Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten itsekuria masennusta ylläpitävien huonojen valintojen korjaamiseen?

Vierailija
21.01.2020 |

Valvominen ja huono syöminen ylläpitävät masennusta, mutta en pysty näitä asioita korjaamaan. Löydän aina porsaanreiän siitä, miksi saan tehdä näitä valintoja (lääkitsen ahdistusta, ansaitsen pienen palkkion, en halua elää nipottajaelämää, yhden kerran saan nyt tehdä näin jne.)

Terapia on, mutta terapeutti on jotenkin niin mukautuvainen ja kiltti, että hyväksyy kaikki selitykseni eikä sellaista auttavaa keinoa oikein ole löydetty. Kyllä tiedän, että kysymys on itse tekemistäni valinnoista, mutta toisaalta HALUAN tehdä niitä valintoja siinä hetkessä, kun olen päättänyt esimerkiksi palkita itseni jollain herkulla.

Ainoa keino minulla on päästä tasapainoisempaan tilanteeseen ovat ne hetket, kun minulta ei vaadita mitään tai saan ottaa täysin rauhallisesti. En vain tiedä, miten ahdistavina hetkinä pystyisin itseni rajoittamiseen. Minulla on ollut muuten todella tarkat ja tiukat rajat koko lapsuuden ja nuoruuden, joten en tiedä onko tämä jollain tapaa lähtöisin sieltä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten olen(mme) miettineet sitäkin, että jospa esim. sen herkuttelun voisi pitää matkassa mukana, kun muut tavoitteet ovat tällä hetkellä tärkeämpiä kuin laihtuminen. En vain siinäkään osaa rajoittaa itseäni esim. kahteen herkkuun, vaan päädyn aina ahmimaan hallitsemattomasti. Tietyllä tapaa totaalikieltäytymisen kaudet ovat jopa helpompia kuin maltillisen herkuttekun kaudet, mutta en millään pysty pitämään niitä yllä kovin pitkäaikaisesti. Syömisrutiinit vaihtelevat siis laidasta laitaan, ja niihinkin olisi tarpeellista löytää jotain tasaisuutta.

Vierailija
2/2 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti tavoitteesi ja kuinka paljon ne oikeasti motivoivat. Oikeasti itselle tärkeiden asioiden tavoitteluun löytyy kyllä "itsekuria".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla