Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täydellinen remontti asuntoon

Vierailija
21.01.2020 |

Haluaisin teettää asuntooni täydellisen remontin. Neliöitä 40 m2. Kunnostaisin vanhat lautalattiat (laminaatit pois), uuden pienen valkoisen keittiön, ja kaapistot uusia eteiseen. Keittiön yläpuolelle pitäisi rakentaa kaunis parvi, puusepän tekemä. Onko realistinen hinta-arvio kaikelle 20 000 €?
Keittiö asennettuna 5000 €, kylppäri tehtynä 6000 €, kaapistot (purku ja asennus) 3000 €, sähkötyöt 2000 €, lattian kunnostus (jos ei mahdollista, uuden laminaatin asennus) 3000 €. Jätelava ja jätemaksut 1000 €.
Hinnat olisi ostohintoja ammattilaisilta.
Onko realistinen?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasitkos laittaa uudet laatat vanhojen päälle? Vesieristeiden uusimisen, asbestipurkujen ym kanssa kylppäri maksaa vähintään kymppitonnin, lähemmäs varmaan viistoista.

Kymppitonnilla saa jo uusittua puolet isomman kylppärin. Kalusteiden ei tarvitse olla mitään huippuluokkaa, keskihintaiset riittää.

Vierailija
22/28 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei todellakaan riitä. ei sitten millään. 

Minä olen hyvä venyttämään penniä. Olen varma, että tuo raha riittää.

Penniä on helppo venyttää, kun tekee kaiken itse. Jos ostat kaiken työn, se on mahdotonta.

Kilpailutus.

Varmaan 99% remonttia tekevistä kilpailuttaa hinnat. Ei tämä mikään "ässä hihassa" ole, vaan normaali osa remonttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiön ja kylppärin arviot ei mitenkään realistiset. Keittiöön +5k ja kylppäriin varmaan +10k.

Googleta toteutuneiden remonttien hintoja. Työ maksaa, paljon.

Just tämä ärsyttää, työn tuntihinta on 35 €, eikä mitään muuta. Työhön voi mennä 100 tuntia tai 200 tuntia. Sama 35 € tunnilta kuitenkin. 100 tunnin työ ei muutu 150 tunnin työksi, muuta kuin rakennusliikkeiden laskelmissa.

Vierailija
24/28 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tiukille vetää. Tuohon hintaan voit juuri ja juuri saada materiaalit, jos et vaadi priimaa kamaa. Mutta työ maksaa tuohon päälle kyllä.

Me remppasimme 45-neliöisen kaksion, laitettiin uudet parketit, paklattiin seinät, uusittiin kaapistot, uusittiin keittiö ja kylpyhuone (ei saunaa). Yritettiin tehdä mahdollisimman paljon itse mutta oli meillä remppamies ainakin viikon, plus sähkärit ja putkarit, rahaa meni 36tonnia.

Tehtiin ihan hyvälaatuisilla matskuilla mutta ei millään luksuksella. Kallein oli kylppäri, parin neliön koppiin meni 10t pelkkiin materiaaleihin, siihen sitten vielä työ päälle.

Itse tekemällä säästää paljon, jos vain osaa. Me purettiin, maalattiin, paklattiin ja kasattiin keittiötä, asennettiin myös parkettia ja kaadettiin seiniä itse. Loppu jäi ammattilaiselle.

Vierailija
25/28 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kylppäri maksaa helposti 10k, pienen keittiön voi saada 5k hinnalla, mutta sitten on ihan peruskoneet. Paremmat apk, jk/pk, mikro, liesituuletin, liesitaso ja hella maksavat jo tuon.

Vierailija
26/28 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teetkö itse? Minä teetin 48,5m2 kokoisen kaksion täysremontin, 60-luvun alkuperäinen keittiö kunnostettiin, kylpyhuone (alkuperäinen) uusittiin, kaikki pinnat maalattiin, ovien karmit ja ovet kunnostettiin, lattioihin tuli muovi-tai vinyylimatot (oletin että muovi, mutta saattoi olla vinyyliäkin) ja se maksoi 32 000e. Sis. kaiken. Materiaalit, työn, asbestikartoituksen, siivouksen, kaiken.

Vierailija
27/28 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tiukille vetää. Tuohon hintaan voit juuri ja juuri saada materiaalit, jos et vaadi priimaa kamaa. Mutta työ maksaa tuohon päälle kyllä.

Me remppasimme 45-neliöisen kaksion, laitettiin uudet parketit, paklattiin seinät, uusittiin kaapistot, uusittiin keittiö ja kylpyhuone (ei saunaa). Yritettiin tehdä mahdollisimman paljon itse mutta oli meillä remppamies ainakin viikon, plus sähkärit ja putkarit, rahaa meni 36tonnia.

Tehtiin ihan hyvälaatuisilla matskuilla mutta ei millään luksuksella. Kallein oli kylppäri, parin neliön koppiin meni 10t pelkkiin materiaaleihin, siihen sitten vielä työ päälle.

Itse tekemällä säästää paljon, jos vain osaa. Me purettiin, maalattiin, paklattiin ja kasattiin keittiötä, asennettiin myös parkettia ja kaadettiin seiniä itse. Loppu jäi ammattilaiselle.

Minä taas arvioisin, että materiaalikulut olisi noin 13 000 €. Ikeassakin on mukiinmeneviä keittiöitä, jos osaa itse itse kasata keittiön. Käyn rautakaupoissa aika usein katselemassa laattoja ja tapetteja.

Vierailija
28/28 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ylhäällä on Me-naiset lehden juttu, toinen kylpyhuoneremontti maksoi 1000 € ja toinen 9000 €. Välttämättä muuten ei tarvitse edes remontoida kylppäriä, kun uusii saumat ja maalaa laatat ja ostaa uudet kalusteet. Tulee ihan uuden veroinen kylppäri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi