Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttunut tyttöystävä

Vierailija
20.01.2020 |

Tarvitsen ongelmaani naisnäkökulmaa sekä yksinkertaisesti mielipidettänne, onko normaalia ja mitä minä voisin tehdä asian eteen? Tyttöystävä 27v, minä hiukan nuorempi, ei lapsia. Mun ensimmäinen suhde, tyttöystävällä ollut muutama seurustelusuhde aiemmin.

Eli nykyään tyttöystävä on hyvin usein kiukkuinen sekä 2-4krt kuukaudessa suuttuu pahemmin. Tilanne on muuttunut tällaiseksi muutama kuukausi sitten. Yhdessä ollaan oltu pari vuotta ja yhdessä asuttu vähän aikaa. Riidat saattavat kestää pitkäänkin sekä nainen saattaa tavallaan jatkaa niitä vaikka olisimme sopineet asian. Riidat käsittelevät sitä, mitä olen tehnyt väärin, mustasukkaisuutta sekä erinäisiä pikkuasioita. Pahempien riitojen aikana saattaa viskellä tavaroita, pitää mykkäkoulua, uhkailla erolla sekä syyttää että olen tehnyt asioita mitä ei todellakaan ole tapahtunut. Myös esimerkiksi valinta ylitöihin jäämisestä pariksi tunniksi voi tarkoittaa hänelle sitä etten rakasta häntä ja kotiin saapuessani siellä odottaa nainen joka pitää mykkäkoulua aamuun asti. Lisätietona voisi mainita että kyseisenä päivänä emme olleet sopineet mitään illasta eli mistään lupauksen rikkomisesta ei ollut kyse.

Ammatissani (lääkäri) kohtaan sekä miehiä että naisia ja tämä on naiselleni erityisen vaikea paikka. Kuultuaan siitä että yllättäen minulla on joskus naisasiakkaitakin veti johtopäätöksen että hän ei riitä kun tarvitsee töissäkin jutella naisille. Tämän vuoksi olen miettinyt työpaikan vaihtoa jottei tarvitsisi kotona kuunnella kiukuttelua aiheesta.

On hyvin raskasta kun pitkän työpäivän jälkeen tulee kotiin ja pitää tunnustella millainen olo toisella on ja miettiä kaikkea ennen kuin sanoo ettei toinen tulkitse sitä väärin. Lisäksi riitojen jälkeen on vaikeaa kun nainen on ihan rauhallinen ja tyytyväinen "kun asia on saatu keskusteltua" kun taas omassa päässäni käyn läpi sitä, miltä tuntuisi hypätä katolta ja olisiko se hyvä ratkaisu ongelmaan.

En ymmärrä naisen huolta siitä, etteikö hän riittäisi. Tutustuessamme ihmettelin miten näin älykäs, mukava, huomioonottava sekä upea nainen voi edes kiinnostua minusta.

Yritän myös huomioida naistani enemmän arjessa joka päivä. Esimerkiksi vähän aikaa sitten laitoin hänelle hyvän aamupalan mutta melko pian aamupalan jälkeen hän aloitti riidan siitä, olinko tehnyt jotain muutamaa päivää aiemmin josta häntä pitäisi lepytellä. Olin siis ollut parin opiskelukaverin kanssa saunomassa sekä otin muutaman oluen, jonka jälkeen kotiin. Yritin kertoa että en ole ja kysellä että mitä oikein tarkoitat mutta en saanut hänestä muuta irti kuin sen, että ongelmana oli ilmeisesti se että vietin kaverieni kanssa aikaa ja otin samalla alkoholia. Tuntuu ristiriitaiselta kun samaan aikaan itse saattaa ottaa paljonkin juomaa illanvietoissa enkä minä sitä hänelle kritisoi koska en halua haastaa turhaan riitaa. Toisekseen kaveripiiristäni on hävinnyt porukkaa sen jälkeen kun olen alkanut seurustelemaan, joten en ihan kaikkia haluaisi menettää.

Mitä siis pitäisi tehdä? Tuntuu vaikealta kun nainen osaa halutessaan olla erittäin mukava ja ihana mutta samaan aikaan itsestä tuntuu paskalta ja epäonnistuneelta useita kertoja kuukaudessa. Tavallaan sekin ahdistaa kun tietää sen että tämä suhde on ollut paras ihmissuhde koko elämäni aikana.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärinä varmasti ymmärrät miten henkinen hyvinvointi vaikuttaa fyysiseen. Tällöin voit punnita niitä syitä, jotka kuormittavat sinua, tyttöystävääsi ja suhdettanne. Onko tilanteesta mahdollista ulospääsyä? Olisiko ty:n käytöksen takana kenties jokin fyysinen juttu, kuten jonkun ehdottama hormonaalinen ehkäisy ja sen seuraukset? Mikäli koet, että asiasta ei ole ulospääsyä, muista oma hyvinvointisi ja mene sen mukaan. Näin neuvoisit varmasti potilastakin?

22/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä mutta lääkäri- ja työpaikanvaihdoskohtiin kosahti.

