessa. Ainoa järkevä ratkaisu on ne piilarit.

Vierailija
4/12 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hän ei varmaan kovin tavoitteellisesti harrasta mitään, kun on aikaa harrastaa 5+x urheilulajia.

Vierailija
5/12 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi sana: piilarit. Urheilukäyttöön siis, muuten rillit. (itse taisin saada juuri teini-iässä piilarit urheiluharrastusten takia)

Jos siis vieläpä pelaa salibandya (eikä vaan käy jossain pelailemassa sählyä), niin siellähän on kaiketi nykyään pakollisena suojalasit. Tuskin näitä saa voimakkuuksilla varustettuna? Uimalasit kyllä, mutta nekin voivat olla kalliit, jos "keskivaikeasta näönalenemasta" kyse (mitä tämä muuten tarkoittaa rillien voimakkuutena?). Eli piilarit helpoin ratkaisu.

-2

Vierailija
6/12 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilolinssit muuten hyvä, mutta ei missään nimessä uidessa. Uimalasit vahvuuksilla, jos haluaa välttää tulehdukset.

Vierailija
7/12 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilolasit ja toimivat kyllä uidessakin, mutta suosittelen ainakin siihen kertakäyttöisiä. Ovat hygieenisemmat.

Vierailija
8/12 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piilolasit ja toimivat kyllä uidessakin, mutta suosittelen ainakin siihen kertakäyttöisiä. Ovat hygieenisemmat.

Pahin riski piilareiden kanssa uidessa on näkökyky alentava sarveiskalvon haavauma. Erityisesti tässä tapauksessa jättäisin väliin. Enkä kyllä ota riskiä itsekään.

Minulla on todella reippaasti miinusta ja vaikea hajataitto päälle. Vesi korjaa näköäni jonkin verran, ja olen viime ainoina käyttänyt vain tavallisia uimalaseja sekä altaalle mennessä vanhoja prillejä, jotka jätän altaan reunalle.

https//piilari.info/piilolinssit-uiminen/

Vierailija
9/12 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä näköä uidessa tarvitsee? Ei mihinkään.

Vierailija
10/12 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahin riski piilareiden kanssa uidessa on näkökyky alentava sarveiskalvon haavauma. Erityisesti tässä tapauksessa jättäisin väliin. Enkä kyllä ota riskiä itsekään.

Minulla on todella reippaasti miinusta ja vaikea hajataitto päälle. Vesi korjaa näköäni jonkin verran, ja olen viime ainoina käyttänyt vain tavallisia uimalaseja sekä altaalle mennessä vanhoja prillejä, jotka jätän altaan reunalle.

https//piilari.info/piilolinssit-uiminen/

Ei se uinti sitä riskiä pahenna eli jos alkaa noita pelkäämään, on piilarit jätettävä käyttämättä. Oikein käytettynä noita taitaa kuitenkin tapahtua aika harvoin, voi sen näkönsä muutenkin pilata. En turhaan pelottelisi piilareilla.  Kertakäyttäpiilarit tulevat kallimmaksi, mutta ovat tuon hygieenan takia niin ylivoimaiset, että niitä kyllä käyttäisin. 

Vierailija
11/12 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimalasit vahvuuksilla, ei ne kovin kalliita ole.

Vierailija
12/12 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne Nissenin kalleimman pään lasit ovat ehdottomasti parhaat tähän tarpeeseen. Kyllä se myyjä osaa myydä sinulle juuri sopivat. Mene vaan sinne rahanippu kourassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi