Ok käytös opettajalta?
Lukiolaistyttömme 16v oli viime viikon luvallisesti poissa sairauden vuoksi. Tänään opettaja kuittaili hänelle useaan otteeseen, kohteli tylysti ja näsäili. Sen takia että viime vikko oli luvallisesti sairaana kotona! Oppilas kommentoi, että ei kai se hänen vika ollut, että sai kuumeflunssan, johon ope vastasi, että "niin, eihän mikään ikinä ole sinun vikasi".
Tyttö siis ahkera, kohtelias ja luotettava, tulee hyvin toimeen useimpien opettajien kanssa.
Pitäisikö mainita esim. rehtorille?
Kommentit (28)
Tyttö on 16.v. ja lukiossa ja äiti on terrierinä hoitamassa asiaa? Just.. Anna tytön ihan itse hoitaa asiansa, todennäköisesti opettaja kertomus on hieman toisenlainen..
Vierailija kirjoitti:
Opettaja uupunut ja kateellinen tytölle?
Niin varmaan onkin kateellinen, nimittäin viikon sairaslomasta. Sen verran uuvuttavaa työtä, kun täytyy tapella oppilaitten ja vanhempien kanssa.
Tylysti kohtelu ja opettajan näsäily on tytön kertomusta. Soita mieluummin vaikka koulutoimenjohtajalle.
Toi kateellisuuskortti on niin kulunut. Ei aikuinen opettaja ole kateellinen oppilaalle. Huh, mitä joku luuleekin.
Jos tytön kertomus pitää paikkansa, opettaja on menetellyt asiattomasti. Pyydä kuitenkin ensin opettajan kertomus asiasta. Hänellä pitää olla oikeus kertoa oma näkemyksensä tapahtumien kulusta ennen kuin viet asian ylemmälle taholle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on nyt ihan sama miten tyttö käyttäytyy mutta opettajan ei sovi kuittailla yhtään mitään luvallisen poissaolon vuoksi.
Tämä siis teille jotka takertuivat siihen miten tyttö mahdollisesti itse käyttäytyy.
Viestiä rehtorille, on huomattavasti tehokkaampi kuin viesti tuollaiselle opettajalle.Asia hoidetaan niiden kesken ketä se koskee. Tämä asia ei koske rehtoria, joten rehtoria ei kuulu kuormittaa tällaisella asialla.
T. Yläkoulun aineenopettaja, joka tietää ja tuntee tarpeeksi tuollaisia vanhempia, jotka käyttäytyvät kuin itse kuin teinit suuttuessaan
Sitä paitsi rehtorilta viesti ei luultavasti koskaan kulkeudu ko. opelle. Reksi toteaa, että olipa taas sekopää vanhempi ja unohtaa koko jutun. T. ope, jonka parin oppilaan vanhemmat ovat uhonneet soittavansa esimiehelle. No joskus aikojen jälkeen jossain keskustetuissa kyselin että onkos ne soitelleet. Asia hoidettu " Ai niin joo on..".
Tämän on pakko olla provo? Jos tytön kertomus oli yhtään totta, niin olihan se vähän turha kommentti, mutta eiköhän se liittynyt johonkin jo aiempaan tyttösi tekemisiin. Joka tapauksessa kommentti nyt ei mikään ihmeellinen ollut, joten itse lähinnä nauraisin ja antaisin olla. Vai ajattelitko myös tyttösi kesätyöhaastattelussa mennä kuuntelemaan ja kertomaan, kuinka ilkeästi joku nyt hänelle sanoi (ja kyllä, kerran yksi vanhempi änkesi mukaan - yllättäen lasten ei hommaan valittu).
Niin on, mutta tuo ei ole lähelläkään kiusaamista. Rehtorilla on muutakin tekemistä kuin saada turhia wilma-viestejä jokaisesta hieman epäonnistuneesta vuorovaikutustilanteesta