2/5

Minusta 3/5 tai 4/5

Samaan särähti kuin sinulla mutta hyvä aloitus, tehty ajatuksella :)

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tyttöystäväsi elämään kuuluu? Onko jotain stressaavaa? Tapahtuiko teidän suhteessa jotain, mistä tyttöystävä alkoi ensin huomauttaa/suuttua, vaikka itsesi mielestä vähäpätöistäkin?

Vierailija
24/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin käyttäytyä tuolla tavalla paskasti kun halusin erota muttei mies suostunut eroamaan. Vähitellen alkoi itsekin irti. Mutta ei välttämättä päde ap:n tapauksessa.

Vierailija
25/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida enää vastailla, mutta sanoisin, että hänen ensivaikutelmansa naisesta oli väärä: "Tutustuessamme ihmettelin miten näin älykäs, mukava, huomioonottava sekä upea nainen voi edes kiinnostua minusta." Nainen ei vaikuta omistavan mitään kuvatuista ominaisuuksista. Sekopäältä vaikuttaa.

Vierailija
26/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei taida enää vastailla, mutta sanoisin, että hänen ensivaikutelmansa naisesta oli väärä: "Tutustuessamme ihmettelin miten näin älykäs, mukava, huomioonottava sekä upea nainen voi edes kiinnostua minusta." Nainen ei vaikuta omistavan mitään kuvatuista ominaisuuksista. Sekopäältä vaikuttaa.

Trollit ei yleensä vastaa tai sitten tulee uusi p*keleen pitkä sepustus, joka on vain täynnä naisen haukkumista.

Vierailija
27/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä mutta lääkäri- ja työpaikanvaihdoskohtiin kosahti.

2/5

Minusta 3/5 tai 4/5

Samaan särähti kuin sinulla mutta hyvä aloitus, tehty ajatuksella :)

1/5 pikemminkin. Liian pitkä ja juuri noi 2 seikkaa k*si.

Vierailija
28/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisnäkökulmaa et minulta ongelmaasi saa koska kuvailusi osittain muistutti entistä suhdettani jossa siis sukupuolet eri päin, minä olen nainen ja sekopää exä mies.

Mutta exäni oli todella, siis todella todella, epävarma itsestään, pienet asiat jäivät kaivelemaan kuten jos olin kaupassa hänestä hymyillyt liikaa mieskassalle.

Niitä kieputti päässään päiviä yksin kunnes hengitin väärään suuntaan ja hän sai syyn saada raivarit. Sitten riideltiin. Joko siitä tuli sopu mutta yleensä ei koska minulla ei ole tapana alkaa pyytää anteeksi jos olen postia hakiessa sanonut naapurin nuorelle miehelle huomenta.

Eli riitoja yleensä seurasi päivien mykkäkoulu jolloin hän taas kehitti päässään mitä kummallisimpia tarinoita mitä minä teen missäkin ja kenen kanssa, tuo sama että töissä on jotain sutinaa miesasiakkaiden kanssa tuli myös häneltä.

Hän ei koskaan päässyt tunteistaan ja harhoistaan eroon, minä lakkasin häntä rakastamasta ja lopulta jätin.

Vierailija
29/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin koulutus Suomessa kestää vähintään 6 vuotta. Jos tyyppi on siis enintään 26-vuotias niin tiukkaa tekee olla jo lääkärin hommissa tuossa iässä.

Lisäksi aika selvää on että lääkärinä olisi jo tajunnut että kyse voi olla lääketieteellisistä ongelmista ja olisi konsultoinut kolleegaa eikä tullut höpöttämään vauvapalstalle.

Vierailija
30/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kuitenkin olet 36-vuotias parturikampaajamies?

Vierailija
31/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjota tyttikselle rauhottavia tai lähe suhteesta pois. Hän pitää susta kiinni kynsin hampain eikä muuksi muutu. Lääkärinä sun pitäs tietää, hyvävelijärjestelmästä löytyy varmaan psykiatria kollegoja, lähelläsi on varmasti helppo löytää apua.

Vierailija
32/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin koulutus Suomessa kestää vähintään 6 vuotta. Jos tyyppi on siis enintään 26-vuotias niin tiukkaa tekee olla jo lääkärin hommissa tuossa iässä.

Lisäksi aika selvää on että lääkärinä olisi jo tajunnut että kyse voi olla lääketieteellisistä ongelmista ja olisi konsultoinut kolleegaa eikä tullut höpöttämään vauvapalstalle.

Itse asiassa ei muuten kestä. En itse ole lääkäri mutta veljen kautta tunnen useamman ja viidessä vuodessa opintojen vetäminen ei edes ole kauhean paha rasti jos on ahkera opiskelija. Oikeastaan edellyttää siis tässä tapauksessa sitä että on opiskellut nopeasti ja/tai päässyt ekalla sisään ja/tai skipannut intin

Tuo onkin sitten totta että lääkäri osais hakee tietoa muualta

Vierailija
33/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua enää olla sun kanssa, mä en näe meillä mitään tulevaisuutta. En vaan pysty sitä sanomaan. 

Vierailija
34/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin työhön voisit siis vaihtaa ettei tarvitsisi kohdata naisasiakkaita? Urologiaan? Mutta sehän on oma erikoisalansa eikä mikään kepeä työpaikanvaihdos?

Vierailija
35/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, trollin tuntomerkit täyttyivät. Miten jotkut jaksavat tehtailla näitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi