Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä smoothieen tasoittamaan liian makeaa proteiinijauhetta?

Vierailija
21.01.2020 |

Suklaanmakuinen äklömakea (stevialla makeutettu) proteiinijauhe pitäisi saada käytettyä pois. Olen laittanut sitä smoothien sekaan missä on kuituvalmistetta, nestettä ja esim mangoa ja banaania, mutta se makea suklaan maku on niin vahva, että tuntuu kuin joisi makeutettua sokerikaakaota.
Tulisiko aaveelaisilla mieleen jotakin "neutraloivia" vihanneksia/hedelmiä/mitä tahansa, että ei tarvitsisi heittää proteiinia menemään.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää jotain hapanta. Esim. maustamatonta jogurttia. 

Vierailija
2/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happamat marjat, puolukka, karpalo tai vaikka aronia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaa.

Vierailija
4/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastepuolukkaa, mustikkaa ja vettä.

Vierailija
5/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan todellako porukka laittaa happamia marjoja ja suklaata sekaisin, toimiiko se? Itse ajattelin esimerkiksi jotain maapähkinävoita tms

Vierailija
6/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä, kiitos vinkeistä! Puolukkaa on pakastimessa, niin voisin sitä kokeilla ensimmäisenä. Olen jotenkin ajatellut, että puolukat eivät sopisi sen suklaan maun kanssa, mutta aion rohkeasti kokeilla :D

Vierailija
7/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukka todellakin on paras vinkki.

Mutta parempi vinkki jatkoon on ostaa AINA MAUSTAMATONTA proteiinijauhetta.

Makeutuksella ei ole mitään virkaa, kun joka tapauksessa voit itse kontrolloida sitä makeutta banaanilla, glysiinilla (superhyödyllinen ja sikahalpa aminohappo joka maistuu sokerilta), marjoilla jne. 

Itse en koskaan, en koskaan ostaisi makeutettua proteiinijauhetta. Varsinkin siksi kun makeutusaineet kuten sukraloosi on pahempaa kuin itse sokeri. Stevia nyt vielä on ok, mutta sitäkään ei tarvitse.

Vierailija
8/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makeutuksella ei ole mitään virkaa, kun joka tapauksessa voit itse kontrolloida sitä makeutta banaanilla, glysiinilla (superhyödyllinen ja sikahalpa aminohappo joka maistuu sokerilta), marjoilla jne. 

Itse en koskaan, en koskaan ostaisi makeutettua proteiinijauhetta. Varsinkin siksi kun makeutusaineet kuten sukraloosi on pahempaa kuin itse sokeri. Stevia nyt vielä on ok, mutta sitäkään ei tarvitse.

Jep, opin kyllä kerrasta, enkä osta varmasti enää! Makeuttamatonta on niin helppo käyttää, kun voi sekoittaa ihan minkä kanssa vaan. Ap

Vierailija
9/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, opin kyllä kerrasta, enkä osta varmasti enää! Makeuttamatonta on niin helppo käyttää, kun voi sekoittaa ihan minkä kanssa vaan. Ap

Minulla makeuttamaton hera myprotein sivulta maistuu ihan sellaisenaan hyvältä, sheikkeriin vain parin vesidesin kanssa. Tai jos se ei mene alas, niin maustamatonta valion kefiriä sekaan ja maistuu jo todella hyvältä. Nopeasti imeytyvän heran kanssa myös sopii täydellisesti pieni määrä hitaasti imeytyvää kaseiinia sisältävää kefiria, niin se on vielä parempi setti.

Vierailija
10/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan smoothien sekaan aina reilusti salaatinlehtiä tai muuta vihreää, pari kourallista per annos. Se taittaa makeutta tehokkaasti, ja samalla saan kartutetuksi päivän vihannestavoitetta.

Vierailija
11/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitorahka

Vierailija
12/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne makeat mango ja banaani pois. Kesäkurpitsa on mieto, sitä joko kuorineen tai kuorittuna. Mustaherukat voisivat myös toimia. Happamampi omena esim granny smith.

Vierailija
13/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinivalmisteiden tilalla voi ihan hyvin käyttää vaikka kananmunia. Niissä on kaikki muut ihmiselle tärketä ravintoaineet ja proteiinit lukuunottamatta kuituja ja c-vitamiinia. Keitä joukkoon näkkäri, paprika ja marjoja.

Vierailija
14/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiinivalmisteiden tilalla voi ihan hyvin käyttää vaikka kananmunia. Niissä on kaikki muut ihmiselle tärketä ravintoaineet ja proteiinit lukuunottamatta kuituja ja c-vitamiinia. Keitä joukkoon näkkäri, paprika ja marjoja.

Heitä*

Vierailija
15/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani, mandariini ja omena käy myös.

Vierailija
16/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä ne makeat mango ja banaani pois. Kesäkurpitsa on mieto, sitä joko kuorineen tai kuorittuna. Mustaherukat voisivat myös toimia. Happamampi omena esim granny smith.

Jep! Pakastemangoa kokeilin sen takia, kun ajattelin, että se vähän raikastaisi sitä tunkkaista suklaan makua. Kesäkurpitsaa en olekaan koskaan kokeillut! Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä